Generațiile anterioare ale Kia Ceed erau disponibile fie ca hatchback, fie ca break. Gama Ceed s-a extins pentru cele mai noi modele; cu crossover-ul Kia XCeed și Kia ProCeed oferind acum clienților mai multe opțiuni.
- CO2 si consum
- Motoare si performanta
- Interior si confort
- Practicabilitate
- Fiabilitate si siguranta
- Kia XCeed pret
- Kia XCeed PHEV pret
- Kia XCeed date tehnice
Sosirea lui XCeed SUV nu este surprinzătoare, având în vedere popularitatea SUV-urilor și se situează între Kia Stonic și Kia Sportage.
Modelele crossover rivale variază de la hatchback-uri precum Ford Focus Active, până la Toyota C-HR, Mazda CX-30 și chiar Mercedes GLA. Kia XCeed este, totuși, una dintre opțiunile cu cea mai bună valoare, deoarece costă cu putin mai mult decât un Ceed echivalent.
Cieste si Toyota C-HR Hybrid Preri
Kia XCeed hybrid plug-in folosește același motor pe benzină/electric care se regaseste pe Kia Niro și este oficial capabil să ofere o autonomie de până la 53 de kilometri. Bateria mașinii consumă totuși din spațiul disponibil și nu oferă viteza pe care o obțineți cu alți hibrizi plug-in.
CO2 si consum Kia XCeed
Kia XCeed standard oferă cifre decente (dacă nu de lider în clasă) de eficiență a combustibilului, apropiate de cele ale Ford Focus Active.
Cel mai mic motor pe benzină T-GDI de 1,0 litri poate gestiona in jur de 5 L/100km cu emisii de CO2 de 136 g/km.
T-GDI mai mare de 1,5 litri are un consum aproximativ de 5.25 L/100km și emisii de CO2 de 143 g/km atunci când este echipat cu o cutie de viteze manuală cu șase trepte. Sistemul automat cu șapte trepte îmbunătățește ușor eficiența, redând o economie de combustibil de ~5.16 L/100km și emisii de 142 g/km.
Kia XCeed hybrid pareri
Kia XCeed phev este probabil cea mai bună alegere pentru șoferii care fac multi kilometri datorita consumuli mult mai scazut si a emisiilor de CO2 de 29 g/km, care aduc taxe mai mici.
Kia XCeed PHEV (Plug-in Hybrid) este o alegere costisitoare pentru persoanele fizice, dar autonomia electrica de 53 de km este lăudabilă și se spune că gestionează ~1.2 L/100km, dacă încărcați regulat bateria. Totusi, călătoriile lungi pe autostradă care se bazează în mare măsură pe motorul pe benzină nu vor fi deosebit de economice, așa cum este cazul majorității hibridelor plug-in.
Motor si performanta Kia XCeed
La fel ca ultimul Mercedes GLA, aproape toată înălțimea suplimentară a lui Kia XCeed provine din suspensia ridicată (20 mm) și anvelopele mai robuste (17 mm), iar aceste modificări îl fac și mai relaxant la condus.
Datorită cursei suplimentare a suspensiei, arcurilor mai moi și noilor opritoare hidraulice, XCeed 202 este mai capabil să absoarbă denivelările decât hatchback-ul standard și este, de asemenea, mai silențios, făcându-l surprinzător de bun pentru distanțe lungi.
Kia XCeed benzina
Un motor pe benzină T-GDI de 1,0 litri cu trei cilindri, 120 CP, lansează gama. Poate că nu sună a cel mai puternic, dar accelerația de la 0 la 100 km/h în 11,1 secunde și o viteză maximă de 185 km/h nu sunt deloc slabe.
T-GDI de 1,5 litri cu 160 CP poate ajunge la 100 km/h în 8,7 secunde, așa că ar trebui să fie suficient de rapid pentru majoritatea șoferilor. Cu cutia de viteze automată opțională, timpul 0-100 km/h crește ușor la 8,9 secunde.
Kia XCeed diesel
Kia XCeed mild hybrid are un motor diesel CRDi de 1,6 litri care oferă o accelerație de 0-100 km/h de 10,2 secunde. Cu o viteză maximă de 195 km/h, am descoperit că este relaxat pe autostradă, cu o putere destul de impresionantă.
Kia XCeed PHEV
Kia XCeed hybrid plug-in a fost introdus la mijlocul anului 2020 și folosește un motor pe benzină de 1,6 litri combinat cu o baterie și un motor electric. Puterea totală este de 140 CP care împreună cu greutatea suplimentară a mașinii, înseamnă că performanța este ok, mai degrabă decât impresionanta.
Mașina are nevoie de 10,6 secunde pentru a ajunge de la 0 la 100 km/h, dar nu se simte la fel de puternică ca motorul mai mare pe benzină sau diesel.
