Verdict – este Honda ZR-V o mașină bună?
Honda ZR-V este un efort respectabil de la Honda, dar nu este un SUV de top. Are rezultate bune pentru spațiu, niveluri de echipare și confort, iar tehnologia din mașină este ușor de utilizat.
Cu toate acestea, nu există nicio sclipire la care ne-am așteptat de la Honda; atât designul interior, cât și modul în care se conduce ZR-V nu corespund standardelor înalte stabilite de Honda Civic similar din punct de vedere mecanic.
Portbagajul este de dimensiuni decente, deși nu se apropie destul de mult de principalii rivali, dar eficiența excelentă în lumea reală face ca acest nou model sa fie ușor de recomandat.
Versiuni Honda ZR-V, specificații și alternative
Dacă nu credeai că există loc în gama Honda între compactul HR-V și CR-V, atunci ZR-V este aici pentru a dovedi că te înșeli. Gândește-te la el ca la un crossover Civic.
Este disponibil doar un singur motor, un hibrid pe benzină de 2,0 litri și trei niveluri de echipare, Elegance, Sport și Advance, la prețuri între 46.000 și 50.000 euro înainte de a bifa orice opțiune. Toate ZR-V-urile sunt bine echipate standard, dar Honda se așteaptă ca modelul Sport care începe de la 48.000 euro să fie cel mai bine vândut.
*Honda ZR-V nu este disponibil in Romania la data scrierii acestui articol, iar preturile mentionate aici sunt conform honda.co.uk
Alternative Honda ZR-V 2023
Noua Honda concurează într-un segment aglomerat. Nissan Qashqai se va dovedi cea mai grea provocare, având în vedere poziția sa aproape permanentă în topul celor mai bine vândute SUV-uri din Europa și absența aproape permanentă a Honda din același top zece, dar fanii Hyundai Tucson și Kia Sportage, pot avea, de asemenea, ZR-V pe radar.
- Nissan Qashqai
- Hyundai Tucson
- Kia Sportage
- Ford Kuga
Consum Honda ZR-V și emisii CO2
Ne așteptam la costuri de rulare scăzute de la mașinile hibride plug-in și electrice, dar Honda ZR-V 2023 demonstrează că este încă posibil să se ofere o funcționare eficientă cu o tehnologie mai convențională.
Consumul combinat de 5,8 L/100km nu este deloc rău pentru un crossover de dimensiunea Qashqai. Emisiile de CO2 sunt de 131 g/km.
Motorizare Honda ZR-V 2023 și performanță
Conducerea la viteză mică a fost întotdeauna mediul natural al unui hibrid, așa că nu este surprinzător să descoperi că Honda ZR-V se simte cel mai bine în oraș. Sistemul de propulsie își găsește punctul favorabil aici, dar vei aprecia și vizibilitatea bună și direcția precisă.
De îndată ce vei părăsi zona urbană va fi mai puțin confortabil, dar cu o rulare relativ fermă și o direcție grea, se simte în siguranță pe autostradă. În ciuda înălțimii sale ridicate și a stilului de SUV, Honda ZR-V 2023 este în mare măsură un crossover bazat pe un sedan, așa că nu-ți face idei despre conducerea off-road – mai ales că nu există opțiuni de tracțiune integrală.
Model | Putere | 0-100 km/h | Viteza maxima |
2.0 litri HEV | 184 CP | 7.9 secunde | 172 km/h |
Honda ZR-V hibrid
ZR-V folosește un motor pe benzină de 2,0 litri cu patru cilindri ca parte a sistemului de propulsie hibrid, aspect pe care îl împărtășește cu Honda Civic.
Honda îl numește Intelligent Multi Mode Drive și, deși este cu siguranță inteligent (și permite lui ZR-V să atingă aproape 4.7 L/100 km), este similar cu alte câteva modele hibride oferite de rivali, așa că majoritatea șoferilor vor fi familiarizați cu felul în care se comportă.
