A afla exact unde se incadreaza Range Rover Velar pe piata SUV-urilor nu este deloc simplu. In termeni de Land Rover, este mai mare si mai elegant decat un Range Rover Evoque, dar are un statut sub performanta Sport, desi este un produs mult mai nou.
Actualizat pentru anul 2021, acest Velar revitalizat adauga tehnologie noua si o gama extinsa de motoare hibride.
- CO2 si consum 4.4/5
- Fiabilitate 3.4/5
- Siguranta 4.5/5
- Interior si confort 4.5/5
- Dotari 5/5
- Performanta 3.5/5
O veste mare, cu toate acestea, este sosirea unui hibrid plug-in care combina performante serioase cu emisii scazute de CO2 si capacitatea de a naviga pana la aproximativ 48 de kilometri doar cu putere electrica.
Care este, totusi, cel mai apropiat rival al lui Range Rover Velar 2021? Acesta va fi cel mai ieftin Jaguar F-Pace, cu care imparte motoare si fundatii comune.
CO2 si consum Range Rover Velar 2021
Stilul, mai degraba decat pretul, va fi un factor primordial motivant pentru cumparatorii unui Range Rover Velar, aspectul elegant al masinii si atractia insignei Land Rover, care conteaza mult.
In comparatie cu rivalii germani, Range Rover Velar 2021 ocupa un punct de mijloc intre Mercedes GLC Coupe si BMW X4 si fratii lor mai mari si mai scumpi Mercedes GLE si BMW X5.
Un Porsche Macan ar putea fi, de asemenea, pe lista de cumparaturi fiind un SUV mai sportiv, desi Velar este considerabil mai mare si mai practic. La fel ca si Jaguar F-Pace, strans legat de acesta, tinde sa fie mai ieftin si are aceleasi motoare si tehnologie – ambele sunt produse aratoase, de dorit, iar alegerea finala va fi probabil “condusa de inima”.
Tehnologia hibrida usoara pentru noile motoare obtine un pic mai multa eficienta si ajuta cifrele scazute de emisii CO2, dar marea surpriza pentru Range Rover Velar 2021 este noua versiune hibrida plug-in P400e.
Numai la prima inregistrare veti economisi peste 1.000 de euro pentru primul an pentru taxa rutiera, in comparatie cu versiunea P400 hibrida usoara.
Experienta ne arata ca, costurile de functionare din lumea reala depind mai mult de faptul daca puteti incarca acasa si puteti face majoritatea calatoriilor in intervalul electric de 50-52 de kilometri, iar plug-in-urile nu sunt mai ieftine pentru calatoriile lungi. Dar daca se potriveste circumstantelor dvs., va poate aduce economii bunicele.
Fiabilitate Range Rover Velar 2021
Anecdotic Land Rover nu are o performanta excelenta in studiile de fiabilitate, dar acelasi lucru se poate spune de fapt despre toate marcile premium.
Noile sisteme electrice Range Rover Velar 2021 actualizate se vor dovedi mai fiabile, iar sistemul de infotainment Pivi se va putea actualiza singur fara a mai trebui sa mergeti la un service.
Siguranta Range Rover Velar 2021
Noile sisteme electrice inseamna reactii mai rapide pentru diferitele sisteme de asistenta a soferului, iar acest lucru nu a oprit activarea automata a franelor in timp ce conduceam pe un drum de tara pustiu in timpul testul nostru.
Aceste caracteristici sunt bine intentionate – si impuse de testele de siguranta -, dar „falsurile pozitive” de acest fel sunt enervante pentru toate masinile moderne.
Aceasta, asistenta pentru pastrarea benzii de circulatie, o camera de vizualizare surround 3D, monitorizarea atentiei soferului si mijloace de parcare fata si spate sunt standard pe toate modelele, cu caracteristici de asistenta suplimentare disponibile pe modele cu specificatii superioare sau in pachete de optiuni.
Un monitor de coliziune din spate se numara printre acestea si este o dotare recenta pentru acest model.
Range Rover Velar 2021 interior si confort
In comparatie cu alte produse Land Rover sau Range Rover, Velar se simte aproape slab si, desi este mare si practica (portbagajul este deosebit de mare), acesta pune stilul pe primul loc si spatiul interior pe al doilea.
