Fiat Tipo 2021 este concurentul companiei italiene în clasa competitivă a hatchback-urilor de familie, si este puțin mai mare decât Fiat 500 și Fiat Panda. Se confruntă cu o gamă largă de rivali, așa că trebuie să lupte din greu pentru a iesi in evidenta.
- CO2 si consum 3.5/5
- Motoare si performanta 3/5
- Interior si confort 3.5/5
- Practicabilitate 4.5/5
- Fiabilitate si siguranta 3/5
Printre rivalii săi se numără masini bune precum Ford Focus, Opel Astra, Renault Megane și SEAT Leon, si în plus, trebuie să-i convingă pe clienți să îndepărteze de alegeri sigure, cum ar fi Kia Ceed, Hyundai i30, Citroen C4 și Skoda Scala. Si.. cu masini de oras precum Renault Clio care este din ce în ce mai practic, l-ați putea considera un rival pentru Tipo.
De asemenea, Fiat Tipo Cross trebuie să concureze si cu Ford Focus Active, Kia XCeed și fluxul nesfârșit de SUV-uri mici. Chiar și cu un nou motor pe benzină mild-hybrid pentru 2022, Tipo se luptă împotriva multor rivali.
CO2 si consum Fiat Tipo 2021
Fiat Tipo 2021 entry-level este o mașină relativ ușoară, așa că până și motorul pe benzină de 1,0 litri este la îndemână. Este capabil de până la 4.67 L/100km, în timp ce emisiile sale de CO2 de 126 g/km sunt decente.
Noul motor pe benzină mild-hybrid al Fiat (la fel ca si pe Jeep Renegade) este mai eficient, promițând până la 4.4 L/100km și se potrivește cu Ford Focus EcoBoost. Dar asigurați-vă că obțineți o ofertă bună de finanțare, deoarece trecerea la acest motor este foarte costisitoare.
Combinați asta cu valorile reziduale slabe ale lui Fiat Tipo și înseamnă că ati mai avantajos cu Volkswagen Golf hibrid, în ciuda faptului că costă mai mult pe hârtie.
Motor si performanta Fiat Tipo 2021
Fiat Tipo 2021 este o mașină acceptabilă pentru condus, deși lipsește mai degrabă o parte din verva pe care am văzut-o la alte masini Fiat.
Direcția nu oferă prea multă senzație, dar este destul de bine ponderată, si are destula aderență pentru viraje rapide. Suspensia este pe partea moale și acest lucru are ca rezultat o înclinare vizibilă a caroseriei în curbe.
Cu toate acestea, permite o călătorie rezonabil de confortabilă. Poate fi un pic dură pe drumurile mai accidentate, dar nu se simte inconfortabil.
Dacă sunteți în căutarea unei călătorii cu adevărat distractive de la un hatchback de familie, atunci s-ar putea să doriți să vă uitați la Ford Focus, Mazda 3 sau SEAT Leon, fiecare dintre ele oferind mai multă abilitate în calitatea manevrabilității.
Fiat Tipo 2021 benzina
Există două motoare pe benzină din care puteți alege: un motor de 1,0 litri cu 99 CP și un motor de 1,3 litri de 128 CP, cu asistență mild-hybrid. Primul atinge 100 km/h în 12,2 secunde, ceea ce este mediocru, dar motorul său cu trei cilindri înseamnă că ar trebui să producă un sunet plăcut când accelerați. O cutie de viteze manuală cu cinci trepte este singura alegere.
Fiat are acum acces la un motor pe benzină mild-hybrid de 1,3 litri cu 128 CP și un cilindru suplimentar în comparație cu unitatea mai mică. Echipat pe Tipo și Fiat 500X, acesta dispune de un mic generator de pornire electric și o cutie de viteze automată cu șapte trepte.
