![Hyundai Bayon 2021](https://www.romauto.ro/articole/wp-content/uploads/2022/09/image-464.png)
Hyundai Bayon 2021 este cel mai mic SUV din gama producătorului coreean, așezat sub Hyundai Kona pentru a oferi mărcii un rival direct pentru Ford Puma, SEAT Arona, Skoda Kamiq și Citroen C3 Aircross.
De asemenea, poate fi considerată o versiune SUV a Hyundai i20 N, deoarece multe dintre părțile sale, și chiar și interiorul său, sunt foarte împărțite între ambele mașini.
Cu un aspect elegant, Hyundai Bayon 2021 arată proaspăt și distinct, în ciuda numărului mare de alte SUV-uri mici care au inundat deja piața. Combinația de elemente de stil i20 și Hyundai Tucson include lumini spate atrăgătoare în formă de bumerang, conectate printr-o bară luminoasă pe toată lățimea. Botul său atrage, de asemenea, foarte mult atenția, datorită unei grile late, farurilor joase și luminilor de zi înalte – într-un aranjament similar cu Citroen C3 Aircross.
- CO2 si consum 4.5/5
- Motoare si performanta 4.5/5
- Interior si confort 4.5/5
- Practicabilitate 4.5/5
- Fiabilitate si siguranta 4.5/5
Interiorul este prezentat drept cel mai tehnic din clasă, datorită celor doua ecrane de 10,25 inci, care curg împreună pe tabloul de bord. Acestea oferă Android Auto și aduc pentru prima dată Apple CarPlay wireless în segment.
Practicitatea este, de asemenea, un punct forte al lui Hyundai Bayon 2021, datorită portbagajului de 401 litri, care nu numai că îi oferă un avantaj notabil de dimensiune față de i20, ci o limitează pe Skoda Kamiq pentru spațiul pentru bagaje.
Există un singur motor disponibil, dar motorul pe benzină de 1,0 litri cu trei cilindri (fie cu 99 CP, fie 118 CP) ar trebui să se potrivească cu o gamă destul de largă de cumpărători. Poate aduce Bayon-ul la viteză fără să se simtă încordat și ar trebui să returneze o economie de combustibil de aproximativ 4.7 L/100km.
Acest lucru a fost ajutat de o configurație mild-hybrid de 48 de volți și de o cutie de viteze manuală inteligentă, care poate permite motorului să se oprească temporar în timpul rulării. Toate comenzile sunt foarte ușoare, iar Bayon-ul se deplasează confortabil, așa că, deși nu îți va pune zâmbetul pe buze ca Ford Puma, este foarte placut de condus.
Hyundai Bayon 2021 este un nou competitor elegant, practic și bine echipat din populara clasă SUV-uri mici. Dacă nu vrei un motor hibrid sau electric, este o alternativă ceva mai ieftină și mai practică la Kona, care merită un loc pe orice listă de cumpărături pentru SUV-uri mici.
CO2 si consum Hyundai Bayon 2021
![consum Hyundai Bayon 2021](https://www.romauto.ro/articole/wp-content/uploads/2022/09/image-465.png)
La fel ca Hyundai i20, Bayon este echipat cu un motor pe benzină de 1,0 litri echipat cu tehnologie mild-hybrid de 48 de volți.
Acest lucru recuperează o parte de energie în timp ce mașina decelerează, stocând-o într-o baterie mică și sporind puterea de tracțiune a motorului la pornire. De asemenea, poate ajuta motorul să se oprească mai eficient în trafic sau la un semafor roșu.
Sunt disponibile ambele versiuni de 99 CP și 118 CP ale motorului de 1,0 litri, cu emisii de CO2 de 118-120 g/km, fiind ușor sub Seat Arona de 1,0 litri pe benzină cu 129 g/km.
Cifrele precise ale economiei de combustibil nu au fost date de Hyundai încă, dar ne așteptăm ca acesta să revină în jur de 4.7 L/100km. Hyundai i20 ceva mai mic poate gestiona până la 4.25 L/100km cu același motor, în timp ce SEAT Arona revine până la 4.74 L/100km cu emisiile sale puțin mai mari.
