Kia EV6 este un hatchback electric cu un aspect sportiv, cu o autonomie de peste 480 de kilometri, și o versiune de performanță, EV6 GT, cu două motoare de 430kW care produc 585 CP.
- Autonomie si incarcare 5/5
- Motoare si performanta 4.4/5
- Interior si confort 4.4/5
- Practicabilitate 4.4/5
- Fiabilitate si siguranta 4.5/5
Valorile WLTP omologate confirmă că modelul EV6 cu tracțiune spate de 77.4 kWh poate parcurge până la 528 kilometri în ciclul combinat (consum combinat de energie electrică de 16.5 kWh / 100 km).
Kia EV6 este strâns legat de Hyundai Ioniq 5, care este cea mai bună mașină electrică de familie pentru 2022. Toate acestea îl fac un potențial favorit în lupta dintre Skoda Enyaq iV, Ford Mustang Mach-E și Tesla Model Y.
Este prima masina full electrica de la Kia, construita pe noua platformă E-GMP. Acest lucru îi oferă câteva avantaje cheie, cum ar fi un centru de greutate scăzut pentru o manevrabilitate mai bună și o podea plată care îmbunătățește spațiul pentru pasageri și bagaje.
În prezent, sunt oferite două versiuni în Romania, una cu o baterie de 58 kWh, si 77kWh cea de a doua. Versiunea mai accesibilă este cea de 58 KWH cu tracțiune spate și are un singur motor cu 226 CP, oferindu-i o autonomie de până la 527 km, cu pretul incepand de la 36.524 euro la momentul scrierii acestui articol.
Daca adaugi aproximativ cinci mii de euro, primești un motor suplimentar în față, crescând puterea la 321 CP avand astfel tracțiune integrală, dar reducând ușor autonomia la 505 km.
Le-am încercat pe amândouă, iar versiunea cu tracțiune spate s-a simțit la fel de rapidă ajungand la 100 km/h in 7,3 secunde. Este foarte silențioasa, mai ales la viteze de oraș, și se simte putin mai puternica decât Hyundai Ioniq 5.
Tinand cont de faptul ca modelul cu tracțiune integrală este mai rapid în linie dreaptă, nu pare mult mai interesant de condus, are o autonomie mai scurtă și costă mult mai mult, iar asta ne face sa credem că versiunea mai ieftină este punctul forte din gamă.
Kia EV6 autonomie, incarcare si costuri
În timp ce termenul de „anxietate de autonomie” devine din ce în ce mai puțin o preocupare pentru viitorii cumpărători de mașini electrice, s-a crezut mult timp că atunci când vehiculele electrice ar putea sparge bariera de 450-500 de kilometri, ar exista mai puține motive pentru a rezista renuntarii la combustibilii fosili, mai ales cand ne uitam la EV6, care oferă o autonomie de până la 528 de kilometri.
Kia EV6 autonomie
Versiunea de 77 KWH ofera o idee mai putin de 530 km cu un singur motor pentru tractiune spate. Alegeți versiunea GT-Line cu tracțiune integrală și autonomie scade până la 505 km, încă impresionant, sau 482 km pentru GT-Line S cu jante de 20 de inci.
Pentru comparație, Tesla Model Y Long Range are o autonomie de până la 533 km, dar costă cu aproximativ 10.000 euro mai mult.
Ambele Kia și Hyundai par să fie aproape de vârful clasei când vine vorba de eficiența vehiculelor electrice, iar în timpul unui test de condus variat pe drumurile nationale din Romania, autostrăzi, si pe străzile orașului, mașina noastră de testare a returnat 6.8 km pe kWh.
Acest lucru ar indica o autonomie reală de 523 kilometri, ceea ce nu este departe de cifra oficială, în ciuda utilizării tuturor modurilor de condus. În versiunea cu tracțiune integrală, o autonomie de aproximativ 466 km este mai realistă.
