Nou noutul SUV Ford este puternic, confortabil si plin de caracteristici atractive. Ar putea fi potrivit pentru tine? Arunca o privire pentru a afla.
Da, desigur, vorbim despre modelul Ford Puma, dar nu, nu este “acel Puma” (micul coupe din anii 90). In schimb, insigna istorica impodobeste acum un SUV nou nout cu o gama de motoare pe benzina de 1,0 litri si tehnologie hibrida, care rivalizeaza cu Audi Q2, Nissan Juke, BMW X1, VW T-Cross si Skoda Kamiq.
Acum, alaturata versiunii ST de 200 de cai putere, bazata pe modelul de ultimul ragnet Fiesta ST, Puma combina practicitatea crossover cu spiritul hot-hatch.
- Costuri intretinere 5/5
- Fiabilitate 3.8/5
- Siguranta 4.5/5
- Interior si confort 4.5/5
- Dotari 4.5/5
- Performanta 5/5
Costuri intretinere Ford Puma 2019
Bazat pe versiuni ale aceluiasi motor Ecoboost de 1,0 litri, Puma ia doar o lingurita de benzina, oferindu-va in acelati timp surprize de acceleratie surprinzatoare. Asta inseamna ca asigurarea si costurile combustibilului sunt rezonabile, la fel ca si emisiile de CO2.
Faptul ca Puma a fost masina anului conform anumitor publicatii in 2019, plus atractia emotionala a numelui, inseamna ca valorile reziduale ar trebui sa fie puternice, in special pentru versiunea hibrida, rezultand in bune oferte de finantare lunara PCP.
Adaugarea unei variante ST puternice adauga un plus de atractie, modelul Puma sport impartasind multe cu Fiesta ST.
Fiabilitate Ford Puma 2019
Acesta este un model nou, desi bazat pe Fiesta, deci nu exista rapoarte de fiabilitate specifice in momentul redactarii. Cu toate acestea, unele motoare au fost deja la service de la modelul Fiesta si nu sunt semnalate probleme majore, iar sistemul de infotainment si butoanele sunt utilizate si in alte modele. Dar sistemul hibrid usor (a se vedea „Puterea”) este nou, asa ca ramane de vazut.
Siguranta Ford Puma 2019
Exista airbaguri laterale, fata si lateral plus Isofix spate pentru doi copii. Ford Puma vine in multe niveluri de finisare, toate oferind caracteristici de siguranta variate. Tot ce v-ati attepta este oferit: asistenta inainte de coliziune cu detectarea pietonilor, asistenta la franarea de urgenta, monitorizarea presiunii in anvelope si sistemul de infotainment SYNC de la Ford, care ofera o functie de apel de urgenta.
Ajutoarele de siguranta, cum ar fi senzorii de parcare din spate si controlul vitezei de croaziera, sunt standard la cel mai ieftin nivel.
Ford Puma 2019 interior si confort
Am fi tentati sa-i oferim lui Ford Puma o nota de unu din cinci aici, dar este pentru un incident personal cu masina, asa ca vom ramane profesionisti.
Dar daca doriti detaliile: am condus Ford Puma la aeroport pentru o vacanta la schi. In timp ce zburam deasupra Europei, ne-am dat seama ca am lasat echipamentul de schi al copiilor in portbagaj, deoarece exista o podea falsa, cu spatiu de depozitare suplimentar. Se numeste Megabox.
De atunci am tot blestemat modelul Puma, desi noi suntem singurii vinovati in cazul de fata, dar stiti si voi ca uneori treci mai usor peste o greseala daca ai unde sa arunci vina.
Unde am ramas… este o masina mica si surprinzator de spatioasa, cu scaune de sustinere, dar cu o calatorie prea ferma pentru unii. Acoperitul optional din sticla lasa sa intre lumina necesara si exista in spate destul spatiu pentru sase picioare. Portbagajul despre care am vorbit este mare, mai ales daca folosesti compartimentul ascuns de sub podea.
Pe sosea, toate versiunile Ford Puma se simt mai sportive decat un crossover mediu si se conduc destul de bine. Versiunea ST duce acest lucru la extreme, cu directie extrem de reactiva si suspensie rigida. Entuziastii vor aprecia manevrabilitatea oferita de acestea pe drumuri intortocheate, dar s-ar putea sa fie cam mult daca veti circula mult prin oras.
Dotari Ford Puma 2019
Exista un ecran mare de infotainment cu sistemul SYNC3 Ford pentru navigatie prin satelit, audio si asa mai departe. La fel ca la majoritatea modelelor Ford, nu este cel mai frumos (de fapt este dezamagitor de urat), dar functiile sunt usor de operat (desi am avut cateva Ford-uri in care sistemul se incarca destul de greu) si exista conectivitate la smartphone.
Ford Connect vine ca standard, cu un hotspot wifi pentru pana la 10 dispozitive si exista o aplicatie FordPass care include un localizator de vehicule. Controlul vitezei de croaziera, scaunele cu masaj si incarcarea fara fir sunt livrate cu specificatii Titanium.
In plus fata de imbunatatirile de putere, suspensie si directie, versiunea ST primeste scaune sportive Recaro si un pic de branding suplimentar in cabina, dar putea arata mai funky, avand in vedere cat de distractiv este sa-l conduci.
Motorizare Ford Puma 2019 si performante
Pentru versiunile Ford Puma standard, alegerea este un motor de 1,0 litru cu doua niveluri de putere si optiunea diferitelor moduri de conducere pe care le puteti selecta in functie de conditiile de pe drum – alegeti din versiunea standard de 125 cai sau 155 cai putere „mHEV”.
Asistenta acestuia din urma este data de un sistem electric mai puternic de 48 de volti pentru a sustine ceea ce este cunoscut sub numele de sistemul hibrid usor, care ajuta start-stop si ofera putina putere suplimentara daca nu poate alimenta masina doar cu motorul electric. Faceti clic aici pentru mai multe informatii despre modul in care functioneaza diferitele tipuri de hibrid.
La modelul Puma ajuta performanta si economia, si ar fi alegerea noastra. O cutie de viteze manuala cu sase trepte este standard pe toate modelele, cu optiunea unei automate cu sapte trepte pe versiunea non-hibrida de 125 de cai putere.
Intre timp, Ford Puma ST poate fi considerat aproape un model izolat. Foloseste motorul turbo mai mare de 1,5 litri de la Fiesta ST si este reglat pentru a simti – si a suna – sportiv.
200 de cai putere sunt suficienti pentru a urmari hot-hatchback-uri si vine plina de expertiza diviziei Ford Performance, care construieste si modele precum Focus ST si Mustang.
Toate “pumele” sunt mai distractive de condus decat multe masini de tip crossover, dar versiunea ST este intr-o liga proprie aici, pachetul optional de performanta adaugand un diferential special intre rotile din fata pentru a va ajuta sa va ajustati puterea si trucuri precum controlul lansarii si lumini de schimb in stilul masinilor de curse.