
La fel ca toate Daciile, principalul punct de vanzare al modelului Dacia Duster este accesibilitatea incredibila, dar, de asemenea, are un stil atractiv si un portbagaj incapator.
Trebuie sa faceti cateva sacrificii in ceea ce priveste calitatea, tehnologia si lustruirea dinamica pentru a obtine aceasta accesibilitate, dar sacrificiile nu sunt la fel de severe precum au fost cu precedentul model Duster.
Singura exceptie este compromisul pe care trebuie sa-l faceti in materie de siguranta, cu un kit limitat si un nivel de siguranta Euro NCAP slab, ganditi-va cu atentie inainte de a alege acest model ca masina de familie.
Motive pentru a cumpara o Dacia Duster
- Pretul mic il face sa fie o valoare uimitoare
- Arata bine
- Este spatioasa si are un portbagaj mare
Cat de bine arata Dacia Duster

Stilul este unul dintre cele mai importante lucruri la un SUV. Pentru ochii nostri, Dacia Duster 2018 arata foarte bine, cu detalii indraznete, linii clare si un aspect general coeziv.
Modelul Access entry-level pare un pic mai utilitar decat restul, deoarece il puteti avea doar in alb si are un finisaj de baza de plastic negru pe pragurile laterale, carcasele oglinzilor si manerele usilor.
Pachetul esential va ofera mai multe optiuni de vopsea, faruri de ceata fata si bare de acoperis inscriptionate, dar va trebui sa faceti un upgrade la un alt nivel – la Comfort – daca doriti jantele din aliaj de 16 inci si placute metalice frontale si spate care fac Dusterul sa arate “inteligent”.
Pachetul Prestige primeste aliaje mai mari, cu un design diferit, dar in afara de asta, va veti chinui sa o deosebiti de confort. In varful gamei este Techroad, care vine cu nuante suplimentare de vopsea metalica si cateva dungi decorative la exterior.
Interior Dacia Duster

La Duster-ul anterior, calitatea interioara a fost unul dintre cele mai mari sacrificii pe care a trebuit sa le faceti pentru un pret atat de scazut. Trebuie sa faceti un compromis mai mic acum cu cea mai recenta masina, dar nici pe departe la fel de mult ca inainte si este totusi placut.
Toate materialele plastice sunt dure si putin elementare, dar au un finisaj mat frumos, ceea ce face ca masina sa se simta mai bine decat un chiripiu.
Ergonomia atunci cand vine vorba de comutatoare si ecranul tactil de infotainment sunt decente, iar scaunele sunt confortabile si au un nivel bun de reglare (cu conditia sa evitati modelul de baza). Sa te simti confortabil la volan este foarte simplu si nici vizibilitatea generala nu este prea rea.
Cat de practica este Dacia Duster

Dacia Duster este foarte practic pentru banii pe care ii platiti. Exista un spatiu generos pentru doi adulti in spate, iar viata va fi relativ confortabila pentru al treilea, datorita unui scaun larg lat si a unui tunel central de transmisie suficient de scazut si suficient de plat pentru a va lasa picioarele pe el.
Portbagajul este si el decent. Este de 445 litri – sau 411 daca alegeti varianta cu tractiune integrala – si spatiul de incarcare are, de asemenea, o forma utila patrata. Scaunele din spate se rabateaza pentru a obtine 1623 litri (1614 pe 4×4) si, desi spatarele se afla intr-un unghi usor, rezultand o podea de incarcare usor inclinata, nu exista trepte in suprafata.
Cu toate acestea, retineti ca masina de baza are un spatar greu pentru scaunul din spate dintr-o singura piesa, mai degraba decat aranjamentul de impaturare pe care il primiti in restul gamei.
Cum este sa conduci Dacia Duster

Dacia Duster se bazeaza pe o platforma Renault mai veche iar varsta hardware-ului inseamna ca nu este cea mai fina masina pe care o veti conduce vreodata.
Cu toate acestea, va fi adecvata pentru multi cumparatori si este complet satisfacatoare, avand in vedere pretul scazut al masinii. Aveti directie usoara, pedale usoare si o plimbare lina, care elimina gropile si capacele de scurgere scufundate, ceea ce o face a fi o masina foarte relaxanta pentru a va plimba prin oras.
Condusul nu este chiar atat de lin, odata ce treceti de 110 km, deci nu este la fel de confortabila pe autostrada ca in jurul orasului. Daca mergeti pe un drum mai contorsionat, veti observa unele probleme cand schimbati directia, dar nimic nelinistitor sau incomod.
Aderenta este destul de limitata in comparatie cu alte masini de dimeniuni similare si tip, dar nu este o masina pe care oricum o sa doriti sa o turati la greu.
Puteti opta pentru versiunea Dacia Duster cu tractiune integrala daca doriti sa transformati SUV-ul intr-un off-roader adecvat si nu se comporta deloc rau in acel mediu. Sistemul de tractiune integrala selectabil va ofera o tractiune rezonabila, iar cu garda la sol decenta si dispozitive precum controlul coborarii pe deal, va va duce mai departe in salbaticie decat ati putea crede.
Cat de puternica este Dacia Duster

Duster vine cu o gama de trei motoare pe benzina turbo, o unitate de 1,0 litri cu trei cilindri cu 100 de cai putere si unitati cu patru cilindri de 1,4 cu 130 sau 150 de cai putere, neajungand sa testam niciuna dintre acestea.
Cu toate acestea, am avut sansa sa incercam unica versiune diesel disponibila, care foloseste un motor de 1,5 litri cu 115 cai putere.
La fel ca majoritatea celorlalte mecanici ale Dacia Duster, acest motor reprezinta o tehnologie veche, dar este inca surprinzator de buna. Este rezonabil, puterea vine destul de neted, nu exista prea mult zgomot sau vibratii si este chiar eficient.
Evident ca nu va castiga vreun premiu pentru oricare din specificatiile sale dar nici nu arata ca si cum s-ar da mare.
Cat costa Dacia Duster