Motorizare Hyundai Bayon 2021 si performante
![Motorizare Hyundai Bayon 2021](https://www.romauto.ro/articole/wp-content/uploads/2022/09/image-466.png)
Hyundai i20 ne-a impresionat prin nivelul său de echilibru și agilitate, așa că nu ar trebui să fie surprinzător faptul că Hyundai Bayon 2021 se descurcă bine, în ciuda faptului că este puțin mai înalt. Primele impresii sunt ale unui SUV mic bine rotunjit, care oferă suficientă precizie, fără a se simți inconfortabil.
Comenzile sunt ușoare – mai mult decât la Puma – iar volanul mic este foarte direct, dar lipsit de senzație. O anumită greutate poate fi adăugată la direcție selectând modul Sport.
Nu face ca mașina să fie mult mai antrenantă de condus, așa că Ford rămâne alegerea entuziaștilor, dar odată ce te obișnuiești cu felul în care se conduce Hyundai Bayon 2021, este foarte ușor să trăiești cu el.
Atât versiunea de 99 CP, cât și cea de 118 CP a lui Bayon vin cu o cutie de viteze manuală cu șase trepte ca standard, totuși o automată DCT cu șapte trepte este, de asemenea, o opțiune. Sprintul de la 0 la 100 km/h durează 10,7 și, respectiv, 10,4 secunde, în timp ce cutia de viteze automată adaugă aproximativ o secundă acestor timpi.
![Hyundai Bayon 2021 performante](https://www.romauto.ro/articole/wp-content/uploads/2022/09/image-467.png)
Rămâneți cu manualul, iar Hyundai Bayon 2021 primește cutia de viteze „inteligentă” iMT eClutch de la Hyundai, care funcționează fără legătura fizică dintre pedala de ambreiaj și ambreiaj, permițând motorului să se oprească în timp ce rulează pentru o eficiență îmbunătățită. Schimbarea vitezei este scurtă, iar pedala de ambreiaj este, de asemenea, foarte ușoară și ușor de utilizat.
Cu 118 CP, Hyundai Bayon 2021 trage lin și oferă o bandă de putere flexibilă, ajutându-l să ajungă la viteza suficient de repede pentru un SUV mic. Este un punct forte al mașinii, oferindu-i performanță competitivă și rafinament decent.
Hyundai Bayon 2021 interior si confort
![Hyundai Bayon 2021 interior](https://www.romauto.ro/articole/wp-content/uploads/2022/09/image-468.png)
Deși poate fi mai mare și mai scump decât Hyundai i20, calitatea interioară a lui Bayon 2021 nu a primit un upgrade uriaș. Există încă o mulțime de materiale plastice dure presărate în interior, inclusiv în locurile în care le veți atinge și vă odihniți coatele.
Nu este neatrăgător, dar dacă îți dorești mai multe materiale de lux, Volkswagen T-Cross este un pariu mai bun, în timp ce Peugeot 2008 se laudă cu un design mult mai aventuros.
Bord Hyundai Bayon 2021
Există o diferenta notabila între i20 și Hyundai Bayon 2021 când vine vorba de tehnologie, versiunile de top având aceeași pereche de ecrane digitale de 10,25 inci. Cel din spatele volanului afișează informații cheie de conducere, în timp ce ecranul central se ocupă de setările media, de navigare și de mașină.
De asemenea, poate afișa Android Auto și Apple CarPlay wireless, în timp ce aplicația pentru smartphone BlueLink de la Hyundai le poate permite proprietarilor să se conecteze cu mașina de la distanță, verificând locația, starea acesteia și trimițând rutele către navigatorul prin satelit pentru următoarea lor călătorie.
![Bord Hyundai Bayon 2021](https://www.romauto.ro/articole/wp-content/uploads/2022/09/image-469.png)
Este un afișaj mare de infotainment pentru o mașină din această clasă și considerăm în mod constant că software-ul Hyundai este unul dintre cele mai ușor de utilizat. Cea mai recentă versiune nu face excepție și este susținută de o grafică clară și răspunsuri rapide.
Dotări Hyundai Bayon 2021
În funcție de echipament, jantele din aliaj variază de la 16 la 17 inci. Pentru mașină sunt oferite nouă culori de vopsea, dintre care șapte pot fi avute cu un acoperiș negru contrastant pentru a ajuta Bayon să iasă în evidență.
Există doar trei niveluri de echipare pentru Hyundai Bayon 2021, așa că alegerea pe care o doriți ar trebui să fie destul de simplă. SE Connect nu se zgârcește cu elementele esențiale, așa că există încă un afișaj pentru instrumente de 10,25 inci și un ecran tactil de infotainment de opt inci.
