Îți amintești vremurile când producătorii de mașini coreeni erau râsul industriei de automobile?
Acele vremuri au trecut de mult și, dacă ai vreo îndoială în privința asta, trebuie doar să te uiți la Kia Stinger pentru a vedea că producătorul coreean a evoluat mult de atunci.
Coupe-ul cu patru uși al lui Kia s-a dovedit mai mult decât un simplu rival pentru mărcile germane BMW și Audi. Din păcate, toate lucrurile bune trebuie să se încheie, iar 2023 va fi ultimul an al Stingerului.
Desigur, SUV-urile sunt de vină, deoarece acestea mănâncă în mod constant majoritatea celorlalte segmente. Acestea fiind spuse, permiteți-mi să vă spun de ce nu ar trebui să ignorați Kia Stinger cât timp este încă prin preajmă.
Un coupe elegant, cu patru uși, fără taxa de brand
Când Kia Stinger a debutat pentru anul 2018, a devenit rapid chilipirul segmentului. Stinger de bază a avut un preț de pornire de ~35.000 euro, care era mult sub prețul de pornire de vreo 50.000 euro al echivalentului BMW Seria 4 Gran Coupe sau chiar prețul de pornire de 43.775 USD al Audi A5 Sportback.
Pentru a înrăutăți lucrurile pentru modelele premium germane, Stinger GT cu motor V6 dublu turbo a început de la putin peste 40.000 euro. Nu trebuie să fii matematician pentru a vedea că Stinger oferă mult mai mult pentru bani, atât în ceea ce privește performanța, cât și în ceea ce privește echipamentul standard.
Kia Stinger a evoluat de-a lungul anilor
Nu va dura mult să vedeți că coreenii au copiat unele dintre cele mai bune caracteristici de design ale modelelor premium germane atunci când au stilat interiorul.
Suprafețele clare, pe care au fost poziționate orificiile de ventilație sunt foarte asemănătoare cu ceea ce făcea Mercedes la acea vreme. Același lucru este valabil și pentru finisajul din aluminiu al unor butoane.
Din păcate, bucăți mici din interior încă prezentau niște materiale plastice mai ieftine și mai dure, dintre care cel mai enervant era cel situat pe piesa centrală a volanului. Pentru anul model 2020, au fost câteva retușuri ici și colo, iar materialele au devenit și mai bune.
Atât grupul de instrumente al șoferului, cât și ecranul de infotainment au fost modernizate și mărite pentru a ține pasul cu concurența. Piesa centrală enervantă a volanului rămâne totuși.
O varietate de opțiuni de motoare puternice
Inițial, motorul de bază al lui Kia Stinger era un motor destul de mediocru, de 2,0 litri, turbo, patru în linie, care dezvolta 245 până la 256 cai putere (183 până la 191 kilowați). Unele regiuni din afara Americii de Nord, inclusiv Europa, au primit un turbodiesel de 2,2 litri, patru în linie, cu 200 de cai putere (149 kilowați). În afară de o mare economie de combustibil, unitatea diesel nu avea prea multe de oferit.
Actualizarea din 2020 a Kia Stinger a văzut un nou motor de bază
Modelul turbo-4 de 2,0 litri a fost retras în favoarea unui turbo-four de 2,5 litri, cu patru în linie, care produce 300 de cai putere (227 kilowați). Cu acest motor, coupe-ul coreean cu patru uși accelerează până la 100 km/h în 5,2 secunde.
Desigur, Stinger GT are cea mai mare performanță datorită unui V6 twin-turbo de 3,3 litri, cu 365 de cai putere (272 kilowați), ceea ce permite o viteză de la 0 la 100 km/h în 4,7 secunde.
Indiferent de motor, o automată cu opt trepte trimite puterea în spate sau, opțional, la toate cele patru roți (doar modelele V6). Un fapt interesant este că actualul și cel mai rapid DeLorean DMC-12 are un V6 twin-turbo de 3,3 litri de la un Kia Stinger GT care produce peste 500 de cai putere.
Interior spatios si practic
Interiorul bine sculptat al Stinger-ului îl face unul dintre cele mai practice si luxoase coupe-uri cu patru uși de pe piață.
Interiorul oferă spațiu amplu pentru patru adulti, deși spațiul pe al doilea rând ar putea fi mai puțin decât ideal pentru pasagerii de peste 1,8 metri. În spatele scaunelor din al doilea rând se află un portbagaj cu o capacitate de încărcare de 660 litri, care este de departe cel mai mare din segment. Dacă pliați scaunele din spate, capacitatea de încărcare crește la 1.114 litri.
Mai mult, există și un hayon hatchback, care este și acționat cu un buton. Piața auto este însă într-o schimbare destul de rapida și crudă, și nici măcar un pachet bine rotunjit nu este suficient pentru a asigura supraviețuirea Stinger-ului pe termen lung.
Din păcate, cererea din ce în ce mai mare de SUV-uri înseamnă că mai mulți producători ne vor priva de sedanuri elegante, sportive și coupe-uri cu patru uși în următorii ani.
Pagina oficiala Kia Romania