Cea mai puternică mașină a Mazda până în prezent nu este un MX-5 sau un succesor al mașinii sport Mazda RX-8. Nu, noul Mazda CX-60 este un SUV hibrid plug-in surprinzător de puternic. Cu un motor pe benzină de 2,5 litri și un motor electric, CX-60 oferă 328 CP.
În mod similar, alte motoare puternice și pe benzină se vor alătura gamei mai târziu, dar pentru moment hibridul plug-in si un diesel de 3.283 cmc sunt singurele opțiuni.
Citește verdictul în continuare, sau sari direct la subiectul care te interesează mai mult.
- CO2 si consum 3.8/5
- Motoare si performanta 4.5/5
- Interior si confort 4.8/5
- Practicabilitate 4.6/5
- Fiabilitate si siguranta 5/5
- Galerie FOTO
Statisticile sunt cu siguranță impresionante. Până la 60 km de autonomie electrică este promisă de la o încărcare completă, iar timpul său de 0-100 km/h este suficient de rapid pentru a stânjeni chiar si unele hatchback-uri sport.
Mazda CX-60 plug-in hybrid este scump în comparație cu alte modele Mazda, deși se compară bine cu SUV-urile premium precum BMW X3 xDrive30e și Audi Q5 TFSI e. Acestea sunt tipurile de mașini pe care le considerăm rivali cu CX-60, mai degrabă decât cu mașini precum Toyota RAV4 PHEV, Hyundai Tucson și Ford Kuga Plug-in Hybrid.
În interior, Mazda CX-60 se simte suficient de calitativ pentru a concura cu mașinile germane menționate mai sus, potrivirea și finisajul fiind în general excelente. Schimbătorul de viteze are o senzație satisfăcătoare, iar ecranul clar poate fi controlat de un cadran rotativ la îndemână.
Tehnologia este bună, și are un sistem de profil de șofer care utilizează recunoașterea facială pentru a comuta automat la setările preferate; de asemenea, poate sugera poziția optimă de conducere în funcție de înălțimea ta. Această caracteristică este disponibilă pentru nivelurile de echipare Homura-Line si Takumi-Line.
Modelul de bază, Mazda CX-60 Prime-Line este echipat generos, cu un display de 12.3 inchi, jante din aliaj de 18 inchi, frânare automată, faruri LED automate, dublu climatronic, senzori parcare spate, sistem audio cu opt difuzoare, monitorizare unghi mort cu asistență la deplasarea în marșalier, navigație cu recunoaștere semne trafic, și volan din piele cu comenzi și padele de schimbare trepte viteză, printre altele.
Mazda CX-60 Exclusive-Line adaugă roți mai mari de 20 inchi, acces fără cheie, parbriz degivrat în zona ștergătoarelor, proiecție laser pe parbriz (HUD) senzori parcare față/spate, torpedou iluminat și volan încălzit.
Noul Mazda CX-60 este puțin mai lung decât CX-5, așa că spațiul pe bancheta din spate și spațiul portbagajului sunt ambele generoase, în ciuda construcției necesare pentru grupul motopropulsor hibrid plug-in.
De altfel, Mazda CX-60 nu îl va înlocui pe CX-5. Motorul său hibrid îl face a doua fază a impulsului de electrificare a mărcii, după lansarea în 2021 a Mazda MX-30 EV, cochetă, dar defectuoasă.
CO2 și consum Mazda CX-60 2022
La momentul redactării acestui articol, un diesel mild-hybrid și hibridul plug-in sunt singurele opțiuni, dar alte motoarele mild-hybrid pe benzină se alătură gamei mai târziu. Totuși, PHEV va fi aproape sigur cel mai eficient dintre cele trei motoare.
Consum Mazda CX-60 2022
Cifra WLTP de economie de 1.5 l/100 km a Mazda CX-60 este foarte impresionantă. Este ajutat de o baterie de 17,8 kWh, care permite până la 60 de kilometri de condus electric de la o încărcare completă, care se poate face în mai puțin de 2,5 ore cu un wallbox de acasă de 7 kW.
Aceste cifre se potrivesc aproape exact cu cele ale lui Audi Q5 TFSI e și ar trebui să permită multor șoferi să facă naveta zilnică fără a consuma mult combustibil.
Mazda CX-60 2022 cu motorul diesel de 3.3 litri (3283 cmc) și 200 CP, datorită grupului propulsor MHEV, are o cifră WLTP de economie de 4.9 litri / 100 km și emisii de CO2 de 127 g/km.
