Dacă ai judeca Jeep Wrangler 4xe 2022 doar după aspect, s-ar putea să te întrebi despre ce a fost toată agitația. Dar după ce te uiți mai atent, vei vedea că aceasta a fost cea mai radicală revizuire a modelului iconic de ani de zile. Au fost adăugate noi motoare, interiorul și acoperiș au fost actualizate, împreună cu mai multe echipamente de siguranță.
Dedesubt, Jeep Wrangler este încă un SUV robust, care dă prioritate off-road-ului în detrimentul economiei de combustibil. Până la sosirea noului Land Rover Defender, Wrangler era practic fără rival.
Totuși, dacă ai nevoie de un SUV care să nu-ți facă probleme prin munți, dar care se comportă bine și pe asfalt, poți să iei în considerare și Land Rover Discovery Sport, în timp ce Toyota Land Cruiser este, de asemenea, renumit pentru capacitatea sa de off-road.
Designul exterior al lui Jeep Wrangler 4xe 2022 este atât de renumit, încât marca americană nici măcar nu a pus sigla Jeep în față, bazându-se pur și simplu pe grila verticală cu șapte fante, farurile rotunde, aripile plate și balamalele expuse pentru a spune instantaneu oamenilor la ce se uită.
Există câteva ajustări dacă te uiți cu atenție; farurile sunt acum cu LED-uri la modelele Sahara și Rubicon, în timp ce aripile sunt puțin mai aerodinamice și au lumini de zi integrate, iar capota are un aspect mai robust, și sportiv în același timp.
Parbrizul este, de asemenea, înclinat puțin mai în spate pentru a îmbunătăți aerodinamica, și poate fi încă pliat pentru o experiență de condus cu adevărat unică. Poți, de asemenea, să scoți ușile și să alegi ce fel de acoperiș detașabil vrei.
Schimbările interioare sunt mai puțin subtile, deoarece, în ciuda designului retro al tabloului de bord, cel mai recent sistem de infotainment al Jeep oferă conectivitate și navigație.
Există trei dimensiuni de ecran, iar cele mai mari două dintre cele trei oferă conectivitate Apple CarPlay și Android Auto. Cu toate acestea, interiorul nu se simte la fel de bine finisat ca cel al lui Defender, iar tunelul de transmisie îl face să se simtă mai puțin spațios decât te-ai aștepta.
Jeep Wrangler 2022 este disponibil în trei niveluri de echipare: 80th Anniversary, Rubicon sau Sahara. Cu toate acestea, versiunea entry-level a fost eliminată, așa că vei avea nevoie de aproape 70.000 euro pentru a cumpăra un Wrangler. Modelul aniversar de 80 de ani, așa cum te-ai aștepta, vine destul de bine echipat.
În ultimii ani, Jeep a încercat să sporească puterea lui Wrangler în câteva moduri, adăugând opționalul turbocompresor turbo în linie și V6-uri turbodiesel care caută să sporească SUV-ul oferind mai mult cuplu la turații mai utilizabile ale motorului.
Această tendință a fost acum dusă la următorul nivel, cu adăugarea a două versiuni noi: Wrangler 392 cu motor V8 și Wrangler 4xe hibrid plug-in. Ambele versiuni oferă substanțial mai mulți cai putere și cuplu.
Jeep Wrangler 4xe arată la fel ca orice alt Wrangler
Ai fi greu să faci diferența dintre Jeep Wrangler 4xe plug-in hybrid și frații săi mâncăcioși de combustibili fosili.
Fiecare 4xe are un strop de albastru; insigna „Trail Rated” și sigla „Wrangler Unlimited” de pe lateral sunt albastre, la fel ca micul „4xe” de pe hayon. În caz contrar, singurul indiciu al grupului motopropulsor alternativ al acestui Wrangler este capacul negru, subtil, pentru portul de încărcare aflat la baza stâlpului A.
La urma urmei, acest design a fost “evolutiv, nu revoluționar” de 80 de ani, și în plus, de ce ai schimba rețeta succesului?
Dar, pentru prima dată, poți conduce un Jeep Wrangler “fără a arde gaz”
Cu bateria de 17,3 kWh complet încărcată, Jeep Wrangler 4xe poate parcurge oficial 45 de kilometri (WLTP) doar cu electricitate înainte ca motorul pe benzină să se trezească. În practică, totuși, te poți aștepta să faci puțin mai bine dacă nu ai piciorul greu. Am reușit să stoarcem aproape 50 km din puterea bateriei.
