Poate fi greu de imaginat acum, dar Kia era o marcă relativ necunoscută când a fost lansat primul Picanto în 2004.
Cu toate acestea, a fost suficient de bun pentru ca producătorii mai mari de masini să observe acest lucru, iar acum ultima generație a modelului Kia Picanto este o mașină de oraș cu adevărat de clasă mondială, cu o garanție impresionantă.
- CO2 si consum 4.5/5
- Motoare si performanta 4.2/5
- Interior si confort 4.3/5
- Practicabilitate 4.5/5
- Fiabilitate si siguranta 4.3/5
- Kia Picanto pret
Preț bun, bine construit și cu adevarat o masina fiabila, oferă multe pentru a ține oamenii departe de rivali precum Hyundai i10, Volkswagen up! și Toyota Aygo X. Mai mult, am putea spune cu usurinta ca ar pute concura chiar si cu masini de oras precum Suzuki Swift și Dacia Sandero.
Clasa de mașini de oraș de astăzi este aprig contestată, dar Kia a păstrat Picanto-ul relevant, acordând atenție la ceea ce își doresc cumpărătorii.
Acest lucru este evident la o simpla privire – cel mai recent Kia Picanto are un aspect mult mai individual decât predecesorul său. Încorporează stilul distinctiv „nasul de tigru” al mărcii, în timp ce farurile înclinate prezintă mai mult decât un indiciu de agresiune vizuală.
Este neapărat să atragă un public larg, în special cu versiunile sportive GT-Line și X-Line cu aspect robust, inspirându-se din SUV-uri precum Kia Sportage și Kia Stonic, cu bare de protecție mai voluminoase, suspensie ridicată și liniuțe de culoare strălucitoare în interior și afară.
Totuși, nu te astepta la un mini hatchback sport, intrucat modelele GT-Line și X-Line sunt mai mult despre aspectul exuberant decât performanța de distrugere a anvelopelor și, spre deosebire de unele versiuni ale Suzuki Ignis, versiunile Kia Picanto anterior mentionate nu au tracțiune 4×4. Din punct de vedere moral, acest lucru îl face și mai asemănător cu Toyota Aygo X, cu arcuri de roți evazate la modă și înălțimea de rulare ridicată.
Adresându-se criticilor aduse modelelor anterioare, coreenii s-au asigurat că cel mai recent Kia Picanto poate concura cu rivalii europeni pentru senzația de calitate. Planșa de bord și ușile sunt frumos finisate, iar materialele sunt plăcute la atingere. Există și un aspect plin de viață si optimist in interior, care poate fi extins cu opțiunile de personalizare găsite în broșură.
In lista noastra cu top 10 masini sub 20.000 euro, am inclus Kia Picanto pe primul loc, deoarece o vedem ca cel mai bun raport calitate pret, motiv pentru care am clasat-o pe al doilea loc in lista cu top 10 masini de oras 2022.
CO2 si consum Kia Picanto
Nu există nicio versiune hibridă sau o versiune electrică, așa cum o veți găsi la Fiat 500; în schimb, Kia Picanto folosește un motor mic pe benzină dovedit.
Motorul entry-level de 1,0 litri nu este deosebit de puternic, așa că nu consumă o cantitate mare de combustibil – cu excepția cazului în care trebuie să muncești din greu pentru a ține pasul cu traficul. Kia revendică până la 4 L/100km și emisii de CO2 de la 110 g/km.
Versiunea de top de 99 CP a motorului 1.0 T-GDi este o alegere bună dacă nu vă deranjează să plătiți puțin în plus pentru o performanță mai puternică. Cu toate acestea, alegerea acestui motor înseamnă că sunteți limitat doar la specificațiile GT-Line și X-Line. Acest motor are o economie de combustibil de până la 4.4 L/100km și emisii de la 119 g/km.
Motor si performanta Kia Picanto
Mașinile precum Kia Picanto sunt rareori concepute pentru a oferi distracție la volan, dar dimensiunile lor mici și greutatea redusă înseamnă că pot avea un farmec inerent de „kart” de care șoferii entuziaști tind să se bucure. Din fericire, cel mai recent Picanto nu face excepție.
