Dacia urmează să introducă un nou fastback, care vizează direct Volkswagen Golf
- Caroseria fastback cu cinci uși
- Se așteaptă să aibă motorizare pe benzină
- Va rivaliza cu Volkswagen Golf și Skoda Octavia
Dacia își extinde gama de mașini cu noul Spring care sosește în acest an și SUV-ul Bigster în curs de dezvoltare. Însă cea mai recentă speculație este despre Dacia C-Neo.
Dacia C-Neo se diferențiază de majoritatea mașinilor de familie dezvăluite în ultimele 12 luni prin faptul că nu va fi un SUV, acest rol revenind lui Bigster și noului Duster. În schimb, va fi un hatchback/fastback, cu o formă similară cu cea a Skoda Octavia, și există posibilitatea ca un model break să fie lansat ulterior.
Deși detaliile despre C-Neo sunt încă secrete, imaginile noastre exclusive oferă o sugestie timpurie a designului său exterior. Mai multe detalii vor fi probabil dezvăluite mai aproape de data estimată de lansare, care este undeva în jurul anului 2026.
Ce știm despre Dacia C-Neo?
Hai să vorbim despre nume. Proiectul este denumit intern C-Neo, ceea ce ne spune că acesta va fi un nou vehicul din segmentul C – cam de mărimea Volkswagen Golf, Ford Focus sau Skoda Octavia. În comparație cu gama actuală de modele Dacia, C-Neo va fi mai mare decât Sandero și va fi pe aceeași scară cu Jogger.
În loc să fie un vehicul cu șapte locuri ca Jogger, Dacia C-Neo va fi proiectat pentru cinci pasageri, având un stil de caroserie hatchback alungit (adică fastback, un termen mai rar folosit), asemănător cu Skoda Octavia. Acest lucru ar putea fi practic, deoarece mașinile de acest tip oferă în general mai mult spațiu în portbagaj decât hatchback-urile tipice, cum ar fi Volkswagen Golf. Cum spuneam, există și posibilitatea să apară o variantă break, așa cum e obișnuit în segmentul C.
În ceea ce privește designul exterior, se așteaptă ca Dacia să folosească cel mai recent limbaj de design al său, similar cu cel văzut pe noul Duster și pe conceptul Bigster. Imaginile noastre exclusive arată farurile în formă de Y caracteristice mărcii și linii robuste ale arcului roții, elemente întâlnite și pe alte modele Dacia.
Motorizare Dacia C-Neo
Denis Le Vot, CEO-ul Dacia, a confirmat că marca urmează planul de a lansa un nou model în segmentul C, folosind platforma CMF-B a Renault, aceeași platformă utilizată pentru Renault Clio, Captur și Nissan Juke.
Similar cu aceste mașini și majoritatea gamei Dacia, C-Neo nu va fi disponibil ca model complet electric. Marca rămâne concentrată pe oferirea de mașini de familie eficiente și accesibile, considerând că o combinație de motoare pe benzină pură și hibride este cea mai bună opțiune. În prezent, platforma poate susține motoare începând de la un 1.0 litri cu trei cilindri și 110 CP, până la motorul full-hibrid de 1.6 litri și 140 CP, așa cum se găsește în modelul Jogger.
Pret Dacia C-Neo și lansare
Mai durează ceva timp înainte să vedem o Dacia C-Neo pe piață, așa că prețurile exacte nu sunt încă clare, dar se anticipează că va oferi raportul calitate-preț tipic pentru Dacia în segmentul său. Un preț de pornire similar sau poate chiar puțin mai mare decât cel al Jogger-ului ar fi o estimare rezonabilă.
Le Vot ne-a spus că Dacia încă se gândește dacă să ducă proiectul până la producție sau nu. Cu lansarea iminentă a noilor Duster și Bigster, rămâne de văzut dacă o altă mașină de familie de la Dacia ar fi viabilă din punct de vedere financiar. Dacă C-Neo primește undă verde pentru producție, ar ajunge probabil în showroom-uri cam în 2026.
În ultimul deceniu, Dacia și-a consolidat poziția pe piața din Europa, cu 562.890 de mașini vândute în Europa în 2023, în creștere cu 17,4% a/a, urcând pe locul 10 la nivel european.
Ne imaginăm că un concurent pentru Volkswagen Golf și Skoda Octavia de la Dacia ar avea mulți cumpărători în țara noastră, dacă va fi cu adevărat disponibil.
Urmărește RomAuto.ro pe Google News