Verdict – este Land Rover Defender o mașină bună?
Land Rover Defender există de zeci de ani. Dar, în timp ce vechiul model era un 4×4 dur și mereu pregătit pentru orice teren accidentat, noul model combină această capacitate cu un interior luxos și maniere prodigioase de condus pe șosea. Dacă ești în căutarea unui SUV fără compromisuri, Defender bifează multe căsuțe.
Citește verdictul în continuare, sau sari direct la subiectul care te interesează mai mult.
- CO2 si consum 3.6/5
- Motoare si performanta 5/5
- Interior si confort 5/5
- Practicabilitate 5/5
- Fiabilitate si siguranta 4.2/5
Versiuni Land Rover Defender
Land Rover Defender 2022 este înlocuitorul mult așteptat pentru una dintre cele mai faimoase mașini de teren din Europa. A revenit la aproximativ patru ani după oprirea producției predecesorului său și reușește să fie atât similar cu originalul, dar și totuși semnificativ diferit.
Vă vom lăsa să decideți dacă designul său este un succes, dar cu siguranță arată voluminos, iar detalii precum luminile din față și din spate sunt impresionante.
Există și o mulțime de opțiuni de personalizare
S-ar putea să-ți placă Defender-ul de bază cu roți de oțel, dar să urăști gama de top cu aliaje negru lucioase, sau invers. În mod similar, poți prefera aspectul Defender 90 cu trei uși față de cel mai lung (modelul 110) cu cinci uși, deși acum există și un model 130 și mai lung.
În interior, Land Rover Defender 2022 are o estetică robustă, caracterizată prin capete de șuruburi expuse, suprafețe metalice și o traversă metalică expusă care face parte din structura mașinii. Defender 110 și 130 sunt disponibile cu până la șapte, respectiv opt locuri.
În 2023, a fost lansată o versiune specială Defender, cea de-a 75-a ediție limitată, pentru a sărbători 75 de ani și este finisată în culoarea tradițională Grasmere Green, cu jante de 20 de inci în aceeași culoare, plus embleme inscripționate cu ‘75 Years. ‘. Acest lucru va atrage cu adevărat doar fanii îndrăgostiți ai Defenderului și nu adaugă mult mai mult față de ceea ce este oferit în modelul standard la un preț mai ieftin.
Pasagerii beneficiază de cele mai recente kit-uri de divertisment și conectivitate în mașină, sistemul Land Rover Pivi Pro utilizând două modemuri pentru a se asigura că poate fi actualizat fără fir, chiar și atunci când este utilizat pentru media sau navigare.
La lansare, au fost disponibile o pereche de motoare diesel de 2,0 litri cu patru cilindri cu 200 sau 240 CP, cu insigna D200 și, respectiv, D240. Acestea au fost acum înlocuite cu o pereche de motoare de 3,0 litri cu șase cilindri cu asistență electrică mild-hybrid. Modelul de bază D250 produce acum 250 CP, crescând la 300 CP în versiunea D300 de vârf de gamă.
Land Rover Defender P300 entry-level pe benzină este neschimbat, cu un motor de 2,0 litri cu patru cilindri care produce 300 CP.
Pentru cei care doresc mai multă putere, un mild hybrid P400 pe benzină de 3,0 litri și șase cilindri de 400 CP este disponibil și în versiunea superioară, cu un preț de pornire de peste 90.000 euro. Versiunea Defender cu motor V8 de 525 CP este și mai exclusivă; este cel mai rapid model, atingând 100 km/h în 5,4 secunde, dar costă și în jur de 120.000 euro.
Un hibrid plug-in P400e a fost introdus ca parte a revizuirilor din 2021 și este primul motor PHEV din istoria Defender. Acest model combină un motor pe benzină de 2,0 litri cu patru cilindri, un motor electric și o baterie.
Indiferent de trenul motopropulsor pe care îl alegi, toate versiunile Defender sunt dotate cu o transmisie automată cu opt trepte, și tracțiune pe patru roți.
