Motorizare Ford Fiesta 2022 și performanță
Roțile din față sunt acum cu 30 mm mai distanțate pentru o mai mare stabilitate în viraje, iar Ford susține că modificările din față aduc o senzație de direcție mai bună și răspunsuri mai clare. Compania susține, de asemenea, o creștere cu 10% a aderenței în viraje, cu vectorizarea electronică a cuplului care face aplicații mici de frânare la o roată din față pentru o stabilitate sporită.
La modelele Ford Fiesta 2022 ST-Line, direcția pare mai ușoară decât cea a modelului anterior, dar fără pierderi de senzație sau feedback. Există multă aderență și foarte puțină înclinare a caroseriei, astfel încât să poți lua virajele cu mai multă încredere decât versiunile standard și chiar și supermini-uri precum Suzuki Swift Sport și Volkswagen up! GTI.
În ciuda faptului că ST-Line are jante mai mari din aliaj, suspensia sa este încă compusă și se comportă bine pe toate drumurile, cu excepția celor mai proaste.
Mulți vor aprecia că nici cel mai recent model nu și-a pierdut caracterul jucăuș – șoferii experimentați vor descoperi că echilibrul Fiesta poate fi reglat în viraj la fel de mult cu accelerația, cât și cu direcția într-un adevărat stil hatchback.
În mod corespunzător, sistemul de frânare a cunoscut îmbunătățiri față de modelul anterior – toate Ford Fiesta cu 100 CP sau mai mult sunt echipate cu frâne pe disc spate, iar cutia de viteze manuală cu șase trepte are o schimbare rapidă și lină.
Ford Fiesta entry-level este echipat cu un motor EcoBoost pe benzină de 1,0 litri pe cea mai ieftină versiune Titanium, cu un sprint 0-100 km/h de 10,8 secunde. Versiunea de 125 CP reduce acest timp la 9,4 secunde.
Ford a electrificat în sfârșit unele dintre motoarele pe benzină EcoBoost ale lui Fiesta. Prezentat pentru prima dată pe SUV-ul Ford Puma, motorul de 1,0 litri este disponibil cu asistență mild-hybrid pentru versiunile de 125 și 155 CP. Energia pierdută de obicei la frânare este captată și stocată într-o baterie mică, ceea ce permite sistemului oprire-pornire să intre mai repede decât te-ai aștepta. Tehnologia hibridă alimentează și accesoriile mașinii, cum ar fi radioul, și îmbunătățește ușor accelerația.
Motorul 1.0 EcoBoost de 155 CP poate face 0-100 km/h în 8,5 secunde, iar versiunea Ford Fiesta 2022 ST cu motorul 1.5 EcoBoost de 200 CP, este cea mai rapidă, ajungând la 100 km/h în 6,2 secunde.