Brandul DS Automobiles există din 2015, dar până acum nu a reușit să aibă un impact prea mare. Acest lucru s-ar putea schimba cu noul DS 4, un hatchback elegant care vizează direct Mercedes A-Class, Audi A3 și BMW Seria 1, precum și Peugeot 308.
Modelul DS 4 Crossback precedent avea un design ciudat pentru a-l ajuta să iasă în evidență, într-o mișcare similară cu stilul îndrăzneț al lui Lexus. Înlocuitorul său are o abordare mai rafinată, cu materiale de înaltă calitate și un interior care oferă o abordare diferită a luxului în comparație cu rivalii germani.
Citește verdictul în continuare, sau sari direct la subiectul care te interesează mai mult.
- CO2 si consum 4.2/5
- Motoare si performanta 3.8/5
- Interior si confort 5/5
- Practicabilitate 4.2/5
- Fiabilitate si siguranta 4.4/5
- Galerie FOTO
De asemenea, DS dorește să sublinieze că serviciul pentru clienți, atât înainte, cât și după cumpărare, va fi și el de top – un alt domeniu în care Lexus a excelat.
DS 4 este o mașină interesantă chiar și într-o versiune de bază, cu lumini de zi atrăgătoare și un design complex al stopurilor. Poți adăuga pachete de stil Performance Line sau Cross dacă vrei mai multă sportivitate sau robustețe. DS 4 Cross este puțin ridicat și încearcă să fie un crossover precum BMW X2, Lexus UX și Cupra Formentor.
DS 4 și DS 4 Cross pot fi configurate într-unul din cele patru versiuni de echipare: Bastille, Trocadero, Performance Line+ și Rivoli, Cross-ul fiind disponibil doar în ultima.
Prețurile pentru DS 4 încep de la aproximativ 32.600 euro TVA inclus, ceea ce se compară bine cu rivalii săi, deși vei plăti aproape 50.000 euro pentru Performane Line+, modelul cu specificații superioare și motorizare hibrid plug-in.
DS 4 E-Tense este disponibil cu un motor pe benzină și unul electric, ambele motoare oferind o putere totală de 225 CP. Cu toate acestea, DS urmează să devină o marcă numai electrică până în 2024, așa că este probabil ca motoarele cu ardere să fie eliminate treptat în favoarea unităților electrificate.
În mod tipic DS, interiorul arată fantastic. Tabloul de bord constă din două ecrane clare, în timp ce o linie cromată face mașina să se simtă mai lată și ajută la ascunderea orificiilor de ventilație. Un al treilea ecran mai mic în fața selectorului de viteze poate fi configurat pentru a controla cele mai utilizate funcții.
Materialele folosite se simt foarte luxoase și ne place că se simte destul de diferit față de rivalii săi germani. Practicitatea este și ea decentă, cu un portbagaj mai mare decât Mercedes Clasa A și Volkswagen Golf.
CO2 și consum DS 4 hatchback 2022
O gamă de motoare familiare înseamnă că DS 4 nu ar trebui să fie costisitor. Cel mai ieftin motor de 1,2 litri cu 3 cilindri pe benzină, va ajunge la 5.9 – 6.1 L/100km. Șoferii care parcurg mult mai mulți kilometri decât media vor fi atrași de motorul diesel de 1,5 litri; este mai scump, dar oferă un consum de 4.8 – 4.9 L/100km.
DS 4 plug-in hybrid are o autonomie electrică oficială de până la 55 de kilometri și o cifră oficială de consum mixt de 1.4 L/100 km, dar acest lucru este cu adevărat posibil doar cu încărcare regulată și călătorii scurte, unde motorul pe benzină rareori trebuie să pornească. În timpul testării noastre, care au inclus călătorii pe distanțe lungi și călătorii scurte, uneori profitând de cei 225 CP, am avut o medie de 3.8 L/100 km.