Toate sistemele de propulsie ale lui Defender oferă multă putere, dar cel mai surprinzător este felul în care Land Rover se conduce. Direcția este directă și receptivă, intrând în colțuri cu puțină ezitare și, deși există o oarecare înclinare, aceasta se potrivește caracterului Defenderului. Este surprinzător de sportiv și plăcut de condus pe un drum întortocheat, datorită suspensiei pneumatice adaptive.
Aceeași configurație se poate extinde, oferind suficient talent pentru a vedea Defender târându-se peste aproape orice obstacol și trecând prin aproape un metru de apă. Este aproape de neoprit în off-road și incredibil de confortabil în timp ce abordează cel mai accidentat teren. De asemenea, poate remorca până la 3.500 kg și poate transporta o greutate incredibilă de 300 kg pe acoperiș.
Land Rover Defender a fost întotdeauna inovator, iar cea mai recentă versiune este una dintre cele mai inteligente mașini pe care le-am testat vreodată.
Poate fi destul de neeconomic – cu excepția cazului în care alegi hibridul plug-in și îl încarci în mod regulat – dar compensează acest lucru cu maniere impresionante pe drum și off-road și un design incredibil de bine gândit.
CO2 si consum Land Rover Defender 2022
La lansare, Defender avea motoarele diesel și pe benzină, dintre care unele aveau asistență mild-hybrid. Din păcate, niciunul dintre ele nu oferă costuri de funcționare deosebit de scăzute, în 2020 a sosit o versiune hibridă plug-in P400e care are potențialul de a fi semnificativ mai eficientă, iar la celălalt capăt al spectrului, există și un model V8 de vârf pentru oricine își dorește performanța supremă, indiferent de cost.
În cea mai mare parte, Land Rover a prioritizat în mod clar performanța, versatilitatea și aspectul robust în detrimentul eficienței consumului de combustibil – așa cum a făcut cu originalul. Chiar și cea mai economică versiune diesel a noului Defender abia reușește să se apropie de 8 l/100km.
Land Rover Defender a fost lansat cu un motor turbo diesel de 3,0 litri cu etichete D250, D300, P300 și P400, care revin până la 8,2 L/100 km pentru primele două si aproximativ 12 L/100 km pentru ultimele două. Emisiile de CO2 se încadrează între 216-280 g/km (WLTP).
Defender P300 din 2019 de 2,0 litri turbo pe benzină are o cifră oficială de economie de combustibil de 11,6-12,5 L/100 km, cu emisii de CO2 de 262-283 g/km CO2 – aceleași cifre ca și modelul P400 mild-hybrid de 3,0 litri.
Nu recomandăm niciunul dintre aceste motoare pentru oricine care parcurge kilometri multi sau pentru cei care doresc să-și reducă facturile anuale de combustibil.
Versiunile V8 de înaltă performanță, insignele P500 și P525 sunt considerabil mai înfometate cand vine vorba de combustibil, cu cifre oficiale între 14,7 si 15,1 L/100 km pentru ambele motoare. Emisiile de CO2 sunt, de asemenea, deosebit de mari, de la 332 la 340 g/km pentru P525.
Datorită acumulatorului său de 19,2 kWh, hibridul plug-in P400e poate gestiona 40-43 km numai cu electricitate, oferindu-i cifre oficiale de 3.3-3.9 l/100 km și emisii de CO2 de 74-88 g/km, în funcție de nivelul de echipare și de roțile montate. Acest lucru ar trebui să-l facă cel mai ieftin Defender de rulat cu o anumită marjă.
Bateria poate fi încărcată acasă folosind un wallbox de 7 kW, luând-o de la 0 la 100% în două ore și jumătate. De asemenea, va fi posibil să utilizați un încărcător rapid de 50 kW, pentru o încărcare de 80% în 30 de minute, la punctele de încărcare publice compatibile.
Motorizare Land Rover Defender 2023 și performanță
Poate fi unul dintre cele mai iubite modele din toate timpurile, dar un lucru pentru care Land Rover Defender nu a fost niciodată faimos a fost performanța sa de zi cu zi. Suficient mormăit pentru a urca maluri abrupte și a tracta o remorcă, da, dar nu cu viteză în linie dreaptă.
