Honda Jazz arată destul de diferit față de înainte, datorită unei fețe reproiectate care include lumini LED și o bară de protecție voluminoasă, si are acum un sistem de propulsie hibrid inteligent, ceea ce înseamnă că costurile de funcționare sunt scăzute și fiabilitatea este ridicată.
- CO2 si consum 4.6/5
- Motoare si performanta 3.7/5
- Interior si confort 4.2/5
- Practicabilitate 4.1/5
- Fiabilitate si siguranta 4/5
Configurația hibridă a lui Jazz este denumită „e:HEV” și folosește un motor pe benzină de 1,5 litri și două motoare electrice conectate la un acumulator. Nu există o cutie de viteze convențională, dar, în practică, senzația de accelerare se simte similară cu transmisia CVT de la Toyota Yaris Hybrid.
Se aseamănă mai mult cu conducerea unei mașini electrice la viteze mici sau medii, si are un consum oficial cuprins intre 3.5 și 3.9 l/100 km, cu 102 g/km emisii de CO2. Spre deosebire de unele cifre oficiale, am constatat că acest număr nu a fost greu de egalat în timpul testului nostru, deoarece am obtinut cu usurinta 3.8 l/100 km.
Nu te astepta la o călătorie palpitantă, deoarece accelerația liniară, direcția ușoară și șasiul sensibil, dar sigur, nu te invită să conduci altfel decât într-o manieră rațională. În comparație, un Ford Fiesta EcoBoost se simte mai sportiv.
Honda Jazz este destinat unui tip diferit de persona, în comparație cu Ford Fiesta, Renault Clio sau Peugeot 208, dar pentru oricine nu este sigur ce să cumpere și dorește să-și cufunde piciorul în pedala unei masini hibrid, Honda Jazz este o alegere excelentă.
La urma urmei, oferă multe dintre beneficiile unei masini electrice fără un cost inițial mare sau orice nevoie de a învăța noi obiceiuri. Honda Jazz Crosstar ar putea fi, de asemenea, un succes datorită aspectului său în stil SUV.
CO2 si consum Honda Jazz Hybrid
Cu un consum de 3.8 l/100 km, Honda Jazz hybrid e:HEV este la egalitate sau mai bună decât mulți rivali diesel. Cu un motor pe benzină, Ford Fiesta se invarte in jurul cifrei de 4.3 L/100km. Daca te orientezi catre Honda Jazz Crosstar, cu poziție ridicată și roți mai mari, obtii o cifră de economie oficială de 4.8 l/100km.
De asemenea, poți alege modul în care se comportă Honda Jazz, cu trei moduri de condus pentru a rula doar cu benzină, electric sau ambele. Spre deosebire de majoritatea supermini-urilor, este echipat și cu o „cutie de viteze” automată, care este menită să îmbunătățească eficiența și este similară cu cele montate în mașinile electrice.
Motorizare Honda Jazz Hybrid si performante
Grupul motopropulsor hibrid e:HEV este destul de complicat pentru o mașină atât de mică, dar nu cred ca te interesează exact cum funcționează, și mai degrabă te-ar atrage pentru că este neted, rafinat și foarte economic.
Cu o singură treaptă de viteză, accelerația liniară și poziția ridicată a scaunului se vor potrivi oricui îi place o condus relaxantă și se simte foarte matur pentru un supermini. Cu toate acestea, dacă ești obișnuit cu senzația distractivă și directă a unui Ford Fiesta sau Renault Clio s-ar putea să consideri că Honda Jazz este lentă.
Dacă vrei un supermini hibrid care să ofere totuși puțină senzație la volan, o Toyota Yaris Hybrid este puțin mai bună. De asemenea, confortul este ușor deranjat atunci când sunt montate jante din aliaj de 16 inchi, astfel încât nivelurile de echipare echipate cu roți mai mici sunt probabil cele mai confortabile.
Motorizare Honda Jazz Hybrid
Sistemul de propulsie e:HEV de la Honda este o performanță impresionantă de inginerie pentru un supermini al carui pret de pornire începe de la aproximativ 24.000 euro. Alături de motorul său pe benzină de 1,5 litri, dispune de două motoare electrice și un pachet de baterii litiu-ion.
Un motor electric este folosit pentru a antrena roțile din față, în timp ce celălalt produce energie cu ajutorul motorului cu ardere, pentru stocarea în baterii.
În modul său EV Drive, destinat în principal conducerii urbane, doar motorul electric functionează. În Hybrid Drive, motorul electric mai mic folosește motorul pe benzină pentru a menține bateriile încărcate, iar motorul electric mai mare propulsează mașina. Și, în modul final Engine Drive, un ambreiaj ocolește motoarele electrice, iar motorul cu ardere antrenează singur roțile din față.
Cutia de viteze automată nu este deloc o cutie de viteze, deoarece Honda Jazz hybrid are de fapt o singură treaptă de viteză asemănătoare cu cele montate în mașinile complet electrice. Cuplul motorului electric este capabil să ofere accelerație la turații mai mici, eliminând necesitatea unei extinderi a rapoartelor de transmisie.
Cu un total de 109 CP și 253 Nm de cuplu, Honda Jazz hybrid poate ajunge de la 0 la 100 km/h în 9,4 secunde, ceea ce reprezintă o performanță viguroasă pentru clasa supermini și o îmbunătățire binevenită față de vechiul model.
Honda Jazz Hybrid interior si confort
Interioarele Honda au avut tendința de a fi funcționale, chiar dacă mai puțin impresionante, dar există destul de mult “special” aici.
