Șoferii începători sunt sfătuiți de obicei să-și achiziționeze mașini mai ieftine, cu motoare mai mici, pentru a obține experiență în condus și pentru a reduce riscul de accidente. Cu toate acestea, vehiculele mai puternice sunt dotate cu sisteme de frânare și manevrabilitate mai avansate, ceea ce le face mai ușor de manevrat.
CarVertical, o companie specializată în date auto, a efectuat cercetări pe baza rapoartelor de istoric al mașinilor uzate pentru a evalua dacă există o legătură între puterea medie a motorului unui vehicul și frecvența accidentelor.
Concluziile studiului indică o corelație directă între puterea motorului și rata accidentelor. În timpul analizei, carVertical a examinat istoricul a 43 de mărci de mașini. În toate cazurile studiate, mașinile cu motoare mai puternice au prezentat o predispoziție mai mare către accidente.
De exemplu, 46,4% dintre vehiculele Audi verificate pe platforma carVertical, echipate cu motoare de până la 100 kW, au avut înregistrări de daune, în timp ce rata a fost mai mare la modelele cu motoare de peste 400 kW, ajungând la 55,6%.
Tendințe similare au fost observate și în cazul mașinilor Volkswagen, unde 42,6% dintre modelele cu motoare de până la 100 kW au avut daune, comparativ cu 48,9% la cele cu motoare de 300-400 kW.
În cazul vehiculelor Ford, 45% dintre cele cu motoare de până la 100 kW au avut înregistrări de daune, în timp ce procentajul a crescut la 55% pentru cele cu motoare de peste 400 kW.
1 din 3 mașini Renault (36,3%) echipate cu cele mai mici motoare au suferit un accident minor sau major. Procentajul mașinilor avariate a fost mai mare la modelele cu motoare de 300-400 kW, ajungând la 42,9%.
Toyota este una dintre mărcile cu fluctuații minore: 36% dintre modelele cu motoare mici au avut daune, comparativ cu 39,5% dintre cele cu motoare de 200-300 kW. Totuși, Toyota nu produce modele echipate cu motoare de peste 400 kW, ceea ce ar fi putut duce la rate mai mari de daune.
În cercetarea efectuată, BMW a ieșit în evidență printre toate mărcile analizate: 60,3% dintre mașinile cu motoare de până la 100 kW au avut daune, în timp ce un incredibil 68,6% dintre vehiculele cu o putere mai mare de 400 kW au fost afectate.
Matas Buzelis, expert în automobile și directorul departamentului de comunicare al carVertical, observă că, deși toate vehiculele trebuie să respecte regulile de circulație, se pare că mașinile mai puternice ignoră limitele de viteză, iar șoferii lor își asumă riscuri mai mari. Nu există nici măcar o singură marcă auto pentru care vehiculele mai puțin puternice să fie mai predispuse la accidente.
Cercetarea relevă că unele mașini sunt de până la 7 ori mai puternice decât altele
Printre mărcile verificate pe carVertical, Bentley are cea mai mare putere medie a motorului – 415 kW sau 564 CP, urmat de Maserati (268 kW/364 CP), Cadillac (264 kW/359 CP), Tesla (263 kW/358 CP) și Porsche (257 kW/349 CP).
În timp ce cumpărătorii de vehicule second hand preferă să verifice istoricul mașinilor cu motoare mai puternice, mașinile mici cu motoare mai puțin puternice sunt, de asemenea, inspectate pe carVertical.
Mașinile Smart au cea mai mică putere medie a motorului – 59 kW sau 80 CP, urmate de Dacia (72 kW/98 CP), Lancia (77 kW/105 CP), Fiat (83 kW/113 CP) și Suzuki (87 kW/118 CP).
Potrivit lui Buzelis, existența unor accidente grave în istoricul unei mașini poate fi un semnal de alarmă pentru cumpărători. Prin urmare, este important să consultați un mecanic profesionist și să aflați dacă daunele suferite de o mașină îi pot afecta fiabilitatea pe termen lung.
Urmărește RomAuto.ro pe Google News