Dacia Sandero și-a făcut un nume fiind cea mai ieftină mașină nouă din Europa, si a făcut acest lucru fără a sacrifica spațiul.
Acum se află pe aceleași blocuri ca și cel mai recent Renault Clio, iar asta înseamnă că Dacia Sandero 2021 este mult mai moderna în interior și în exterior, cu tehnologie de ultimă oră și kit de siguranță. Chiar și capota are un design mai frumos și, per total, Sandero arată simplu, dar atrăgător.
- CO2 si consum 4.5/5
- Motoare si performanta 4/5
- Interior si confort 4/5
- Practicabilitate 5/5
- Fiabilitate si siguranta 4/5
- Dacia Sandero pret
A existat o regândire similară în interior, în care designul este foarte simplu și eficient. Versiunile mai simple au un suport pentru smartphone în loc de un ecran de infotainment, care este o soluție elegantă care plasează un port USB în partea de sus a tabloului de bord pentru a evita firele atârnate.
Dacia Sandero Expression dispune de radio DAB, Bluetooth, control de croazieră, senzori parcare spate, un afișaj infotainment de opt inchi și sistem de franare de urgenta automat.
Nu vă așteptați la motoare hibride sau macar mild-hybrid, deoarece ar crește prea mult prețul. Poti alege dintr-o gamă simplă de motoare pe benzină de 90 CP sau 100 CP și un model Bi-Fuel de 100 CP echipat și cu un rezervor de GPL.
Dacia Sandero TCe 90 de 90 CP este disponibil cu o cutie de viteze manuală cu șase trepte sau o cutie automată CVT. TCe 90 a fost întotdeauna punctul favorabil din gamă, cu performanțe decente și o economie excelentă de combustibil de aproximativ 4.9 litri/100km.
În mișcare, Dacia Sandero de 90 CP va fi suficient de bun pentru majoritatea șoferilor. Are o direcție ușoară și o schimbare de viteză ingenioasă, în timp ce mașina este mai ușoară și mai rigidă decât modelul anterior, cu o călătorie destul de moale, care absoarbe frumos denivelările.
Sandero 2021 este, de asemenea, puțin mai lat decât înainte, ceea ce ajută la îmbunătățirea manevrabilității, deși modul in care se inclina caroseria în colțurile mai ascuțite înseamnă că rămâne mai puțin sportiv decât un Ford Fiesta sau chiar un Volkswagen Polo.
Un alt efect secundar pozitiv al Daciei actualizate este accesul la cele mai noi echipamente de siguranță, astfel încât Sandero primește acum pentru prima dată frânarea de urgență autonomă (AEB), împreună cu șase airbag-uri.
CO2 si consum Dacia Sandero
Nu vă așteptați la electrificare la Sandero, deoarece, cum spuneam la inceputul articolului, orice configurație electrică-hibridă ar face mașina prea scumpă. În schimb, există o serie de motoare eficiente pe benzină, ambele ar trebui să se dovedească ieftine de rulat.
În mod intrigant, Dacia va fi și una dintre puținele mașini din Europa oferite cu o versiune GPL, care permite șoferului să comute între benzină și gaz.
Motorul entry-level SCe pe benzină nu mai este disponibil nou, dar oricum era lent, iar economia de combustibil era identică cu motorul actual TCe 90, de 5.3 litri/100km, cu emisii de 120g/km de CO2, ceea ce nu este rău pentru un hatchback, dar nici inovator.
Motorul ECO-G 100 Bi-Fuel poate ii poate atrage si pe cei care cauta o Dacia Sandero second-hand, daca eficiența este o prioritate. Dacia a adăugat un rezervor separat de GPL de 40 de litri în compartimentul roții de rezervă, pe lângă rezervorul de benzină de 50 de litri.
Configurația Bi-Fuel oferă mașinii o autonomie de peste 1250 de kilometri, iar Dacia susține că mașina emite cu aproximativ 11% mai puțin CO2 atunci când funcționează cu GPL. Gazul este mai ieftin decât benzina, costând în prezent* aproximativ 4.15 lei pe litru, singurul dezavantaj fiind ca nu se gaseste in toate benzinariile.