Cumpărătorii beneficiază, de asemenea, de control de croazieră, faruri automate, Bluetooth și o cameră pentru vedere în spate, împreună cu o mulțime de kit de siguranță.
Echipamentul premium adaugă servicii Bluelink conectate, jante din aliaj de 17 inchi, un volan și scaune față încălzite, faruri cu LED și un suport de încărcare wireless. Familiile ar trebui să aprecieze și geamul de intimitate din spate, care ajută la menținerea mașinii răcoroase vara. Aflat la vârful gamei, Ultimate adaugă acces fără cheie, un sistem audio Bose îmbunătățit și oglinzi retrovizoare negre contrastante.
De obicei, Hyundai evită să ofere un număr mare de opțiuni, în schimb direcționând cumpărătorii către cel mai potrivit nivel de echipare. Cu toate acestea, puteți adăuga un finisaj de vopsea metalizată sau sidefată pentru 650 euro.
Există, de asemenea, o listă de accesorii aprobate, de la covorașe la suporturi pentru biciclete, o bară de remorcare și chiar decalcomanii sport cu dungi în albastru mare, negru mat și alb lucios.
Practicabilitate Hyundai Bayon 2021
![Practicabilitate Hyundai Bayon 2021](https://www.romauto.ro/articole/wp-content/uploads/2022/09/image-470.png)
S-ar putea să se bazeze pe un supermini, dar plafonul înalt al Hyundai Bayon 2021 și proporțiile extinse înseamnă că îl avantajează fata de Skoda Kamiq pentru spațiul de portbagaj.
O creștere cu 4 cm în înălțime față de Hyundai i20 înseamnă că intrarea și ieșirea din Bayon este foarte ușoara. Odată înăuntru, spațiul este oarecum limitat și adulții mai inalti pot considera Hyundai Bayon 2021 puțin înghesuit pentru călătorii lungi.
Pe scaunele din față se simte ușor îngust, cu mai puțin spațiu pentru umeri decât unii rivali. Spațiul pentru picioare în spate este rezonabil, cu spațiu decent pentru genunchi pentru doi adulți.
Torpedoul are o dimensiune utilă și există buzunare mari de ușă, împreună cu un mic compartiment sub tabloul de bord. Aici puteți găsi un suport de încărcare fără fir pentru smartphone-uri compatibile. Cu toate acestea, spațiul de depozitare dintre scaunele din față este destul de mic.
![Portbagaj Hyundai Bayon 2021](https://www.romauto.ro/articole/wp-content/uploads/2022/09/image-471.png)
Portbagaj Hyundai Bayon 2021
Hyundai Bayon 2021 reușește să ofere un portbagaj mai mare decât Hyundai Kona, în ciuda faptului că micul crossover se află sub acesta în gama Hyundai. Măsurând 401 litri, portbagajul lui Bayon oferă un motiv convingător pentru a trece de la un supermini și este mai mare decât portbagajul multor hatchback-uri de familie, cum ar fi Volkswagen Golf.
Hyundai Bayon 2021 are, de asemenea, o podea reglabilă a portbagajului, care poate fi poziționată pentru a oferi o suprafață aliniată cu buza de încărcare, facilitând încărcarea și descărcarea.
Această cifră depășește SEAT Arona și Skoda Kamiq, ambele cu 400 de litri în spatele banchetelor din spate. Cu toate acestea, Kamiq ripostează dacă scaunele din spate sunt rabatate, cu 1.395 litri depășind cei 1.205 litri din Bayon.
Este prea mic și ușor pentru a tracta o încărcătură cu adevărat grea, dar Hyundai Bayon 2021 poate transporta o remorcă cu frane cu o greutate de până la 1.110 kg. De asemenea, merită remarcat faptul că, dacă intenționați să tractați o remorcă fara frane, limita de greutate este de 450 kg, mai degrabă decât limita de 750 kg a majorității vehiculelor mai mari.
Fiabilitate Hyundai Bayon 2021 si rezultate Euro NCAP
![Fiabilitate Hyundai Bayon 2021](https://www.romauto.ro/articole/wp-content/uploads/2022/09/image-472.png)
Fiabilitatea a fost în mod tradițional un punct forte Hyundai, marca auto având rezultate bune în multe sondaje de-a lungul anilor, clasandu-se pe locul 8 in studiul nostru pentru cele mai bune masini din 2021. Dacă ar apărea o problemă, garanția de cinci ani a Hyundai este, de asemenea, un avantaj; este mai lung decât cei trei ani de acoperire obișnuiți încă oferiti de unii rivali.