Pe parbrizul din spate e vizibilitate destul de slaba in comparatie cu alte masini Range Rover, iar bancheta din spate este configurata pentru a transporta doua persoane in stil si confort, in timp ce o a treia persoana va sta destul de greu intre cele doua. Este suficient sa spunem, ca daca trebuie sa transporti mai mult de patru persoane, va fi mai bine cu un Discovery.
Citeste si Land Rover Discovery 2020
Spre deosebire de F-Pace PHEV strans legat, Velar cel putin nu pierde din spatiul de incarcare pentru baterii, ceea ce reprezinta un avantaj in favoarea sa fata de fratele sau Jaguar. In stilul de conducere, Range Rover Velar 2021 se simte vizibil mai sportiv decat alte modele Range Rover, desi poate putin mai ascutite decat F-Pace.
Acest lucru este adecvat valorilor respective ale marcii, deci o observatie mai degraba decat o critica, iar Velar combate cu un rafinament imbunatatit si un interior mult mai silentios, si asta doar daca alegeti tehnologia optionala de anulare a zgomotului care functioneaza ca niste casti fanteziste pentru a izola zgomotele enervante.
Toate produsele Jaguar si Land Rover tind sa se simta peste ceea ce consideram un SUV mediu ca si calitate, si este adevarat si la Range Rover Velar 2021, mai ales la masinile cu motoare mai mari echipate cu suspensia pneumatica reglabila.
Acest lucru se poate adapta diferitelor moduri de conducere oferite, poate ridica masina pentru off-road sau o poate cobori si contribui la un confort excelent la bord, desi experienta arata ca optiunile de roti mai mari pot fi putin mai dure.
De asemenea, am condus hibridul pe suspensie standard si, desi ii lipseste o parte din tehnologia de lux, are un confort impresionant in mers.
Dotari Range Rover Velar 2021
Jaguar si Land Rover s-au ocupat cu introducerea celor mai recente sisteme de infotainment Pivi si Pivi Pro controlate pe ecran tactil si complet conectate, Velar obtinand doua niveluri in functie de nivelul de echipare pe care il alegeti.
Ambele folosesc aceeasi interfata, dar numai Pivi Pro primeste suita completa de servicii conectate. Un pachet de date de baze este inclus pentru primul an, in timp ce unul extins este o optiune de cost si probabil merita daca va veti rasfata cu aplicatii incorporate precum Spotify.
In timp ce actualizarea F-Pace primeste cea mai recenta instalare pe ecran mare, sistemul Velar ramane cu setarea initiala a unui ecran mai mic de 10 inci cu o banca secundara de „comutatoare” sensibile la atingere sub acesta – functionalitatea este la fel, dar fanii tehnologiei vor prefera probabil designul de la Jaguar.
In ceea ce priveste nivelurile de echipare, optiunea Range Rover Velar 2021 entry-level la masinile cu motoare mai mici este buna, dar poate doriti sa faceti upgrade la SE pentru a obtine “arogante” precum piele, Pivi Pro si alte caracteristici pe care le-ati astepta de la un Range Rover.
Motorizare Range Rover Velar 2021 si performante
Reflectand la tendintele industriei, gama de motoare de pe Range Rover Velar 2020 s-a indepartat de dieseluri, indreptandu-se catre benzina si hibrid. Singura confuzie vine cu P400, care este un hibrid usor orientat spre performanta (MHEV) si P400e optiunea plug-in mai puternic electrificata (PHEV).
Denumiri similare, puteri similare pe hartie, dar masini foarte diferite de condus. Am incercat modelul D300 cu noul motor diesel cu sase cilindri, care se potriveste bine cu Range Rover Velar 2021 datorita rafinamentului sau excelent si capacitatii uriase de cuplu usor accesibil.
Am condus, de asemenea, hibridul plug-in P400e, care are performante laudabile doar cu puterea electrica si este perfect condus pe o distanta de aproximativ 50 de kilometri pe care bateria le va rezista fara a porni motorul pe benzina.
Puteti comuta cu usurinta intre modurile EV, hibrid si „economic” dupa cum aveti nevoie, acesta din urma pastrand incarcarea bateriei pe o calatorie mai lunga daca doriti sa finalizati silentios ultimii cativa kilometri ai orasului cu energie electrica.
In modul hibrid, combinatia de 404 de cai putere si modul in care motorul electric umple orice goluri prin alimentarea cu energie face ca Range Rover Velar 2021 sa se simta rapid, atat pe banda sa cat si pentru depasiri.
Citeste si despre Range Rover Sport 2017