Ei bine, Renault tocmai a prezentat Scenic E-Tech, primul lor SUV compact pur electric, care promite să te țină pe drum mai mult de 620 km, având la dispoziție două baterii și două versiuni de motor. Pregătește-te să îl vezi în toată splendoarea lui la Salonul auto din Munchen în 2023, pentru că planurile sunt să îl avem pe străzi chiar de anul viitor.
Renault își extinde gamele în segmentul SUV-urilor compacte: alături de noul Austral, ce înlocuiește vechiul Kadjar, și de surprinzătorul best-seller Arkana, acum avem și Scenic E-Tech.
Toate aceste modele se bazează pe platforma CMF-EV a alianței Renault-Nissan, aceeași care se află în spatele SUV-ului Nissan Ariya și a hatchback-ului Renault Megane E-Tech.
Interesant de știut: Renault mizează tot mai mult pe mașinile compacte și de dimensiuni medii, o mișcare strategicaționată în special de CEO-ul Luca de Meo.
De fapt, numele “Scenic” a fost folosit peste 25 de ani ca o variantă de minivan pentru Megane. Dar, în pas cu vremurile, Scenic s-a transformat acum în SUV, asemănător modului în care Stellantis a transformat Peugeot 3008 și 5008 din monovolume în SUV-uri.
Ai auzit de conceptul Scenic Vision din 2022?
Ei bine, Scenic E-Tech se inspiră puternic din el. Detalii tehnologice fine subliniază suprafetele mașinii, oferindu-i un aspect modern și elegant.
Și ca să îți faci o idee despre dimensiuni: Scenic E-Tech are un ampatament de 2780 mm, fiind cu 100 mm mai lung decât Megane E-Tech, dar cu 40 mm mai scurt decât Austral, si un portbagaj generos de 525 litri.
Și nu se opresc aici!
Renault Scenic E-Tech are niște detalii aerodinamice grozave: manere de uși fără proeminențe, roți de 20 de inchi cu un design special și bare de acoperiș cu un profil minimal.
Când deschizi ușa, ești întâmpinat de interfata OpenR Link de la Renault, având două ecrane în formă de “L” răsturnat, totul pentru a îți oferi o experiență de condus optimă.
Șă nu uităm de sistemul Multi-Sense care te lasă să personalizezi tot, de la suspensie până la iluminarea interioară.
Uite de ce Renault Scenic E-Tech e pe val în lumea mașinilor electrice!
Ai visat vreodată la un acoperiș care se schimbă după cum vrei tu? Scenic E-Tech face visul realitate cu acoperișul său din sticla Solarbay. Te poți juca cu transparența lui, schimbând-o din opac în transparent și invers.
Și, știi ce? Renault e primul care introduce acest sistem cool, realizat în colaborare cu Saint-Gobain. Măiestria tehnologică stă în niște polimeri și cristale lichide care reacționează la un câmp electric.
Cât despre setări? Ai patru opțiuni pentru Solarbay: fie îl lași complet transparent, fie opac, sau te poți juca cu jumătăți transparente/opace în față sau în spate.
Un bonus? E mai spațios și economisești energia pe care ai fi cheltuit-o pentru a regla temperatura în interior.
Să trecem la partea care te interesează cu adevărat: performanța.
Ai la dispoziție două baterii. Una de 60 kWh cu o autonomie de peste 420 km și o versiune mai robustă de 87 kWh care îți oferă peste 620 km.
Cât despre motoare, ai două variante. Una mai modestă, de 125 kW (170 CP), ce atinge 150 km/h și accelerează de la 0 la 100 km/h în 9,3 secunde. Și, pentru cei în căutarea unei senzații mai tari, există versiunea de 160 kW (220 CP) care atinge 170 km/h și accelerează de la 0 la 100 km/h în 8,4 secunde.
În plus, bateria are o densitate de energie cu 6% mai mare decât la Megane E-Tech, mulțumită tehnologiei nichel-mangan-cobalt de la LG Chem.
Și dacă te îngrijorează timpul de încărcare, Renault s-a gândit și la asta. Precondiționând bateria la 25°C, poți adăuga 50 kWh în doar 30 de minute la o stație de încărcare rapidă de 150 kW. Asta înseamnă două ore de condus pe autostradă la 130 km/h.
Dar să nu uităm contextul general: deși SUV-urile compacte sunt populare în Europa, mulți producători se bazează încă pe motoare cu ardere internă.
Volkswagen Tiguan și Hyundai Tucson sunt în fruntea vânzărilor. Dar, Renault Scenic E-Tech e primul SUV complet electric din segment produs de un gigant auto european, rivalizând cu modele ca Mazda MX-30.
Și ține minte, până în 2024 vom vedea și mai multe lansări de mașini electrice în acest segment, inclusiv modele de la Ford, Peugeot și Nissan.
Urmărește RomAuto.ro pe Google News