Cu un an de extragaranție cadou la momentul redactării acestui articol, ai avea o garanție de 4 ani în limita a 100.000 km, deși Mercedes A-Class primește acoperire pentru kilometraj nelimitat în trei ani. Bateria lui E-Tense primește o garanție de opt ani sau 160.000 km, care te acoperă dacă bateria scade sub 70% din capacitatea de încărcare în acel timp.
Motorizare DS 4 hatchback 2022 și performante
Trei motoare alcătuiesc gama DS 4, cu vârful de gamă hibrid plug-in. Benzinarul de 1.2 liri si cel diesel de 1.5 litri au ambele 130 CP, în timp ce hibridul plug-in are un total de 225 CP, cu 180 CP de la motorul de 1.6 litri pe benzină și 110 CP de la cel electric.
DS nu a oferit un timp de 0-100 km/h pentru benzina entry-level, dar versiunea diesel și hibridul plug-in durează 10.9 și, respectiv, 7.7 secunde.
DS 4 E-TENSE este un pic mai zgomotos decât ne-am dori, cu mult sunet de motor și chiar un vuiet de la motorul electric în accelerație. Am observat și o ușoară smucitură când motorul pe benzină pornește, deși am întâlnit acest lucru si la hibridul plug-in Audi A3.
Cu toate acestea, hibridul rămâne sofisticat, ceea ce se potrivește cel mai bine naturii relaxate a mașinii, dintre cele trei.
Deși acordă prioritate confortului, experiența de conducere nu este rea, direcția fiind este precisă și uneori distractivă. DS 4 nu este imun la înclinarea în viraje, dar nici nu diminuează senzația placută de la volan, reusind să atingă un echilibru bun între manevrabilitate și confort.
DS 4 hatchback 2022 interior și confort
DS 4 și-a combinat cea mai recentă tehnologie cu materiale de înaltă calitate, iar interiorul rezultat este suficient de bun pentru a concura cu cel al unui Mercedes sau al unui Audi. Ne place integrarea orificiilor centrale de ventilație în jurul comutatoarelor fizice, care este o soluție mai ordonată decât aspectul din modelul anterior.
Un grup de instrumente digital de șapte inchi este alăturat de un ecran tactil cu ecran lat de 10 inchi, în timp ce există și un ecran mai mic deasupra selectorului de viteze, care poate fi folosit ca o comandă rapidă la funcțiile utilizate în mod regulat. Ecranul tactil în sine este luminos și receptiv, cu toate acestea, sistemul de operare nu este chiar atât de elegant ca cel văzut la rivalii germani, cum ar fi BMW Seria 1.
Selectorul de viteze este aproape ascuns, la fel și orificiile de ventilație, pentru a face interiorul să pară mai curat și mai minimalist. Toate comutatoarele cât și restul elementelor din interior sunt plăcute la atingere, oferind impresia că DS 4 se simte mai scump decât este.
Toate versiunile au faruri LED, pornire fără cheie, senzori de parcare spate, frână de mână electrică, acel ecran tactil de înaltă rezoluție cu MP3 + DAB + Bluetooth + Mirror Screen fara fir + 6 boxe, jante din aliaj, cu Apple CarPlay și Android Auto, printre altele.
Trecerea de la Bastille la Trocadero adaugă jante mai mari din aliaj de 19 inchi, o cameră de marșarier plus senzori față/spate, navigație prin satelit, asistent cu recunoastere vocala și interfata tactila Smart Touch, extended head up display, scaune cu reglaj lombar sofer si pasager și câteva elemente de design.
Performance Line+ are, în plus față de Trocadero, faruri full LED DS MATRIX LED VISION, video autonomous emergency braking, alertă atentie șofer de nivel 3, alertă depășire involuntară bandă de rulare, recunoaștere indicatoare de viteză și recomandări, regulator de viteză adaptiv, geamuri laterale spate și lunetă cu tentă închisă, și volan îmbrăcat în piele.
Modelele DS 4 Cross sunt disponibile cu un sistem avansat de control al tracțiunii pentru a oferi o aderență mai bună pe terenul umed (în absența unei tracțiuni integrale adecvate) și mai are în plus advanced emergency braking system, asistență pentru unghiul mort, senzori pentru traficul care vine din spate, bara față/spate cu protecție de aluminiu plus grila calandru și bare plafon negru lucios.
