Mazda CX-30 ar putea deveni cea mai bine vândută mașină a mărcii japoneze în Europa, deoarece popularitatea SUV-urilot compacte este in continua crestere, desi concurența este extrem de acerbă în acest segment al pietei.
- CO2 si consum 4/5
- Motoare si performanta 4/5
- Interior si confort 4.5/5
- Practicabilitate 3.5/5
- Fiabilitate si siguranta 4.5/5
- Mazda CX-30 pret
Rivalii sunt prea variați pentru a fi enumerați exhaustiv, dar concurenții principali includ Citroen C4, Peugeot 2008, Toyota C-HR, Volkswagen T-Roc și Ford Puma.
Mazda CX-30 face, de asemenea, destule în departamentul de stil pentru a călca pe urmele modelelor premium, cum ar fi Volvo XC40, BMW X2 și chiar Range Rover Evoque, subcotând în același timp prețul.
Mazda CX-30 se plasează ferm la capătul stilat al spectrului, cu mult spațiu în față, dar spațiu redus pentru picioare în spate și un portbagaj destul de mic de 421 de litri, care este ușor de îmbunătățit de modele precum Renault Captur și Skoda Karoq care este un model mai mare, dar la un preț similar.
Citeste si Skoda Karoq 2021 Pareri
Gandeste-te la Mazda CX-30 ca la un hatchback mai mare și nu la un SUV tradițional și nu vei fi dezamăgit. Reține totusi, daca faci upgrade de la un Mazda CX-3, întrerupt din 2022, vei crede că CX-30 este ca un palat în comparație.
CO2 si consum Mazda CX-30
Mazda are o reputație de inginerie inteligentă, iar Mazda CX-30 nu este diferită, prezentând primul motor pe benzină din lume cu aprindere prin compresie – SkyActiv-X, o tehnologie dezvoltată inițial pentru motoarele diesel.
Pentru 2021, acest lucru a fost îmbunătățit din nou, cu adăugarea unui sistem mild-hybrid și un nou nume e-SkyActiv-X. Ideea este de a oferi modelului CX-30 de vârf atractivitatea motorului pe benzină, dar cu o eficiență a consumului de combustibil care concurează cu cei mai frugali rivali ai săi.
Dacă esti în căutarea unui crossover pe benzină, Mazda CX-30 este printre cele mai accesibile de pe piață. Chiar și e-SkyActiv-G de 2,0 litri pe benzină, mai puțin puternic, are un consum de 4.9 L/100km atunci când sunt montate roți mai mici, tracțiune față și o cutie de viteze manuală.
Motorul e-SkyActiv-X de la Mazda are, de asemenea, o capacitate de 2,0 litri, dar folosește o inginerie inteligentă pentru a produce mai multă putere cu mai puțin combustibil și emisii de eșapament mai curate, rezultând emisii de CO2 de la 128 g/km pentru modelul cu tracțiune față cu cutie de viteze manuală și un consum de aprox. 4.7 L/100km.
Cu toate acestea, merită remarcat că cifrele pot creste la o valoare mai puțin impresionantă de 5.5 L/100km și 149 g/km pentru modelul e-SkyActiv-X cu tracțiune integrală si cutie de viteze automată.
Motor si performanta Mazda CX-30
Mazda CX-30 se bazează pe hatchback-ul Mazda3, o mașină pe care am descris-o deja ca având un șasiu grozav. Din fericire, nici înălțimea suplimentară a CX-30 nu l-a afectat prea rău, așa că este încă distractiv de condus.
In virajele stranse există doar o mică înclinare a caroseriei, care vă informează când mașina ajunge la limita zonei de confort, si care este compensata de o plimbare puțin fermă peste micile imperfecțiuni ale drumurilor, deși denivelările mai mari sunt bine absorbite. Alături de Ford Puma și BMW X2, este unul dintre cele mai distractive SUV-uri pentru șoferii pasionați.
În timp ce majoritatea mașinilor din această clasă au motoare de 1,0 litri sau 1,2 litri, motoarele de 2,0 litri ale lui CX-30 par a fi dintr-o alta eră. Dar, spre deosebire de toți rivalii săi, CX-30 nu folosește un turbocompresor.
Aceasta înseamnă că îi lipsește cuplul abundent de coborâre găsit la majoritatea rivalilor, în schimb necesită turații mai mari pentru a face progrese decente.
În cele mai multe situații, motorul de bază e-SkyActiv-G pur și simplu nu se simte atât de rapid, ajungând de la 0 la 100 km/h în 11,2 secunde cu o cutie de viteze automată.
Cutia de viteze manuală cu șase trepte de la Mazda este mult mai bună și ar fi alegerea noastră.
Motorul e-SkyActiv-X este un companion mult mai bun pentru CX-30, cu 187 CP și 240 Nm de cuplu datorită noului său design inteligent, trimițând putere fie către partea din față, fie către toate cele patru roți, în funcție de modelul pe care îl alegeți.
Cu toate acestea, în timp ce accelerația sa de 8,3 secunde 0-100 km/h se potrivește pentru majoritatea rivalilor, trebuie totuși să fii pregătit să lucrezi destul de greu cu acest motor cu aspirație normală.