Picanto este satisfăcător de condus decât predecesorul său, parțial pentru că roțile din față au fost putin distantate. Acest lucru îi conferă lui Kia Picanto o poziție destul de atletică și, de asemenea, ajută la reducerea cercului de viraj, ceea ce îl face mai agil.
Botul si aripile față și spate sunt scurte și există o vizibilitate excelentă pe toate părțile de pe scaunul șoferului, astfel încât parcarea paralelă este ușoară, indiferent dacă aveți sau nu senzori de parcare.
Picanto este la fel de sigur în oraș ca și Volkswagen up!, cu comenzi ușoare și receptive, pe langa faptul ca nu iese din zona sa de confort dacă te aventurezi dincolo de limitele orașului, deoarece caroseria nu se înclină departe de verticală.
Modelul GT-Line cu aspect sportiv are o configurație a suspensiei reajustată subtil și se simte foarte încordat și controlabil pe drum deschis, cu prețul unei călătorii puțin mai ferme. Nu ni s-a părut incomod în timpul testelor inițiale pe drumuri accidentate, deși nivelurile de echipare standard sunt puțin mai liniștitoare.
Un adevărat punct culminant al celui mai recent Kia Picanto este direcția, care este receptivă și bine ponderată. Există chiar și un sistem standard de vectorizare a cuplului care va frâna individual roțile pentru a ajuta la menținerea stabilitatii mașinii în viraje – acest tip de tehnologie a fost cândva rezerva mașinilor sport scumpe și este încă neobișnuită în această clasă de mașini.
Versiunile X-Line sunt într-un fel opusul GT-Line, cu suspensie care este ridicată cu 15 mm pentru a oferi mai multă garda la sol. Acest lucru este accentuat de arcuri de roți și bare de protecție extinse, concepute pentru a oferi lui Picanto un aspect dur, în stil SUV.
Desigur, există puține beneficii reale în teren, deoarece motorul de 1,0 litri și tracțiunea față sunt aceleași ca mașina obișnuită.
Performanța de 0-100 km/h in 13.8 secunde a motorului de 1,0 litri cu 67 CP, este modestă, dar nu se simte deloc letargică; este la viteze mai mari unde accelerația se reduce cu adevărat. În propriile noastre teste, am descoperit că poate ajunge de la 0 la 100 km/h în 12,4 secunde, făcându-l mai rapid decât Toyota Aygo X, care durează 15 secunde.
Pentru o senzație mai sportiva, există și motorul turbo de 1,0 litri T-GDi cu 99 CP. Este destul de mult zgomot într-o mașină atât de mică – Volkswagen up! GTI are doar 113 CP – și se simte entuziasmat ajungand la 100 de km/h în 9,8 secunde.
Kia Picanto interior si confort
Kia Picanto a oferit întotdeauna un interior care ar putea fi descris drept „funcțional” și „robust”, dar nu unul care a fost deosebit de frumos. Fără îndoială, stimulat de rivalii din ce în ce mai competitivi, Kia a acordat o atenție considerabilă felulului în care Picanto arată și se simte în interior.
Confortul este de asemenea impresionant. Picanto cu roți de 15 inchi ofera o călătorie conformă care reușește să evite să se simtă prea moale – toate gropile din oras, cu excepția celor mai severe, nu vor șoca pasagerii, iar zgomotul de mare viteză este bine amortizat.
Lucrurile sunt puțin diferite atunci când sunt montate roți de 16 inchi, pe care rulează mult mai dur, chiar și cu suspensia ridicată montată pe Kia Picanto X-Line.
Cel mai recent tablou de bord al lui Picanto este mult mai actualizat decât cel al predecesorului său, deoarece aspectul este “rupt” de ornamentele orizontale, iar detalii precum împrejurimile orificiilor de aerisire adaugă interes vizual. Chiar și volanul în sine are un design mult mai contemporan decât modelele anterioare.
Cadranele sunt clare și ușor de citit si există un ecran între ele care afișează informații precum consumul de combustibil și autonomia rămasă, precum și dacă ușile nu sunt închise corect.
