În trecut, modelele DS Automobiles se bazau pe mașini fabricate de Citroen, dar DS 7, numit anterior DS 7 Crossback, se află în fruntea unei game de modele DS noi, care sunt exclusive mărcii. DS 7 are și onoarea de a fi primul SUV francez de lux, intrând pe o piață cu o mulțime de rivali consacrați și populari.
Clasa compactă a SUV-urilor premium este una dintre cele mai aprig contestate de pe piața auto. DS 7 se confruntă cu modele precum Jaguar E-Pace, Volvo XC40, Audi Q3 și Range Rover Evoque.
Citește verdictul în continuare, sau sari direct la subiectul care te interesează mai mult.
- CO2 si consum 4/5
- Motoare si performanta 3.4/5
- Interior si confort 3.5/5
- Practicabilitate 4.2/5
- Fiabilitate si siguranta 4/5
- Galerie FOTO
DS Automobiles își propune să devină un brand de lux, care să atragă cumpărătorii atenți la modă și design, iar DS 7 2022 este o mașină de o importanță vitală pentru a ajuta la stabilirea locului mărcii pe piață. Până acum, se pare că doar s-a chinuit să concureze cu rivalii săi mai cunoscuți.
Cu toate acestea, o actualizare pentru 2022 încearcă să remedieze acest lucru cu un design exterior reîmprospătat, cu faruri LED noi, precum și o serie de upgrade-uri mecanice menite să aducă SUV-ul francez în concordanță cu rivalii săi germani.
La interior, scaunele lui DS 7 sunt tapițate cu țesături de lux, cum ar fi Alcantara și piele, iar la modelele de top, bordurile și ornamentele ușilor primesc, de asemenea, aceste finisaje de lux. Pentru ca interiorul să fie cât mai relaxant, DS a echipat mașina cu un parbriz acustic special care blochează zgomotul exterior.
DS 7 este diponibil cu patru motorizări: un diesel și trei hibride plug-in. Motorul diesel de 1,5 litri produce doar 130 CP și este prea lent pentru ceea ce se presupune a fi un model concentrat pe lux – 0-100 km/h durează aproximativ unsprezece secunde. Într-o notă mai strălucitoare, dieselul DS 7 vine ca standard cu o cutie automată cu opt trepte și cu un consum oficial de 5.6 L/100 km.
Dacă vrei electrificare, hibridele plug-in E-Tense sunt o alegere mult mai bună. Poți alege dintre cele trei versiuni: E-Tense 225 cu tracțiune față, E-Tense 360 și E-Tense 300 cu tracțiune integrală. Ambele se simt mult mai puternice decât dieselul datorită puterii adăugate, DS7 E-Tense 300 ajungând de la 0 la 100 km/h în doar 5,9 secunde.
Actualizarea pentru 2022 a introdus și o baterie mai mare pentru modelele hibride, ceea ce înseamnă că DS 7 E-Tense este acum capabil să parcurgă până la 63 de kilometri numai cu energie electrică.
Citroen DS original a fost renumit pentru tehnologia sa sofisticată de suspensie; din păcate, DS 7 nu este la fel de reușit în acest departament. Este evident că mașina a fost configurată pentru confort, toate modelele hibrid plug-in obținând ceea ce marca a numit „Active Scan Suspension”.
Acesta ar trebui să observe drumul din față și să înmoaie amortizoarele peste denivelări pentru a îmbunătăți confortul. Din păcate, acest rafinament adăugat nu pare să se materializeze, iar configurația prea moale face ca mașina să se simtă destul de neliniștită chiar și în cazul celor mai mici denivelări.
Nivelurile de echipare se numesc Bastille, Performance Line+ și Opera. Modelele Performance Line+ sunt bine echipate, cu aliaje de 19 inchi și un ecran tactil de 12 inchi cu DS Connected Nav, Apple CarPlay și Android Auto printre lista de dotări dorite.
Modelul Opera de vârf are jante din aliaj de 21 de inchi, un interior din piele Nappa și DS Connected Pilot – o suită de ajutoare semi-autonome pentru șofer, inclusiv Adaptive Cruise Control și Lane Positioning Assist.
În general, DS 7 atrage pentru designul interesant, dar nu poate învinge rivalii în ceea ce privește confortul, atractivitatea mărcii, sau tehnologie. Este o alternativă interesantă la SUV-urile premium, dar încă nu a luat clasa cu asalt.
CO2 și consum DS 7 2022
DS 7 2022 este un SUV de lux, iar bazele și motoarele sale au fost toate perfectionate pentru a oferi o economie excelentă de combustibil și emisii scăzute.
DS 7 E-Tense cu tracțiune față cu o putere combinată de 225 CP de la motorul pe benzină și motorul electric ar fi alegerea noastră din gamă, datorită cifrei de consum de 1,3 L/100 km.
