Ford Kuga 2021 este un SUV de familie care este o alternativă la modele precum Volkswagen Tiguan, Skoda Karoq și Hyundai Tucson. Ford are alte două SUV-uri, EcoSport și Puma, iar Kuga este mai mare decât ambele – și costă mai mult.
- CO2 si consum 4.5/5
- Motoare si performanta 4.5/5
- Interior si confort 4.5/5
- Practicabilitate 5/5
- Fiabilitate si siguranta 4.5/5
Dacă sunteți în căutarea unui SUV de dimensiune medie, există și Toyota RAV4, SEAT Ateca și multe altele. Aproape toți marii producători de mașini oferă un model ca acesta, deoarece popularitatea lor a crescut foarte mult in ultimii ani. Cu toate acestea, Ford Kuga 2021 are propriul său avantaj, ceea ce îl ajută să iasă în evidență. Credem că arată deosebit cu echipamentele sportive ST-Line.
Cea mai mare putere a lui Kuga și aspectul care va atrage cel mai mult este modul în care se conduce. Kuga originală era cunoscută ca fiind cea mai bună mașină de acest tip atunci când a apărut și, deși acest nou model din a treia generație nu este cu mult înaintea concurenței, este totuși foarte plăcut să petreci timpul la volan.
Există o mulțime de motoare din care să alegeți: un model pe benzină de 1,5 litri, un hibrid benzină-electric și un model Kuga plug-in hybrid (PHEV) cu o cifră oficială de economie de peste 1.176 L/100km. Această versiune poate rula 56 de kilometri numai cu electricitate. Au fost oferite și motoare diesel, dar Ford le-a întrerupt în noiembrie 2021. Cel mai recent motor diesel (modelul de 2,0 litri de 148 CP) a prezentat asistență mild-hybrid pentru a crește economia.
Veți recunoaște interiorul deoarece Ford a preluat majoritatea pieselor de la celelalte SUV-uri și hatchback-uri ale sale. Deși nu are același atractiv vizual ca un Peugeot 3008 sau Mazda CX-5, este aranjat în mod logic, iar ecranul tactil de opt inci, montat standard, controlează multe dintre funcții. Mașinile cu specificații înalte primesc pentru prima dată un panou de instrumente digital de 12,3 inchi.
Un SUV de familie nu ar fi de mare folos dacă nu ar fi practic, dar Ford Kuga 2021 impresionează și în acest sens. Scaunele din spate glisează înainte și în spate, astfel încât să poți acorda prioritate spațiului pentru picioare sau portbagajului și există 526 de litri de umplut cu scaunele împinse înainte.
Se compară bine cu cei 510 litri ai SEAT Ateca și cu cei 472 litri oferiti de Renault Kadjar, deși portbagajul nu este deosebit de impresionant cu scaunele lasate pe spate.
CO2 si consum Ford Kuga 2021
Singurul motor pe benzină poate reveni până la 5.5 L/100km, așa că nu va fi prea costisitor de rulat pentru șoferii cu kilometraj redus. Modelul hibrid poate reveni până la 4.5 L/100km. Cu condiția să păstrați bateria încărcată și să conduceți mai ales cu energie electrică, modelul PHEV de 2,5 litri ar putea oferi cea mai bună economie.
Ford spune că este posibil până la 1.17 L/100km, dar vă recomandăm să luați asta “cu un praf de sare”. În călătoriile mai lungi, când motorul pe benzină va fi principala sursă de energie, probabil că veți obține o cifră de aproximativ 4 L/100km.
Ford Kuga 2021 are o autonomie electrică de 56 de km, deoarece va permite multor navetiști și familii să își finalizeze călătoriile zilnice fără a folosi o picătură de combustibil dacă bateria este complet încărcată. PHEV va atrage, de asemenea, șoferii de afaceri, deoarece cifra sa de 32 g/km de emisii de CO2 înseamnă o obligație fiscală redusă.
