Masini hibride plug-in – PHEV
Elementele principale ale unui vehicul hibrid plug-in (PHEV) sunt foarte asemănătoare cu o mașină hibridă standard, prin faptul că are o baterie suplimentară și un motor electric pentru a sprijini funcționarea unui motor pe benzină sau diesel.
Principala diferență este că bateria este mai mare, permițând unui PHEV să conducă mult mai departe doar cu energie electrică. Dimensiunea bateriei înseamnă că nu poate fi reîncărcată de mașină. În schimb, la fel ca o mașină complet electrică, trebuie conectat la priză pentru a reîncărca bateria.
La o încărcare completă, un PHEV îți va permite de obicei să conduci între 40 și 90 de km numai cu bateria sa, în funcție de specificație. Odată ce bateria este descărcată, trebuie să te bazezi doar pe MAI pentru a continua călătoria.
Acesta este principalul punct de vânzare al PHEV; oferă șoferilor oportunitatea de a beneficia de transport doar cu energie electrică și costuri reduse, fără să fim nevoiți să ne bazăm pe rețelele de încărcare din România pentru a finaliza o călătorie, care sunt în curs de dezvoltare.
Avantajele și dezavantajele mașinilor hibride plug-in
După cum îți poți imagina, un o mașină plug-in hybird poate fi extraordinar de utilă dacă naveta zilnică este mai scurtă decât autonomia electrică oferită de o baterie complet încărcată. În acest caz, poți pur și simplu să încarci mașina în fiecare noapte acasă și să nu mai folosești nici o picătură de benzină sau motorină, cu excepția călătoriilor ocazionale mai lungi.
Dacă faci des călătorii mai lungi, bateria devine dezavantaj mare atunci când este descărcată, reducând performanța mașinii și consumând mai mult combustibil decât o mașină standard pe benzină. În aceste condiții, un PHEV poate să nu mai fie o alegere atât de bună, mai ales că componentele plug-in pot cântări suficient pentru a afecta manevrabilitatea mașinii.
Vorbind despre performanță, multe mașini hibride plug-in oferă o accelerație uimitor de rapidă. Tehnologia este încă relativ scumpă, așa că este o modalitate excelentă pentru producătorii auto de a oferi mașini scumpe de înaltă performanță, deoarece cifrele extrem de scăzute ale emisiilor înseamnă că PHEV-urile atrag și cote de impozitare mai mici decât hibrizii standard.
Cifrele oficiale de CO2 și L/100 km sunt extrem de atractive, deoarece se bazează pe baterii complet încărcate și, desigur, asta implică o problemă suplimentară: cabluri și încărcătoare.
Dacă, după cum s-a prezis, în câțiva ani avem baterii mai ușoare, cu încărcare mai rapidă și o rețea de încărcare extinsă, atunci este probabil ca PHEV-urile să devină mai atractive.