Versiunea de 300 CP primește un motor electric suplimentar pe puntea spate și oferă un consum ușor scăzut, de 1,2 L/100 km, în timp ce hibridul cel mai puternic cu 360 CP oferă un consum mai mare, de 1,8 L/100 km.
Datorită unei noi baterii de 14,2 kWh, versiunile DS 7 E-Tense 225 si 300 pot (pe hârtie) să parcurgă până la 64, respectiv 63 km fără a utiliza motorul pe benzină – cu toate acestea, o cifră de puțin peste 50 de kilometri este probabil mai realistă. DS 7 E-Tense 360, mai puternic, scade această cifră oficială de autonomie electrică la 57 de kilometri.
Ca și în cazul oricărui hibrid plug-in, merită remarcat că eficiența consumului de combustibil va depinde în mare măsură de cât de des încarci bateria și de cât de mult conduci.
Odată ce bateria este epuizată, probabil vei vedea o cifră de consum de combustibil demnă de anii 2000. O încărcare completă de la o cutie de perete de acasă de 7 kW durează mai puțin de două ore, în timp ce utilizarea unei prize domestice durează opt.
Pentru fanii diesel există opțiunea unui motor de 1,5 litri cu 130 CP. Motorul mai mare de 2,0 litri cu 180 CP s-o enervat și o fugit din Franța.
Cel de 1,5 litri este oricum cel mai economic dintre cele două, oferind un consum de aproximativ 5,6 L/100 km, emisii de CO2 de 146 g/km.
Motorizare DS 7 2022 și performante
DS 7 este primul SUV de lux de la o marcă auto din Franța și, deși trebuie să se descurce suficient de bine pentru a concura cu rivalii de pe Nemția, DS a făcut doar din confort o prioritate.
În acest scop, cele mai multe versiuni sunt echipate cu Active Scan Suspension – o tehnologie văzută înainte doar în limuzine de lux precum Mercedes S-Class. Camerele monitorizează în mod constant drumul din față, ajustând rigiditatea suspensiei dacă “vede” o groapă sau o denivelare.
În timp ce acesta pare un sistem inteligent pe hârtie, DS 7 este mai puțin rafinat pe drum decât ai crede. Configurarea suspensiei prea moale tinde să facă mașina să se zguduie peste denivelări, în special la viteze mai mici. Totuși, lucrurile se îmbunătățesc pe autostradă, iar optarea pentru jante mai mici din aliaj sporește oarecum confortul.
Dintre cele patru moduri de condus din care poți alege, Active Scan funcționează doar în modul Confort. Celelalte moduri includ Eco, Normal și Sport, modificând răspunsul motorului, direcției și suspensiei în funcție de ce alegi, dar niciunul nu poate oferi lui DS 7 ceva asemănător reflexelor ascuțite ale BMW X3 sau Jaguar E-Pace.
Chiar dacă direcția este puțin amorțită, se conduce bine și te poți baza pe precizia sa care crește progresiv în viraje. Înclinarea caroseriei nu este exagerată, iar cutia de viteze automată cu opt trepte schimbă vitezele fără prea multă agitație. De asemenea, este destul de lipsit de zgomotul vântului și al anvelopelor, ajutat de parbrizul acustic.
DS 7 2022 Diesel
Actualul DS 7 primește un motor BlueHDi 130 de 1,5 litri cu 130 CP, cu o automată cu opt trepte care, după cum am mentionat și în secțiunea de verdict, nu oferă destulă putere. Mașina se simte lentă și ajunge de la 0 la 100 km/h în 10,9 secunde. Un astfel de motor este în regulă într-un hatchback, dar nu se simte suficient de rapid într-un SUV cu aspirații premium.
Alegerea modului Sport pompează un sunet artificial al motorului prin difuzoare pe măsură ce accelerezi, ceea ce este puțin în contradicție cu mașina și nu poate masca complet sunetul oarecum încordat al motorului.
DS 7 2022 Plug-in Hybrid
Cu 300 CP de la motorul său turbo pe benzină de 1,6 litri și motoare electrice duble, DS 7 E-Tense 4×4 face 0-100 km/h în 5,9 secunde. Hibridul de top cu 360 CP 4×4 ajunge la 100 km/h in 5,6 secunde, iar această putere suplimentară ajută DS 7 2022 să concureze cu rivalii germani de lux, inclusiv hibridul BMW X3 și Mercedes GLC.
O transmisie automată lină cu opt trepte asigură că nu există nicio problemă la depășirea fără probleme a traficului mai lent sau la intrarea pe o autostradă. Este disponibilă și o versiune mai accesibilă, de 225 CP, cu tracțiune față, și probabil că va fi un punct favorabil în gamă, cu performanțe suficiente pentru majoritatea șoferilor de SUV. Timpul său de accelerație de la 0 la 100 km/h este de 9,9 secunde.
DS 7 2022 interior și confort
Chiar și linia de performanță entry-level primește un ecran tactil atractiv de 12 inchi montat în centrul tabloului de bord. Este strâns legat de sistemul de pe Peugeot 3008 și 5008 și nu este un lucru rău: funcționează bine și are o grafică clară. În loc de instrumente analogice, vei avea și un grup de instrumente digital, care arată clar și distinctiv.
