„Impresionantul Hyundai i20 N este un rival autentic pentru Ford Fiesta ST”
Hyundai i20 este unul dintre superminiurile noastre preferate, dar nu a fost niciodata aproape de existenta unui hatchback, daramite unul bun.
Totul s-a schimbat acum datorita liniei de performanta „N” a celor de la Hyundai, unde si-au indreptat atentia, in special, asupra masinilor rezervate si accesibile.
La fel ca transformarea modelului i30 intr-un rival serios pentru Volkswagen Golf GTI si Honda Civic Type R, marcile auto rivale precum Peugeot 208 GTi, Suzuki Swift Sport si Volkswagen Polo GTI vor privi acest nou Hyundai cu frica .
- CO2 si consum 4.5/5
- Motoare si performanta 5/5
- Interior si confort 4.5/5
- Practicabilitate 4.4/5
- Fiabilitate si siguranta 4.5/5
Destinat in mod clar fanilor Ford Fiesta ST, Hyundai i20 N nu este un efort la jumatatea drumului. Nu numai ca Hyundai a recrutat cativa oameni de top pentru a-si conduce linia N, dar s-a adunat pe scena mondiala si are o unitate de testare dedicata la renumitul Nurburgring din Germania.
Versiunea N a fost planificata inca de la inceputul celei mai recente conceptii i20, astfel incat echipa de performanta a reusit sa contribuie la modelarea masinii standard, avand in vedere versiunea N.
Rezultatul este o masina mica, cu o personalitate mare, datorita vopselei Performance Blue (sunt disponibile si alte culori), spoilerul, bare de protectie si adaosuri agresive si un spoiler de acoperis clar inspirat de WRC, iar jantele din aliaj se potrivesc perfect.
Motorul de sub capota este unul pe benzina turbo de 1,6 litri, cu 201 CP, facand ca modelul Hyundai sa faca de la 0 la 100 km/h in 6,7 secunde cu ajutorul unei cutii de viteze manuale cu sase trepte. Vine si cu un diferential cu alunecare limitata, astfel incat soferii nu vor trebui sa-si faca griji cu privire la montarea unei piese aftermarket.
Se pare ca, desi este foarte eficient, motorul nu este punctul culminant al acestei masini.
Acest premiu este valabil pentru sasiu, asa cum a fost cazul multor masini mici rapide. Se simte alert si sigur, iar Hyundai i20 N se simte aproape alergic la subvirare.
Crucial pentru drumurile din Romania, calatoria este iertatoare, astfel incat Hyundai nu a atins agilitatea masinii doar prin montarea unei suspensii dure. De fapt, Hyundai i20 N se simte mai lipit de asfalt decat Hyundai i30 N, ceea ce este o surpriza.
In afara de plasticul ieftin, interiorul ar trebui sa fie un mare plus pentru cumparatori datorita ecranelor sale digitale duble, care ofera cele mai noi tehnologii si conectivitate.
Exista chiar si un incarcator wireless pentru smartphone si o camera cu vedere din spate, care nu sunt neaparat lucruri la care te-ai astepta de la o masina de dimensiuni mici. In ciuda tuturor acestor adaosuri hardware, Hyundai i20 N inclina cantarul la putin peste o tona, care este un alt ingredient cheie al manevrabilitatii.
CO2 si consum Hyundai i20 N
Este conceputa pentru emotie si performanta, dar hatchback-urile mini precum Hyundai i20 N trebuie, de asemenea, sa fie accesibile pentru a avea sens.
Aceasta nu este o masina care trebuie tinuta in garaj si scoasa doar pentru distractie – ar trebui sa fie masina principala a cumparatorilor. Din acest motiv, trebuie sa fie destul de economica atunci cand mergeti pana la magazin sau o plimbare intr-un weekend.
Consumabilele, cum ar fi anvelopele si placutele de frana, trebuie sa aiba un pret rezonabil, deoarece este probabil sa se confrunte cu o utilizare mai frecventa.
