Noul competitor al Porsche Macan, adică Maserati Grecale, vine cu câteva aspecte excelente, dar părerile sunt împărțite în ceea ce privește motoarele sale cu patru cilindri.
Deci, Maserati Grecale – o alegere bună?
Pentru cei în căutare de alternative cu personalitate la SUV-urile germane de performanță, Maserati Grecale pare să fie o opțiune solidă. Nu doar că are un aspect plăcut la exterior, dar este și confortabil și spațios pentru cei care îl folosesc. Și pe drumurile noastre, șasiul său oferă un confort destul de plăcut, dar nu poți să ignori că motoarele cu patru cilindri pe benzină în versiunile de bază nu sunt chiar la nivelul de excitație maximă. Chiar dacă varianta complet electrică, Grecale Folgore, ar putea fi cea mai puternică, totuși se pare că nu e tocmai gândită pentru experiența sportivă.
Modele Maserati Grecale, specificatii si alternative
Grecale este prima încercare a Maserati de a concura cu Porsche Macan, Jaguar F-Pace și BMW X3, deci se plasează într-o nișă populară de pe piață. Porsche Macan, care se apropie de înlocuire după aproape un deceniu pe piață, este cel mai profitabil model al său, așa că fanii Maserati speră la un succes similar.
Din anumite unghiuri, Maserati Grecale amintește de Ford Puma (chiar dacă nu e ideală comparația, având în vedere prețul mai ridicat al Grecale), iar partea din spate te poate duce cu gândul la Maserati Levante, un SUV mai mare. Dar totuși, se pot observa câteva elemente tipice Maserati, cum ar fi cele trei orificii de ventilație pe fiecare aripă frontală și grila largă cromată, purtând emblema tridentului iconic. Chiar și modelul GT de bază are patru țevi de eșapament mari, sugerând că vine cu o doză solidă de performanță.
Maserati Grecale GT vine echipat cu un motor cu patru cilindri ce livrează 300 de cai putere, având și un mic ajutor din partea sistemului mild-hybrid. În versiunea Modena, primești puțin mai multă putere, adică 330 de cai putere, în timp ce varianta Trofeo de top utilizează același motor cu șase cilindri de 3,0 litri ca și supermașina Maserati MC20. Acesta oferă o performanță impresionantă de 530 de cai putere și accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 3,8 secunde.
Există și varianta electrică, numită Grecale Folgore (Folgore înseamnă fulger în italiană). Este cea mai puternică variantă, cu 558 de cai putere, însă această cifră este mai mică în comparație cu Porsche Macan Turbo, care se laudă cu 639 de cai putere și va fi și mai ușor decât Grecale Folgore.
Maserati Grecale Folgore nu impresionează însă în ceea ce privește autonomia – chiar dacă are un acumulator cu 5 kWh mai mare decât viitorul Macan Turbo – autonomia sa este estimată la maxim 500 km, în timp ce Porsche se laudă cu până la 591 km și cu viteze de încărcare și mai rapide.
Maserati Grecale împarte aceeași platformă cu Alfa Romeo Stelvio, unul dintre cele mai bune SUV-uri din categoria sa. Versiunile pe benzină sunt destul de manevrabile pentru o mașină de această dimensiune și nu se înclină prea mult în viraje. Deși Grecale oferă mereu o senzație destul de stabilă, suspensia sa adaptivă poate fi ajustată pentru a mări confortul, chiar dacă vrei să obții răspunsuri rapide de la motor și cutie de viteze.
Chiar dacă se laudă cu cifre impresionante de putere, Grecale Folgore nu oferă senzația de sportivitate la condus și este mai potrivit văzut ca un SUV electric de lux decât ca unul orientat spre performanță. Deși nu am condus încă versiunea de producție a Porsche Macan Turbo, am avut ocazia să conducem o variantă de pre-producție, și configurația șasiului Grecale Folgore nu se compară cu tehnologia de vârf a sistemului Porsche.
Interiorul lui Maserati Grecale emană o atmosferă premium adecvată; toate materialele cu care intri în contact sunt luxoase, iar majoritatea sunt bine asamblate. Pasagerii de pe bancheta din spate beneficiază de mult spațiu, iar portbagajul de 535 de litri este cu siguranță competitiv în comparație cu liderii clasei.
Asemenea altor modele Maserati recente, Grecale nu se ridică suficient de mult deasupra rivalilor săi în toate aspectele, dar atrage atenția și doar emblema sa poate fi suficientă pentru a influența anumiți cumpărători. Are o atmosferă mai exotică decât un BMW X3 sau un Audi Q5 și ar trebui să devină rapid unul dintre cele mai bine vândute modele ale mărcii italiene.
Ajută-i cu o părere pe cei care își caută o mașină completând sondajul Romanian Driver!
Urmărește RomAuto.ro pe Google News
NOTĂ! Unii producători auto schimbă constant atât opțiunile de motorizare ale vehiculelor, cât și dotările în funcție de nivelul de echipare, versiunile disponibile și prețurile. Informațiile pe care noi ți le oferim despre aceste modele de mașini, sunt în concordanță cu perioada redactării articolului. Așadar, îți recomandăm să verifici întotdeauna specificațiile și pe site-ul oficial al mărcii auto despre care te documentezi.