Desigur, acest lucru a fost în circumstanțe oarecum ideale: temperaturi ambientale de aprox 20 de grade, în mare parte prin oraș, cu viteze care rareori depășeau 70 km/h. Totuși, acestea sunt genul de condiții cu care se confruntă oamenii din orașele mari în fiecare zi în drum spre serviciu, așa că ai putea probabil replica asta fără probleme.
Dacă faci mai puțin de 40-45 km până la job și ai un încărcător acolo, s-ar putea să folosești benzină doar în weekend.
Trei moduri de conducere, unul pentru fiecare ocazie
Versiunea Jeep a modurilor de condus este încântător de simplă, constând din doar patru butoane. Trio-ul principal, văzut aici, îți permite să alegi modul în care vrei să-ți folosești electronii:
- „Hybrid”, modul implicit, combină energia electrică și benzina;
- „Electric”, așa cum te-ai aștepta, învârte roțile doar pe baterie până când se epuizează (și poate rămâne în modul EV chiar și la viteze de autostradă);
- „E-Save” îl împiedică pe 4xe să folosească bateria, permițându-i să se agațe de asta pentru mai târziu
Al patrulea buton, situat oarecum ciudat între „controlul tracțiunii” și „mute” lângă comenzile stereo, este controlul frânării regenerative. Numit „Max Regen”, pornește conducerea cu o singură pedală – sau, mai degrabă, se apropie de asta – deoarece, deși va încetini Jeep-ul atunci când ridici piciorul de pe accelerație, dar nu-l va opri complet.
În general, mi s-a părut util modul de regenerare în oraș, dar pe drum deschis, Jeep Wrangler 4xe s-a simțit mai fericit cu el oprit, unde puteai să ridici accelerația și să lași greutatea mare a mașinii să o tragă la vale fără a lupta cu încercările motorului de a pompa electricitate înapoi în baterie.
Jeep Wrangler 4xe este mult mai distractiv de condus decât frații săi
Cu toate acestea, avantajul cel mai mare al grupului de propulsie PHEV lui Jeep Wrangler 4xe sunt cei 375 CP și 637 Nm de cuplu.
Aceste statistici depășesc fiecare Jeep Wrangler care nu este alimentat de un motor Hemi de 6,4 litri. Într-adevăr, cifra de cuplu este aceeași cu Wrangler Rubicon 392 V8, și chiar depășește Grand Cherokee SRT (624 Nm) și noul Grand Wagoneer (617 Nm).
După cum am învățat în timp ce trăgeam haotic stânga-dreapta de volan, Jeep Wrangler 4xe este ca o jucărie pe drum neasfaltat.
Daca știi ce faci, lăsa-l în tracțiunea pe două roți și dezactivează controlul tracțiuni. Vei vedea că este încântător de ușor să scoți derapaje suculente din această platformă, deoarece cuplul instantaneu al motorului electric te ajută să controlezi mașina mult mai ușor.
Mai important, totuși, pentru majoritatea oamenilor, această putere înseamnă că Jeep Wrangler 4xe este primul Wrangler care se simte ca acasă pe autostradă.
Acolo unde alte versiuni trebuie să atârne lângă linia roșie a turometrului în gemete de nemulțumire pentru depășiri la viteze mai mari, Jeep Wrangler 4xe PHEV pur și simplu merge.
Nu este musai vorba despre faptul că aduce plăcere de conducere față de alte versiuni ale Wrangler, cât aduce alinare pentru o sursă de stres despre care nici nu știai că te împovărează.
Odată ce bateria se consumă, consumul este mediocru
Cu toate acestea, după ce bateria s-a consumat, rămâi cu un Wrangler cu turbocompresor de 2,0 litri și patru sute de kilograme în plus de baterie și motor electric de transportat – ceea ce înseamnă că economia de combustibil de 4.1 l/100 km, scade la nivelurile obișnuite ale Wrangler.
Ca exemplu, consumul combinat pentru un Jeep Wrangler Sport 4×4 cu motor de 1995 cmc pe benzină, este de 9.8 l/100 km, și 10.2 l/100 km pentru cel urban.
Conducerea mea a arătat că cifrele de consum sunt rezonabile
După 340 km de condus în oraș, în trafic, pe autostradă și pe drumuri neasfaltate, economia mea generală a ajuns la 11.2 l/100km. Dacă ignorăm cei aproximativ 40 km pe care i-am condus în modul hibrid, înseamnă aproximativ 12 l/100km, ceea ce pare mai aproape de consumul la care te poți aștepta într-o conducere mixtă, dar centrată pe extra-urban, dacă nu încarci niciodată bateria.