O scădere a vânzărilor înseamnă că motoarele diesel au fost scoase din gama la sfârșitul anului 2021. La Kuga au existat trei dintre care să aleagă: un 1,5 litri de 118 CP, unul de 2,0 litri de 148 CP cu asistență mild-hybrid și o versiune de 187 CP a modelului de 2,0 litri, care nu are tehnologia mild-hybrid.
Acestea pot face în continuare achiziții bune pe piața folosită, iar motorul mild-hybrid revine până la 4.12 L/100km făcându-l popular printre șoferii cu kilometraj mai mare.
Motoarele diesel mai mici oferă până la 3.92 L/100km cu cutia de viteze manuală (4.41 L/100km cu cea automată), iar motorul de 187 CP poate gestiona până la 4.74 L/100km. A fost singura versiune cu tracțiune integrală, așa că această cifră nu este prea rea.
Motoarele diesel mai mici oferă până la 3.92 L/100km cu cutia de viteze manuală (4.41 L/100km cu cea automată), iar motorul de 187 CP poate gestiona până la 4.74 L/100km. A fost singura versiune cu tracțiune integrală, așa că această cifră nu este prea rea.
Grupurile de asigurări acoperă o răspândire relativ largă în gama Ford Kuga 2021, dar nu ar trebui să fie prea costisitor de asigurat. Modelul entry-level pe benzină se află în grupa 10, în timp ce motorina cu putere redusă este în grupa 12. Gama se mută până la cel mai scump model PHEV, care se află în grupul 21.
Pentru comparație, Skoda Karoq începe în grupa 10, iar Peugeot 3008 se întinde pe grupele 11-24.
Motorizare Ford Kuga 2021 si performante
Este sigur să spunem că Kuga-urile anterioare au fost ca un bagaj mixt. Mașina din prima generație a fost mai distractivă decât aproape toți rivalii săi, dar Ford a încercat să o facă pe următoarea să atragă un public mai larg și, ca urmare, și-a pierdut o parte din popularitate.
Suntem bucuroși să raportăm că Ford Kuga 2021 este o revenire; este mai agil decât te-ai putea aștepta și este mult mai sigura in curbe stranse.
Dezavantajul este o călătorie ușor fermă. Veți observa imperfecțiunile de pe drum mai mult decât ați observa la un Volkswagen Tiguan, dar nu ni s-a părut incomod și majoritatea denivelărilor au fost absorbite fără nicio agitație.
Mașina poate începe să se simtă agitată la viteze mai mari, dar acest lucru se observă în principal pe suprafețe mai aspre. Alegerea celor mai mari roți, precum cele de pe mașina noastră de testare, înrăutățește puțin problema, așa că ne-am menține la aliajele de 17 și 18 inchi.
Cutia de viteze manuală, standard cu motorul pe benzină de 1,5 litri, este precisă și excelentă de utilizat, iar frânele sunt puternice.
Ford Kuga 2021 Benzina
Două motoare pe benzină EcoBoost de 1,5 litri au fost preluate de la vechiul Kuga, dar motorul entry-level de 118 CP a fost întrerupt. Versiunea de 148 CP poate ajunge de la 0 la 100 km/h în 9,7 secunde și are o viteză maximă de 195 km/h. Este echipat standard cu o cutie de viteze manuală cu șase trepte și tracțiune față.
Ford Kuga 2021 Hybrid
Kuga este disponibil ca hibrid normal (Ford îl etichetează ca FHEV) și ca hibrid plug-in (PHEV), pe care l-am testat și separat. Ambele folosesc un motor pe benzină de 2,5 litri, un motor electric și o baterie. Hibridul normal folosește puterea motorului și energia cinetică pentru a încărca bateria, în timp ce PHEV poate fi incarcat, fie acasă, fie la un încărcător public.
În ambele modele, Kuga se va deplasa aproape în tăcere datorită motorului electric. Puterea este instantanee și furnizată fără probleme, iar bateria mică a hibridului nu distruge manevrabilitatea impresionantă a lui Kuga. Hibridul obișnuit produce 187 CP și atinge 0-100 km/h în puțin de peste nouă secunde, la fel ca hibridul plug-in de 222 CP.
