Dacia și-a petrecut ultimul deceniu pe piața din Europa furând vânzări de la alte mărci. Când majoritatea producătorilor de mașini urmăresc „premium” și instalează din ce în ce mai multă tehnologie, Dacia a adoptat o abordare simplă.
Planul său de a subcota opoziția și de a șterge dotarile inutile i-a câștigat o mulțime de fani, iar noile sale mașini, precum Dacia Jogger 2022, sunt și mai atrăgătoare datorită atingerilor moderne.
- CO2 si consum 4.5/5
- Motoare si performanta 3/5
- Interior si confort 4/5
- Practicabilitate 5/5
- Fiabilitate si siguranta 2.2/5
Acum, după ce a doua generație Dacia Sandero și-a făcut numele auzit, marca românească își îndreaptă atenția către șapte locuri. Aici intervine rapid Dacia Jogger.
Masinile cu șapte locuri tind să fie scumpe. Volkswagen Caddy și Skoda Kodiaq costă ambele peste 30.000 de euro, si vei plăti mult mai mult dacă vrei un BMW sau un Ford. Chiar și MPV-urile bazate pe furgonete, cum ar fi Citroen e-Berlingo, sunt mult mai costisitoare decât Jogger.
Pare de neînțeles că Dacia Jogger pornește de la mai puțin de 16.000 euro și ajunge la sub 21.000 euro. În zilele noastre, asta ai plăti pentru un Ford Fiesta cu specificații reduse, sau un Mercedes Clasa T entry-level (care vine doar cu 5 locuri, momentan) daca mai adaugi in jur de 1.000 euro la buget.
Nivelurile de echipare sunt Essential, Expression, Extreme și Extreme+. Chiar și cu versiunea de 15.890* euro, Essential cu 5 locuri oferă geamuri electrice fata, airbag-uri laterale torace si cortina, sistem de franare de urgenta automat – interurban, faruri “eco-LED” pentru faza scurta, si asistenta la franarea de urgenta.
Citeste si Mercedes Clasa T Pareri
Nu există un afișaj de infotainment, dar există un suport pentru telefon și acces la aplicațiile Dacia. Este o soluție practică, care economisește costuri, si este ușor de utilizat.
Dacia Jogger 2022 Expression adaugă un ecran tactil de infotainment de 8 inchi cu cea mai recentă conectivitate pentru smartphone, geam electric cu impuls pentru sofer, senzori spate, proiectoare ceata, senzori de ploaie, jante aliaj de 16 inchi, geamuri fumurii pe spate, sistem monitorizare pneuri, si geamuri electrice spate.
Dacia Jogger Extreme+ pare extravagant prin comparație cu scaunele încălzite, camera marsalier, volan imbracat in piele, cruise control, si senzorul pentru unghi mort.
Dacia Jogger 2022 folosește aceeași platformă ca Sandero și Renault Clio, dar este întins pentru a crea o cantitate imensă de spațiu în interior. Pasagerii din al doilea rând se vor bucura de mai mult spațiu decât în majoritatea hatchback-urilor de familie și chiar și al treilea rând este suficient de spațios pentru adulți – odată ce trec prin portita ușor îngustă dintre stalpul din spate si scaunele de pe al doilea rând.
Chiar și cu toate scaunele la locul lor, portbagajul are o dimensiune bună, dar aveți un spațiu asemănător unei furgonete cu al treilea rând de scaune rabatat.
Scorul de siguranță al Dacia Jogger 2022 pare puțin îngrijorător. Euro NCAP i-a acordat Jogger-ului o stea (din cinci) și a numit performanțele sale „dezamăgitoare”. În mare parte, se datorează faptului că al treilea rând de scaune, care este probabil să aibă copii în ele, nu are airbag-uri sau notificari pentru centura de siguranță.
În afară de asta, există foarte puține lucruri care să nu-ți placă la Dacia Jogger 2022. Nu este o masină interesantă, dar nici nu este menită să fie, și obții atât de mult spațiu și toate caracteristicile de care ai nevoie la un preț accesibil (cu excepția cazului în care plasezi siguranța ca fiind deosebit de importantă).
CO2 si consum Dacia Jogger 2022
Cu motorul pe benzină de 1,0 litri, cu turbocompresor pentru a îmbunătăți puterea și eficiența consumului de combustibil, Dacia Jogger 2022 are un consum mixt de ~5.6 l/100/km, ceea ce te-ai putea aștepta de la hatchback-uri precum Volkswagen Golf și Ford Focus.
În timpul testului nostru de Jogger, am reușit 5.4 L/100km, deși această cifră a fost atinsă atunci când mașina nu era complet încărcată, așa că va fi mai puțin economică cu toate cele șapte locuri ocupate.
