![Hyundai Kona N Line](https://www.romauto.ro/articole/wp-content/uploads/2022/07/Hyundai-Kona-N-Line-2021-1-1024x575.jpg)
Hyundai Kona standard nu este mașina noastră preferată din clasa sa, dar Kona Electric este una dintre cele mai bune mașini electrice la vânzare.
Gama Kona este acum și mai largă și mai bună odată cu introducerea Hyundai Kona N Line, un SUV de mare putere, axat pe performanță. În ciuda faptului că industria auto se îndreaptă către electrificare, Hyundai încă îsi dedică timp pentru mașinile rapide și zgomotoase pe benzină, de care să se bucure entuziaștii.
- CO2 si consum 3.2/5
- Motoare si performanta 4.6/5
- Interior si confort 4.7/5
- Practicabilitate 3.5/5
- Fiabilitate si siguranta 5/5
Lumea SUV-urilor mici și rapide nu a fost foarte populată până relativ recent, dar acum Volkswagen T-Roc R, BMW X2 M35i, Audi SQ2 și MINI Countryman JCW se luptă pentru supremație, toate cu aproximativ 300 CP. Există, de asemenea, Ford Puma ST mai accesibil și mai puțin puternic sau Cupra Formentor cu numeroasele sale opțiuni de motorizare diferite.
Hyundai a găsit un decalaj pe piață direct între aceste mașini, făcând Kona N mai puternică decât Ford, dar mai puțin costisitoare decât toți ceilalți rivali ai săi.
Motorul turbo pe benzină de 2,0 litri de 230 CP este împărțit cu Hyundai i30 N, la fel ca multe alte componente. Un sprint de 0-100 km/h poate fi realizat în 6,4 secunde, cu excepția cazului în care activezi controlul de lansare, caz în care scade la doar 5,5 secunde. Acest lucru face ca mașina să fie suficient de rapidă pentru a concura cu rivalii săi, în ciuda faptului că Hyundai Kona N vine doar cu tracțiune față.
Butoanele N de pe volan ne permit să creștem fermitatea suspensiei, amplificand răspunsul accelerației, astfel încât să putem lua curba mai rapid. Există si un buton NGS care este prescurtarea pentru „N Grin Shift”, care oferă o funcție de overboost pentru a vă oferi perioade scurte de putere suplimentară.
Cu toate acestea, l-am folosi doar daca este uscat asfaltul, deoarece mașina se luptă să-și țină puterea sub control dacă ceri o accelerație rapidă pe un drum umed.
![Hyundai Kona N Line 2021](https://www.romauto.ro/articole/wp-content/uploads/2022/07/Hyundai-Kona-N-Line-2021-2-1024x574.jpg)
Dar Hyundai Kona N iti permite să reduci performanța cu modurile de condus (chiar și cele pentru noroi și zăpadă). Setată pe Eco sau Normal va face ca mașina să se simtă puțin diferită de un Kona standard, iar capacitatea de a calma lucrurile se potrivește poziției de conducere ușor ridicate a mașinii. Poți chiar să combini setările pentru diferite părți ale experienței de condus în modul N Personalizat.
Hyundai Kona N s-a alăturat gamei ca parte a ultimului facelift, astfel încât se simte proaspăt și modern în interior. Cadranele digitale sunt standard, la fel ca și un nou ecran tactil de 10,25 inchi cu Apple CarPlay și Android Auto, în timp ce o mulțime de detalii vizuale specifice și cusături îl ridică peste Kona obișnuit.
Prețul lui Hyundai Kona N poate părea ridicat în comparație cu versiunile entry-level ale lui Kona, dar ofera o multime de dotari și performanță, cum ar fi un afișaj head-up, un sistem audio premium și scaune reglabile electric încălzite și răcite.
În timp ce Kona N își împarte trenul de rulare cu i30 N, este puțin mai scump, o idee mai puțin practic și nu vine cu opțiunea unei cutii de viteze manuale precum i30 N. Totuși, oricare dintre acestea nu vor fi considerate probleme majore dacă iti place poziția de conducere, și stilul Kona N Line.