Cu un grup motopropulsor mai avansat, noul Defender are un set mult mai larg de talente. Tracțiunea integrală adaptivă avansată și suspensia pneumatică (pe versiunile superioare) asigură că este capabil să traverseze cel mai inospitalier teren din lume, dar poate, de asemenea, să ajungă de la 0 la 100 km/h în doar 5,4 secunde cu un motor V8.
Land Rover Defender diesel
Defender s-a lansat cu două versiuni ale motorului diesel „Ingenium” de 2,0 litri, D200 și D240. Acesta din urmă (240 CP) este mai puternic decât primul (200 CP), dar ambele obțin un cuplu sănătos de 430 Nm pentru a ajuta pe terenuri dificile sau la tragerea de sarcini grele. Fiecare primește o cutie de viteze automată și tracțiune integrală permanentă ca standard, mașina de 240 CP fiind capabilă să accelereze 0-100 km/h în 9,1 secunde.
Cu toate acestea, aceste motoare au fost înlocuite foarte devreme în timpul ciclului de viață al lui Defender.
Land Rover a schimbat unitățile cu patru cilindri pentru motoare diesel de 3,0 litri cu șase cilindri, mai puternice, echipate cu hardware mild-hybrid. Acestea aveau insigna D200 (din nou, cu 200 CP), D250 (cu 250 CP) și D300 (cu 300CP).
Accelerația de la 0 la 100 km/h durează 10,2 secunde, 8,3 secunde și, respectiv, 7 secunde pentru Defender 110 de lungime medie, Defender 90 fiind ușor mai rapid și Defender 130 puțin mai lent, fiind mai lung și mai greu. Merită remarcat faptul că D200 a fost întrerupt.
Land Rover Defender benzină
Spre deosebire de versiunea Land Rover Defender anterioară, cumpărătorii beneficiază și de opțiunea a două motoare de 3 litri pe benzină, cu insigna P300 și P400 MHEV.
Defender P300 cu 300 CP, propulseaz mașina de la 0 la 100 km/h în 8 secunde, în timp ce P400 mild-hybrid de 3,0 litri și șase litri are 400 CP și ajunge la 100 km/h în 6,6 secunde.
Tehnologia de asistență electrică mild-hibrid de 48 de volți este concepută pentru a colecta energia irosită în mod normal în decelerație și a o stoca într-o baterie mică litiu-ion. Acesta poate fi folosit pentru a spori cuplul motorului în timpul accelerației sau pentru a opri motorul convențional în trafic.
Este distractiv de condus, cu un sunet armonios și o accelerație impresionantă. Interesant este că nu există palete montate pe volan pentru cutia de viteze automată, deoarece inginerii nu simt că se potrivesc cu etosul Defenderului, dar poți seta schimbătorul de viteze pentru a schimba manual. Motorul și direcția se simt surprinzător de ascuțite pentru un SUV mare și greu.
Defender V8 P525 este și mai capabil
Cu 525 CP și un timp de 0-100 km/h de 5,2 secunde, este cea mai rapidă versiune din fabrică a Defender-ului lansată vreodată.
Având în vedere forma sa cutită, o viteză maximă de 240 km/h atrage atenția în mod deosebit. Pentru a profita la maximum de puterea suplimentară, V8 Defender primește și un nou diferențial electronic activ, suspensie îmbunătățită și o cutie de viteze întărită. Sistemul său Terrain Response dobândește, de asemenea, un nou mod dinamic pentru conducerea entuziastă pe șosea.
Cu toate acestea, nu este atât de zgomotos pe cât s-ar putea aștepta unii cumpărători. Probabil că acesta va fi predecesorul pentru o versiune SVO a Defender-ului care urmează să vină, dar deocamdată V8-ul sună destul de reținut, emitând doar un mârâit în modul Dynamic.