In configuratia Bi-Fuel, Jogger 2022 scoate un consum de 6.1 l/100 km, dar GPL-ul este mult mai ieftin decât benzina, așa că ar trebui să fie foarte accesibil. Cu ambele rezervoare umplute, este posibilă o autonomie de peste 1000 de kilometri.
Comutarea între benzină și GPL este simplă, cu un buton montat pe volan și un afișaj al nivelului de combustibil care confirmă sursa de combustibil pe care o utilizezi.
Anul viitor, gama de motoare va fi sporită de o nouă opțiune hibridă. Este același ca pe Clio E-Tech, iar Dacia spune că până la 80% din călătoriile prin oraș se pot face cu energie electrică. Deși Joggerul este mai mare probabil ca nu va fi la fel de eficient, dar ar trebui să ofere totuși cele mai mici costuri de funcționare.
Motorizare Dacia Jogger 2022
Cand te uiti la Dacia Jogger 2022, stii că nu este o mașină sport. Totusi, cumpărătorii plasează adesea experiența de condus foarte jos, așa că Dacia a reglat-o în consecință.
Datorită ampatamentului său lung și roților modeste de 16 inchi, Dacia Jogger este foarte confortabilă în oraș, iar gropile nu le vei simți la fel de mult ca într-un Ford Focus. Este impresionantă la viteze mici și este semnificativ mai bine de condus decât multe dintre monovolumele rivale bazate pe furgonete.
Pe drumurile mai rapide, Dacia Jogger este destul de relaxantă la viteze de croazieră, singurul inconvenient fiind zgomotul vântului de la oglinzile exterioare.
Am constatat că direcția este ușor grea, ceea ce este cel mai vizibil atunci când parchezi. Este si puțin vagă, dar nu mai rău decât la oricare dintre rivalii săi. În general, Dacia Jogger 2022 va fi o masina care te va duce fără probleme de la A la B.
Dacia Jogger 2022 benzina
Motorul turbo pe benzină de 1,0 litri cu trei cilindri este ceva mai puternic decât cel folosit la Dacia Duster, iar cei 110 CP lansează Jogger-ul neîncărcat de la 0 la 100 km/h în 11,2 secunde.
În timpul testului nostru, a accelerat frumos de la aproximativ 2.000 de rpm și, deși am testat mașina fără alti oameni la bord, puterea de coborâre a turatiilor motorului este un indicator că nu ar trebui să aibă probleme atunci când Dacia Jogger 2022 este încărcată. Motorul nu este nici prea zgomotos.
Dacia Jogger va avea si o opțiune de motor hibrid pe benzină de 138 CP de 1,6 litri, împărtășită cu Renault Captur și Clio. Nu are o autonomie electrică ca atare, dar colectează energie atunci când încetinesti, pentru a ajuta motorul pe benzină la viteze de până la 65 km/h.
Motorul pornește întotdeauna în modul electric și aproape că poate fi condus folosind o singură pedală, precum mașinile electrice.
Dacia Jogger 2022 interior si confort
Tabloul de bord al lui Dacia Jogger 2022 se simte solid, iar varietatea materialelor este mult mai atrăgătoare decât plasticul ieftin al vechilor Duster și Sandero.
Dacia Jogger Essential nu are un ecran tactil, dar are un suport pentru telefon și o mufă USB pentru transferul de date. La drum, poți folosi pentru navigare aplicația proprie Dacia sau una terță parte precum Waze.
Începand cu versiunea expression, toate modelele au un ecran tactil fix, cu aceeași conectivitate la telefon Apple CarPlay și Android Auto ca și mașinile mult mai scumpe. Unele mărci premium taxează suplimentar pentru aceste funcții, în timp ce Dacia le include gratuit.
Dotările esențiale lansează gama și, după cum sugerează și numele, aduce câteva echipamente obligatorii.
Senzorii de parcare din spate și aerul condiționat sunt ambele incluse și, de asemenea, beneficiezi de faruri LED automate, control de croazieră și lumini de ceață. Farurile cu LED și barele de protecție fac mașina să pară mai puțin simplă decât modelele Dacia anterioare entry-level. Este greu de inteles cum toate acestea, plus șapte locuri, sunt oferite la un preț atât de scăzut.
Dacia Jogger Extreme pare să fie alegerea gamei. Pe lângă ecranul tactil și conectivitatea telefonului menționate mai sus, ai ștergătoare automate, o cameră de marșarier, control al climatizării și senzori frontali.
Practicabilitate Dacia Jogger 2022
A avea mult spațiu este de obicei un lux scump, dar nu este cazul cu o Dacia Jogger. Scaunele din față sunt la fel de spațioase pe cât te-ai aștepta.