Încărcarea este lider în clasă, cu arhitectura electrică de 800 de volți a Kia (aceeași tensiune pe care o veți găsi la un Porsche Taycan) oferind viteze de până la 350 kW dacă puteți găsi un încărcător public DC suficient de puternic, și va veti incarca bateria de la 0 la 80% în doar 18 minute. Folosirea unui încărcător de acasă de 7 kW va dura puțin mai puțin de 10 ore pentru o încărcare de 0-100%.
Putere Kia EV6
Cum spuneam la inceputul articolului, Kia EV6 împărtășește o platformă complet nouă de mașini electrice cu Hyundai Ioniq 5, un model care este deja considerata cea mai bună mașină electrică de familie pentru 2022.
Prima impresie este că EV6 se simte putin mai înfipt cand apesi acceleratia decât Hyundai, oferindu-i un mic avantaj dacă îți place sa ai o experiență de conus mai sportivă. De asemenea, linia inferioară a plafonului îi oferă o senzație mai sportivă decât Hyundai Ioniq 5 care este ceva mai înalt.
Motoare Kia EV6
Aveti posibilitatea de a alege o versiune cu un singur motor cu 226 CP și tracțiune spate sau un model mai puternic, care are adauga un motor față și tracțiune integrala, urcand numarul de cai putere la 321.
Masina noastra de test a fost versiunea entry-level, care nu este deloc lentă, ajungând de la 0 la 100 km/h într-un respectabil timp de 7,3 secunde.
Modelul cu tractiune integrala reduce timpul la 5,2 secunde, iar viteza maximă a ambelor mașini este limitată electronic la 185 km/h.
Nu are acel cuplu agresiv pe care il simti intr-o Tesla Model 3 Performance sau Porsche Taycan, dar se simte suficient de puternica, oferind multă încredere pentru a depăși traficul mai lent, chiar și în modul Eco.
De asemenea, este disponibila o versiune GT cu tracțiune integrală, iar cei 577 de cai putere propulseaza masina de la 0 la 100 km/h în doar 3,5 secunde și poate ajunge la o viteză maximă de 260 km/h. Acesta va fi cel mai puternic model Kia din istoria sa, si va avea o autonomie de până la 404 km.
Interior Kia EV6
Kia a făcut o treabă foarte buna în a estompa zgomotele atat exterioare cat si cele mecanice de la suspensie și motorul electric, astfel încât este foarte silențioasă la viteze mai mici, in special la versiunea cu un singur motor, care este in spatele masinii.
La versiunea cu tracțiune integrală se aude un zgomot de motor, dar foarte slab. Legat de confort, Kia EV6 este destul de ferm, astfel încât denivelările mai pronuntate ale drumurilor se simt, nu e ceva anormal, dar totusi, nu mai mult decât în alte modele concurente.
Bord Kia EV6
Tabloul de bord este concentrat în jurul celor doua ecrane curbate de 12,3 inci, ambele fiind ușor de citit datorită graficii impecabile.
Unul găzduiește afișajele instrumentului de bord, iar al doilea, dupa cum este de asteptat, este un ecran tactil pentru infotainment si navigare, cu o buză dedesubt care este utilă pentru a-ți propti mâna în timp ce interacționezi cu acesta.
Dedesupt, se află un controler care printr-o simpla glisare, poate fi comutat între controlul climatizării și sistemul audio.
Designul și materialele sale sunt în concordanță cu pretul masinii. Țesăturile, ornamentele negre-lucioase și cromul scot in evidenta toate componentele, iar tapițeria scaunelor este fabricata din material reciclat echivalent a 111 sticle de plastic pentru fiecare Kia EV6.
Un display head-up mare, cu realitate augmentată, este de asemenea disponibil.
Dotari Kia EV6
Nivelurile de echipare standard sunt generoase, cu iluminare LED exterioară, ștergătoare automate, senzori de parcare spate, oglinzi exterioare rabatabile și jante de 19 inci. De asemenea, sunt disponibile scaune din piele artificială, un volan încălzit, scaune față încălzite, iluminare ambientală și dublu climatronic.
