Dacia Duster 3 a sosit, îmbinând tehnologii de ultimă oră într-un design actualizat, dar totodată robust
- Variante cu propulsie hibridă
- Display infotainment de 10.1 inch
- Modelele 4×4 vin cu funcții noi pentru off-road
De la debutul său în 2010, Duster-ul s-a dovedit a fi un bestseller pentru Dacia, fiind preferat de familiile ce caută un SUV robust, dar la un preț accesibil. Urmărind să continue acest succes, marca românească a dezvăluit acum Duster-ul de a treia generație, cu propulsii hibride, un exterior restilizat și cele mai recente tehnologii interioare.
Se așteaptă ca prețurile să crească ușor față de modelul actual, iar primele modele ar urma să intre pe piață anul următor.
Ce s-a schimbat la exterior?
Dacia Duster 3 împărtășește mult din aspectul său extern cu conceptul Bigster prezentat de Dacia la începutul acestui an. Are un look mai pătrățos și mai bine definit decât modelele din generația anterioară, făcând Duster 2024 să pară mai matur.
Platforma sa este comună cu Dacia Jogger și Sandero, precum și cu ultimele modele Clio și Captur de la marca soră Renault, rezultând un automobil mai jos și mai lat decât modelul înlocuit, dar aproximativ de aceeași lungime.
Aspectul robust e întărit acum de niște capace noi pe aripile roților, o gardă la sol cu 7 mm mai înaltă și niște bare de protecție mai masive. Deasupra barei frontale e un grilaj nou, flancat de faruri LED subțiri, care acum au semnătura luminoasă în formă de Y pentru luminile de zi.
Dacă te uiți în jurul Duster-ului, o să vezi că ornamentele de plastic de pe ușile din față sunt mai mari, iar mânerele ușilor din spate sunt acum integrate în ramele ferestrelor, pentru un profil lateral mai curat. Tema unghiulară continuă și la spatele noului Duster, cea mai notabilă schimbare fiind noile lumini de poziție, care au și ele motivul în formă de Y.
Interior Dacia Duster 3
Dacia e cunoscută pentru interioarele ei simple, fără artificii, dar Duster 3 pare să ridice puțin ștacheta. Are niște guri de aer în formă de Y care imită farurile și stopurile mașinii, un ecran tactil opțional pentru infotainment de 10.1 inch (compatibil Apple CarPlay și Android Auto) și inscripția ‘Duster’ imprimată în bord. Modelele cu dotări mai bogate vin și cu un panou de instrumente digital, în loc de ceasurile convenționale
Acum, în mașină ai mai mult spațiu pentru pasageri, atât în față cât și în spate, comparativ cu modelul vechi. Și portbagajul e mai mare, cu o deschidere mai largă și mai înaltă.
Un plus la partea practică e noul sistem ‘YouClip’ de la Dacia – o serie de cleme plasate prin cabină unde poți prinde diverse accesorii, de la suporturi pentru tablete până la buzunare de depozitare și suporturi pentru pahare.
Ce versiuni sunt disponibile pentru Duster 2024?
Modelele de top, ‘Journey’ și ‘Extreme’, vor avea prețuri asemănătoare, dar ‘Extreme’ se concentrează pe caracteristici robuste cu interiorul său lavabil, covorașe de cauciuc și un sistem modular de bare pe acoperiș. Ambele modele sunt dotate cu aer condiționat automat, navigație încorporată, încărcare wireless pentru smartphone și oglinzi laterale pliabile electric.
Motorizări Dacia Duster 2024
Pentru prima dată, cumpărătorii au opțiunea unor versiuni hibride la Dacia Duster. Modelul Hybrid 140 folosește un motor pe benzină de 1.6 litri cu patru cilindri, alături de un motor electric de 50 CP, ajungând la o putere totală de 140 CP. Va fi disponibil doar cu cutie de viteze automată, iar bateria de 1.2kWh permite perioade scurte de condus complet electric – Dacia spune că până la 80% din timp în orașe.
Ca alternativă, cumpărătorii pot alege modelul mild-hybrid TCe 130, care folosește un motor turbo pe benzină de 1.2 litri cu trei cilindri, ajutat de un motor electric mult mai mic de 48V. Deși acest sistem nu poate fi condus în mod pur electric, bateria ajută la reducerea consumului de combustibil și oferă un plus de putere la accelerare. Poate fi ales cu tracțiune față sau integrală și este disponibil cu o cutie de viteze manuală cu șase trepte.
Dacia a anunțat și opțiunea de motorizare TCe 100 Bi-Fuel, care poate fi alimentată cu benzină obișnuită sau GPL (gaz petrolier lichefiat), făcându-l unul dintre puținele autoturisme noi disponibile cu această flexibilitate. Acest sistem oferă Duster-ului o autonomie enormă de aproximativ 1298 kilometri, dar nu e clar dacă va fi disponibil în Marea Britanie.
Ce alte caracteristici ar trebui să știu?
Pentru cei aventuroși care iubesc off-road-ul, există un nou ‘4X4 Terrain Control Transmission’, care include cinci moduri de condus proiectate să asigure că Duster-ul poate aborda diverse terenuri: Auto, Zăpadă, Nisip/Noroi, Off-Road și Eco. De asemenea, este disponibil un nou suport pentru acoperiș și chiar un ‘Sleep Pack’ – un pat pliabil care se potrivește în spatele Duster-ului, perfect pentru cei care vor să plece în sălbăticie în weekend.
Dacia subliniază că protecția pentru aripi și partea inferioară a mașinii sunt făcute dintr-un material nou numit ‘Starkle’ – un finisaj din plastic cu până la 20% material reciclat. Aceste panouri au un “aspect marmorat”, conform Dacia, și sunt lăsate nepictate pentru a adăuga la aspectul robust și pentru a ajuta la ascunderea zgârieturilor sau a loviturilor.
Preț Dacia Duster 2024
Dacia încă nu a anunțat prețurile, dar ne așteptăm ca prețul pentru Duster 3 să înceapă cu cifra 1, și cu puțin peste 20.000 de euro pantru variantele de top cu toate dotările.
Ce înseamnă asta pentru cumpărătorii de mașini?
Suntem fani ai Dacia Duster de mult timp, în principal pentru că a fost aproape cel mai ieftin mod de a obține un SUV nou și, având în vedere prețul scăzut, este surprinzător de fiabil.
Dacia Duster 3 pare să rămână fidel raportului ideal calitate-pret, dar adăugarea de noi tehnologii și motoare hibride va duce inevitabil la o creștere a prețului.
Urmărește RomAuto.ro pe Google News