Land Rover Defender Plug-in Hybrid
Defender P400e PHEV folosește un motor pe benzină de 2,0 litri, un motor electric și o baterie litiu-ion de 19,2 kWh. Cu o putere combinată de 400 CP, este cu doar câteva zecimi mai lent decât modelul V8, ajungând de la 0 la 100 km/h în 5,6 secunde.
Din păcate, P400e este limitat la modelul Defender 110. Suspensia pneumatică și jantele din aliaj de 20 de inci sunt standard.
În ciuda greutății suplimentare a bateriei sale, P400e se simte în continuare mai ascuțit decât te-ai aștepta pe șosea, cu răspunsuri mai rapide la direcție decât Land Rover Discovery. În modul hibrid, grupul motopropulsor decide cum să jongleze între sursele sale de putere și este greu să detectezi schimbările de la volan.
Motorul pe benzină poate suna puțin aspru la accelerație puternică, dar acesta este și cel mai silentios Defender atunci când este condus liniștit, în special în modul EV. Numai motorul electric poate alimenta SUV-ul cu o viteză de până la 140 km/h, dar la viteze mai mari, zgomotul vântului este vizibil din cauza formei pătrățoase.
Land Rover Defender 2023 interior și confort
Fanii designului robust vor adora atingeri precum suprafețele din aluminiu și magneziu, acesta din urmă fiind o parte funcțională a structurii caroseriei Defenderului.
Are un aspect incontestabil dur, iar capacitățile sale extreme de off-road sunt întărite de cantitatea și robustețea mânerelor de care să se agațe pasagerii. Formele plate și orizontale sunt în mod clar preluate de la predecesorii săi, la fel ca și consola centrală proeminentă, cu un schimbător de viteze stupos și un dispozitiv de comutare supradimensionat.
Modelul V8 are palete de schimbare în spatele unui volan îmbrăcat cu piele de căprioară, dar acestea nu sunt considerate necesare pentru versiunile standard.
Dar nu este complet retro; Sistemul de infotainment Pivo Pro de 10 inchi este complet nou, folosind modemuri dual-eSIM care pot primi actualizări de software wireless și pot oferi media și navigare fără întreruperi.
O baterie auxiliară înseamnă, de asemenea, că poate funcționa în fundal chiar și atunci când Defender este parcat și poate porni mai repede atunci când repornești mașina. De asemenea, acceptă o aplicație mobilă care poate fi utilizată pentru a interacționa cu Defender și pentru a seta controlul climatizării de la distanță.
Dotări Land Rover Defender 2023
Land Rover cu siguranță nu s-a zgârcit când vine vorba de a oferi clienților o multitudine de niveluri de echipare și opțiuni de personalizare. Chiar și nivelurile de echipare sunt oarecum copleșitoare, cu Defender S, SE, HSE, toate disponibile în formă standard sau X-Dynamic.
Există, de asemenea, o ediție XS și versiuni X, împreună cu niveluri de echipare personalizate doar pentru Defender V8. Merită remarcat faptul că, din cauza timpilor lungi de livrare, este posibil ca unele dintre specificațiile menționate mai sus să nu fie disponibile la comandă în prezent.
La momentul redactării acestui articol, cel mai ieftin Land Rover Defender disponibil este 90 X-Dynamic S – la puțin peste 77.000 euro. Versiunile comerciale sunt mai ieftine, dar ratați locurile din spate și alte luxuri ale mașinii.
Fiecare model primește faruri cu LED, scaune față încălzite, sistemul Pivi Pro de 10 inchi cu Apple CarPlay și Android Auto, camere surround, cruise control și suspensie pneumatică. Cel mai ieftin model primește și tapițerie din pânză pe scaune și instrumente digitale.
Defender SE îmbunătățește farurile pentru luminile de zi, împreună cu acces fără cheie, roți de 20 de inci și ISOFIX pentru scaunul pasagerului din față. De asemenea, adaugă câteva caracteristici cheie, cum ar fi un sistem audio stereo cu 10 difuzoare, direcție electrică și oglindă retrovizoare ClearSight.