Ambele mașini folosesc o cutie de viteze CVT. Aceasta este diferită de o automată normală, deoarece nu există nicio treaptă individuală ca atare, așa că atunci când apasati pedala de acceleratie, tinde să crească turațiile, provocând un zgomot neplăcut pe măsură ce mașina accelerează.
Ford Kuga 2021 Diesel
Motoarele diesel au fost întrerupte la Ford Kuga în noiembrie 2021, în urma unei scăderi a vânzărilor și a deciziei Ford de a se îndepărta de acest tip de combustibil. Când a fost oferit, motorul diesel EcoBlue de 1,5 litri era singurul Kuga disponibil cu posibilitatea de a alege cutii de viteze manuale sau automate.
Cei 118 CP ai versiunii entry-level nu au părut niciodată că au suficientă putere în Kuga, iar 0-100 km/h durează 11,7 secunde pentru manual sau 12 secunde pentru automată.
Punctul favorabil diesel a fost motorul de 2.0 litri de 148 CP, care a fost modernizat pentru a dispune de tehnologie mild-hybrid – îmbunătățind eficiența consumului de combustibil și oferind motorului un mormăit suplimentar. Este destul de eficient și atinge 0-100 km/h în 9,6 secunde, iar acest lucru ar trebui să fie suficient pentru majoritatea cumpărătorilor.
Alta varianta, era un motor de 2,0 litri de 187 CP, fără asistență mild-hybrid, reducând timpul de accelerație la 8,7 secunde. Acest motor a venit doar cu tracțiune pe patru roți și cutie de viteze automată cu opt trepte.
Ford Kuga 2021 interior si confort
Ultimul Kuga a fost în general destul de rafinat, dar era puțin zgomotos pe autostradă. Din drive-urile noastre de până acum, se pare că înlocuirea lui este mai bună în acest sens. Motoarele diesel mild-hybrid de 1,5 litri și 2,0 litri, întrerupte acum, au sunat puțin vocal la accelerație puternică, dar se stabilesc în timpul croazierei.
Am constatat că bazele scaunelor sport montate pe mașina noastră de testare cu specificații Titanium erau puțin cam plane, ceea ce le făcea inconfortabile pe drumuri mai lungi.
În caz contrar, Ford Kuga 2021 dispune de o mulțime de echipamente pentru a elimina stresul din naveta zilnică; Asistența pentru menținerea benzii de circulație, senzorii de parcare universali, controlul vitezei de croazieră și asistența la pornirea în pantă sunt toate standard.
Ford a decis să păstreze lucrurile simple, oferind lui Kuga același interior ca și Fiesta, Focus și alte modele. Un Peugeot 3008 are cu siguranță mai mult fler în interior, dar interiorul lui Kuga este simplu și intuitiv, indiferent dacă sunteți familiarizat cu interioarele Ford sau nu. În plus, designul este o îmbunătățire semnificativă față de vechiul Kuga din 2012, care nu-i ascundea deloc varsta.
Un ecran tactil de opt inchi se află în partea de sus a tabloului de bord, plus un afișaj cu cadran digital de 12,3 inchi la modelele Titanium și mai sus. Sub acesta se află un panou pentru comenzile audio, orificiile de aerisire și comenzile pentru încălzire, cu câteva butoane suplimentare pe fiecare parte a schimbatorului de viteze.
Calitatea materialului este bună în locurile în care le vei atinge, dar există materiale mai ieftine, mai “usor-zgâriabile” mai jos. Totuși, totul pare bine construit, așa că ar trebui să reziste ani buni ca masina de familie.
Sistemul de infotainment SYNC 3 de la Ford este echipat standard și oferă multă conectivitate. Include atât Apple CarPlay, cât și Android Auto, permițând ca aplicațiile telefonului să fie afișate pe ecran, plus radio DAB și Bluetooth.
