![Lamborghini Huracan Sterrato](https://www.romauto.ro/articole/wp-content/uploads/2022/11/Lamborghini-Huracan-Sterrato-00001-1.webp)
Lamborghini deschide cu Sterrato calea super-mașinilor pentru offroad, fiind un Huracan ridicat și pompat, care vrea să demonstreze că mașinile cu două locuri pot fi distractive atât pe drum, cât și în afara lor.
Probabil ai văzut videoclipurile teaser și imaginile nedisimulate, așa că știi deja cum arată Sterrato. Dar acum Lamborghini ne-a oferit în sfârșit detaliile tehnice necesare, permițându-ne să vedem cât de multă substanță SUV are Sterrato.
Deci, să trecem direct la asta: o creștere de 44 mm (1,7 inchi) a înălțimii de rulare nu va fi suficientă pentru a transforma Sterrato într-un fel de rival pentru Jeep Wrangler. Lamborghini nu menționează un număr de garda total real (estimam în jur de 170-180 mm / 6,7-7 inchi max), dar probabil că are o gardă la sol puțin mai mare decât sedanul obișnuit.
Nu există nicio funcție de ajustare a înălțimii de rulare, așa cum există cu noul Porsche 911 Dakar, care a trecut înaintea Lambo-ului în linia grupului VW, spre supărarea italianului. Însă spatiul suplimentar dintre podeaua mașinii și pământ îi va permite lui Sterrato să se aventureze puțin mai departe pe drumurile de munte, în plus îl va face mai practic și mai distinctiv în oraș, care, să recunoaștem, este locul unde uneori avem nevoie de masini offroad.
![Lamborghini Huracan Sterrato crossover](https://www.romauto.ro/articole/wp-content/uploads/2022/11/Lamborghini-Huracan-Sterrato-00010.webp)
![Lamborghini Huracan Sterrato offroad](https://www.romauto.ro/articole/wp-content/uploads/2022/11/Lamborghini-Huracan-Sterrato-00012.webp)
Dar nu totul ține de poziție. Lamborghini a făcut niște concesii reale pentru șoferii care vor să se murdărească. Partea inferioară a caroseriei are protecție din aluminiu, pragurile sunt întărite, iar anvelopele Bridgestone Dueler AT002 de 19 inci (235s în față, 285s în spate) sunt proiectate pentru a funcționa pe pietriș și asfalt. De asemenea, au tehnologie runflat care permite mașinii să fie condusă timp de 80 km la 80 km/h cu presiunea aerului zero.
Selectorul modului de conducere LDVI are un nou mod de conducere Rally pentru situații cu aderență redusă, iar Lamborghini spune că un tub de aer montat pe acoperiș oferă aer mai curat pe pistele prăfuite.
Arata și foarte mișto, la fel ca extensiile înșurubate ale arcului roților față și spate, luminile montate pe bara de protecție și șinele de acoperiș.
Cifre de performanță
Lamborghini Huracan Evo obișnuit cu tracțiune integrală generează 640 CP din V10-ul de 5,2 litri, dar Sterrato produce aceiași 610 CP ca Evo entry-level cu tracțiune spate.
Cuplul nominal de 565 Nm, între timp, se potrivește cu cel al STO și al lui Tecnica, dar este sub cei 600 Nm ai AWD Evo, care cântărește cu 48 kg mai puțin decât cele 1.470 kg ale lui Sterrato.
Așa că nu este surprinzător faptul că timpul de 3,4 secunde de la zero la 100 km/h al crossover-ului este cu 0,2-0,4 secunde mai lent decât orice alt Huracan, cu excepția Spyder-ului cu tracțiune spate, care are nevoie de 3,5 secunde. Și chiar și asta va depăși în cele din urmă Sterrato-ul.
La fel ca 911 Dakar de la Porsche, Sterrato este limitat electronic la capătul superior, în acest caz la 260 km/h, în timp ce ceilalți membri ai familiei Huracan pot depăși toți 322 km/h.
![Lamborghini Huracan Sterrato galerie](https://www.romauto.ro/articole/wp-content/uploads/2022/11/Lamborghini-Huracan-Sterrato-00029.webp)
![Lamborghini Huracan Sterrato pret](https://www.romauto.ro/articole/wp-content/uploads/2022/11/Lamborghini-Huracan-Sterrato-00031.webp)
Totuși, acele numere și vaietul neînsuflețit al lui V10 cu aspirație naturală, în timp ce se îndreaptă spre cealaltă parte a 8.000 rpm, vor fi cu siguranță suficiente pentru a-ți face ritmul cardiac să crească, ceva ce utilizatorii Apple Watch îl pot monitoriza prin conectarea ceasului lor tehnologic la sistemul de telemetrie de la bord al lui Sterrato.
Alte exemple de conectivitate inteligentă includ opțiunea de a utiliza Amazon Alexa pentru a regla iluminare, infotainment, clima și monitorizarea vitezei de la distanță prin aplicația Lamborghini Unica.
Dar interiorul cum e?
Lamborghini nu a lansat nicio imagine de interior, dar menționează tapițeria specială Alcantara Verde Sterrato, o nouă grafică pentru ecranul tactil și o grămadă de indicatori digitali cu tematică off-road, inclusiv o busolă, un indicator al unghiului de virare și un inclinometru cu indicator de pas și ruliu.
Ceea ce desigur este ridicol. Dar când au avut Lamborghini-urile sens? Sterrato este atrăgător și controversat și cu siguranță va fi o plăcut de condus și, pe această bază, este o extensie a mărcii complet logică.
Dar încă nu avem un preț. Un RWD Evo de bază costă în prezent puțin peste 215.000 de dolari, în timp ce un Evo Spyder cu tracțiune integrală vine cu puțin sub 300.000 de dolari. Dar dacă Lamborghini prezintă Sterrato ca un echivalent cu STO, ne-am putea uita la vreo 328.000 de dolari.
Cu toate acestea, Lamborghini va construi doar 1.499 de unități începând din februarie 2023, așa că, indiferent de cost, se vor vinde rapid.
Ce părere ai despre Sterrato? Este cel mai bun Huracan de până acum sau este doar un exercițiu de marketing cinic pentru a strânge ceva mai mult kilometraj de la o supermașină care se apropie rapid de cea de-a zecea aniversare? Lasă un comentariu și anunță-ne.
Galerie foto Lamborghini Huracan Sterrato
Urmărește RomAuto.ro pe Google News