Kia Sorento este alegerea noastră de top din această clasă. Este un SUV cu șapte locuri foarte practic și de încredere, cu un procentaj de siguranță excelent. Gama a fost îmbunătățită cu două opțiuni hibride, alături de un motor diesel actualizat, care îl ajută să concureze cu rivalii mai scumpi.
- CO2 si consum 4.1/5
- Motoare si performanta 4.2/5
- Interior si confort 4.6/5
- Practicabilitate 4.7/5
- Fiabilitate si siguranta 4.7/5 – Video teste impact.
Pretul unui Kia Sorento este putin deasupra rivalilor precum Skoda Kodiaq și Nissan X-Trail, dar cu mult sub SUV-urile de lux, cum ar fi Volvo XC90 și Land Rover Discovery. Introducerea unei versiuni hibrid plug-in nu face decât să-și extindă atractivitatea, în special în cazul celor care caută emisii de CO2 mai scăzute, inclusiv persoanele juridice care își pot reduce în mod semnificativ facturile.
Bazat pe o platformă nouă, Kia Sorento 2022 este cu 10 mm mai lung decât înainte și are un aspect mai unghiular. Grila frontală are acum un chenar cromat care se extinde pe lungimea farurilor, dându-i un aspect mai dur.
În spate, luminile au fost schimbate cu unități verticale inspirate de SUV-ul mai mare Kia Telluride vândut în America.
Un ampatament mai lung (distanța dintre roțile din față și cele din spate) înseamnă că Sorento 2022 oferă acum și mai mult spațiu și există suficient spațiu chiar si pentru adulții din al treilea rând.
Spre deosebire de unii rivali, șapte locuri sunt standard – chiar și la hibride, ceea ce este rar – și fiecare versiune Kia Sorento primește mai mult de 600 de litri de spațiu de portbagaj cu cele cinci locuri în pozițiile lor verticale.
Ar putea părea frumos din exterior, dar Kia Sorento 2022 oferă și în interior o experiență de lux. Un panou de instrumente digital mare, în stilul Mercedes, vine ca standard, plus iluminare ambientală și orificii de aerisire elegante pentru un aspect modern, deși împrejurimile lor argintii sunt din plastic și arată ușor ieftine.
Pornind de la 44.316 euro la momentul scrierii acestui articol, Kia Sorento Motion vine echipat cu stopuri si faruri LED + al treilea stop spate LED, volan îmbrăcat în piele, climatronic pentru locurile din față, camera vedere spate cu sistem grafic dinamic de ghidare și o multitudine de funcții de siguranță.
Desigur, în timp ce acest nivel impresionant de kit îi va atrage pe cei care caută o alternativă ieftină la un Land Rover Discovery, noul preț mai mare față de vechiul model entry-level poate îndepărta unii cumpărători.
Cu toate acestea, în timp ce gama de echipamente s-a schimbat, Kia Sorento 2022 este încă disponibil cu trei sisteme de propulsie, dieselul de 2,2 litri, fiind cel mai ieftin motor din gamă și beneficiază de o transmisie automată cu opt trepte și tracțiune integrală. Poate ajunge la 100 km/h în 9,2 secunde, cu un consum de ~5.6 L/100km și poate remorca până la 2.500 kg.
Grupul motopropulsor hibrid cu autoîncărcare constă dintr-un motor turbo pe benzină de 1,6 litri, un motor electric și un pachet mic de baterii.
În total, produce 230 CP, cu un timp 0 la 100 km/h de nouă secunde, si o economie de combustibil de 5.75 L/100km pe roți de 17 inchi – o cifră impresionantă pentru un SUV cu șapte locuri alimentat pe benzină. De asemenea, poate tracta o remorcă cu frâne de până la 1.650 kg, ceea ce este suficient pentru majoritatea rulotelor, dar mult mai puțin decât poate gestiona motorina.
Adaptat de la generația anterioară, dieselul se potrivește bine pentru un Kia Sorento care este destul de greu. Este silențios, fără zgomot chiar și la ralanti și multă putere pentru a duce SUV-ul de două tone la viteza maximă.
Sistemul de propulsie hibrid este suficient de rapid pentru un SUV mare și va rula în modul EV pe distanțe scurte dacă ești blând cu pedala de accelerație.
Kia Sorento hibrid plug-in este propulsat de același motor pe benzină de 1,6 litri, dar cu un motor electric mai puternic și o baterie mai mare. Acest lucru are ca rezultat o putere de 268 CP, și 0-100 km/h în 8,7 secunde.
Sistemul său de propulsie este și cel mai economic din gama Sorento, gestionând oficial 55-56 km de autonomie electrică și o economie de combustibil de 1.58 L/100km, sau chiar mai putin.
În timp ce Kia a făcut suspensia lui Sorento mai fermă decât a fost pentru modelul precedent, schimbarea are un impact minim asupra calității călătoriei.
Rafinamentul este excelent în mișcare, cu suspensia capabilă să netezească majoritatea imperfecțiunilor drumului. În ciuda greutății de două tone a mașinii, controlul mașinii este excelent.