Controlul vocal este, de asemenea, parte a pachetului, astfel încât să puteți accesa funcțiile ecranului fără a vă lua mâinile de pe volan sau a va lua ochii de la drum.
Functia cu apelare digitală arată inteligent și vă oferă o mulțime de informații, dar ne-am dori puțin mai multă configurabilitate pe măsură ce intram în fața unor rivali. Nu părea să existe o modalitate de a avea afișajul navigației prin satelit în cluster și nu mai avea nicio funcție în afară de un set normal de cadrane și un computer de bord.
Exista cinci niveluri de echipare pentru Ford Kuga 2021. Titanium este punctul de intrare și include luxuri precum camera video marsalier, oglinzi exterioare electrice incalzite si rabatabile electric, senzori de ploaie, navigatie prin satelit, oglinda electrocroamta, climatronic, lumina ambientala si bancheta cu functia de glisare cu buton de activare, printre altele.
Ford Kuga 2021 Titanium X primeste geamuri fumurii, faruri LED, senzor faza lunga, tapiterie partial piele ecologica Sensico, scaun sofer reglabil pe 10 pozitii, intrare fara cheie, haion electric, 10 difuzoare B&O si parbriz laminat acustic, printre altele.
Ford Kuga 2021 ST Line vine cu jante din aliaj de 18 inchi, cadru usa de culoare neagra, chenar negru faruri, grila superioara neagra, grila inferioara cu sigla ST Line, gura evacuare dubla, volan tip sport imbracat in piele, tapiterie ST line cu cusaturi rosii, si schimbator de viteze cu insertii de piele ecologica, specific ST Line (numai pentru transmisie manuala), printre altele.
Ford Kuga 2021 Vignale are oglinda cu memorie, grila superioara Mesh, cu insertii cromate, grila inferioara cu design Vignale, bara protectie fata cu design Vignale, bara protectie spate cu design Vignale, gura de evacuare dubla, suspensie spate independenta (“Multi Link”)pentru motorizarile cu tractiune integrala, suspensie spate cu bara de torsiune (“Twist Beam”) pentru motorizarile cu tractiune fata, protectii praguri fata tip Vignale, volan imbracat in piele ecologica (Sensico), covorase premium fata si spate, badge Vignale, tapiterie din piele (include piele ecologica- Sensico), scaun sofer cu functia de memorie, si bancheta incalzita (include scaune fata incalzite, parbriz incalzit, volan incalzit).
Practicabilitate Ford Kuga 2021
Ford Kuga 2021 este mai mare în multe privințe decât predecesorul său, cu puțin mai mult spațiu în interior. Este încă strict un cu cinci locuri, ca mulți dintre rivalii săi, dar Ford nu oferă un SUV cu șapte locuri în Romania – doar monovolumele S-MAX, Galaxy și Grand C-Max.
Aceasta pare a fi o oportunitate ratată, deoarece SUV-urile Skoda Kodiaq, Peugeot 5008 și Nissan X-Trail cu șapte locuri s-au dovedit populare.
Ne așteptăm ca noul Kuga să fie cumpărat de oameni care au depășit Focusul sau alte mașini de această dimensiune și le este util spațiul extra. Adulții vor avea spațiu mai mult decât suficient pentru a se întinde pe locurile din spate și ar trebui să fie confortabil în călătoriile lungi.
Torpedoul și buzunarele ușii sunt de dimensiuni bune, iar pe consola centrală există câteva alte zone de depozitare. Toate mașinile au un punct de încărcare electric în partea din spate a cotierei din față, care va menține telefoanele sau tabletele pasagerilor dvs. alimentate.
Kuga are scaune spate glisante la îndemână, astfel încât să le puteți poziționa pentru a acorda prioritate spațiului pentru picioare sau portbagajului. Chiar și atunci când sunt culisate până la capăt, majoritatea modelelor Kuga oferă mai mult spațiu decât Focus – iar acest lucru crește la 526 de litri cu scaunele trase înainte (măsurat până la raftul de pachete).