Cu 184 CP și 315 Nm de cuplu și o greutate de aproximativ 1.600 kg, oferă o performanță rezonabilă, ajungand la 100 km/h in 7,9 secunde, deși pare că este cel mai fericit când îl conduci la viteze mici doar cu energie electrică.
Se simte totuși destul de zdravăn la plecarea de pe loc datorită acelui cuplu electric și poți petrece mult timp la viteze mici fără a trezi motorul pe benzină.
Accelerează mai tare și motorul pornește, crescând treptat turațiile pentru a preveni țipetele, ceea ce este un sentiment puțin ciudat. Uneori trebuie să lucrezi din greu cu motorul pentru a ține pasul cu traficul mai rapid, ceea ce poate dăuna eficienței.
Interior Honda ZR-V 2023 și confort
Dintr-o privire, habitaclul lui ZR-V are asemănări cu Civic, cu un aspect similar al tabloului de bord, cu orificii de aerisire integrate într-o caracteristică orizontală pe toată lățimea și, la fel ca colegul său, un grup de instrumente digital de 10,2 inchi, susținut de un afișaj heads-up în versiunea Advance, și un ecran tactil central de nouă inchi, pentru infotainment.
Poziția de condus este la jumătatea distanței dintre un hatchback și un SUV, cu o vizibilitate excelentă. Am fost ușor dezamăgiți de alegerea materialelor din interior, care nu se potrivesc cu standardele de obicei înalte ale Honda. Este construit bine, dar nu suntem fani ai ergonomiei/designului neobișnuit al consolei centrale.
Totuși, nu lipsesc detaliile utile, de la cinci porturi de încărcare USB-A și USB-C, împreună cu un suport de încărcare wireless în față și o pereche de porturi USB-C în spate.
De asemenea, Honda a rezistat nevoii de a controla întreaga doar printr-un ecran de infotainment, astfel încât mașina păstrează comenzile fizice pentru majoritatea funcțiilor, mai degrabă decât tampoanele sensibile la atingere.
Infotainment Honda ZR-V 2023 și navigație
Infotainmentul se concentrează în jurul unui ecran de nouă inchi deasupra planșei de bord, cu un sistem audio cu opt difuzoare la nivelurile de echipare Elegance și Sport și o configurație audio Bose cu 12 difuzoare atunci când treci la Advance.
Integrarea wireless Apple CarPlay și Android Auto este standard, pe lângă funcțiile integrate în sistemul de infotainment.
Honda s-a concentrat pe ușurința de utilizare aici și a dat roade – ne-am părut simplu de navigat, iar păstrarea unui buton de volum fizic, a butoanelor de pornire și înapoi și a butoanelor de sari peste/skip este un câștig mare.
Practicitate Honda ZR-V 2023 și spațiu portbagaj
Honda Jazz, mai mică, are unul dintre cele mai inteligente interioare din clasa sa, oferind spațiu aparent de nicăieri, iar Honda și-a propus să încorporeze măcar puțin din această gândire în ZR-V 2023, concentrându-se pe practicabilitate și opțiuni inteligente de stocare.
Asta înseamnă tăvi și buzunare peste tot, începând cu o tavă de dimensiuni decente în partea din față a consolei centrale și zone de depozitare sub selectorul de viteze, colectiv suficient de mari pentru câteva telefoane și o tabletă.
În spate, scaunele se pliază complet, în timp ce există spațiu de stocare suplimentar sub portbagajul de 380 de litri și o deschidere joasă a portbagajului, care ar trebui să facă încărcarea articolelor mai mari și mai grele relativ simplă.