Motorizare Mazda CX-60 2022 și performante
Cu o autonomie electrică decentă, Mazda CX-60 este capabil să conducă prin oraș numai cu energie electrică, dar va continua să-și folosească bateria și atunci când conduci la viteze puțin mai mari, atâta timp cât ești blând cu accelerația.
Dacă-i dai blană, motorul pe benzină prinde rapid viață, dar zgomotul pe care îl produce – în special la turații mai mari – nu este deosebit de remarcabil. Nu se aude urât, dar este puțin mai vizibil decât în rivalii germani.
Cu cei 328 de cai putere, Mazda CX-60 are onoarea de a fi cea mai puternică mașină de serie pe care Mazda a construit-o vreodată. Există câteva smucituri ușoare în timp ce mașina decide cum să-și împartă puterea electrică și pe benzină, așa că nu este cel mai fluid PHEV de până acum, dar cutia de viteze automată cu opt trepte se descurcă foarte bine cu schimbarea treptelor de viteză.
Mazda CX-60 este mai antrenant de condus decât un Audi Q5 sau Mercedes GLC, dar nu este chiar la același nivel cu BMW X3 sau Jaguar F-Pace.
Are o parte din aceeași tehnologie de șasiu ca și versiunea sport Mazda MX-5, astfel încât direcția se simte precisă și ascuțită la viteze mai mici. La viteze mai mari, se strecoară un zgomot de anvelope și subvirarea, dar trebuie să ținem cont că CX-60 este o mașină destul de grea (cântărește în jur de două tone).
Mazda CX-60 folosește un motor pe benzină de 2,5 litri și un motor electric, pentru o putere combinată de 328 CP. Acestea permit un timp de 0-100 km/h de 5,8 secunde, ceea ce este la egalitate cu hatchback-urile sport precum Hyundai i30 N și Cupra Leon.
La fel ca mulți hibrizi plug-in, Mazda CX-60 este cu tracțiune integrală, dar versiunea diesel este cu tracțiune spate, și probabil ca la fel va fi și modelul pe benzină.
Mazda CX-60 2022 interior și confort
Încă de la lansarea actualei Mazda3, japonezii sunt pe val cu interioarele, ultimele eforturi fiind la egalitate cu rivalii premium în ceea ce privește calitatea materialelor și modul în care sunt toate combinate. Mazda CX-60 este semnalul de intenție al mărcii că vrea să fie menționată alături de BMW, Audi și Mercedes.
Pentru a argumenta ce am spus mai sus, versiunile Mazda CX-60 cu specificații de top vin cu ornamente din lemn de arțar și tapițerie albă pentru scaune din piele Nappa, care este o piele de calitate superioară.
Există, de asemenea, un model de cusătură inspirat din tehnicile tradiționale de legare japoneze, oferind un contrast vizibil cu toată tehnologia modernă de la bord. Toate sunt de o calitate înaltă, chiar și materialele plastice fiind plăcute la atingere și aratând foarte bine.
Bord Mazda CX-60
Ignoră insigna de pe volan, și ai putea crede că ești într-un BMW X3. Configurația tabloului de bord este destul de similară, cu butoane fizice pentru comenzile climatice și un afișaj de infotainment dreptunghiular deasupra.
Nu arată la fel de atrăgător ca unii rivali, dar se vede clar că au fost făcute eforturi pentru a îmbunătăți experiența utilizatorului, mai degrabă decât pentru a-l face să arate luxos. Ecranul este clar și intuitiv, și nu-ți obtureaza vederea, iar butoanele fizice sunt mai ușor de utilizat în timpul conducerii decât glisoarele și panourile tactile.
Atât ecranul de infotainment, cât și grupul cu cadran digital măsoară 12,3 inchi și afișează informațiile într-un mod clar și ușor de digerat. Va trebui să folosești controlerul rotativ pentru a naviga prin sistemul de infotainment, care este incredibil de ușor de folosit.
În România, Mazda CX-60 vine în patru niveluri de echipare: Prime-Line, Exclusive-Line, Homura-Line și Takumi-Line.
Mazda CX-60 Prime-Line, cel mai ieftin model, vine cu un nivel puternic de echipare standard. Există faruri LED automate, navigație prin satelit cu cartografiere europeană, Apple CarPlay și Android Auto wireless, monitorizare unghi mort cu asistență la deplasarea în marșalier și un volan din piele cu comenzi și padele de schimbare trepte viteză.
Printre upgrade-urile incluse pe versiunea Homura-Line se numără roți mai mari de 20 inchi, scaune față reglabile electric cu ventilație, scaune spate față/încălzite, volan telescopic acționat electric, tapițerie din piele neagră, și proiecție pe parbriz.