Cu scaunele din spate răsturnate și îndepărtate, aveți până la 1.534 de litri de umplut. Un Skoda Karoq este ceva mai practic, oferind 479-588 litri cu scaunele sus și 1.605 litri cu acestea în jos, dar diferența este puțin probabil să te facă să excluzi Kuga de pe lista de favorite.
Din cauza locului în care este amplasat acumulatorul, modelele hibride plug-in primesc un portbagaj puțin mai mic. Oriunde sunt scaunele, portbagajul este cu aproximativ 50-60 de litri mai mic decât variantele pe benzină și diesel. În comparație cu alte vehicule PHEV, aceasta nu este o scădere uriașă a capacității.
Dacă intenționați să tractați în mod regulat, asigurați-vă că alegeți motorul potrivit, deoarece toate au capacități maxime de remorcare diferite.
Când a fost disponibil, diesel-ul de 118 CP era capabilă să tracteze o remorcă cu o greutate de până la 1.500 kg, crescând la 1.600 kg (118 CP pe benzină), 1.800 kg (148 CP pe benzină), 1.900 kg (148 CP diesel) și 2.100 kg (motorină 148 CP) . Nu toate PHEV-urile pot remorca, dar plug-in-ul Kuga poate gestiona până la 1.200 kg.
Fiabilitate Ford Kuga 2021 si rezultate Euro NCAP
Vechiul Kuga a fost considerat a fi durabil, deși i-a lipsit întotdeauna reputația de fiabilitate deținută de rivalii săi japonezi. Acest ultim model ar putea depăși această tendință, obținând un scor bun în ultimele sondaje. Împărtășește trenurile sale de propulsie cu Ford Focus și Ford Mondeo, Ford sperând că le va îmbunătăți clasamentul de fiabilitate.
La fel ca și alte modele din gamă, Ford a echipat cel mai recent Kuga cu o gamă largă de tehnologii standard de siguranță, ceea ce i-a adus un rating de cinci stele de la Euro NCAP in 2019.
Proprietarii Ford Kuga i-au acordat un scor solid pentru fiabilitate și calitatea construcției, împreună cu evaluări excelente pentru modul în care conduce, confort și sistemul său de infotainment. Cu noile Focus, Puma și Kuga acum toate la vânzare, ne așteptăm ca Ford să urce în clasament în următorii doi ani.
Cum spuneam mai devreme, primind un punctaj de cinci stele, Kuga a obținut 92% pentru siguranța adulților, 86% pentru siguranța copiilor, 82% pentru protecția pietonilor și 73% pentru gama de kit de siguranță.
Caracteristicile standard de siguranță includ asistență pentru menținerea benzii de circulație, asistență la pornire în pantă, frânare automată de urgență și asistență inteligentă la viteză.
Un pachet de asistență pentru șofer costă aproximativ 1.200 de euro și adaugă un kit cum ar fi monitorizarea punctelor moarte, recunoașterea semnelor de trafic și camerele din față și din spate.
Ford Kuga 2021 pret si garantie
Ford Kuga Titanium incepe de la 30.850* euro si include garantie extinsa Ford Protect 2 + 6 ani / 160.000 km pentru motorizarile PHEV si FHEV, si 2 + 5 ani / 100.000 km pentru motorizarea 1.5 EcoBoost 150 CP, iar Titanium X incepe de la 32.850* euro.
Nivelul de echipare ST Line incepe de la 32.850* euro si include garantie extinsa Ford Protect 2 + 6 ani / 160.000 km pentru motorizarile PHEV si FHEV si 2 + 5 ani / 100.000 km pentru motorizarea 1.5 EcoBoost 150 CP, iar ST Line X incepe de la 34.850* euro.
Nivelul de echipare de top, Vignale, incepe de la 44.190* euro si include garantie extinsa Ford Protect 2 + 6 ani / 160.000 km pentru motorizarile PHEV si FHEV, si 2 + 5 ani / 100.000 km pentru motorizarea 1.5 EcoBoost 150 CP.