Versiunile Sport și Advance beneficiază de un hayon automat, așa că fluturându-ți capătul membrului inferior dominant pe sub bara de protecție spate, îl poate deschide dacă ai ambele membre superioare ocupate 😉
Comparație de mărimi:
Model | Lungime | Lăţime | Înălţime |
Honda ZR-V | 4,568mm | 1,840mm | 1,620mm |
Nissan Qashqai | 4,425mm | 1,835mm | 1,625mm |
Hyundai Tucson | 4,500mm | 1,865mm | 1,650mm |
Ford Kuga | 4,629mm | 1,883mm | 1,680mm |
Spațiu portbagaj Honda ZR-V 2023
Dacă spațiul pentru bagaje este o prioritate, unii rivali te vor satisface mai bine decât ZR-V.
Cu un portbagaj de 380 de litri cu scaunele din spate la locul lor și 1.291 de litri cu acestea pliate, Honda ZR-V 2023 rămâne în urmă față de cele 455 și 1.379 de litri ale Nissan Qashqai, cu o marjă destul de mare.
De asemenea, îi lipsește capacitatea de bagaje a versiunii hibride a lui Kia Niro, care gestionează 451-1.445 litri în ciuda unei lungimi a caroseriei mai scurtă decât ZR-V.
Acestea fiind spuse, portbagajul este bine modelat și oferă destul spațiu – dar pur și simplu nu este la fel de mare ca la principalii săi rivali.
Comparație volum porbagaje:
Model | Porbagaj |
Honda ZR-V 2023 | 380/1,291 litri |
Nissan Qashqai | 455/1,379 litri |
Hyundai Tucson | 558/1,799 litri |
Ford Kuga | 411/1,481 litri |
Fiabilitate Honda ZR-V 2023 și siguranță
Honda ZR-V este un model mult prea nou, așa că nu a avut încă șansa să-și demonstreze fiabilitatea în sondajul Romanian Driver, pe care te rugăm maxim să îl completezi dacă ai chef după ce termini de citit. Durează două minute, fără dumă.
Cu toate acestea, în mod tradițional, Honda se descurcă bine iar configurația hibridă a mărcii este bine dovedită, în timp ce clasarea pe locul 4 din 32 de producători în sondajul din 2022 al celor de la Consumer Reports este de respectat (vezi aici sondajul).
Honda CR-V a fost pe locul șapte în sondajul cu cele mai bune masini 2022 conform Romanian Driver. Vânzările relativ scăzute ale Honda în România limitează numărul de respondenți Romanian Driver, dar Honda Jazz a terminat pe locul 28, iar Civic pe locul 50, din 75 de mașini.
Siguranță Honda ZR-V 2023
Honda ZR-V 2023 nu a fost încă testat de Euro NCAP, dar istoricul recent al Honda în acest domeniu sugerează că nu ar trebui să aibă probleme semnificative. Honda Civic similar din punct de vedere mecanic a obținut cinci stele la testele Euro NCAP în 2022, cu un scor de 89% pentru ocupanții adulți și 83% pentru sistemele de siguranță.
În această privință, Honda a echipat ZR-V 2023 cu cele mai recente tehnologii de asistență a șoferului „SENSING”, care utilizează camere și senzori pentru sisteme precum asistența la frânare pentru reducerea coliziunii, asistența pentru menținerea benzii de circulație și un monitor de atenție a șoferului pentru a atenua riscul de accident dacă șoferul ațipește sau nu este atent la drum. Toate ZR-V-urile au 11 airbag-uri.
Ajută-i cu o părere pe cei care își caută o mașină completând sondajul Romanian Driver!
NOTĂ! Unii producători auto schimbă constant atât opțiunile de motorizare ale vehiculelor, cât și dotările în funcție de nivelul de echipare, versiunile disponibile și prețurile. Informațiile pe care noi ți le oferim despre aceste modele de mașini, sunt în concordanță cu perioada redactării articolului. Așadar, îți recomandăm să verifici întotdeauna specificațiile și pe site-ul oficial al mărcii auto despre care te documentezi.
Urmărește RomAuto.ro pe Google News