Noul model Fiat 500 electric ofera stilul clasic italian intr-un pachet accesibil, plin de carisma pentru a se lupta cu Mini Electric si Honda E.
Fiat 500e este disponibil din martie 2021, si este construit pe o platforma noua. Versiunea mai veche a fost actualizata cu un nou motor mild hibrid, dar bazat totusi pe fundatii mai vechi. Vor ramane la vanzare unul langa celalalt pentru moment, inainte ca noua generatie sa preia stafeta.
- Autonomie si costuri 5/5
- Fiabilitate 4.5/5
- Siguranta 3.5/5
- Interior si confort 4.5/5
- Dotari 4.5/5
- Performanta 3.5/5
Autonomie Fiat 500e 2020 si costuri
Atunci cand pretul si gama sunt luate impreuna, Fiat 500e depaseste competitia electrica actuala in termeni de valoare pentru bani. La momentul redactarii acestui articol, pretul unui Fiat 500 electric incepe de la ~23.000 euro, ajungand la 32.000 euro pentru cea mai frumoasa versiune decapotabila.
Aproximativ 27.000 euro va ofera optiunea de gama medie, cu dotari precum incarcarea telefonului wireless si aproape 320 de km de autonomie, toate aceste preturi luand in considerare subventia de la guvernul pentru masini electrice.
Este o afacere grozava si, desi pretul initial de 23.200 euro este cu aproximativ 7.000 euro mai mare decat pretul de baza pentru versiunea mai veche hibrida, acesta va fi mult mai ieftin decat sa faceti plinul cu benzina si nici nu veti plati taxe de poluare.
Fiabilitate Fiat 500e 2020
Istoric vorbind, marcile italiene nu au o mare reputatie de fiabilitate, dar Fiat 500e are o tendinta magnifica. Tinand cont de faptul ca imensa popularitate a micutei masini de oras sustine marca Fiat, ar fi o prostie din partea lor sa nu rezolve orice slabiciune si problema minora.
Fiat 500e este prima iteratie electrica a acestui nou 500, astfel incat juriul este inca undeva de gasit, dar Fiat impartaseste platforme si tehnologii cu grupul mult mai mare Fiat-Chrysler, asa ca au existat investitii semnificative in grupul propulsor.
Siguranta Fiat 500e 2020
Fiat 500e este o masina mica si nu exista prea multa caroserie intre dvs. si orice altceva cu ce s-ar putea sa intrati in contact, dar caracteristicile sale standard de siguranta sunt impresionante.
Exista un control autonom al franei de urgenta cu detectarea pietonilor si a biciclistilor, controlul ramanerii pe banda, o alerta in cazul in care masina detecteaza ca atentia va este distrata si recunoasterea semnelor de circulatie.
Fiat sustine de asemenea, ca Fiat 500e este prima masina de oras cu autonomie de nivel 2, ceea ce inseamna ca are un control automat al vitezei de croaziera care franeaza si accelereaza pentru a mentine o distanta de siguranta intre dvs. si masina din fata, si mai are si ceea ce Fiat numeste „centrarea pe banda”, adica reglaje de directie pentru a mentine masina intre liniile albe.
Fiat 500e 2020 interior si confort
Desi lipsa spatiului pentru picioare din spate nu este o mare surpriza (nu puteti avea totul intr-o masina atat de usor de parcat), spatiul portbagajului va fi putin mai mare in versiunea electrica, bateria fiind sub masina, lasand spatiul liber pentru portbagaj.
Este mai adanc decat la multi concurenti electrici, avand spatiu pentru stivuirea gentilor de cumparaturi una peste alta. Datorita plafonului bombat, exista mult spatiu pentru cap, iar scaunele sunt confortabile si trainice.
Calatoria nu este prea dura si, datorita motorului electric, este si foarte silentioasa.
Dotari Fiat 500e 2020
Modelul Fiat 500e aduce conceptul original din 1957 chiar in secolul al XXI-lea, cu butoane electrice in loc de manerele usilor, vopsele mate si mici simboluri 500 la luminile din spate.
Exista trei niveluri de echipare – Actiune, Pasiune si Iconic. In interior, exista o amprenta a orizontului din Torino pe placuta de incarcare fara fir, daca optati pentru finisajul superior, si o alta amprenta a originalului din 1957 pe captuseala usii.
Bordul de pe marginea superioara este acoperit cu un plastic reciclat intunecat, textura numita „lemn tehnologic”, iar scaunele pot fi acoperite cu Seaqual, a carui treime din continutul sau provine din plastic de plaja reciclat. Volanul poate fi specificat in piele sau o alternativa vegana.
Ecranul de infotainment este cel mai mare de pana acum la un Fiat, iar grafica a fost reproiectata. Desi asta inseamna ca navigarea prin satelit este mai usor de descifrat, este totusi un design aglomerat, cu prea multe detalii minuscule.
Exista un hotpot wi-fi, Apple CarPlay / Android Auto fara fir si incarcare de nivel mediu si puteti specifica o camera retrovizoare, un avertisment pentru punct mort si o camera de 360 de grade.
Motor Fiat 500e 2020 si performante
Acest nou model electric vine cu doua optiuni diferite de baterie si autonomie – versiunea City Range 23.7kWh cu o autonomie maxima de 185 km sau modelul Long Range 42kWh, cu o autonomie de pana la 320 km.
Exista trei moduri de actionare, care cuprind Normal, Range si incredibilul Sherpa care, dupa cum sugereaza, va ghideaza cu atentie la cel mai apropiat punct de incarcare public, economisind in acelasi timp cat mai multa energie posibil.
Range ofera o experienta de conducere cu o singura pedala prin recuperarea energiei atunci cand va fixati de acceleratie, desi intarzierea nu este la fel de puternica ca pe Nissan Leaf sau Honda E.
In niciun moment, modelul Fiat 500e nu se simte exploziv la accelerare, ci e neted iar ampatamentul scurt ofera o calatorie distractiva.