Kia EV6 GT-Line adaugă senzori de parcare față, geamuri fumurii, scaune din față îmbunătățite care se pot înclina complet, încărcare wireless pentru smartphone și pedale din aluminiu.
Versiunea urmatoare, GT-Line S adaugă jante de 20 de inci, scaune spate încălzite, un hayon electric, o trapă panoramică, un sistem audio Meridian cu 14 difuzoare și afișaj head-up.
Practicabilitate Kia EV6
O caracteristică interesantă se numește “vehicle-to-load” (V2L), ceea ce face posibil ca Kia EV6 să acționeze ca un încărcător pe roți.
Poti fi încărcate device-uri precum telefoanele și laptopurile, sau chiar pentru a alimenta un televizor de 55 de inci și un aer condiționat timp de aproximativ 24 de ore, ceea ce ar putea fi la îndemână în caz de întrerupere a curentului sau pentru camping.
Asta ar face orice om inteligent: si-ar consuma tot curentul din vehiculul cu care se poate deplasa in caz de nevoie pentru a se uita la televizor, ca doar nu degeaba suntem spalati pe creier.
Kia EV6 spatiu interior
Ca orice masina electrica, Kia EV6 are o podea plată, fără tunel de transmisie, facand interiorul spațios și ordonat.
Există mult spațiu pe scaunele din față, dar si pe bancheta din spate și sunt puține șanse ca pasagerii să se lovească cu genunchii de scaunele din față. Totusi, spatiul pentru cap pentru pasagerii mai inalti nu este la fel de bun ca la Ioniq 5, din cauza liniei acoperișului.
Kia EV6 portbagaj
Portbagajul are o intrare utilă și o podea cu înălțime variabilă, astfel încât să puteți decide dacă doriți o buză de încărcare netedă sau spațiu maxim, iar cei 490 de litri ar trebui să fie suficienti pentru majoritatea soferilor.
Modelele cu tracțiune spate beneficiază și de ‘frunk’ de 52 de litri, ceea ce este perfect pentru cablurile de încărcare sau alte articole mai mici. La versiunea cu tracțiune integrală acest spațiu se micșorează la 20 de litri.
Fiabilitate si Siguranta Kia EV6
Deși acesta poate fi primul model construit pe noua platformă E-GMP, Kia are deja o reputație buna în rândul celor care au făcut trecerea la mașinile electrice. Modele precum Kia e-Niro și Kia Soul EV s-au dovedit durabile, cu o autonomie de apreciat si care nu pare să se diminueze semnificativ în timp.
Fiabilitate Kia EV6
Atât Kia, cât și Hyundai și-au construit o reputație solidă ca unii dintre cei mai importanți susținători ai tehnologiei EV, iar masinile lor electrice s-au vândut în număr mare în întreaga lume, asadar, cu siguranta Kia EV6 nu va dezamagi.
Kia se mândrește cu scoruri superbe pentru fiabilitate și calitatea construcției, împreună cu utilizarea infotainmentului in sondajele noastre Romanian Driver. In plus, proprietarii ne-au spus și că Kia-urile lor sunt atat distractive de condus, cat și elegante.
Siguranta Kia Ev6
Fiind un fel de lider tehnologic pentru marca auto, Kia EV6 este plin de caracteristici de siguranță.
Chiar și versiunea standard primește frânare de urgență autonomă, care are grijă de bicicliști și pietoni, precum și de alte vehicule. De asemenea, are un sistem inteligent de control al vitezei de croazieră, bazat pe navigație, care poate ajuta la conducerea în trafic intens.
Kia Ev6 GT-Line adaugă parcare semi-autonomă, avertismente pentru unghiul mort, un afișaj head-up cu realitate augmentată, asistență la conducere pe autostradă și un sistem care ajută la evitarea coliziunilor în timpul parcării.