Motor si performanta Dacia Sandero
Faptul că Dacia Sandero 2021 se bazează pe suporturile mai ușoare și mai rigide ale actualului Clio este un început excelent, iar Sandero are acum o poziție vizibil mai largă și mai atletică, desi direcția este destul de ușoară, dar suficient de precisă.
De asemenea, cutia de viteze manuală cu șase trepte a versiunii TCe 90 schimba foarte bine, ceea ce facilitează menținerea motorului în cea mai puternică parte a intervalului de turații. Desigur, îi lipsește precizia rivalilor mai scumpi, dar acesta va fi un compromis minor pentru majoritatea șoferilor. În mod surprinzător, Renault Clio TCe 100 care este mai scump, are doar o manuală cu cinci trepte.
Dacia Sandero 2021 se conduce mai bine decât oricând și, deși confortul este mai slab decat in Ford Fiesta, șasiul ii da un calm la care nu te astepti. În timpul testului nostru și în ciuda numeroaselor gropi și denivelari, confortul de rulare a dovedit că Sandero este o mașină care vrea mai mult să absoarbă denivelările decât să fugă ca nebuna pană la 100 de km/h.
Ce-i drept, se inclina destul de mult în viraje, dar Sandero 2021 este în general suficient de bun pentru a conduce pe un drum cu multe curbe stranse, cu excepția cazului în care nu te prea duce capul și te crezi într-o mașină de curse. Pe autostradă, motorul pe benzină de 100 CP este competent si suficient de puternic pentru a face progrese cu ușurință.
Cu un timp de 0-100 km/h de 11,7 secunde, TCe este capabil să țină pasul cu traficul fără prea multă agitație, făcând cel mai bun lucru între 1.750 rpm și 3.000 rpm. Am observat că se simțea foarte dornic și receptiv și am preferat să o conducem cu butonul „Eco” apăsat.
Acest lucru înmoaie ușor răspunsul clapetei de accelerație, si nu numai că îmbunătățește economia de combustibil, ci și facilitează accelerarea lină. Este disponibil și cu o cutie de viteze automată CVT.
Dacia Sandero Interior si Confort
Una dintre cele mai vizibile zone de economisire a costurilor la modelele Dacia este interiorul, dar aici este mai puțin o problemă, deoarece oferă un nivel surprinzător de confort și echipare.
Cu toate acestea, există mai puțină amortizare a sunetului decât in Renault Clio sau Skoda Fabia, iar acest lucru devine mai evident pe autostrada.
Aici, zgomotul de pe drum și chiar sunetul turbo este mai mare decât în supermini-urile mai scumpe, dar important, în ciuda statutului său de “masina noua ieftina“, interiorul lui Dacia Sandero nu bate și nici nu troncăne.
Chiar daca are un grup de instrumente analog și un volan cu patru spițe, sunt multe elemente de apreciat în interiorul lui Sandero 2021.
Pentru început, calitatea s-a îmbunătățit considerabil și există, de asemenea, mai mult de câteva piese preluate de la Clio – care este o mașină mult mai scumpă – cum ar fi schimbatorul de viteze și comenzile de clima.
Desi nu sunt toate standard, are faruri cu LED, reglare a înălțimii și a înălțimii pentru volan, geamuri electrice integrale, intrare fără cheie, ștergătoare automate, o cameră pentru marsalier, lumini de ceață față, aer condiționat, control de croazieră, bare de protecție în culoarea caroseriei și un display de 8 inchi cu radio DAB, Bluetooth, conectivitate USB si sase difuzoare.
Dacia este renumită pentru promovarea simplității și fără bibelouri, așa că nu ar trebui să fie o surpriză că singurele opțiuni sunt vopsea metalizată și o roată de rezervă. Alegeți o versiune Bi-Fuel și ne îndoim că o puteți alege chiar pe cea din urmă, deoarece rezervorul de GPL ocupă spațiu sub podeaua portbagajului.
Practicabilitate Dacia Sandero
Dacia Sandero 2021 este mai mare decât înainte, iar cea mai vizibilă zonă de îmbunătățire este pentru pasagerii de pe locurile din spate. Acum există 42 mm spațiu suplimentar pentru picioare, ceea ce nu este doar o veste excelentă pentru pasagerii adulți, ci și pentru părinții care montează un scaun auto voluminos pentru copii în spate.