Motorul electric vă permite să vă deplasați in trafic lent și să parcați fără să folosiți motorul pe benzină – atâta timp cât sunteți blând cu accelerația – dar în timpul condusului normal, Fiat Tipo 2021 se simte ca o mașină normală pe benzină.
Nu se simte atât de rapid pe cât sugerează timpul său de nouă secunde 0-100 km/h, în mare parte pentru că cutia de viteze automată reacţionează lent, iar motorul este mai zgomotos decât ne-am dori la turații mici.
Fiat Tipo 2021 a venit cu un 1.4 litri pe benzină de 94 CP și o versiune turbo care gestionează 118 CP. Ambele modele de 1,4 litri sunt disponibile doar cu o cutie manuală cu șase trepte.
Fiat Tipo 2021 diesel
Fiat Tipo 2021 diesel de 1,6 litri si 118 CP a fost bun și rezonabil de economic, dar noile motoare pe benzină de la Fiat se vor potrivi mai bine pentru mulți șoferi. Timpul de 10,1 secunde 0-100 km/h al variantei diesel este suficient de bun și se descurcă bine în aproape orice treaptă datorită livrării sale flexibile de putere, deși puterea scade brusc la turații mai mari.
Singurul defect real al acestui motor este ca devine foarte zgomotos și ai impresia că îi ceri prea multe…
Din fericire, zgomotul se estompează atunci când i se permite să se relaxeze la viteze de croazieră. O cutie de viteze manuală cu șase trepte este standard la această mașină și este ușor de utilizat. Alternativ, puteți alege transmisia automată cu dublu ambreiaj cu șase trepte de la Fiat.
Interior si confort Fiat Tipo 2021
Ambientul interior este unul din materiale plastice și tapițerie închise la culoare. Oferă o senzație destul de nemtească și, la fel ca mașinile germane, există puține preocupări aparente cu privire la calitatea construcției interioare, pentru ca totul se simte impresionant de bine înșurubat. Este păcat doar că pare puțin învechit, mai ales în comparație cu rivali precum Opel Astra și Skoda Scala.
De asemenea, este păcat că materialele, care sunt atât de bine asamblate, se simt cumva.. nepotrivite. Există suprafețe moi la atingere pe planșa de bord, dar contrastează rău cu materialele plastice mai dure din alte părți. Texturile folosite colectează prea ușor murdăria, zgârieturile și urmele.
Totusi, nimic din toate acestea nu este deosebit de supărător tinand cont de prețurile mici cerute pentru modelul entry-level.
Confortul este cu siguranță un punct forte pentru Fiat Tipo 2021. Există mult spațiu in interior, iar scaunul șoferului are o mulțime de reglaje pentru a fi confortabil.
Calitatea de rulare a lui Tipo este de fapt foarte bună, părând în special în acord cu suprafețele slabe ale drumurilor din Romania. Zgomotul vântului este, de asemenea, foarte bine atenuat la viteză.
Bord Fiat Tipo 2021
Toate comenzile sunt destul de bine asezate și instrumentele sunt ușor de citit, dar așa cum am menționat mai sus, designul (sau lipsa acestuia) este problema.
Tipo este o mașină ieftină, desigur, așa că nu vă așteptați la ceva wow. Dar cel mai scump model din gamă costă peste 26.000 euro și pur și simplu nu se simte la fel de special ca alte mașini pentru aceiași bani. De fapt, multe masini noi sub 20.000 de euro sunt mai atrăgătoare în interior.
Dotari Fiat Tipo 2021
Lucrurile încep să pară mai pozitive pentru Fiat Tipo 2021 când te uiți la lista de echipamente standard.
Toate modelele sunt destul de bine echipate, cu modele entry-level care vin standard cu Bluetooth, radio DAB și conectivitate USB în întreaga gamă. Există, de asemenea, geamuri electrice în față, precum și închidere centralizată cu telecomandă, aer condiționat, control de croazieră și comenzi audio pe volan.