Toate comenzile sunt ușor de accesat, iar aspectul general este simplu și ușor de înțeles. Acele comenzi care se așteaptă să fie utilizate cel mai des – cum ar fi comenzile radio – sunt montate mai aproape de volan, care este, de asemenea, echipat cu butoane de control la modelele cu specificații superioare.
Modelul entry-level se distinge la exterior prin roțile sale de oțel de 14 inchi și capacele din plastic, dar atractivitatea vizuală se dezvoltă rapid pe măsură ce treci prin nivelurile de echipare. Cea mai ieftină clasă include geamuri electrice față, închidere centralizată la distanță, Bluetooth, un port USB și asistență la pornirea în pantă, dar urmatorul model in ierarhie adaugă caracteristici esențiale precum aer condiționat, comenzi audio pe volan și un scaun al șoferului reglabil pe înălțime.
Urcarea in gama aduce un sistem de infotainment foarte impresionant care folosește un ecran tactil de opt inchi și oferă navigație prin satelit cu cartografiere 3D, controlul climatizării, controlul vitezei de croazieră, senzorii de parcare și evitarea coliziunilor frontale.
De asemenea, oferă conectivitate Apple CarPlay și Android Auto, precum și Bluetooth. Considerăm că acest sistem este printre cele mai bune din orice mașină de oraș, mai ales că unele mașini vin doar cu un suport pentru a vă monta smartphone-ul.
Kia Picanto GT-Line are un set atrăgător de jante din aliaj de 16 inchi și pedale sportive din oțel inoxidabil, precum și scaune din piele artificială neagră și roșie, care arată mult mai bine decât sună.
Oferă, de asemenea, o gamă de cinci pachete de culori, fiecare dintre ele adăugând o doză reală de culoare interiorului. Kia Picanto X-Line oferă scaunele din piele gri, împreună cu un design exterior mai dur și câteva modificări pentru a ridica interiorul.
Practicabilitate Kia Picanto
Față de modelul anterior, Kia Picanto 2022 a avut distanța dintre roțile din față și din spate mărită, iar acest lucru a avut un efect vizibil asupra spațiului interior. Cei din față se bucură de mult mai mult spațiu în jurul picioarelor, ajutați de marginea inferioară a planșei de bord ridicată cu 15 mm.
Este dezamăgitor faptul că nu există o reglare a înălțimii pentru scaunul șoferului la cel mai ieftin nivel de echipare, dar o poziție confortabilă de condus este totuși ușor de obținut, iar vizibilitatea generală este, de asemenea, foarte bună.
Creșterea ampatamentului a avut un efect cu adevărat pozitiv asupra spațiului, iar pasagerii de pe locurile din spate se pot înclina într-un confort surprinzător, datorită unghiului spătarului banchetei din spate.
Există și o cantitate decentă de spațiu de depozitare în interior, cu un compartiment central care poate primi o sticlă de apă de un litru, rafturi la baza consolei centrale și o pereche de suporturi retractabile pentru pahare.
Portbagaj Kia Picanto
În ciuda creșterii habitaclului, Kia a reușit totuși să ofere noului Picanto un portbagaj decent. Capacitatea sa de 255 de litri depășește majoritatea rivalilor și poate provoca unele mașini din categoria următoare.
Este mai impresionant decât cei 231 de litri oferiti de Toyota Aygo X și mult mai mult decât veți găsi la Fiat 500 electric, care are doar 185 de litri de spațiu pentru bagaje. Rabatați scaunele din spate și există 1.010 litri de spațiu în Kia Picanto, care ar trebui să găzduiască cu ușurință bagajele de vacanță pentru două persoane.
Fiabilitate si siguranta Kia Picanto
Garanția unică de 7 ani în limita a 150.000 km, transferabilă noilor proprietari pe perioada rămasă neconsumată a Kia este invidia industriei și a ajutat marca să-și consolideze reputația de fiabilitate.
Kia a depus eforturi considerabile pentru a se asigura că acesta este cel mai sigur Picanto de până acum, dar cumpărătorii ar trebui să fie conștienți de diferitele evaluări de siguranță pentru mașină, în funcție de pachetul de siguranță opțional.