HSE mărește și mai mult luxul cu un acoperiș pliabil din material textil (numai la Defender 90, pentru 110 fiind un acoperiș panoramic glisant), interior din piele și un volan încălzit.
Versiunile X-Dynamic adaugă ornamente Robustec pentru scaune, pasaje negre ale roților și placarea caroseriei, cârlige negre de remorcare spate și praguri metalice iluminate.
Modelul X de vârf are un plafon și capotă negre, ornamente exterioare negre, etriere de frână portocalii, plăcuță de protecție față și lumini spate colorate. De asemenea, are mai mult hardware off-road, dar nu l-ai cunoaște în interior datorită furnirului de nuc, a scaunelor din spate încălzite și a unui stereo cu 14 difuzoare. De asemenea, este disponibil doar cu cele mai puternice motoare D300 și P400, precum și cu hibridul plug-in P400e.
La sfârșitul anului 2022 a fost introdusă cea de-a 75-a ediție limitată Defender specială, bazată pe ornamentele HSE, și vine cu o schemă unică de vopsea Grasmere Green pe caroserie și roți, reluând aspectul clasicului Defender din Seria 1. Aceste mașini au, de asemenea, sigla „75 years” în interior și pot fi avute sub cu versiunile 90 sau 110.
Spatiu interior Land Rover Defender 2023 și volum portbagaj
Land Rover Defender 90 cu trei uși și poți încă transporta până la șase persoane. Sau cel puțin așa a fost, până când Land Rover a renunțat la micul scaun din față din lista de opțiuni. Este suficient de mare pentru copii, iar atunci când scaunul din mijloc opțional nu este utilizat, rabatarea lui în față îl transformă într-o cotieră centrală mare și un compartiment.
Cel mai mare “dezavantaj” pentru Defender 90 este lipsa ușilor din spate, deoarece oricine intră în spate trebuie să depună un oarecare efort pentru a urca. Nici portbagajul nu este foarte mare pentru această versiune.
Defender 110 este oferit și într-o configurație 5+2, adică Land Rover vorbește pentru adăugarea a două locuri mai mici în portbagaj. Acestea sunt cele mai potrivite pentru copii, dar adulții pot fi, de asemenea, capabili să călătorească pentru hopuri mai scurte.
Defender 130 adaugă un alt scaun în al treilea rând; o lungime suplimentară de 340 mm înseamnă că există mai mult spațiu. Am sugera că aceste scaune sunt probabil cele mai potrivite pentru doi adulți și un copil, mai degrabă decât un trio de adulți.
Land Rover Defender oferă, de asemenea, funcții utile cum ar fi prize USB de 12 volți pentru încărcarea dispozitivelor portabile, un rucsac care se fixează pe bancheta din spate și un sistem „click and go” pentru pasagerii din rândul mijlociu pentru a atașa tablete, genți, laptopuri și jachete.
Apoi, există inovații precum „Gear Carriers” montate lateral, care sunt containere de 24 de litri care se încuie și se montează pe exterior pe stâlpii din spate ai Defenderului.
Portbagaj Land Rover Defender 2023
După cum te-ai aștepta, cel mai lung Defender 130 se va dovedi cel mai practic model din gama. Chiar și cu toate cele trei rânduri de scaune la locul lor, există 389 de litri de spațiu de portbagaj, ceea ce este mai mult decât vei găsi la un Volkswagen Golf. Pliază al doilea și al treilea rând și ai la dispoziție o furgonetă de 2.300 de litri. Mașinile fără scaunele din spate ridică acest lucru la 2.516 litri.
Și totuși, Defender 110 de lungime medie este încă o mașină extrem de practică. Această versiune are o capacitate de transport de 231 de litri cu al treilea rând la locul său, sau 2.233 de litri cu al doilea și al treilea rând pliate.
Este de remarcat faptul că Land Rover măsoară aceste volume ușor diferit față de alți producători, deci nu sunt strict comparabile. Indiferent, atât 130, cât și 110 ar trebui să se dovedească suficient de practice pentru majoritatea familiilor.