CO2 si consum Kia Sorento 2022
Kia Sorento HEV utilizează un nou grup motopropulsor interesant bazat pe motorul turbo pe benzină de 1,6 litri al Kia, împreună cu un motor electric puternic și un acumulator litiu-ion polimer de 1,49 kWh.
Emisiile de CO2 sunt mai mici decât motorina, începând de la 158 g/km, în timp ce economia de combustibil este evaluată la 5.75 L/100km. Condus ușor, Kia Sorento hibrid poate rămâne în modul său EV pe distanțe scurte, dar o accelerație mai puternică face ca motorul pe benzină să intervină.
În timpul testului nostru, am reușit să obținem o economie de combustibil de aproximativ 6.2 L/100km; la asta te poți aștepta dacă vrei roți mai mari de 19 inchi.
În timp ce Kia Sorento plug-in hybrid este alimentat și de un motor pe benzină de 1,6 litri și un motor electric, acesta primește o baterie mai mare de 13,8 kWh montată sub podea. Acest grup de propulsie îl face vedeta economică a gamei Sorento, cu o cifră oficială a economiei de combustibil de 1.583 L/100km si emisii de CO2 de 38 g/km.
Merită remarcat faptul că această cifră este realizabilă doar cu o baterie complet încărcată și, odată ce bateria a fost epuizată în timpul testului nostru, consum de combustibil a crescut la aproximativ 6.72 L/100km.
Cu o baterie complet încărcată, Kia Sorento 2022 PHEV promite o autonomie pur electrică de până la 56 de km și am reușit să ne apropiem de aceasta, cu cei aproximativ 47 de km. Încărcarea este simplă, cu un wallbox de acasă de 3 kW care durează mai puțin de 3,5 ore pentru a încărca complet bateria sau aproximativ cinci ore printr-o priză domestică cu trei pini.
Motorizare Kia Sorento 2022
Kia Sorento 2022 diesel
În timp ce motorul diesel de 2,2 litri poate părea ca fiind preluat de la vechiul Kia Sorento, acesta a fost complet reproiectat, cu un bloc motor din aluminiu și alte piese noi care îi reduc greutatea și îmbunătățesc performanța.
Acum are 202 CP și 440 Nm de putere de tracțiune, așa că, în ciuda greutății mari a lui Sorento, îl poate duce de la 0 la 100 km/h într-un timp respectabil de 9,2 secunde.
Dieselul este disponibil si cu tracțiunea pe patru roți și cu o nouă cutie de viteze automată cu opt trepte, cu dublu ambreiaj, care are acum un design de ambreiaj „umed” pentru schimburi mai fine. Se simte ca o manușă pentru Kia Sorento 2022 și aproape că nu există zgomot la pornirea motorului sau la accelerare.
Kia Sorento 2022 HEV
Kia Sorento hibrid standard este echipat cu un motor turbo pe benzină de 1,6 litri și un motor electric, ceea ce îi oferă o putere totală combinată de 230 CP. Este cuplat la o cutie de viteze automată cu șase trepte și 0-100 km/h durează nouă secunde, cu o viteza maxima de 193 km/h, fiind usor mai lent decat dieselul care poate ajunge pana la 202 km/h.
Puterea suplimentară de tragere furnizată de motorul electric se simte instantaneu. Kia Sorento 2022 HEV se simte cu siguranță suficient de rapid pentru un SUV mare, grupul motopropulsor pe benzină/electric oferind putere suficientă pentru a ajunge la viteză pe autostrăzi; ar trebui să fie suficient pentru a satisface cumpărătorii care caută o alternativă la motorină.
Cu toate acestea, motorul pe benzină de 1,6 litri poate suna destul de solicitat dacă îi dai blană și atinge vârful intervalului de turații.
Când conduci în oraș, este posibil să mergi cu energie electrică dacă esti blând cu accelerația. Singurul zgomot este un zgomot slab de la motorul electric și de la anvelope.
Când motorul pe benzină pornește, tranziția este rafinată și silențioasă, iar cutia de viteze automată cu șase trepte este potrivită pentru grupul motopropulsor hibrid, cu schimbări de viteză ușoare în timpul condusului normal.
În ciuda faptului că bateria și motorul electric cresc greutatea mașinii, aceasta se simte în siguranță la viraje datorită directiei foarte bune. De asemenea, suspensia absoarbe majoritatea denivelărilor și gropilor de pe drum.
Kia Sorento 2022 Plug-in Hybrid
Kia Sorento 2022 PHEV combină același motor turbo pe benzină de 1,6 litri și cutia de viteze automată cu șase trepte ca hibridul standard, dar adaugă un motor electric mai puternic și o baterie mai mare de 13,8 kWh. Rezultatul este o putere crescută de 268 CP și un timp de 0-100 de 8,7 secunde.
În modul electric, Kia Sorento PHEV este foarte silențios, cu doar un vuiet slab de anvelope. Chiar și la viteze mai mari, motorul pe benzină abia se aude, ceea ce înseamnă că mașina se simte foarte rafinată în mișcare. Când apesi puternic accelerația, motorul electric îi oferă o doză sănătoasă de putere suplimentară.