În comparație cu modelele cu turbo, cuplul maxim ajunge aproximativ de două ori mai sus în intervalul de turații, așa că poate fi necesar să schimbi câteva trepte înainte de a depăși sau de a urca un deal abrupt.
Ambele motoare pe benzină sunt, de asemenea, ușor ajutate de tehnologia mild-hybrid de la Mazda, conservând energia acumulată pe măsură ce mașina încetinește și folosind-o pentru a ajuta motorul în accelerare.
Abia îl vei detecta în timp ce conduci, dar motorul e-SkyActiv-X se simte mai dispus să accelereze de la turații mici decât motorul pe care îl înlocuiește.
Mazda CX-30 Interior si confort
Cu un design elegant, asemănător unei aripi de avion, tabloul de bord al lui Mazda CX-30 nu seamănă deloc cu consola tradițională, verticală, găsită în SUV-urile tradiționale. Nu există nici panouri pline cu butoane; majoritatea setărilor mașinii sunt îngrijite prin navigarea prin meniuri folosind o roată mare de control de pe consola centrală.
Rezultatul este atractiv și nepretențios, în timp ce un volan sportiv și ergonomic ne amintește de accentul pe care Mazda îl pune pe experiența de condus.
La fel ca sistemul iDrive de la BMW, Mazda folosește un cadran rotativ pentru a controla ecranul central; compania crede că folosirea acestui „Multimedia Commander” este mai ușoară și mai sigură decât un ecran tactil și suntem de acord cu acest aspect.
Nivelurile de echipare pentru Mazda CX-30 seamănă foarte mult cu cele ale Mazda3. Echipamentul entry-level vine cu o specificație generoasă care include un ecran color de 8,8 inchi cu navigație standard, cadran de bord central digital si volan imbracat in piele cu comenzi audio si bluetooth.
Alte dotări standard includ faruri LED cu spalator, directionale, cu control automat faza lunga, semnalizare si stopuri LED, jante din aliaj de 16 inchi, senzori de parcare din spate, un afișaj color proiectat pe parbriz, aer condiționat, oglinzi retrovizoare exterioare pliabile și scaune spate 60:40.
Tehnologia standard de asistență a șoferului include, de asemenea, monitorizarea punctului mort cu asistenta la deplasarea in marsalier, asistent inteligent de franare in oras, pilot adaptiv Mazda, sistem alerta sofer DAA și sistem de recunoastere semne trafic TSR, printre altele.
Urmează modelul Mazda CX-30 Plus, care adaugă jante de aliaj pe 18 inchi, senzori de parcare față, o cameră de marșarier, scaune față încălzite, intrare fără cheie, dublu-climatronic, oglinda retrovizoare exterioara electrocromă pe partea soferului, si parbriz degivrat in zona stergatoarelor.
Pentru un impact vizual puțin mai mare, clasa Mazda CX-30 GT si GT PLUS adaugă jante din aliaj de 18 inchi și o volan imbracat in piele, plus faruri cu LED matrix adaptive și lumini de intalnire cu LED, geamurii fumurii spate si luneta, hayon electric și control cu palete pentru versiunile auto.
De asemenea, are oglinda interioara electromă, sistemul de spalare a parbrizului este integrat in stergatoare, sistem de alarma, sistem inteligent de asistenta la viteza, si stalpi negri.
De obicei, Mazda nu oferă nimic asemănător cu numărul de opțiuni pe care le veți găsi într-o broșură Audi sau BMW, încurajând în schimb proprietarii să aleagă cel mai potrivit nivel de echipare. Culorile metalice și speciale ale vopselei costă, totuși, suplimentar, împreună cu accesorii, cum ar fi suporturile pentru biciclete și portbagajele de acoperiș.
Mazda CX-30 este unul dintre puținele SUV-uri mici care oferă tracțiune integrală. Nu l-am recomanda pentru mulți cumpărători, dar dacă locuiți într-o zonă rurală sau plănuiți să tractați regulat, atunci acesta poate fi un motiv pentru a alege Mazda în locul unui Peugeot 2008 sau un Volkswagen T-Roc.
Practicabilitate Mazda CX-30
Spațiul în față este abundent, dar rivalii precum Volvo XC40, sunt mai spațioase în spate. Un pasager înalt poate avea dificultăți să stea confortabil în spatele unui șofer înalt, deoarece spațiul pentru picioare este foarte mic. Pentru pasagerii din scaunul din mijloc este o afacere mai putin buna din cauza unui tunel de transmisie înalt.
Există câteva compartimente utile de depozitare, inclusiv un compartiment mare între scaunele din față. Coșurile de ușă au, de asemenea, o dimensiune și o adâncime decentă, dar ne-am dori ca suporturile pentru pahare să nu fie plasate înaintea manetei de viteze, deoarece este puțin dificil să ajungi la o băutură în timp ce conduci.
Portbagaj Mazda CX-30
Concurența în clasa SUV-urilor mici este acerbă, si se pare ca Mazda a decis să acorde prioritate unui design elegant și atractivității șoferului în detrimentul caracterului practic, desi portbagajul a fost gandit intr-un mod ingenios.