Practic, trecerea in ultimii ani la motoare mai mici, cu turbocompresie, a avut tendinta de a spori eficienta, precum si performanta. In cazul Hyundai i20 N inca, acest lucru inseamna ca returneaza oficial 5.88 L/100km, daca puteti rezista sa nu plecati cu scartait de roti cand semaforul se face verde.
Ford Fiesta ST – cel mai mare rival al sau – gestioneaza cifre oficiale de 5.82 L/100km si ambele masini au emisii de CO2 de 158g / km, cifre rezonabile pentru un cumparator privat, dar nu si pentru companii.
Impozitul va fi taxat la rata standard, iar intretinerea ar trebui sa fie, de asemenea, destul de ieftina. Anvelopele vor costa putin mai mult decat pentru un supermini obisnuit, datorita specificatiilor lor de inalta performanta, dar nu ar trebui sa fie o avere.
Cu toate acestea, asigurarile vor fi mai scumpe; Hyundai i20 N este probabil sa rivalizeze cu ratingul grupului 28 al Fiesta ST.
Motorizare Hyundai i20 N si performante
Hyundai a facut intr-adevar senzatie cu noul sau brand de performanta „N”. I30 N, in special, a facut o treaba excelenta aratand ce poate face producatorul coreean si dovedind ca este o amenintare reala pentru rivalii europeni consacrati.
O parte din succesul sau se datoreaza unor recruti influenti, urmariti de marci rivale si de faptul ca echipa „N” are o baza in circuitul Nurburgring din Germania, care este probabil cel mai dur traseu de proba din lume.
Hyundai i20 N arata cu siguranta foarte bine din exterior, dar ceea ce nu puteti vedea este motorul sau pe benzina de 1,6 litri cu patru cilindri (cu inca un cilindru mai mult decat Fiesta ST), producand 201 CP si cuplu de 275 Nm.
Este asociat cu o cutie de viteze manuala cu sase trepte, cu reglaj de turatie pentru schimbari de viteza si un diferential mecanic cu alunecare limitata pentru a ajuta anvelopele sa gaseasca tractiune. Acceleratia de la 0 la 100 km/h, dureaza 6,2 secunde, iar viteza maxima este de 228 km/h.
Puterea de tractiune excelenta intre 1.750 si 4.500 rpm inseamna ca exista multa flexibilitate, deci nu este nevoie sa tot schimbi vitezele pentru a te sincroniza perfect cu puterea motorului. Atunci cand este nevoie de o schimbare a vitezei, schimbarea este precisa si rapida, cu reglarea turatiilor la schimbarile de viteza.
Si mai important, sasiul a fost transformat, cu piese noi mai dure pentru a controla fortele mai mari exercitate asupra acestuia.
Caroseria in sine a fost intarita in 12 locuri pentru a o face mai rigida si exista arcuri si amortizoare noi, impreuna cu discuri frontale mai mari pentru frane. Important, Hyundai i20 N cantareste doar 1.190 kg, ceea ce o face foarte usoara pentru o masina cu componente imbunatatite si caracteristici moderne de siguranta. Este, de asemenea, aceeasi greutate ca si masina de raliu i20 WRC.
„Sistemul de control N-Grin” permite soferului sa selecteze parametrii directiei, motorului, sunetului de evacuare si setarilor de siguranta, care pot fi salvate si invocate rapid prin palete de pe volan. Este in modul „N” unde Hyundai i20 N ofera cu adevarat, cu o nota de bas de la unica sa evacuare care suna ciudat atunci cand ridicati clapeta de acceleratie.
Sasiul este adevarata vedeta a spectacolului, deoarece, desi motorul este destul de puternic, se simte intotdeauna mai degraba un instrument de exploatare a manevrarii masinii decat de eveniment principal.
Nivelul de aderenta este uimitor pentru un supermini, asa ca soferul se poate sprijini cu adevarat pe partea din fata a masinii in viraje, datorita partial anvelopelor sale personalizate Pirelli P-Zero.
Pacat totusi ca directia in sine raspunde foarte greu. In schimb, simtiti mai ales feedback-ul si legatura cu drumul care vin de la scaun. De asemenea, diferentialul inteligent cu alunecare limitata functioneaza foarte bine.
