Range Rover Sport 2017 isi propune sa livreze aproape la fel de opulent ca si fratele sau mai mare, dar cu o nota de atletism suplimentar. Merge cap la cap cu BMW X5, Porsche Cayenne si Audi Q7.
- CO2 si consum 4.4/5
- Fiabilitate 3.4/5
- Siguranta 4.4/5
- Interior si confort 4.8/5
- Dotari 4.2/5
- Performanta 4.3/5
CO2 si consum Range Rover Sport 2017
Nu va fi deloc surprinzator faptul ca nu veti putea rula un Range Rover Sport pe economie, dar in comparatie cu rivalii nu are o valoare rea.
Exista mai multe versiuni dintre care puteti alege, la preturi care variaza de la aproximativ 75.000 de euro la peste 115.000 de euro, dar, in mare, concureaza impotriva masinilor precum Porsche Cayenne si BMW X5.
In timp ce Land Rover poate fi usor mai scump in comparatie, ne-am astepta ca Range Rover Sport sa aiba preturi similare cu rivalii sai, si in timp ce Porsche va fi mai despre valoare, va avea mai mare nevoie de service, mentenanta si reparatii, iar X5 nu are aceleasi valori cand vine vremea sa il vindeti.
Fiabilitate Range Rover Sport 2017
In trecut, reputatia Land Rover pentru fiabilitate nu a fost deloc buna. Cu astfel de sisteme complexe la bord, defectiunile s-au produs cu o regularitate ingrijoratoare – trebuie doar sa consultati indicele de fiabilitate al Warranty Direct pentru dovezi.
In prezent, se spune ca performanta generala a fiabilitatii marcii s-a imbunatatit datorita modelelor sale mai noi, ceea ce se arata in studiul de incredere al vehiculelor din 2019 al JD Power; in timp ce Land Rover inca e pe o pozitie joasa, a facut cel putin mai bine atat Audi, cat si BMW, care sunt doi dintre cei mai mari rivali ai Range Rover-ului Sport.
Siguranta Range Rover Sport 2017
Range Rover Sport este dotat cu destule caracteristici de siguranta precum v-ati astepta, cu o vasta colectie de airbag-uri si aproape orice tractiune electronica si ajutor de stabilitate la care va puteti gandi. Chiar si sistemele mai inteligente, cum ar fi recunoasterea semnelor de trafic, sunt de asemenea disponibile.
Range Rover Sport 2017 interior si confort
In interior, Range Rover Sport arata cu adevarat elegant, mai frumos decat “varul” sau Land Rover Discovery am putea spune, se simte elegant fara efort si exista, de asemenea, o multime de adaugari interioare optionale din care sa alegeti, de la garnituri din carbon pana la Alcantara.
Pielea acopera cele mai proeminente suprafete si sunt despartite de bucati metalice cromate sau panouri texturate interesante, astfel incat sa aveti destule elemente de interior la care sa va minunati.
Cea mai recenta versiune a sistemului de infotainment este o imbunatatire semnificativa fata de ceea ce a venit inainte. Va trebui sa va alocati ceva timp pentru a intelege cum functioneaza, dar odata ce ati reusit sa faceti acest lucru, este foarte atragator din punct de vedere vizual.
Acest model sport nu este la fel de spatios ca un Range Rover obisnuit datorita dimensiunilor mai mici, dar exista suficient spatiu in spate pentru ca trei pasageri adulti sa stea confortabil. Pentru un pic (nu chiar un pic, un pic ca mult) mai multi bani, puteti comanda inca doua scaune care se pliaza electric pe podeaua portbagajului.
Totusi, acestea sunt foarte limitate in spatiu, astfel incat oricare persoana mai mare decat un copil se va chinui sa se simta confortabil, iar intrarea si iesirea va vor cere sa fiti iscusit sau un gimnast amator cel putin. Evident, calatoria cu sapte persoane va face ca portbagajul sa fie mult mai mic, dar in modul cu cinci locuri, este masiv.