Honda Jazz hybrid primește un volan cu două spițe, precum Honda e, iar majoritatea suprafețelor pe care le vei atinge sunt moi sau căptușite. Există unele finisaje dure, în special în jurul ușilor, dar aceasta nu este o mașină de lux până la urmă.
De asemenea, are un sistem de infotainment mult îmbunătățit. Ecranul de nouă inchi are o grafică atractivă, iar software-ul este mai receptiv. De asemenea, oferă compatibilitate Apple CarPlay și Android Auto, împreună cu un hotspot de internet, asistent personal Honda și o aplicație pentru smartphone.
În România, Honda oferă Jazz hybrid în două niveluri de echipare: Elegance e:HEV și Executive e:HEV.
Honda Jazz hybrid Elegance include jante aliaj de 15 inchi, sistem de climatizare automat, frână de parcare electrică cu Brake Hold, oglinzi reglabile electric (încălzite), faruri, stopuri si lumini de zi LED.
De asemenea, este prevăzută cu senzori de lumina, senzori de ploaie, senzori de parcare (față/ spate), si scaune față încălzite.
Honda Jazz hybrid Executive aduce jante din aliaj de 16 inchi, volan si schimbător viteze îmbrăcate în piele, volan încălzit, lumina ambientala pe plafon, proiectoare de ceață LED, geamuri fumurii spate/ lunetă, camera de marsalier, si Honda CONNECT cu sistem de navigație Garmin și hărți HERE.
Încercând să valorifice nebunia actuală a SUV-urilor, Honda oferă și Jazz Crosstar.
Interiorul câștigă tapițerie hidrofugă și un sistem audio premium, dar exteriorul este cel mai transformat. O culoare contrastantă a acoperișului, garda la sol ridicată, arcuri și praguri de roată din plastic negru, bare de protecție unice și un set de șine de acoperiș transformă Honda Jazz într-un crossover pentru a rivaliza cu Ford Fiesta Active și Citroen C3 Aircross.
Practicabilitate Honda Jazz Hybrid
Honda Jazz este primul supermini cu un design asemănător unui MPV, care a promovat cu adevărat spațiul interior. Este o trăsătură care a devenit cheia succesului lui Jazz, iar cel mai recent model rămâne cu ea, cu un plafon înalt, capotă scurtă și portbagajul vertical.
Gândirea inteligentă este abundentă, de la stâlpii A care au fost înjumătățiți în grosime pentru a reduce punctele moarte periculoase, până la buzunarele pentru smartphone găsite în spatele scaunelor din față pentru pasagerii din spate.
Patru adulți înalți de 1,8 metri pot sta confortabil în interiorul lui Honda Jazz hybrid, fiind lider în clasă cu spațiul pentru picioare pentru pasagerii din spate, conform Honda.
Spațiul pentru cap este de asemenea generos, iar Jazz încă mai prezintă faimoasele sale „scaune magice”, unde bazele se răsfrâng precum scaunele de cinema, oferind un spațiu de încărcare înalt și neîntrerupt în spatele scaunelor din față. Acest lucru poate fi la îndemână pentru articole precum biciclete mici, plante în ghiveci, sau o oaie.
Portbagajul măsoară 304 litri, extinzându-se la 1.205 litri dacă rabatezi scaunele din spate. Este mai mult decât oferă un Ford Fiesta sau Toyota Yaris, dar un Renault Clio are un portbagaj mai mare, ceea ce poate fi surprinzător având în vedere forma pătrățoasă a lui Jazz.
Nu avem cifre oficiale de tractare pentru Honda Jazz hybrid, dar bănuim că nu va fi cel mai potrivit candidat pentru tractarea unei remorci din cauza dimensiunilor reduse și a grupului de propulsie hibrid.
Fiabilitate Honda Jazz Hybrid si rezultate Euro NCAP
Honda Jazz este evaluat foarte bine pentru fiabilitate și calitatea construcției, desi am avut prea putine chestionare pentru a include Jazz in cele mai fiabile masini 2022, doar 10% dintre proprietari ne-au spus că mașina lor a suferit o defecțiune în primul an.
În sondajul nostru de marcă din 2021, Honda s-a clasat pe locul cinci din 24 de producători. Doar 14% dintre proprietarii Honda au raportat o defecțiune în primul lor an de proprietate.
Honda Jazz Hybrid Euro NCAP
În 2020, experții în siguranță de la Euro NCAP au acordat lui Jazz un rating complet de cinci stele pentru siguranță.
Pe parcursul testelor stricte ale organizației, Honda Jazz a obținut un punctaj constant în toate cele patru categorii: a obținut 87% pentru protecția adulților, 83% pentru protecția copiilor, 80% pentru siguranța pietonilor și 76% pentru sistemele sale de siguranță.
Jazz este echipat cu suita de sisteme de siguranță „Sensing” de la Honda, inclusiv frânare de urgență autonomă, avertismente de părăsire a benzii de rulare și tehnologie care poate semnaliza semnele de circulație pe tabloul de bord.
Acest lucru poate fi folosit și pentru a seta automat limitatorul de viteză la limita actuală de viteză, ajutând șoferul să evite viteza din greșeală.
Honda Jazz hybrid este, de asemenea, disponibil cu avertismente de unghi mort, control adaptiv al vitezei de croazieră și un monitor de trafic transversal care avertizează automat despre trafic în timpul mersului înapoi.