Fiabilitate Hyundai Bayon 2021
Ieșirea Hyundai i20 a ocupat locul 68 din primele 75 de modele în 2020, ceea ce este un rezultat destul de bun pentru o mașină care urmează să fie înlocuită. Ca o dezvoltare a celei mai recente versiuni a superminiului, cumpărătorii vor spera ca Bayon să se descurce și mai bine.
Motorul pe benzină de 1,0 litri este cu siguranță o unitate încercată și testată, deși tehnologia precum sistemul mild-hybrid de 48 de volți și cutia de viteze manuală fără ambreiaj este nouă.
Ca producător, Hyundai a ocupat locul 13 din 30 de mărci în Driver Power, doar 8,9% dintre proprietari raportând o defecțiune în primele 12 luni de la deținere.
Siguranta Hyundai Bayon 2021
Hyundai Bayon 2021 este disponibil cu o listă lungă de echipamente de siguranță activă și pasivă, de la asistență pentru menținerea benzii până la frânarea autonomă de urgență și activarea automată a fazei lungi pentru faruri. Mașina a fost testată de Euro NCAP în octombrie 2021 și a primit o evaluare de patru stele.
Deși cu siguranță nu este o mașină „nesigură”, nu a obținut cinci stele din două motive principale; Structurile de bord au fost considerate a fi un risc potențial pentru picioarele șoferului în cazul unei coliziuni frontale, iar mașina nu are airbag-uri dedicate prevenirii rănilor cauzate de ciocnirea pasagerilor unul în celălalt în cazul unui impact lateral.
Indiferent de nivelul de echipare pe care îl alegeți, există funcții de siguranță pe care le-ați asocia de obicei cu o mașină mai mare, inclusiv alerte de atenție a șoferului și „eCall”, care pot chema serviciile de salvare în caz de urgență.
Versiunea premium adaugă centuri de siguranță față reglabile pe înălțime, în timp ce Ultimate aduce avertismente de unghi mort și asistență pentru urmărirea benzii.
Galerie imagini Hyundai Bayon 2021
![Hyundai Bayon 2021 - Pareri Ford](https://www.romauto.ro/articole/wp-content/uploads/2022/09/image-473.png)
![Hyundai Bayon 2021 - Pareri Ford](https://www.romauto.ro/articole/wp-content/uploads/2022/09/image-474.png)
![Hyundai Bayon 2021 - Pareri Ford](https://www.romauto.ro/articole/wp-content/uploads/2022/09/image-475.png)
![Hyundai Bayon 2021 - Pareri Ford](https://www.romauto.ro/articole/wp-content/uploads/2022/09/image-476.png)
![Hyundai Bayon 2021 - Pareri Ford](https://www.romauto.ro/articole/wp-content/uploads/2022/09/image-477.png)
![Hyundai Bayon 2021 - Pareri Ford](https://www.romauto.ro/articole/wp-content/uploads/2022/09/image-478.png)
![Hyundai Bayon 2021 - Pareri Ford](https://www.romauto.ro/articole/wp-content/uploads/2022/09/image-479.png)
![Hyundai Bayon 2021 - Pareri Ford](https://www.romauto.ro/articole/wp-content/uploads/2022/09/image-480.png)
![Hyundai Bayon 2021 - Pareri Ford](https://www.romauto.ro/articole/wp-content/uploads/2022/09/image-481.png)
![Hyundai Bayon 2021 - Pareri Ford](https://www.romauto.ro/articole/wp-content/uploads/2022/09/image-472.png)
![Hyundai Bayon 2021 - Pareri Ford](https://www.romauto.ro/articole/wp-content/uploads/2022/09/image-470.png)
![Hyundai Bayon 2021 - Pareri Ford](https://www.romauto.ro/articole/wp-content/uploads/2022/09/image-471.png)
![Hyundai Bayon 2021 - Pareri Ford](https://www.romauto.ro/articole/wp-content/uploads/2022/09/image-482.png)
![Hyundai Bayon 2021 - Pareri Ford](https://www.romauto.ro/articole/wp-content/uploads/2022/09/image-483.png)
![Hyundai Bayon 2021 - Pareri Ford](https://www.romauto.ro/articole/wp-content/uploads/2022/09/image-484.png)