Nu este nicio problemă să găsești lucruri în portbagajul lui CX-30 – are o deschidere largă și înaltă – dar capacitatea sa de 430 de litri este cu mult mai mică decât cei 521 de litri ai Skoda Karoq, o mașină care se concentrează fără rușine pe practicabilitate. De asemenea, se micșorează la 422 de litri în versiunile echipate cu un subwoofer Bose în portbagaj.
De asemenea, este important să rețineți că volumul încărcăturii include un compartiment sub podeaua detașabilă a portbagajului. Când este lăsat pe loc, acesta creează o buză de încărcare netedă, cu o zonă pentru a ascunde obiectele de valoare sau articole precum o trusă de prim ajutor.
Portbagajul lui Mazda CX-30 este mult mai mare decât cel al mașinii pe care a înlocuit-o efectiv, Mazda CX-3. Acea mașină oferea 350 de litri de spațiu de portbagaj și mult mai puțin cu kitul Bose.
Fiabilitate si siguranta Mazda CX-30
Alături de Mazda3, Mazda CX-30 este construit pe o platformă complet nouă pentru Mazda, dar am mai văzut câteva componente cheie, cum ar fi motoarele, în alte modele. În mod liniștitor, producătorul japonez s-a clasat și pe locul 1 din 24 de mărci în sondajul nostru cu cele mai bune masini in 2021.
Fiabilitate Mazda CX-30
Proprietarii au lăudat calitatea construcției, fiabilitatea, costurile de funcționare și prețul service-ului.
De fapt, au existat foarte puține domenii care au dezamăgit Mazda ca marcă, și a ieșit cu mult înaintea mărcilor germane precum Volkswagen și Audi. De asemenea, Mazda CX-5 a iesit pe locul 3 in sondajul nostru pentru Top Masini 2021 Raport Calitate-Preţ, ambele realizare prin intermendiul chestionarelor Romanian Driver Survey.
Siguranta. Mazda CX-30 Euro NCAP
Mazda CX-30 a obținut un rating impresionant de cinci stele atunci când a fost testat de Euro NCAP, obținând un excelent rating de siguranță de 99% pentru protecția ocupanților adulți – cel mai mare scor obținut vreodată de orice mașină testată.
De asemenea, a avut un punctaj bun pentru protecția copiilor, cu 86% în total, si 80% pentru participantii vulnerabili din trafic, plus că a primit 77% în categoria generala pentru siguranță.
Kitul standard de prevenire a accidentelor include asistență pentru menținerea benzii de circulație și frânare de urgență autonomă (AEB), capabilă să detecteze pietonii, bicicliștii și alți șoferi, împreună cu un sistem de avertizare a șoferului să ia pauze regulate în călătoriile lungi.
Mazda CX-30 pret
MAZDA CX-30 STANDARD pret: de la 23.740 euro*
- Motor: e-Skyactiv G Mild-Hybrid 122 (90) CP (kW) | Benzină 1998 cc
- Tracțiune față
- Transmisie manuală în 6-trepte
- Consum: 5.1 l/100km
- Emisii CO2: 116 g/km
MAZDA CX-30 PLUS pret: de la 25.640 euro*
- Motor: e-Skyactiv G Mild-Hybrid 122 (90) CP (kW) | Benzină 1998 cc
- Tracțiune față sau 4×4
- Transmisie manuală sau automata în 6-trepte
- Consum: 5.2 l/100km manuala / 5.6 l/100km automata
- Emisii CO2: 118 g/km
MAZDA CX-30 HOMURA pret: de la 26.340 euro*
- Motor: e-Skyactiv G Mild-Hybrid 122 (90) CP (kW) | Benzină 1998 cc
- Tracțiune față
- Transmisie manuală sau automata în 6-trepte
- Consum: 5.2 l/100km
- Emisii CO2: 118 g/km
MAZDA CX-30 GT pret: de la 27.240 euro*
- Motor: e-Skyactiv G Mild-Hybrid 186 (137) CP (kW) | Benzină 1998 cc
- Tracțiune față
- Transmisie manuală în 6-trepte
- Consum: 4.9 l/100km
- Emisii CO2: 111 g/km
MAZDA CX-30 GT PLUS pret: de la 29.040 euro*
- Motor: e-Skyactiv G Mild-Hybrid 186 (137) CP (kW) | Benzină 1998 cc
- Tracțiune față sau 4×4
- Transmisie manuală sau automata în 6-trepte
- Consum: 4.9 l/100km
- Emisii CO2: 111 g/km
MAZDA CX-30 HOMURAX186 pret: de la 28.240 euro*
- Motor: e-Skyactiv G Mild-Hybrid 186 (137) CP (kW) | Benzină 1998 cc
- Tracțiune față sau 4×4
- Transmisie manuală sau automata în 6-trepte
- Consum: 4.9 l/100km
- Emisii CO2: 111 g/km
*preturi la momentul scrierii acestui articol, 29 iunie 2022
Mazda CX 30 este o mașină foarte bună, o plăcere să o conduci.
Din păcate degivrarea este un mare minus.