
Motor si performanta Mazda CX-5 2022
De departe, modul în care se conduce Mazda CX-5 2022 este unul dintre cele mai puternice caracteristici ale sale. Dacă treceți la un SUV de la un hatchback precum un Ford Focus și vă este teamă că veți pierde distracția de a conduce, CX-5 ar trebui să fie pe primul loc pe lista.
Asta în ciuda faptului că, la fel ca toate SUV-urile, greutatea chiar nu este un avantaj. Este o mașină lungă, lată și destul de grea, așa că există forțe semnificative pentru suspensie și frâne.
Cu toate acestea, nu veti observa, deoarece Mazda CX-5 2022 răspunde rapid la comenzile de pe volan și pedale, iar direcția este precisă, astfel încât virajele mai stranse pot fi luate cu încredere.
Evaluăm CX-5 ca fiind printre cele mai agile dintre toate SUV-urile și este cel pe care îl recomandăm dacă distractia la volan se află pe lista dvs. de priorități.
Cutia de viteze standard este una manuală cu șase trepte, care are o acțiune de schimbare a vitezei foarte lină și este, considerăm, mai plăcută decât alternativa automată cu șase trepte, simțindu-se destul de asemănătoare cu cea întâlnită la mașina sport Mazda MX-5.
In plus, cutia automata adaugă cheltuieli considerabile, reducând economia de combustibil și crescând emisiile, dar va atrage pe oricine își petrece cea mai mare parte a timpului conducând în trafic intens.

Mazda CX-5 2022 diesel
Gama de motoare este în mare parte preluată de la modelul anterior, deși cu diverse modificări minore pentru a le menține la zi. Opțiunile diesel sunt o versiune de 148 sau 182 CP a unui motor de 2,2 litri cu patru cilindri dublu turbo, care a fost dovedit în mai multe mașini Mazda.
Când am testat motorul de 182 CP, am constatat că este mai silențios și mai lin decât a fost la modelul CX-5 precedent, dar puterea sa de tracțiune este la fel de impresionantă ca întotdeauna – 0-100 km/h durează puțin peste nouă secunde cu cutia manuală.
Pentru un motor diesel, pare foarte dornic să se tureze și este receptiv atunci când accelerati brusc, cum ar fi atunci când depășiți.
Am încercat și motorul diesel de 148 CP echipat cu o cutie de viteze automată cu șase trepte. Are un cuplu ceva mai mare decât motorul de aceeași dimensiune din SEAT Ateca, dar SEAT are un raport suplimentar în cutia de viteze.
Acest lucru nu numai că îmbunătățește economia de combustibil, dar bănuim că o treaptă suplimentară ar face CX-5 mai rapid. Cutia de viteze automată este cam lentă, ceea ce reduce oarecum performanța.
Mazda CX-5 2022 benzina
Un singur motor pe benzină este disponibil în majoritatea gamei: un 2.0 litri, 163 CP, cu patru cilindri, cu o cutie de viteze manuală sau automată cu șase trepte. Atractia principală este că este de departe cel mai puțin costisitor motor din gamă, iar șoferii cu kilometraj redus (sub 20.000 pe an) sunt probabil să iasa aiba aceleasi costuri ca si cu un diesel.

În ciuda celor 163 CP, motorul pe benzină nu poate egala puterea de tracțiune a niciunuia dintre variantele diesel. Accelerarea de la 0 la 100 km/h durează 10,5 secunde în manual, în timp ce automata este de fapt puțin mai rapidă, avand nevoie de 9,9 secunde.
În mod oarecum curios, există și un motor pe benzină de 2,5 litri. Acesta oferă 191 CP și vine cu o cutie de viteze automată ca standard. Se potrivește unui stil de condus relaxat, dar accelerația sa 0-100 km/h de 9,1 secunde nu o face semnificativ mai rapidă decât benzina de 2,0 litri și se simte adesea mai lent decât ai crede.
Dacă vii de la un SUV cu turbocompresor, este nevoie de ceva timp pentru a te obișnui cu cât de mult trebuie turat motorul de 2,5 litri al lui Mazda CX-5 2022. Motorul TSI de 2,0 litri al lui Skoda Karoq are un cuplu mai mare și îl face de la 0 la 100 km/h cu aproape două secunde mai repede.
Acest lucru nu este ajutat de cutia de viteze automată lentă cu șase trepte, care nu este la fel de rapidă ca transmisia DSG cu dublu ambreiaj a Skoda. Cea mai mare benzină de la Mazda este și mai puțin rafinată, așa că am evita-o și am opta pentru motorul diesel de 2,2 litri, care se pare mult mai potrivit pentru CX-5.