Al doilea rând este, fără îndoială, și mai impresionant, deoarece puține (dacă există) hatchback-uri de familie pot egala spațiul oferit. Dacă stai pe aceste scaune, ai mult spațiu pentru picioare, iar plafonul este mai înalt pentru al doilea rând decât pentru scaunele din față.
Aceasta înseamnă că este ușor să bagi și să scoți un scaun pentru copii voluminos. Este puțin probabil ca copiii să poată lovi cu piciorul în spătarele scaunelor din fața lor, iar linia joasă a ferestrei ar trebui să ofere o priveliste bună. Ne întrebăm totusi de ce Dacia nu a putut monta un al treilea punct ISOFIX pe scaunul din mijloc.
Plierea scaunelor pentru a ajunge la al treilea rând este un proces simplu și există mult spațiu acolo în spate odată ce ești înăuntru. Picioarele tale au loc sub scaunele din față și există suficient spațiu pentru cap.
Al treilea rând de scaune are și cotiere integrate, un suport pentru pahare, si o priză de 12 V. Am găsit spatiul pentru a accesa scaunele din spate puțin îngust, lucru care ar fi fost îmbunătățit dacă Dacia Jogger 2022 ar fi primit o banchetă spate glisantă cum se găseste într-un Renault Captur.
Totuși, nu este cu adevărat o problemă, mai ales că includerea acesteia ar fi crescut prețul.
Cu toate scaunele la locul lor, Dacia Jogger oferă 213 litri de spațiu de portbagaj, care este aproximativ același cu cel pe care l-ai obține într-o mașină de oraș. Este în regulă pentru unele genți de cumpărături și ne așteptăm ca majoritatea soferilor să păstreze al treilea rând pliat (sau scos complet) în cea mai mare parte a timpului.
Cu cinci locuri, ai un spațiu imens de 712 litri. Daca rabatezi si scoți scaunele din spate obții un compartiment de încărcare asemănător unei furgonete de 1.807 litri. Scaunele din spate cântăresc doar 10 kg fiecare, așa că sunt ușor de ridicat și de scos atunci când este necesar.
Hayonul este destul de mare și voluminos, dar deschiderea are în jur de un metru lățime. Încărcarea obiectelor incomode sau a pieselor mari de mobilier nu ar trebui să fie o problemă.
Dacia a inclus șine inteligente de plafon, care se pot pivota peste acoperiș pentru a crea un portbagaj. Odată instalate, aceste bare transversale pot transporta până la 80 kg, suficient pentru o cutie de acoperiș sau un port de biciclete.
Fiabilitate Dacia Jogger 2022 si rezultate Euro NCAP
În sondajul nostru Top Masini 2021 Raport Calitate-Preţ, Dacia Duster s-a clasat pe locul 16 din 70 de modele, cu valoare, siguranță, caracter practic și conectivitate, toate evaluate foarte bine.
Generația anterioară Sandero a terminat pe locul 71 și a ieșit din clasament, dar noile Sandero și Jogger se bazează pe tehnologii mai moderne. Au primit numeroase îmbunătățiri interioare și nu ni s-a părut că Dacia Jogger 2022 este prea zgomotoasă la drum, așa că este probabil ca clasamentul Daciei să se îmbunătățească în următorii doi ani.
Dacia Jogger 2022 Euro NCAP
Dacia Jogger este un model partener al lui Sandero Stepway și structura lor este practic identică. Euro NCAP a comparat ambele vehicule pentru a verifica dacă rezultatele Dacia Sandero Stepway pot fi aplicate Jogger și a efectuat teste suplimentare acolo unde a fost necesar.
Conținutul disponibil include videoclipuri cu Dacia Sandero Stepway 2021 și teste suplimentare Dacia Jogger 2022, însoțite de imagini statice și fișă de date.
Siguranța este un domeniu pe care Dacia a recunoscut anterior că nu se concentrează prea mult, spunând că clienții săi ar prefera să plătească mai puțin decât să aibă prea multe sisteme de siguranță enervante sau suprasolicitante.
Totuși, un scor de o stea (din cinci) de la Euro NCAP este dezamăgitor.
În primul rând, ratingul său scăzut pare să provină din lipsa de protecție acordată persoanelor care stau în al treilea rând de scaune.
Nu există airbag-uri sau avertismente pentru centura de siguranță pentru acestea. Între timp, protecția ocupanților adulți a fost descrisă ca fiind „adecvată” sau „marginală”, în funcție de tipul de accident.
Dacia Jogger 2022 dispune de frânare de urgență autonomă ca standard, ceea ce este o ușurare, dar nu va frâna automat pentru pietoni sau bicicliști, așa cum fac alte sisteme.
Este inclusă și asistența la pornirea în pantă, împreună cu airbag-urile frontale și laterale.
Pagina oficiala Dacia Jogger 2022 Romania