Hyundai i20 N interior si confort
Dupa cum s-a mentionat mai sus, N este inca un sub-brand nou-nascut si se pare ca asculta cu pasiune clientii.
Acolo unde Hyundai i30 N a fost aproape prea greu pentru unii clienti, fratele sau mai mic se conduce mai bine si raspunde mai rapid la comenzi, absorbind mai bine gropile de pe drumurile laturalnice decat ne asteptam. In mod surprinzator, Hyundai i20 N este, de fapt, mai usor de controlat atunci cand nu il turati.
Asa cum v-ati astepta, interiorul sau este direct de la masina standard, complet cu tabloul sau de bord digital de 10,25 inci si ecranul tactil pentru infotainment. Aceasta ofera toata conectivitatea pe care cei mai multi proprietari o doresc, inclusiv Apple CarPlay si Android Auto.
Exista, de asemenea, unele caracteristici la care s-ar putea sa nu va asteptati de la un hatchback, cum ar fi un incarcator de telefon fara fir, o camera cu vedere din spate, un climatizator si un control automat al vitezei de croaziera. Nivelurile echipamentelor au parcurs un drum lung de la primele supermini-uri.
Ca orice hatchback care isi merita banii, Hyundai i20 N are o multime de modificari de design. Acestea includ un volan sport cu butoane pentru modul de conducere, plus un buton de pornire / oprire a motorului, pedale din aliaj si scaune sport. Scaunele arata grozav, dar nu sunt atat de confortabile pe cat am sperat.
Exista, de asemenea, cateva bucati noi de echipare Performance Blue pentru a ajuta la ridicarea ambiantei interioare, dar ne dorim ca unele dintre materiale sa para mai scumpe. In testarea initiala intr-o masina de testare pe partea stanga, au existat cateva zumzeturi si zgomote, dar nimic deranjant.
Practicalitate si spatiu de incarcare Hyundai i20 N
Impreuna cu o economie rezonabila de combustibil, un hatchback bun trebuie sa fie la fel de practic ca si masina pe care se bazeaza pentru a fi considerata un succes.
Hyundai i20 N gestioneaza acest lucru cu usurinta, deoarece este disponibil doar cu cinci usi si exista mult spatiu chiar si pe scaunele din spate, care sunt usor de accesat. Daca trebuie sa transportati pasageri sau un scaun pentru copil in i20 N, nu ar trebui sa fie deloc o problema.
Scaunele sport din fata sunt, de asemenea, mai putin extreme decat in unele modele, asa ca, desi nu te tin intotdeauna bine fixat, acestea ar trebui sa fie confortabile pentru o gama larga de forme ale caroseriei si sa nu manance din spatiul interior prea mult.
Masurand 352 de litri, portbagajul are aceeasi dimensiune ca la hatchback-ul obisnuit si una dintre cele mai mari disponibile din clasa. Rabatati scaunele din spate si se extinde la 1.165 litri, ceea ce nu este departe de unele hatchback-uri de familie. Portbagajul Fiesta ST de 292 litri este destul de mic.
Siguranta si fiabilitate Hyundai i20 N
Hyundai si-a construit o mare parte din reputatia sa pe fiabilitate si siguranta, astfel incat acestea nu sunt domenii in care brandul doreste sa se strecoare. In ciuda focalizarii sale asupra performantei, Hyundai i20 N se mandreste cu un kit de siguranta, inclusiv franare de urgenta autonoma, avertizari de iesire de pe banda de circulatie, avertizari de punct mort si chiar senzori care va pot alerta la trafic in timp ce iesiti dintr-un loc de parcare.
In timp ce Hyundai i20 N este considerabil mai puternic decat modelul standard, Hyundai s-a straduit, de asemenea pentru a intari masina, dupa loviturile suferite la Nurburgring. O mare parte din structura masinii a fost consolidata, impreuna cu suspensia si franele mai mari.
In ciuda faptului ca este puternica, 201 CP nu este o valoare ridicata pentru un motor turbo pe benzina de 1,6 litri, astfel incat motorul nu ar trebui sa fie exagerat de stresat.