Mai mult, lățimea suplimentară înseamnă că este posibil ca trei persoane cu un gabarit decent pot să se strecoare în spate fără să se înghesuiască.
Există, de asemenea, 21 de litri de depozitare interioară distribuite în dulăpiare și buzunare, inclusiv un spațiu în cotiera centrală, suporturi pentru pahare, un torpedo destul de mare, și chiar si scaunele din spate împărțite și pliabile 60/40.
Portbagaj Dacia Sandero
La fel ca Renault Clio, Sandero are o buză de încărcare destul de înaltă ceea ce te poate incomoda cand incarci oboecte mai grele sau voluminoase, dar odată ce o faci are un volum generos de 328 de litri.
Având în vedere pretul masinii, am fost impresionați că portbagajul are o podea reglabilă pe înălțime, ajutând la netezirea zonei de încărcare dacă decideți să pliați scaunele din spate.
Fiabilitate si siguranta Dacia Sandero
O parte esențială a rețetei Dacia este utilizarea pieselor încercate și testate de la proprietarii săi de la Renault. Acest lucru ar trebui să ajute la atenuarea oricăror probleme, plus ca are destul de puțină tehnologie, ceea ce scade relativ sansele pentru ca ceva sa crape mult prea rapid.
Fiabilitate Dacia Sandero 2021
După cum am menționat, motoarele pe benzină de 1,0 litri montate pe Sandero sunt preluate de la Renault, așa că nu ne așteptăm la probleme majore.
Simplitatea absolută a mașinii ar trebui să fie liniștitoare, deoarece chiar dacă ceva nu merge bine, ar trebui să fie destul de simplu și ieftin de reparat. Totusi, la un service sau un mecanic care stie ce face. O fi ea Dacie, dar varianta legării cu sârmă si a suflatului prin diverse piese, nu mai ține.
Totuși, există o pată pe caiet, care este ultimul loc dezamăgitor al Daciei în sondajul Romanian Driver. In sondajul nostru pentru Top Masini 2021 Raport Calitate-Preţ, Dacia Sandero s-a clasat pe locul 71 si a primit scoruri slabe în general, cu excepția categoriei de valoare, unde a ajuns foarte aproape de vârf.
Siguranta Dacia Sandero 2021
Una dintre principalele lovituri împotriva lui Sandero a fost lipsa relativă de caracteristici de siguranță în comparație cu cele mai recente modele. A obținut un rating de siguranță de patru stele Euro NCAP in 2013 (din cinci), când testul nu a fost atât de dur ca acum.
Din păcate, în ciuda faptului că are destul de multe elemente de siguranță suplimentare, actualul Sandero Stepway (basat în mare parte pe Sandero standard) a obținut doar două stele la teste Euro NCAP in 2021.
Cu toate acestea, are pentru prima dată frânare de urgență autonomă, astfel încât mașina poate frâna automat dacă se consideră că o coliziune este inevitabilă.
Dacia Sandero 2021 este, de asemenea, echipata standard cu șase airbag-uri, împreună cu puncte de fixare pentru scaunul pentru copii ISOFIX. Are și un sistem numit E-Call care poate chema automat serviciile de urgență în cazul unui accident grav.
Dacia Sandero pret
Dacia Sandero pret de la 13.450* euro
- Motorizare: TCe 90
- Benzina
- Cutie de viteze manuala
- Putere 67 kW / 90 CP
- Emisii CO2 118 / 120 g/km
Dacia Sandero pret de la 14.550* euro
- Motorizare: TCe 90 CVT
- Benzina
- Cutie de viteze automata CVT
- Putere 67 kW / 90 CP
- Emisii CO2 131 / 140 g/km
Dacia Sandero pret de la 14.050* euro
- Motorizare: ECO-G 100
- Benzina+GPL
- Cutie de viteze manuala
- Putere 74 kW / 100 CP
- Emisii CO2 108 / 109 g/km
Pagina oficiala Dacia Sandero Romania
*prezent – 2 iulie 2022
*preturi la momentul scrierii acestui articol, 2 iulie 2022