Încărcarea nu durează mult, din fericire
Avantajul unei baterii mici, desigur, este că nu durează mult să se încarce. Conectați-l la un easyWallbox, iar celulele litiu-ion ale lui Wrangler 4xe pot trece de la zero la 100% în mai puțin de 3 ore.
Deși bateria lui Jeep Wrangler 4xe poate să nu impresioneze prea mult, este suficient pentru aproximativ trei până la patru ore de distracție off-road. Mai mult, Jeep nu a compromis deloc capacitățile off-road ale Wrangler-ului atunci când l-a făcut un PHEV, așa că poate face la fel de mult ca frații săi, dacă nu chiar mai bine.
Ceea ce specificațiile nu dezvăluie, totuși, este cât de încântător este să mergi în off-road într-un Jeep fără mormăitul sau geamătul unui motor cu ardere internă. Motoarele convenționale sunt delicii pentru auz în multe cazuri, dar uneori devin obositoare.
Conducerea unui Jeep Wrangler off-road în modul EV este ca mersul cu bicicleta pe munte. Sigur, alte mașini de teren EV vor oferi cu siguranță o experiență similară sau chiar mai bună, dar niciunul dintre cele care vor veni, nu vor combina acest lucru cu capacitatea de a îndepărta nu doar acoperișul, ci chiar și ușile și ferestrele.
4WD vine ca standard, desigur
Așa cum te-ai aștepta de la un Jeep Wrangler, fiecare 4xe are tracțiune integrală, care este încă controlată folosind un schimbător secundar. Partea din dreapta jos este cel mai bine rezervată pentru utilizarea off-road; partea stângă sus, este proiectată pentru conducerea pe asfalt.
Jeep ne încurajează să conducem în 4H Auto, deoarece au susținut că produce cea mai bună accelerație. Acestea fiind spuse, consumul este cu mult mai bun în 2H, așa că l-am lăsat acolo de cele mai multe ori.
Sistemul de propulsie hibrid este diferit
Majoritatea hibrizilor plug-in 4×4 care produc o cantitate solidă de putere, fac acest lucru folosind motoare electrice pentru a rula o osie, și motorul pe benzină pentru a trimite putere către cealaltă.
Un Jeep Wrangler, trebuie să poată fi tot timpul cu tracțiune integrală, indiferent de modul în care își produce puterea – așa că Jeep a plasat motorul electric al lui 4xe în amonte de cutia de viteze automată cu opt trepte, între aceasta și motorul de 2.0 litri turbo.
Deschizând calea pentru un viitor electric neasfaltat
Aceasta este — poate nu întâmplător — aceeași idee de bază pe care Jeep a folosit-o pentru conceptul electric Wrangler Magneto, care continuă să ruleze puterea motorului electric printr-o transmisie convențională, inclusiv o cutie de viteze manuală.
Jeep, ca aproape toți ceilalți producători de mașini, va trebui probabil să treacă la energie electrică – dar dacă 4xe este „cel mai capabil Wrangler pe care l-am făcut până acum” așa cum a spus Jim Morrison, vicepreședintele Jeep, ei bine…imaginează-ți doar ce ne rezervă viitorul.
Jeep Wrangler 4xe Specificații
Preț (februarie 2023): de la 68.067 euro + TVA
Grup motopropulsor: 1995 cm3 benzină 4 cilindri + motor electric și baterie 17.3 kWh, cutie automată 8 trepte, 4WD
Putere motor electric: 134 CP cu 245 Nm
Putere MAI: 270 CP cu 400 Nm
Putere totală: 375 CP 637 Nm
Consum mixt (WLTP): 4.1 l/100 km
CO2 (WLTP): 94 g/km
Acceleraţie 0 – 100 km/h: 6.4 sec
Viteza maximă: 156 km/h
Urmărește RomAuto.ro pe Google News
Mai multe detalii pe pagina oficiala Jeep Romania.
Ajută-i cu o părere pe cei care își caută o mașină completând sondajul Romanian Driver!
NOTĂ! Unii producători auto schimbă constant atât opțiunile de motorizare ale vehiculelor, cât și dotările în funcție de nivelul de echipare, versiunile disponibile și prețurile. Informațiile pe care noi ți le oferim despre aceste modele de mașini, sunt în concordanță cu perioada redactării articolului. Așadar, îți recomandăm să verifici întotdeauna specificațiile și pe site-ul oficial al mărcii auto despre care te documentezi.