![Hyundai Kona N Line 2022](https://www.romauto.ro/articole/wp-content/uploads/2022/07/Hyundai-Kona-N-Line-2021-3-1024x573.jpg)
CO2 si consum Hyundai Kona N Line
De cele mai multe ori, compromisul pentru un motor puternic pe benzină este o economie slabă de combustibil.
În timp ce modelele Kona Electric și hibride sunt concentrate pe eficiență, Hyundai Kona N cu siguranță nu este. Va merge până la 7 L/100km dacă o conduci constant și mult mai mult dacă “dacă tata tău e Schumacher“.
Un test de conducere sportivă a returnat puțin peste 10 L/100km, dar este dificil să echivalezi asta cu utilizarea zilnică. Bucură-te de performanța mașinii în mod regulat și ai putea ajunge să parcurgi mai puțini kilometri cu un rezervor decât ai obține dintr-o încărcare full la modelul electric.
Indiferent dacă alegi Kona sau un alt SUV rapid, cum ar fi Volkswagen T-Roc R sau BMW X2 M35i, acesta este la fel de eficient ca un SUV de performanță, si costa cu mult sub 40.000 euro.
Cu toate acestea, o garanție de cinci ani cu kilometraj nelimitat înseamnă că Hyundai Kona N 2021 ar trebui să fie o investitie foarte buna.
![Hyundai Kona N Line putere](https://www.romauto.ro/articole/wp-content/uploads/2022/07/Hyundai-Kona-N-Line-2021-4-1024x575.jpg)
Motor si performanta Hyundai Kona N Line
Hyundai i30 N a fost primul hatchback sport al mărcii, dar lipsa relativă a Hyundai de experiență cu mașinile de performanță nu a fost un dezavantaj; i30 N a ajuns aproape de vârful clasei hot hatch. Hyundai i20 N, mai mic, rival Ford Fiesta ST, este de asemenea excelent.
La fel ca i30 N, Kona N folosește un motor turbo pe benzină de 2,0 litri care produce 280 CP. Acest lucru permite un timp de 0-100 km/h de 6,4 secunde, sau doar 5,5 secunde dacă activezi launch control. În trecut, controlul lansării era rezervat mașinilor sport, dar acum vei putea surprinde oamenii cu o lansare perfectă în micul tău SUV.
Hyundai Kona este disponibil doar cu o transmisie automată cu dublu ambreiaj cu opt trepte, în timp ce i30 N este disponibil și cu o cutie de viteze manuală. Ne-am dori și aici opțiunea manualului cu șase trepte, deoarece cutia de viteze automată se chinuie uneori să schimbe rapid intr-o treaptă inferioară.
Kona N Line 2021 vine cu amortizoare controlate electronic și un diferențial standard, care, din nou, ar fi fost rezervat anterior pentru cele mai bune mașini de performanță.
Poți simți că diferențialul funcționează dacă apesi pedala de accelerație în viraj, deoarece mașina se lipește instant de asfalt. Face ca performanța mașinii să se simtă accesibilă și vă oferă încredere să conduceți mai rapid.
![Hyundai Kona N](https://www.romauto.ro/articole/wp-content/uploads/2022/07/Hyundai-Kona-N-Line-2021-5-1024x577.jpg)
Hyundai Kona N Line 2021 poate fi destul de nervos și pe drumuri umede, deoarece roțile sale din față se chinuie să reducă toată puterea și să găsească suficientă aderență în același timp. Dacă vrei să ai un sentiment mai puternic de siguranță atunci când vremea este nefavorabilă, unul dintre rivalii Kona cu tracțiune integrală poate fi o opțiune mai bună.
Există si o gamă largă de moduri de condus, de la Eco și Normal la Sport și chiar setări noroi/zăpadă, dar cea mai sportivă setare este accesată prin apăsarea unuia dintre butoanele N de pe volan.