Noul model adaugă lumini LED față și spate, jante din aliaj, climatronic, un afișaj digital pentru instrumente și recunoaștere a semnelor de circulație.
De fapt, recunoașterea semnelor de circulație nu este la fel de rafinată ca sistemele pe care le obțineți în mașinile rivale, iar în mașina noastră de testare am constatat că ceea ce este afișat pe grupul de cadran contrazice adesea ceea ce arată navigația prin satelit.
Practicabilitate Fiat Tipo 2021
Stând pe scaunul șoferului in Fiat Tipo 2021, ești imediat întâmpinat de o priveliște excelentă. Scaunele sunt impresionant de confortabile, mai ales la modelele de top care au suport lombar reglabil.
În total, există 12 litri de spațiu de depozitare în interior, care include un torpedo mare, o cotieră adânca, precum și coșuri de ușă spatioase atât în față, cât și în spate.
Există o mulțime de spațiu pe scaunele din spate, așa că 3 adulți nu ar trebui să fie inghesuiti. De asemenea, ușile din spate se deschid destul de larg, ceea ce va face ușoară montarea unui scaun pentru copii.
Portbagaj Fiat Tipo 2021
Acesta este un alt domeniu în care Fiat Tipo 2021 excelează. Portbagajul de 440 de litri îl pune cu mult înaintea rivalilor precum SEAT Leon și Ford Focus.
Rabatați scaunele din spate (care se împart 60:40 ca standard) și obțineți un spațiu de încărcare înclinat, ceea ce este puțin dezamăgitor. Există, de asemenea, o buză de încărcare destul de semnificativă, care poate îngreuna treaba cand aveti articole mai grele. Dacă alegeți modelul break, spațiul portbagajului crește cu 110 litri și vă oferă un compartiment suplimentar de depozitare sub podeaua portbagajului.
Fiabilitate si siguranta Fiat Tipo 2021
Fiat nu a fost niciodată o marcă care s-ar putea lăuda cu fiabilitatea printre atributele sale cele mai puternice și a obtinut un punctaj slab în sondajul Romanian Driver din 2021, unde s-a clasat pe locul 26, doar ca noi am listat marcile auto pentru care am avut un minim de 15 chestionare completate, obtinand astfel 24 de marci auto pentru lista noastra, unde ultimul loc a fost ocupat de un compatriot al Fiat, Alfa Romeo.
Este păcat că unele echipamente de siguranță sunt limitate la nivelurile superioare de echipare, desi fiecare model primește câteva caracteristici esențiale.
Fiabilitate Fiat Tipo 2021
In sondajul despre care vorbeam putin mai sus, proprietarii sunt pasionați de stilul și manevrarea mașinilor lor. Totuși, costurile de funcționare au fost privite cu mai puțin entuziasm, iar 13,2% dintre proprietarii de masini Fiat au raportat că mașinile lor au suferit una sau mai multe defecte în primul an de proprietate.
Prea puțini proprietari Tipo au participat la sondajul nostru pentru ca modelul să fie prezentat individual in Top Masini 2021 Raport Calitate-Preţ, dar fratele sau mai mic Fiat 500 a iesit pe locul 63 din 70.
Siguranta Fiat Tipo 2021
Fiat Tipo 2021 este o mașină relativ sigură, obținând patru stele din cinci in 2016 când a fost evaluată inițial de Euro NCAP. Evaluarea sa de 82% pentru ocupanții adulți este puternică, deși este dezamăgitor să vezi că a reușit doar un scor de 60% pentru protecția copiilor, 62% pentru pietoni si un scor de siguranță generala de 57%.
Euro NCAP apreciază Tipo într-o lumină mai favorabilă atunci când este echipat cu sistemul autonom de frânare de urgență (AEB) care este standard pentru majoritatea masinilor aparute in ultimii ani.
Toate modelele vin acum cu asistență pentru limitarea vitezei și recunoaștere a semnelor de circulație, plus cruise control și un limitator de viteză.