Atacul coreenilor de la Hyundai asupra pieței auto cu emisii scăzute nu arată semne de oprire.
Au lansat Ioniq în 2016, care a devenit prima mașină disponibilă în Europa oferită ca model hibrid, hibrid plug-in și complet electric, iar un an mai târziu, Hyundai și-a lansat SUV-ul Kona, tot în formă hibridă și electrică.
Acum Hyundai a actualizat și îmbunătățit Ioniq și, deși Kona Electric are o autonomie mai bună, performanța celui mai recent Ioniq Electric ar trebui să fie suficientă pentru nevoile obișnuite ale majorității șoferilor.
În ciuda actualizărilor, Hyundai Ioniq începe totuși să-și arate vârsta. Atât Kona, cât și Ioniq 5 arată și se simt mult mai contemporane. Ioniq 5 poate fi mai scump, dar se simte ca o mașină electrică de ultimă generație datorită celei mai noi tehnologii, mult spațiu interior, stil cool și o autonomie maximă de 480 de km – cu peste 150 mai mult decât Ioniq Electric.
Vezi si Hyundai IONIQ 5 pareri sau Hyundai Ioniq 6 Pareri
Hyundai Ioniq Electric a fost prima încercare a Hyundai de a avea un EV. Are o capacitate decentă a bateriei, arată îngrijit și are o formă generală care vizează îmbunătățirea eficienței aerodinamice.
Totuși, este păcat că nu are un pic mai mult caracter care să-l deosebească de mulțime. Toyota Prius are o identitate mai puternică, în timp ce Ioniq arată pur și simplu inofensiv.
Ioniq Electric pare construit la fel de solid ca și Toyota Prius și ar trebui să reziste cu ușurință la rigorile vieții de familie, chiar dacă designul său nu este la fel de imaginativ precum cel al unui BMW i3, care este, în mod admisibil, mai scump.
Designul destul de convențional al Ioniq – atât la interior, cât și la exterior – poate face să uiți că Ioniq Electric este de fapt o mașină electrică. De la volan, afișajul digital al autonomiei este unul dintre puținele indicii vizuale că mașina nu funcționează pe benzină sau motorină.
Pentru facelift-ul din 2019, bateria a crescut de la 28 kWh la 38,3 kWh, cu o autonomie ușor îmbunătățită de până la 311 kilometri, în funcție de condițiile meteo și de stilul de conducere al șoferului.
Poate fi încărcat de la zero la 80% în puțin peste șase ore folosind un încărcător de 7kwh. De asemenea, poți crește până la 80% capacitatea în puțin mai puțin de o oră la un punct de încărcare rapidă de 50 kW.
Motor si performanta Hyundai Ioniq Electric
Motorul electric care generează 136 CP (față de 120 CP în versinile anterioare) și 295 Nm de cuplu este suficient pentru a se asigura că Ioniq Electric nu se simte lent.
Mașina poate accelera de la 0 la 100 km/h în 9,9 secunde în modul Sport sau 10,2 secunde în setarea normală. Aceasta este departe de accelerația zguduitoare a altor mașini electrice, dar suficient totodată.
Se pretinde că Ioniq Electric poate atinge o viteză maximă de 165 km/h și, deși această statistică nu este neapărat o valoare pe baza căreia va fi judecată o mașină electrică, cel puțin sugerează că croaziera la limita legală de 130 km/h va fi o întreținută fără stres.
Acest nivel de performanță îl pune cap în cap cu rivali precum Nissan Leaf, Kia Soul EV, BMW i3 și Renault ZOE.
Interior Hyundai Ioniq Electric si confort
Ioniq Electric vine echipat cu numeroase funcții și tehnologii avansate, inclusiv un sistem de infotainment cu ecran tactil de 10,25 inch, conectivitate Apple CarPlay și Android Auto, camera marsalier, navigație GPS, sistem de asistență la menținerea benzii, sistem de asistență la frânare de urgență, controlul electronic al stabilității și multe altele.
La viteze de croazieră, călătoria este deosebit de confortabilă. În oraș călătoria devine puțin mai rigidă și vei simți cu siguranță impactul capacelor de scurgere și al gropilor, dar acestea nu devin niciodată intolerabile.
Spatiu portbagaj Hyundai Ioniq Electric si Practicabilitate
Hyundai Ioniq Electric este un model cu cinci locuri și pasagerii de majoritatea formelor și dimensiunilor ar trebui să constate că au destul spațiu pentru o călătorie confortabilă. Acoperișul înclinat pare că ar putea tăia din spațiu, dar am fost plăcut surprinși. Cu toate acestea, Nissan Leaf oferă puțin mai mult spațiu pentru cei din spate.
Cu cei 357 de litri, spațiul portbagajului este comparabil cu un hatchback de familie, și eclipsează ușor Toyota Prius, apropiindu-se de cei 380 de litri ai hatchback-ului Volkswagen Golf. Poate fi extins până la 1.417 litri dacă rabatezi scaunele din spate.
Având în vedere că acumulatorul se află sub podeaua portbagajului, aceasta este de fapt o cifră respectabilă, deși trebuie menționat că trusa de încărcare ocupă din spațiul disponibil.
Fiabilitate Hyundai Ioniq Electric si siguranta
Gama Hyundai Ioniq a fost un design nou când a fost lansată în 2016, iar Ioniq Electric adaugă un alt strat de tehnologie.
În timp ce această tehnologie era nouă pentru Hyundai, Ioniq a devenit cea mai bună mașină a mărcii, ocupând locul 26 în sondajul nostru top masini 2021 raport calitate-preţ, dar a căzut pe locul 65 din 75 de modele de mașini, în sondajul nostru pentru cele mai bune masini 2022, conform Romanian Driver, deși a obținut un punctaj foarte bun pentru costurile de rulare si întreținere.
Hyundai Ioniq Electric ar trebui să fie, de asemenea, o mașină foarte sigură. Versiunea hibrid standard a obținut toate cele cinci stele atunci când a fost evaluat de Euro NCAP în 2016.
Fiecare Ioniq de pe piața are șapte airbag-uri, frânare automată de urgență, control adaptiv al vitezei de croazieră, monitorizare a unghiului mort, avertizare la părăsirea benzii și un sistem de alertă de trafic transversal din spate pentru a face marșarierul mai sigur.
Urmărește RomAuto.ro pe Google News
Ajută-i cu o părere pe cei care își caută o mașină completând sondajul Romanian Driver!
NOTĂ! Unii producători auto schimbă constant atât opțiunile de motorizare ale vehiculelor, cât și dotările în funcție de nivelul de echipare, versiunile disponibile și prețurile. Informațiile pe care noi ți le oferim despre aceste modele de mașini, sunt în concordanță cu perioada redactării articolului. Așadar, îți recomandăm să verifici întotdeauna specificațiile și pe site-ul oficial al mărcii auto despre care te documentezi.