Cu modul N activat, suspensia se întărește și face Kona mai agil prin viraje, iar distanța mai mare dintre roți (stânga și dreapta) ajută la reducerea ruliului la aproape zero.
O altă caracteristică specifică pentru Hyundai Kona N este butonul NGS de pe volan care ofera o putere suplimentară (toi cei 290 CP) timp de 20 de secunde.
Este super util pentru depășiri rapide, unde ai nevoie de toată puterea fără a fi nevoie să treci prin toate modurile de condus. Click și vrooooom, dă-te bă că vin tare!
![Hyundai Kona N Line interior](https://www.romauto.ro/articole/wp-content/uploads/2022/07/Hyundai-Kona-N-Line-2021-6-1024x573.jpg)
Hyundai Kona N Line interior si confort
Alăturându-se gamei ca parte a facelift-ului lui Kona, N Line beneficiază de cel mai recent design interior Hyundai. Există un nou ecran tactil de 10,25 inchi și un grup de instrumente digital mare în locul cadranelor tradiționale. Modelul N primește un volan sport cu butoanele N menționate mai sus, plus scaune imbracate parțial in piele Alcantara.
Vei plăti mai puțin pentru Hyundai Kona N decât principalii săi rivali, dar vei primi mai multe echipamente standard. Scaunele din față sunt reglabile electric, încălzite și răcite, în timp ce scaunele din spate și volanul au ambele încălzire.
Există, de asemenea, controlul automat al climatizării, încărcarea telefonului fără fir, un afișaj head-up și o cameră de marsarier.
Deoarece Hyundai Kona N Line costă mai puțin decât un BMW X2 M35i și un MINI Countryman JCW, va trebui să te mulțumesti cu o calitate puțin mai scăzută a interiorului. Cu toate acestea, având în vedere că Kona este mai distractiv decât majoritatea rivalilor săi, credem că este doar un mic compromis.
Calitatea materialului poate să nu fie de top, dar Kona N este construit foarte bine, deoarece chiar și cu o suspensie atât de fermă, nu bate și nici nu troncăne.
![Hyundai Kona N Line portbagaj](https://www.romauto.ro/articole/wp-content/uploads/2022/07/Hyundai-Kona-N-Line-2021-7-1024x576.jpg)
Practicabilitate Hyundai Kona N Line
Multe SUV-uri mici au un portbagaj surprinzător de mare – Renault Captur oferă mai mult spațiu decât unele mașini din clasa de mai sus – dar Kona are unul dintre cele mai mici portbagaje din clasă. Cei 361 de litri ai lui Hyundai Kona N Line nu sunt groaznici, dar i30 N oferă mai mult spațiu pentru bancheta din spate și pentru bagaje la un preț mai mic.
![Hyundai Kona N Line Pareri](https://www.romauto.ro/articole/wp-content/uploads/2022/07/Hyundai-Kona-N-Line-2021-8-1024x572.jpg)
Fiabilitate si siguranta Hyundai Kona N Line
Hyundai Kona a fost clasata pe locul doi în sondajul nostru cu Cele mai fiabile masini 2022, cu scoruri maxime pentru toate, cu excepția practicii, deși Kona N Line nu a fost menționat decat de 4 ori în sondajul nostru Romanian Driver.
Proprietarii de masini Hyundai Kona iubesc finisajul, tehnologia și experiența de condus, iar modelul N Line oferă tehnologie și performanță căcălău. Garanția de cinci ani a Hyundai fără limită de kilometri este mai generoasă decât rivalii săi.
Euro NCAP a testat Hyundai Kona în 2017 și i-a acordat un punctaj de cinci stele, cu protecție de 87% pentru ocupanții adulți, 85% pentru copii, 62% pentru participantii vulnerabili ai traficului si un scor de 60% pentru siguranta generala.
Modelul de vârf Hyundai Kona N Line dispune de o serie de tehnologii de asistență pentru șofer, inclusiv controlul adaptiv al vitezei de croazieră, menținerea benzii, evitarea coliziunilor față și spate și un afișaj head-up.