Spațiul din spatele scaunelor scade ușor în modelul P400e, care are o podea mai înaltă a portbagajului din cauza pachetului de baterii, dar acesta nu este un dealbreaker; spațiul este încă o dimensiune bună.
Defender 90 este mai puțin spațios, cu un portbagaj puțin adânc de 397 de litri, care este la egalitate cu cel mai mare 130, cu toate cele opt locuri la locul lor și mai mic decât cel al unui Honda Civic.
Un lucru care poate avea consecințe dacă parchezi în mod regulat în parcări înguste, este hayonul tradițional cu balamale laterale. Acesta poate fi destul de greu (areși o roată de rezervă de dimensiune normală) și va necesita spațiu în spatele vehiculului pentru a-l putea deschide complet.
Putere tractare Land Rover Defender 2023
Defender a fost folosit de multă vreme pentru remorcare, iar cea mai recentă versiune este foarte capabilă. Poate trage o remorcă cu frâne de 3.500 kg (3.000 kg pentru P400e), iar Defender în sine are o sarcină utilă maximă de 900 kg. De asemenea, poate accepta o sarcină statică pe acoperiș de până la 300 kg.
Fiabilitate Land Rover Defender 2023 și rezultate Euro NCAP
Structura caroseriei și tehnologia lui Land Rover Defender 2023 sunt complet noi în comparație cu modelul vechi, iar mașina a fost dezvoltată având în vedere viitorul.
De asemenea, a fost testat până la distrugere, cu peste un milion de kilometri de rulare de test și aproximativ 62.000 de teste de validare. Acestea includ proceduri de „Eveniment extrem” care testează „impacturi repetate și susținute, peste standardul normal pentru SUV-uri și autoturisme”.
Land Rover pare să urce în sondajele noastre Romanian Driver. O îmbunătățire solidă în 2023 a clasat Defender-ul pe primul loc in sondajul pentru top 10 cele mai bune mașini 4×4 din 2023, deasupra rivalilor premium precum BMW, Audi și Mercedes. Deși este o îmbunătățire puternică, 42% dintre proprietari au raportat totuși o defecțiune în primele 12 luni, ceea ce este îngrijorător.
Pe locul 41 din 75 de mașini s-a clasat Land Rover Discovery Sport, mai mic, in sondajul cu cele mai bune masini 2022. Proprietarii au iubit caracterul practic și spațiul – ceva probabil să fie adevărat și pentru Defender – dar nu au evaluat costurile ridicate de funcționare sau calitatea de construcție neregulată.
Sperăm că cel putin o versiune Defender va apărea în sondajul din 2023 (cel cu 75 de masini) pentru a ne oferi o idee mai bună despre fiabilitatea în lumea reală.
Siguranta Land Rover Defender
Pe lângă cadrul său dur, Defender este echipat standard cu o cantitate impresionantă de kit de siguranță. Totul l-a ajutat să obțină cele cinci stele în testele de impact Euro NCAP, făcându-l și mai de dorit pentru familii.
Tehnologia care include frânarea automată de urgență, asistența pentru menținerea benzii de circulație și recunoașterea semnelor de trafic sunt standard, în timp ce SE adaugă avertismente de unghi mort și un monitor de trafic din spate, împreună cu un punct ISOFIX pentru scaunul pasagerului din față.
Evaluarea sa puternică îi conferă Defenderului un avantaj semnificativ față de Jeep Wrangler, care a obținut doar o stea în testele Euro NCAP din 2018.
Ajută-i cu o părere pe cei care își caută o mașină completând sondajul Romanian Driver!
Urmărește RomAuto.ro pe Google News
NOTĂ! Unii producători auto schimbă constant atât opțiunile de motorizare ale vehiculelor, cât și dotările în funcție de nivelul de echipare, versiunile disponibile și prețurile. Informațiile pe care noi ți le oferim despre aceste modele de mașini, sunt în concordanță cu perioada redactării articolului. Așadar, îți recomandăm să verifici întotdeauna specificațiile și pe site-ul oficial al mărcii auto despre care te documentezi.