
Motorizare Hyundai Kona Hybrid si performanta
Cel mai important aspect în orice mașină de familie este confortul, și exact asta face Kona cel mai bine. Suspensia este destul de flexibilă, iar indiferent de viteza ta, face o treabă grozavă absorbind denivelările și gropile de toate tipurile și dimensiunile, păstrând totul confortabil și stabil tot timpul.
E și o mașină care se conduce ușor. Vizibilitatea este bună, pedalele sunt ușor de modulat, iar direcția super-ușoară înseamnă că poți roti volanul cu un singur deget. E adevărat că nu primești prea mult feedback când mergi mai repede, dar chiar și așa, conducerea pe un drum de țară nu e deloc deranjantă cu Hyundai Kona 2023.
Controlul este surprinzător de bun având în vedere cât de flexibilă este suspensia, iar mașina schimbă direcția într-un mod care pare mereu stabil și previzibil. Bine, sunt și alte SUV-uri mici, ca Ford Puma, unde te vei distra mai mult la volan, dar dacă îți pasă mai mult de confort, Kona nu te va dezamăgi.
Hyundai Kona pe benzină
Motorul pe benzină de 1.0 litru și 120 CP accelerează Kona de la 0 la 100 km/h în 11,8 secunde, sau cu o zecime mai rapid dacă optezi pentru cutia DCT auto. Motorul de 1.6 turbo, în schimb, este mult mai vioi, realizând aceeași performanță în 8,7 secunde, iar aceasta scade la 7,8 cu DCT.
Versiunea hibridă combină un motor pe benzină Atkinson-cycle de 1.6 litri cu un motor electric și o baterie modestă de 1.32kWh. Împreună, aceste surse de energie produc o putere combinată de 141 CP.
Cum era de așteptat, versiunea hibridă se simte cel mai bine în oraș și la viteze mici. Aici, motorul electric se ocupă în mare parte de propulsie. Când bateria mică este epuizată, motorul pe benzină intervine lin și ronțăie în fundal.
Cobori un deal sau doar aluneci un pic, și zgomotul scade, iar mașina se întoarce la propulsia electrică de îndată ce poate. Paleta din spatele volanului ajustează nivelul de decelerare în modul Eco, iar în Sport, controlează cutia de viteze automată cu două ambreiaje.
Cu toate acestea, nu te aștepta la performanțe sportive. Dacă accelerezi puternic, primești un impuls inițial de la motorul electric, dar după aceea, auzi zgomotul motorului pe benzină, dar nu vei obține un avânt prea mare. Oficial, hibridul atinge 100 km/h de la 0 în 11,2 secunde, dar accelerația scade semnificativ după 80 km/h. Totuși, are destulă putere ca să te descurci în traficul de pe autostradă.
Hyundai Kona electric
Există două versiuni electrice ale Konei, cea standard cu 154 CP și versiunea cu autonomie lungă cu 215 CP. Am scris o recenzie separată despre Kona Electric.
Model | Putere | 0-100 km/h | Viteza maxima |
1.0T 120 CP 6MT | 120 CP | 11.8 secunde | 180 km/h |
1.6T 198 CP 6MT | 198 CP | 8.7 secunde | 210 km/h |
1.6 HEV 141 CP 6DCT | 141 CP | 11.2 secunde | 165 km/h |