Fiabilitate Kia Picanto
Cel mai recent Picanto a obținut un punctaj ridicat în general in sondajele noastre, în domenii cheie precum fiabilitatea și calitatea construcției, costurile de funcționare și raportul calitate-preț. Proprietarii au fost, de asemenea, foarte impresionați de configurația și conectivitatea sa de infotainment – o zonă în care mașinile mici de oraș stau foarte prost.
Kia a fost ridicat în top 10 în multe categorii, impresionând prin calitatea mașinilor sale pentru prețul cerut. Proprietarii iubesc modul în care se conduc masinile Kia și au fost impresionați de caracterul practic și de comenzile lor.
Mai puțin de 20% dintre proprietari au raportat o defecțiune în primul an și, deși am prefera ca această cifră să fie mai mică, ne așteptăm ca majoritatea acestora să fie mici necazuri, mai degrabă decât probleme care sa va lase in mijlocul drumului.
Siguranta Kia Picanto
Cel mai recent Kia Picanto folosește mult mai mult oțel de înaltă rezistență și îmbinări sudate, ambele fiind cunoscute pentru a ajuta la rigiditatea structurală.
Mașina a primit patru stele in 2017 când a fost testată la impact de către Euro NCAP, dar rețineți că ratingul se aplică numai mașinilor echipate cu pachetul opțional de siguranță Advanced Driving Assistance, care include frânarea de urgență autonomă – modelele fără pachet sunt clasificate cu 3 stele. Șase airbag-uri sunt standard la toate modelele, iar un airbag pentru genunchi al șoferului este opțional.
Kia Picanto pret*
Kia Picanto 1.0 MPI 5MT URBAN pret: 12.631 euro cu TVA, 12.217 euro cu TVA prin Programul Rabla.
Kia Picanto 1.0 MPI 5MT TREND pret: 13.157 euro cu TVA, 10.743 euro cu TVA prin Programul Rabla.
Kia Picanto 1.0 MPI 5MT GT Line pret: 14.472 euro cu TVA, 12.058 euro cu TVA prin Programul Rabla.
Kia Picanto 1.0 MPI 5AMT URBAN pret: 13.204 euro cu TVA, 10.790 euro cu TVA prin Programul Rabla.
Kia Picanto 1.0 MPI 5AMT TREND pret: 14.225 euro cu TVA, 11.811 euro cu TVA prin Programul Rabla.
Kia Picanto 1.0 MPI 5AMT GT Line pret: 15.293 euro cu TVA, 12.879 euro cu TVA prin Programul Rabla.
Kia Picanto 1.0 T-GDI 5MT GT Line pret: 16.453 euro cu TVA, 14.039 euro cu TVA prin Programul Rabla.
Kia Picanto 1.0 T-GDI 5MT X Line pret: 16.649 euro cu TVA, 14.235 euro cu TVA prin Programul Rabla.
Kia Picanto 1.2 MPI 5MT URBAN pret: 12.970 euro cu TVA, 10.556 euro cu TVA prin Programul Rabla.
Kia Picanto 1.2 MPI 5MT TREND pret: 13.496 euro cu TVA, 11.082 euro cu TVA prin Programul Rabla.
Kia Picanto 1.2 MPI 5MT GT Line pret: 14.811 euro cu TVA, 12.397 euro cu TVA prin Programul Rabla.
Kia Picanto 1.2 MPI 5MT X Line pret: 15.007 euro cu TVA, 12.593 euro cu TVA prin Programul Rabla.
Kia Picanto 1.2 MPI 5AMT URBAN pret: 13.791 euro cu TVA, 11.377 euro cu TVA prin Programul Rabla.
Kia Picanto 1.2 MPI 5AMT TREND pret: 14.317 euro cu TVA, 11.903 euro cu TVA prin Programul Rabla.
Kia Picanto 1.2 MPI 5AMT GT Line pret: 15.632 euro cu TVA, 13.218 euro cu TVA prin Programul Rabla.
Kia Picanto 1.2 MPI 5AMT X Line pret: 15.828 euro cu TVA, 13.414 euro cu TVA prin Programul Rabla.
*preturi la momentul scrierii acestui articol, 1 iulie 2022