De asemenea, este introdus și sistemul de personalizare a șoferului de la Mazda, care sugerează cea mai bună poziție de condus în funcție de înălțimea ta și folosește tehnologia de recunoaștere facială pentru a ști cine se află pe scaunul șoferului, comutând automat la setările preferate.
Mazda CX-60 Takumi-Line (în japoneză, Takumi înseamnă artizan) aduce în mare parte îmbunătățiri de design și materiale. Există accente cromate pentru linia ferestrelor, grila și roțile, și pielea Nappa albă pentru tapițerie.
Spatiu interior Mazda CX-60 2022 și volum portbagaj
Ceea ce impresionează când urci pe scaunul șoferului, este dimensiunea consolei centrale. Este mare. Mercedes GLC oferă o senzație similară, dar face ca spațiile pentru picioare pe scaunele din față să se simtă destul de înguste.
Cei din spate au un pic mai mult spațiu pentru picioare decât în CX-5, așa cum te-ai aștepta având în vedere ampatamentul mai lung, dar diferența nu este enormă. Spațiul pentru cap este decent chiar și cu trapa panoramică, așa că este puțin probabil ca adulții să se simtă înghesuiți pe bancheta lui CX-60.
Mazda CX-60 se descurcă bine cu depozitarea interioară; coșurile de uși sunt de dimensiuni bune, există o tavă pentru telefon în fața manetei de viteză și zona de depozitare a consolei centrale este utilă.
Portbagaj Mazda CX-60
Capacitatea bagajelor este de 570 de litri cu scaunele din spate la locul lor; cu 130 litri mai multa ca Audi Q5 TFSI e – deși Mazda include zona de depozitare de sub podea în această cifră, fără de care ar fi in jur de 477 litri.
Totuși, este cel mai mare portbagaj din orice Mazda disponibil în prezent; Mazda CX-5 și Mazda6 break oferă ambele aproximativ 520 de litri. Plierea scaunelor aduce un spațiu la fel de generos de 1.726 de litri.
Portbagajul dispune și de un “perete de plasă” care ar putea fi folosit ca protecție pentru câini.
Fiabilitate Mazda CX-60 2022 și rezultate Euro NCAP
Mazda CX-60 este primul hibrid plug-in al mărcii japoneze și se află pe o platformă complet nouă. Ca atare, este greu de evaluat cât de fiabil va fi CX-60, deși dacă Mazda a depus la fel de mult efort în inginerie ca și interior, atunci proprietarii ar trebui să aibă puține probleme.
Rivalii au reușit să facă hibrizi fiabili, așa că sperăm că Mazda a reușit și acest lucru. Motoarele pe benzină au o bună reputație pentru longevitate, iar proprietarii Mazda și-au lăudat fiabilitatea mașinilor în aproape toate sondajele noastre.
Fiabilitate Mazda CX-60 2022
Mazda CX-60 este prea nou pentru a fi apărut în datele noastre Romanian Driver, dar semnele sunt puternice.
Cititorii noștri au clasat Mazda CX-5 ca a treia cea mai bună mașină în top masini 2021, iar în cele mai bune masini 2022 a urcat cu o poziție, clasându-se pe locul al doilea, cu note mari pentru stilul exterior, rulare și manevrabilitate, fiabilitate și infotainment. Ca marcă, Mazda a terminat pe primul loc din 24 de mărci în cele mai bune masini 2021.
Mai mult de 25% dintre proprietari au raportat defecte în primul an de proprietate, dar, având în vedere scorul mare al CX-5 în acest domeniu, defecțiunile ar fi putut fi erori minore care au fost rezolvate rapid.
Euro NCAP Mazda CX-60 2022
Euro NCAP i-a acordat lui Mazda CX-60 ratingul de cinci stele în urma testelor de impact, cu un scor deosebit de puternic de 91% pentru protecția copiiilor. Siguranța adulților și a pietonilor au primit 88%, respectiv 89%, doar categoria de echipamente de siguranță fiind ușor dezamăgitoare, cu un scor de 76%.
Pe lângă monitorizare a unghiului mort, asistență pentru limitarea vitezei, frânare de urgență autonomă, recunoaștere a semnelor de circulație și asistență pentru menținerea benzii, există încă o mulțime de tehnologie de siguranță inclusă.
Pachetul opțional de asistență pentru șofer adaugă și mai multe caracteristici de siguranță și permite mașinii să se conducă aproape singură pe o autostradă sau pe șosele cu două benzi.
Vezi galerie FOTO Mazda CX-60 2022
Ajută-i cu o părere pe cei care își caută o mașină completând sondajul Romanian Driver!