Pachetul de viziune nocturnă al DS, care include hayonul electric cu actionare hands free și caracteristici suplimentare de siguranță, este o opțiune pentru toate versiunile, cu excepția versiunii de bază Bastille. Reține că opțiunile variază în preț în funcție de nivelul de echipare; vederea nocturnă variază între 2.482 și 3.532 euro (la momentul redactării acestui articol).
Practicalitate și spatiu de incarcare DS 4 hatchback 2022
DS 4 oferă mult spațiu pentru cei din față, iar spațiul pentru genunchi este bun pentru cei din spate, depășind Audi A3 și Mercedes A-Class.
Principala noastră problemă este că nu există mult spațiu pentru picioare sub scaunele din față, iar spațiul pentru cap din spate este oarecum compromis de plafon. Este puțin probabil să vrei să așezi trei pasageri în spate, deoarece scaunul central este îngust și ridicat. Dacă conduci în mod regulat adulți, s-ar putea să-ți fie mai bine cu DS 7 Crossback.
Vezi si DS 7 Crossback SUV 2017 Păreri
Există o pereche de prize USB în spate pentru a menține dispozitivele portabile încărcate, în timp ce pasagerii din față beneficiază de două porturi USB-C și un compartiment mare care poate ține două smartphone-uri. De asemenea, este plăcut să vezi căptușeală moale în interiorul compartimentelor ușii din față, împiedicând obiectele să zdrăngăne în mișcare.
Spațiul portbagajului este bun, deoarece portbagajul de 430 de litri al lui DS 4 este cu 50 de litri mai mare decât Audi A3 și Mercedes A-Class. Este la egalitate cu Cupra Formentor și mai mare decât Lexus UX, dar BMW X2 este mai practic.
DS 4 plug-in hybrid nu sacrifică spațiul prea mult, portbagajul fiind cu doar aproximativ 10% mai mic, adică de 390 de litri. Un Mercedes hibrid plug-in A 250 e are un spațiu vizibil mai mic la 310 litri.
Fiabilitate DS 4 hatchback 2022 și rezultate Euro NCAP
Euro NCAP a acordat patru stele din cinci lui DS 4 la testele de siguranță în caz de accident, deși acesta crește până la ratingul complet de cinci stele cu pachetul Safety Plus inclus.
Peugeot 508, DS 7 Crossback și Opel Grandland au aceeași platformă cu DS 4 și toate au obținut punctajul maxim. DS a pus la dispoziție o mulțime de kit de siguranță, inclusiv conducerea semi-autonomă de Nivel 2 (cu control adaptiv al vitezei de croazieră și asistență pentru menținerea benzii).
Există două pachete de siguranță opționale din care puteți alege: Advanced Safety și DS Drive Assist. Primul include controlul adaptiv al vitezei de croazieră, frânarea de urgență autonomă, recunoașterea semnelor de trafic și monitorizarea unghiului mort.
Mașinile echipate cu pachetul DS Drive mai cuprinzător beneficiază și de asistență pentru menținerea benzii. Sistemul de vedere nocturnă menționat mai sus este și el disponibil, deși la un preț destul de mare.
DS nu a fost inclus în sondajul nostru Romanian Driver din 2022, dar marca soră Peugeot s-a clasat pe locul 13 cu modelul 3008 in cele mai bune masini 2022, în timp ce procentul cu probleme relatate de către proprietarii de Citroen a fost mai mic decât majoritatea mărcilor germane de lux.
Legăturile sale cu Citroen sunt destul de evidente, dar DS ne asigură că serviciul pentru clienți va fi unul fără egal, atât în zona de pre-vânzare, cât și în cea post-vânzare.
Vezi Galerie FOTO DS 4 hatchback 2022
Ajută-i cu o părere pe cei care își caută o mașină completând sondajul Romanian Driver!