
CO2 și consum Lexus NX 2022
Pentru prima dată, Lexus a lansat un model hibrid plug-in. NX 450h+ este echipat cu o baterie de 18,1 kWh, care necesită încărcare folosind o sursă de alimentare de acasă sau publică. Folosind un wallbox, durează mai puțin de trei ore, iar o baterie plină oferă o autonomie electrică de până la 65 km.
În teorie, acest lucru este suficient pentru a permite majorității șoferilor să facă naveta fără a folosi benzină. Dacă utilizezi în mod regulat puterea electrică mai mult decât motorul pe benzină, te vei bucura de costuri foarte mici.
Cifrele oficiale ale economiei pentru 450h+ sunt de 0,9 – 1,1 l/100 km, cu emisii de CO2 de 20-26 g/km. Prima cifră este probabil să fie greu de egalat și va depinde în întregime de modul în care este condusă mașina și de cât de des este încărcată bateria.
Dar, spre deosebire de unele PHEV, NX 450h+ acționează ca un hibrid obișnuit odată ce bateria este descărcată, astfel încât să obții în continuare o economie decentă de combustibil. Mașina noastră de testare, cu o baterie care nu a fost încărcată complet, a returnat o medie de aproximativ 4.3 l/100km.
Lexus NX 350h are un grup motopropulsor tradițional, care recuperează energia pe măsură ce mașina frânează și folosește motorul pe benzină ca generator pentru o baterie mică atunci când se descarcă. Acesta alimentează motoare electrice de 182 CP față și 54 CP spate, ușurând viața motorului pe benzină și rezultând în cifre de consum de 5.9-6.4 l/100 km și 133-146 g/km de CO2.
Este o alternativă bună la motoarele pe motorină și funcționează deosebit de bine în oraș, unde motorul pe benzină poate fi oprit pentru o bună proporție în trafic. Lexus NX 350h este și mai ieftin și nu necesită încărcare la priză, așa că se potrivește celor care nu au acces la o priză acasă. Atât NX 450h+, cât și 350h vin cu o garanție de 6 ani sau 200.000 km.