Comparati Duster cu majoritatea SUV-urilor de aceasta dimensiune si va va costa cu mult mai putin. MG GS si SsangYong Tivoli se apropie cel mai mult de Dacia Duster in ceea ce priveste pretul, dar ambele sunt inca putin mai scumpe si la fel de compromise.
Exista cateva SUV-uri mai mici pe care le puteti alege pentru o suma similara – masini precum Suzuki Ignis, de exemplu -, dar cand spunem mai mici, spunem defapt mult mai mici.
Preturile mici inseamna, de asemenea, ca valorile de revanzare sunt mai putin problematice decat in cazul multor altor masini, doar pentru ca masina are mai putina valoare de pierdut, astfel incat veti economisi cand vine vorba de vanzare. Costurile de intretinere si asigurare sunt, de asemenea, competitive.
Cele mai multe versiuni Dacia Duster sunt mult mai insetate – ca sa nu mai vorbim de cantitati mai mari de emisii de CO2 – decat rivalii lor, deci veti plati mai mult in costurile de functionare de zi cu zi.
Cu toate acestea, pretul avantajos inseamna ca veti fi in continuare pe plus pana la sfarsitul perioadei medii de proprietate de trei ani si la o distanta considerabila. Este intr-adevar o valoare excelenta pentru bani.
Cat de fiabil este Dacia Duster

Cel mai recent Dacia Duster este foarte similar din punct de vedere mecanic cu ultimul, asa ca, desi nu sunt disponibile multe date de fiabilitate pentru noua masina, uitandu-va la performanta masinii vechi va va oferi mai multe indicii decat in mod normal.
Din pacate, indicele de fiabilitate al Warranty Direct nu contine date despre Dacia, dar generatia anterioara Renault Clio – cu care Dacia Duster isi impartaseste mecanica – se descurca in mod rezonabil.
Acesta figureaza in Top 100 de modele ale studiului cu un scor foarte respectabil, iar Renault se afla, de asemenea, confortabil in jumatatea superioara a clasamentului producatorului.
Stiri si mai bune vin din studiul de incredere al vehiculelor JD Power 2018, care plaseaza Dacia pe locul sapte dintre toti producatorii, cu mult inaintea Renault. Aceasta evaluare a scazut usor in studiul din 2019, dar Dacia obtine in continuare scoruri peste media industriei.
Recenziile proprietarilor de la clientii Dacia Duster de pe site-ul nostru spun, de asemenea, o poveste in general pozitiva, desi unii proprietari de masini timpurii au raportat probleme cu rugina. Acest lucru parea sa fie corectat in ultimii ani, asa ca speram ca ultima versiune sa nu aiba prea multe probleme de acest gen.
Cat de sigura este Dacia Duster

Acesta este unul dintre domeniile care necesita compromisuri pentru a obtine pretul ieftin, dar este singurul pe care nu ne simtim pe deplin confortabil, mai ales atunci cand Duster este o perspectiva atat de atragatoare pentru familiile cu buget mai redus.
Primiti doar patru airbaguri – pentru sofer, pasagerul de langa si „ la portiere”, in loc de 6 care sunt disponibile la majoritatea masinilor moderne, iar lipsa de airbaguri in spate inseamna ca pasagerii din spate nu vor avea nicio protectie.
Cerintele minime legale, cum ar fi franele antiblocare, controlul electronic al stabilitatii si un sistem de monitorizare a presiunii in anvelope sunt toate prezente si corecte, iar modelul Duster nu mai adauga nimic in plus.
Nu exista semne de ajutoare de conducere inteligente, cum ar fi avertismentul de iesire de pe banda sau franarea automata de urgenta, chiar si in lista de optiuni.
Acesta este motivul principal pentru care masina a obtinut doar trei din cinci stele in testele de impact Euro NCAP si, daca folositi Dacia Duster pentru a calatorii cu familia, cu siguranta va doriti mai multa siguranta sufleteasca.
Cu ce dotari vine Dacia Duster

Chiar daca e un model ieftin, multi clienti vor dori, probabil, sa mai adauge niste accesorii la dotarile de baza. Geamuri frontale electrice si blocarea de la distanta sunt incluse in echipamentul standard, dar un radio nu este.
Gradul de finisare Essential are “acel accesoriu important”, impreuna cu cele la fel de importante cum ar fi aer conditionat, conectivitate Bluetooth, DAB si o conexiune USB.
Am spune ca pachetul Confort este cel mai potrivit, pentru ca va ofera controlul vitezei de croaziera, un volan din piele, un computer de bord, geamurile electrice din spate, oglinzi electrice ale usii si un sistem de infotainment cu ecran tactil, completat cu navigare prin satelit si camera retrovizoare.
Masinile cu pachetul Prestige sunt dotate cu scaune din piele partial, climatizare si camere cu mai multe unghiuri, dar nu credem ca merita banii suplimentari pe care ii platiti, iar modelul Techroad adauga doar cateva infrumusetari cosmetice inutile, cum ar fi covorase de lux si niste finisaje interioare.
De ce ti-ai cumpara o Dacia Duster

Ti-ai cumpara o Dacia Duster pentru ca vrei stilul si caracterul practic al unui SUV, dar bugetul tau nu se poate intinde pana la un Nissan Qashqai si nu doriti o masina la mana a doua.
Dacia Duster va ofera foarta multă “masină” pentru o suma extrem de mica, iar compromisurile pe care trebuie sa le faceti pentru a obtine aceasta accesibilitate sunt mai mici decat au fost pana acum. Este o valoare incredibila.