![Lexus NX 2022](https://www.romauto.ro/articole/wp-content/uploads/2023/01/Lexus-NX-2022-1.webp)
Prima generație Lexus NX nu a atras prea multă atenție, dar proprietarii au fost multumiți, terminând pe locul 13 în sondajul nostru Top Masini 2021 Raport Calitate-Preţ, în ciuda faptului că avea șapte ani.
Citește rezumatul în continuare, sau sari direct la subiectul care te interesează mai mult.
- CO2 si consum 4.5/5
- Motoare si performanta 3.8/5
- Interior si confort 4.2/5
- Practicabilitate 4.6/5
- Fiabilitate si siguranta 4.6/5
- Galerie FOTO
Lexus va spera ca înlocuitorul său să se dovedească la fel de iubit și că șoferii optează pentru el în detrimentul unor rivali precum Audi Q5, BMW X3 și Mercedes GLC.
Este puțin probabil ca proprietarii actuali să fie impresionați de stil, deoarece noul Lexus NX arată în mare măsură similar cu cel vechi. Luminile de zi sunt acum incluse în faruri, iar unele dintre detaliile vechiului model au fost netezite. O bară luminoasă conectează luminile de frână, obținând noi semnături luminoase care să iasă în evidență noaptea.
Merită cu siguranță atenția cumpărătorilor, în special versiunea 450h+, care este primul model hibrid plug-in al Lexus. Împărtășind grupul de propulsie cu Toyota RAV4 PHEV, NX are o autonomie electrică de până la 65 km, o cifră oficială de consum de 0.9-1.1 l/100 km și emisii de CO2 de 20-26 g/km – cifre de eficiență pe care majoritatea rivalilor săi nu le pot egala.
![Lexus NX 450h+](https://www.romauto.ro/articole/wp-content/uploads/2023/01/Lexus-NX-2022-2.webp)
Combinația dintre un motor pe benzină de 2,5 litri și două motoare electrice îi oferă lui Lexus NX 450h+ o putere totală de 309 CP, plus siguranța tracțiunii integrale pentru un control impresionant la viteză.
Chiar și în modul electric, motoarele pot scoate NX-ul de pe linie într-un ritm decent, iar tranziția între benzină și energie electrică este practic fără probleme. În mod esențial, Lexus NX este foarte confortabil pe drumurile tipic românești și poate accelera fără stres cu energie electrică la viteze de până la 135 km/h.
Este oferit și un hibrid 350h, costând cu aproape 12.000 euro mai puțin și returnând 5,6 – 5,9 l/100 km. Această versiune este probabil cea mai populară printre cumpărătorii privați și cei care nu au acces la un încărcător de acasă.
Există schimbări majore pentru tabloul de bord, care dispune de noul sistem de infotainment Lexus Link Pro. Cu un ecran tactil central mai mare, acesta este mult mai intuitiv de utilizat decât configurația complicată a predecesorului său, în special datorită apariției Apple CarPlay și Android Auto.
Lexus NX a crescut, de asemenea, cu 20 mm în lungime, iar ampatamentul a fost lungit cu 30 mm. Acest lucru a sporit și spațiul interior, nu numai pentru pasageri, ci și pentru bagaje. Portbagajul său de 545 de litri (atât pentru 350h, cât și pentru 450h+) este mai mare decât majoritatea rivalilor, dar ambele versiuni ale NX pot tracta doar până la 1.500 kg, ceea ce este mai puțin decât majoritatea SUV-urilor diesel de dimensiuni similare.
Nu există un Lexus NX prost echipat, deoarece chiar și versiunea cea mai puțin costisitoare are scaune față încălzite, control adaptiv al vitezei de croazieră și cameră pentru marșarier. Este păcat, totuși, că ecranul mare de infotainment de 14 inchi pe care îl vedeți în imagini este disponibil doar pe versiunile de top, cel standard fiind de 9,8 inchi.
Lexus NX a primit unele îmbunătățiri majore pentru a doua generație, cu un interior mult mai bun, mai mult spațiu și adăugarea unui grup motopropulsor hibrid plug-in pentru modelul 450h+.
![Lexus NX 350h](https://www.romauto.ro/articole/wp-content/uploads/2023/01/Lexus-NX-2022-23.webp)
Vezi si Hybrid vs Plug-in hybrid vs Mașini electrice
Prețurile pentru Lexus NX plug-in hybrid încep de la 71.170 euro la momentul scrierii acestui articol, dar nu este mai scump decât rivali ca BMW, Mercedes și Volvo.
Daca te gândești să îți cumperi un Lexus NX, poți fi liniștit de recenziile puternice ale mărcii în sondajul nostru anual Romanian Driver, unde doar 10% dintre proprietari au raportat o defecțiune în primul an – o cifră mult mai mică decât oricare dintre concurenții săi.
Dacă este prima oară când auzi de clasamentele Romauto.ro și ești sceptic, atunci ia in considerare sondajul pentru cele mai bune mărci auto 2022 al celor de la Consumer Reports care au peste șase milioane de utilizatori, unde Lexus s-a clasat pe un impresionant loc cinci, cu mult deasupra celor mai populare mărci de la noi.
La fel de liniștitoare este și siguranța lui Lexus NX. Când modelul a fost testat de Euro NCAP la începutul anului 2022, a obținut un rating maxim de cinci stele. A fost evaluat foarte bine în toate domeniile, remarcabil fiind ratingul de 91% în categoria de asistență pentru siguranță.