Configurarea suspensiei înseamnă că mașina are o rulare ușor fermă, dar funcționează suficient de competent pentru a netezi gropile și alte imperfecțiuni ale drumului.
După cum te-ai aștepta, Kia Sorento 2022 PHEV se descurcă asemănător cu modelul HEV, în ciuda greutății suplimentare a bateriei mai mari, cu un control impresionant al șasiului și o rezistență decentă la înclinare în viraje.
Kia Sorento 2022 interior si confort
Grupul de instrumente digital și afișajul central sunt conectate într-un stil similar cu cel văzut la modelele Mercedes. Se așează deasupra unui tablou de bord subțire, care încă găzduiește comenzile fizice pentru controlul climei, împreună cu orificiile de aerisire proeminente.
Alte atingeri de design includ materiale moi la atingere pe planșa de bord superioară, un selector „rotativ” pentru cutia de viteze automată și iluminare ambientală care luminează tabloul de bord și panourile ușilor.
Începând cu 2022, Kia Sorento vine complet încărcată cu kit, inclusiv faruri cu LED, o trapă panoramică, scaune din piele Nappa încălzite și răcite, un afișaj head-up, un sistem audio BOSE cu 12 difuzoare, un capota motorizată a portbagajului, plus sistemul de infotainment de 10,25 inchi menționat anterior și grupul de instrumente digital.
Toate modelele Sorento primesc, de asemenea, o grămadă de echipamente de siguranță, inclusiv o cameră cu vedere spate cu sistem grafic dinamic de ghidare, asistență pentru menținerea benzii de rulare, avertizare de coliziune înainte, asistență la pornire în pantă, asistență pentru evitarea coliziunilor și parcare și asistență pentru limitarea vitezei.
Blind-spot View Monitor (BVM) proiectează un video în partea stângă sau dreaptă a afișajului șoferului atunci când indică schimbarea benzii și arată o înregistrare video clară a oricăror vehicule ascunse în unghiul mort.
Practicabilitate Kia Sorento 2022
Primele două rânduri din Sorento oferă spațiu abundent pentru cap și picioare pentru adulți, așa că nu ar trebui să existe plângeri, chiar și în călătoriile lungi. De asemenea, spațiul pentru pasagerii din al treilea rând a fost îmbunătățit, iar alunecarea ușor înainte a rândului din mijloc oferă spațiu decent pentru genunchi, ceea ce este o raritate.
Fiecare pasager primește propriul suport pentru pahare și port de încărcare USB. Chiar și versiunile hibride au acumulatorul și motorul electric plasate sub podea, unde au un impact minim asupra spațiului pentru pasageri sau bagaje.
Kia Sorento 2022 diesel oferă un spațiu uriaș de 616 litri, cu rândul cel mai din spate de scaune rabatat. În modelul hibrid standard, portbagajul este redus la 608 litri, în timp ce PHEV are un spațiu de încărcare de 604 litri.
Cu ambele rânduri de scaune din spate pliate, spațiul de depozitare crește până la 2.011 litri pentru diesel, scăzând la 1.996 litri și 1.988 litri la modelele HEV și, respectiv, PHEV.
Fiabilitate Kia Sorento 2022 si rezultate Euro NCAP
Kia are o reputație excelentă pentru a construi mașini fiabile, iar modelul Sorento ar trebui să fie deosebit de dur. De asemenea, este susținut de garanția excelentă de șapte ani a Kia, dacă există defecte.
În ciuda faptului că a avut un mare succes în rândul clienților, 23,8% dintre soferi au raportat una sau mai multe defecte în primul an de proprietate cu Kia Sorento anterior. Din fericire, cele mai multe dintre acestea par a fi mici erori electrice, mai degrabă decât defecțiuni majore.
Kia Sorento 2022 nu a fost încă prezentat în sondajele noastre Romanian Driver Survey, însă, în Top Masini 2021 Raport Calitate-Preţ, Kia a avut doua modele in top 10, Kia Rio pe locul 2 si Sportage pe 9, iar Niro si Ceed pe locurile 15, respectiv 17. Doar 20,4% dintre proprietari au raportat o defecțiune în primul an.
Kia Sorento Euro NCAP si siguranta
Două modele Kia Sorento anterioare au primit cinci stele la testele de impact Euro NCAP în 2009 și 2014, si în ciuda faptului că testele au devenit mai stricte în 2020, cea mai recentă versiune a reușit sa obtina din nou maximul de cinci stele. Kia Sorento Euro NCAP 2020.
Mașina este echipată cu o serie de funcții de siguranță, care îi permit să detecteze și să frâneze automat dacă se anticipează o potențială coliziune cu un pieton, biciclist sau vehicul.
De asemenea, poate scana pentru trafic în mișcare pe măsură ce ieși dintr-o intersecție și pe autostrăzi, alertând șoferul pentru vehiculele aflate în unghiul mort.
Pagina oficiala Kia Sorento 2022 Diesel