Alte câteva atracții includ ceasul B.R.M din mijlocul planșei de bord și se rotește în poziție atunci când pornești motorul, împreună cu tehnologia opțională de vedere pe timp de noapte.
Modelul Bastille este bine echipat, având jante din aliaj de 19 inchi, lumini LED de zi, un ecran tactil de 12 inchi cu DS Connect Nav, un afișaj digital pentru instrumente și pornire fără cheie. Este, de asemenea, echipat cu ajutoare pentru șofer, inclusiv avertizare de părăsire a benzii de rulare, recunoaștere extinsă indicatoare rutiere, parbriz acustic și senzori pentru unghiul mort.
Performance Line+ adaugă faruri DS Pixel LED Vision, scaune față cu reglaj electric, senzori parcare față și spate plus camera marșalier, geamuri spate și lunetă fumurii, volan îmbrăcat în piele cu padele și comenzi integrate și jante de 19 inchi, sau 21 dacă alegi versiunea plug-in hybrid 360.
Opera adaugă climatizare automata bi-zona extinsă cu trei moduri de difuzare, ceas analogic BRM R180, scaune față încălzite și ventilate cu funcție de masaj, încărcator wireless pentru celulare deștepte, parbriz incălzit, geamuri laterale acustice și laminate, hayon cu acționare electrică și deschidere hands-free, alte ornamente exterioare și dotări de siguranță incluse în pachetul DS Connected Pilot.
Albastru (Bleu Saphir) este singura culoare standard, așa că va trebui să mai scoți 664 euro pentru negru sau alte trei nuanțe de gri, sau 1.000 euro pentru alb perlat.
Hayonul cu acționare electrică și deschidere hands-free costă 850 euro, dacă nu este deja inclus, pachetul Confort care include scaune față încalzite, parbriz incălzit si încărcatorul wireless costa 400 de euro, iar o cameră 360 costă între 1433 si 2400 euro în funcție de versiune, din nou, dacă nu este deja inclusă. Lista cu dotări opționale este mai lungă si o puteti consulta aici.
Practicalitate și spatiu de incarcare DS 7 2022
După cum ai spera, există mult spațiu pentru adulți în față și o cantitate decentă în spate. Datorită unei podele plate, trei persoane se pot strecuta lejer în al doilea rând, cu suficient spațiu pentru picioarele pasagerului din mijloc.
Cu siguranță, spațiul pentru cap nu ar trebui să fie o problemă, deși cei mai înalți ar putea să evite trapa panoramică, deoarece aceasta coboară destul de mult linia acoperișului.
Portbagaj DS 7 2022
Portbagajul măsoară 555 de litri și 1.752 de litri când banchetele sunt rabatate. Este ceva mai mult decât cei 505 litri ai lui BMW X1 sau spațiul maxim de 1.234 litri din Jaguar E-Pace. Spre deosebire de majoritatea hibridelor plug-in, DS7 E-Tense reușește să păstreze același volum al portbagajului ca și modelele pe benzină și motorină.
Fiabilitate DS 7 2022 și rezultate Euro NCAP
Euro NCAP nu au testat încă modelul DS 7, iar video-ul de mai jos este cu modelul anterior, DS 7 Crossback.
Fiabilitate DS 7 2022
Fiind primul model DS construit de la zero și nu se bazează pe un Citroen existent, este aproape imposibil de evaluat cât de fiabil va fi DS 7 pe termen lung.
DS nu a apărut în sondajul nostru cu cele mai bune masini 2022 conform Romanian Driver si nici in cel din 2021. Cu toate acestea, împărtășește multe dintre părțile sale cu Peugeot 3008 și nu au fost raportate probleme majore până acum cu acel model.
Indiferent, din timpul nostru limitat cu mașina, am dedus că pare a fi foarte bine construită, cu o atenție deosebită acordată calității designului și solidității structurii.
Siguranta DS 7 2022
Euro NCAP a testat DS 7 Crossback în 2017 și i-a acordat maximul de cinci stele, ceea ce este o veste excelentă pentru potențialii cumpărători.
Acesta a înregistrat un punctaj puternic în general, cu 91% pentru protecția ocupanților adulți și un impresionant 87% pentru copii. Un scor destul de bun de 76% la categoria de asistență în siguranță arată ne câte funcții avansate are pentru a evita o coliziune.
Tehnologia de asistență la conducere include avertizare la părăsirea benzii de rulare, asistență pentru menținerea benzii de circulație, monitorizarea oboselii șoferului și chiar DS Connected Pilot opțional, care permite conducerea semi-autonomă.
Vezi galerie FOTO DS 7 2022
Ajută-i cu o părere pe cei care își caută o mașină completând sondajul Romanian Driver!
Pagina oficială DS Automobiles România