Kia XCeed Interior si Confort
Modelele cu specificații înalte „Style” și „Style+” beneficiază de un nou afișaj de infotainment de 10,25 inchi, care se încarcă mai rapid și are o grafică mai bună, dar cu meniuri familiare și clare. Modelul „City+” vine în continuare cu un ecran de opt inchi, dar primește o cameră pentru marsalier, Apple CarPlay și Android Auto ca standard; caracteristici pentru care unii producători premium, cum ar fi Mercedes, percep suplimentar.
Există, de asemenea, o trapă panoramică, un design diferit al grilei și oglinzi exterioare negre. De asemenea, este disponibil un sistem de sunet JBL, încărcare wireless a telefonului și scaune îmbrăcate în piele și un scaun al șoferului cu funcție de memorie.
Coborâți o treaptă până la „Style” și veți avea în continuare roți de 18 inchi (16 inchi la PHEV), geamuri fumurii, scaune parțial din piele, scaune față încălzite și volan încălzit, si dublu climatronic.
Modelul „City+” are încă jante din aliaj de 16 inchi, faruri LED, acces fără cheie, aer condiționat, control de croazieră și șine de acoperiș.
Kia tinde să evite listele extinse de opțiuni, sfătuind în schimb clienții să aleagă nivelul de echipare care se potrivește cel mai bine nevoilor lor.
Practicabilitate Kia XCeed
Clasa crossover poate deveni oarecum confuză, deoarece, în timp ce la un capăt al spectrului veți găsi SUV-uri, la celălalt există hatchback-uri restilizate cu suspensie ridicată, cum ar fi Kia XCeed și Ford Focus Active.
Spațiul interior al lui XCeed 2022 nu este cu mult diferit de hatchback, dar acesta nu este neapărat un lucru rău. Poziția de conducere este ușor de reglat pentru aproape orice șofer, cu un volan reglabil, si mult spațiu pentru picioare.
Vizibilitatea este bună, cu o vedere ceva mai bună în față datorită poziției ridicate de condus, iar fiecare versiune vine cu o cameră de marsalier. Oarecum ciudat, niciun model nu oferă senzori de parcare față.
Portbagaj Kia XCeed
Datorită lungimii suplimentare a lui XCeed în comparație cu Ceed, are un portbagaj cu 31 de litri mai mare. Măsurând 426 de litri, acesta depășește și portbagajul de 375 de litri al Focus Active, în timp ce portbagajul lui Volkswagen T-Cross măsoară de la 385-455 de litri, în funcție de poziția banchetei din spate.
Datorită locului în care sunt amplasate bateriile, Kia XCeed PHEV oferă mult mai puțin spațiu de portbagaj la 291 de litri, ceea ce este mai puțin decât în Kia Rio. Cu scaunele din spate rabatate, spațiul de depozitare din spate crește la 1.243 litri pentru PHEV și 1.378 litri pentru modelele pe benzină.
Modelele de top de gamă beneficiază de scaune spate rabatabile 40:20:40, ceea ce facilitează încărcarea articolelor mai lungi, cum ar fi schiurile, și încă au locuri libere pentru doi pasageri.
Fiabilitate si siguranta Kia XCeed
Kia are o reputație solidă pentru fiabilitate și clienții iubesc marca auto, așa că, în timp ce Kia XCeed este un model complet nou, feedback-ul general al clienților și o garanție de șapte ani în limita a 150.000 km, ar trebui să fie liniștitoare.
Siguranța este, de asemenea, impresionantă, dar unele dotari sunt disponibile doar pe nivelurile de echipare mai scumpe.
Fiabilitate Kia XCeed
Cum spuneam mai devreme, platforma Ceed pe care se bazează XCeed este nouă pentru cel mai recent model, cu câteva motoare noi, dar am fi foarte surprinși dacă ar apărea probleme majore de fiabilitate.
Kia Rio a ajuns pe primul loc în sondajul nostru din 2021 privind Top Masini 2021 Raport Calitate-Preţ, pe care l-am realizar prin sondajele noastre Romanian Driver. Ceed a fost clasat pe locul 17, dar e avut rezultate bune în fiecare secțiune, fie că este vorba de caracterul practic, calitatea construcției, confort, infotainment sau valoare.
Proprietarii Kia XCeed sunt multumiti, în timp ce alte cinci masini Kia au ajuns în lista noastră cu cele mai bune 70 de mașini.
Kia XCeed Euro NCAP
Euro NCAP a testat Kia Ceed, dar nu se știe încă dacă XCeed va fi testat separat. Ceed a obținut patru stele în versiunea standard, crescând la cinci stele atunci când a fost montat un pachet de siguranță opțional.
*pret la momentul scrierii acestui articol, 21 iunie 2022
Click aici pentru pagina oficiala Kia XCeed Romania.