Intrebarea intrebatoare, desigur, este daca Range Rover Sport este ceea ce spune ca este. Si putem spune ca da – intr-un fel. Desigur, nu este la fel de agil sau la fel de precis ca un Porsche Cayenne. Dar este o masina foarte satisfacatoare, masiva, control impresionant al caroseriei si directie ascutita, si foarte receptiva.
Unde Range Rover Sport 2017 ii face praf pe cei de la Porsche este confortul. Cu suspensia pneumatica adaptiva ca standard, aluneca lin peste tot felul de denivelari la aproape orice viteza. Rafinamentul este la fel de impresionant, asa ca joaca foarte bine rolul unui vas luxos.
Si fiind un Range Rover, te va duce mai departe in pustietate. Datorita ingeniosului sistem off-road Terrain Response, poate trece cu usurinta peste noroi, zapada, pietre si nisip.
Versiunea SVR este aproape la fel de utila pentru off-road; doar bara de protectie fata inferioara face trecerea prin noroi sa fie mai grea, iar calatoria cu viteza redusa nu este la fel de lina ca cea a versiunilor mai umile. Dar recompensa este suspendarea modificata pentru a oferi o manevrabilitate mai clara, chiar daca nu este la fel de precisa ca la SUV-urile cu cea mai buna performanta.
Dotari Range Rover Sport 2017
Indiferent ce versiune Range Rover Sport 2017 alegeti, veti avea destule dotari in kit-ul standard, ceea ce ni se pare normal la asa preturi.
Chiar si modelul HSE de baza vine cu sisteme de lux precum controlul climei, controlul vitezei de croaziera, faruri LED cu matrice de inalta tehnologie, scaune electrice din piele, geamuri electrice, un sistem de infotainment cu ecran tactil cu Bluetooth, DAB, navigatie prin satelit, o camera de marsarier si un sistem de sunet Meridian.
Nivelul dinamic HSE adauga cateva imbunatatiri la performanta si sistemele de tractiune ale masinii, in timp ce modelele HST au un acoperis negru, niste bucati exterioare din fibra de carbon si un acoperis panoramic, precum si tehnologie suplimentara, cum ar fi controlul automat al vitezei de croaziera.
Versiunea Autobiography Dynamic adauga un element glisant al acoperisului panoramic si are o piele chiar mai lustruita pe scaune, in timp ce modelul SVR de performanta are niste faruri extra-misto, suspensii reglate si un esapament mai tare. Si, evident, exista o gama larga de optiuni suplimentare disponibile, care va permit sa va adaptati masina exact dupa propriul gust.
Intre timp, aspectul devine putin mai agresiv pe masura ce avansati in gama, modelul de performanta SVR avand o varietate de upgrade-uri sportive pentru un look extraordinar.
Motorizare Range Rover Sport 2017 si performante
Exista o gama larga de motoare disponibile pentru Range Rover Sport, toate cu suficienta putere pentru a transporta destul de repede aceasta bestie.
Motorul de baza este V6 diesel de 3,0 litri, numit SDV6, care are 306 cai putere, desi, daca acest lucru nu pare suficient pentru tine, exista intotdeauna motorul SDV8 de 4,4 litri, cu 339 cai putere.
Sau, daca buzunarele dvs. sunt suficient de adanci, puteti avea Range Rover Sport cu un V8 de 5,0 litri supraalimentat, cu alegerea a 525 cai in forma Autobiography Dynamic, de 575 cai in modelul SVR.
Ambele sunt suficient de rapide pentru a ingrijora multe supermasini, nebunia celor 575 de cai puteri, iar produce zgomote nebune de la esapament.
La un nivel mai „tacut”, gasim motorul pe benzina P300 de 2.0 litri si hibridul plug-in P400e, pe care inca nu le-am incercat. Alternativ, P400 (fara „e”) este un motor de 400 de cai putere de 3,0 litri si, daca te gandesti din punct de vedere tehnic, s-ar putea sa fii intrigat sa afli ca foloseste atat supraalimentare, cat si un sistem usor hibrid.
Rezultatul net este un motor impresionant de neted, care va accelera rapid si va mârâi la tine.