![Cutie de viteze automata DSG](https://www.romauto.ro/articole/wp-content/uploads/2022/09/image-258-1024x573.png)
Combinând confortul unei automate cu precizia unei manuale, cutia de viteze cu schimbare directă (DSG) este diferită de orice transmisie convențională.
Prin tehnologia sa de ultimă oră și electronica avansată, DSG simte modul în care conduceți și, astfel, prezice următoarea schimbare de viteză de fiecare dată. Oferă o schimbare rapidă, fără întreruperi și crește eficiența peste cea a oricărei automate tradiționale.
- Ce este o cutie de viteze DSG?
- Cum functioneaza o cutie de viteze DSG?
- Cum să conduci o mașină cu cutie de viteze DSG?
- Cât costă o cutie de viteze DSG?
- Cutiile de viteze DSG sunt fiabile?
- Care este diferența dintre un DSG și alte cutii de viteze automate?
- Care sunt problemele cu cutiile de viteze DSG?
Disponibilă pe majoritatea modelelor Volkswagen, în versiunile cu 6 și 7 trepte, unitatea de control a cutiei de viteze DSG utilizează informații precum turația motorului, viteza, poziția accelerației și modul de conducere pentru a selecta treapta optimă și a determina punctul ideal de schimbare.
Acest lucru aduce un nou nivel de claritate la schimbarea vitezelor, fiecare luând mai puțin de patru sutimi de secundă pentru a fi finalizată.
DSG poate fi, de asemenea, utilizat manual prin intermediul manetei de viteze Tiptronic sau cu paletele opționale. Fie că o lăsați pe seama unității de control, fie că preluați singur controlul, transmisia DSG oferă de fiecare dată schimbări de viteză rapide și netede.
Ca și în cazul altor tipuri de cutii de viteze automate, va trebui să plătiți suplimentar dacă doriți o cutie de viteze automata DSG față de o cutie de viteze manuală standard, așa că merită să aveți în vedere acest lucru dacă aveți un buget restrâns.
Cutiile de viteze cu dublu ambreiaj pot fi și mai grele și, în unele cazuri, pot fi mai puțin eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil decât cutiile de viteze manuale – acest lucru, totuși, va depinde de mașina pe care o cumpărați. Puteți decide că acestea sunt mici sacrificii pentru confortul unei „cutii automate”.
Ce este o cutie de viteze DSG?
Dacă ați început recent să cautati o mașină cu o cutie de viteze automată, este posibil să fi auzit sau citit despre o „DSG”, cunoscută și sub numele de cutie de viteze cu dublu ambreiaj.
O cutie de viteze automata DSG este efectiv un tip de transmisie automată și este disponibil ca opțiune la unele mașini sau ca standard la altele. Dar ce este, cu ce diferă de alte cutii de viteze și ar trebui să cumperi o mașină cu una?
Un DSG este o cutie de viteze cu două ambreiaje. Sunt extrem de populare pe mașinile construite în cadrul Grupului Volkswagen, cum ar fi Volkswagen, Audi, Skoda și Seat și, mai recent, au fost oferite de alte mărci, inclusiv Ford, Hyundai și Kia, datorită capacității lor, în unele cazuri, de a îmbunătățire a economiei de combustibil.
![oooo pareri](https://www.romauto.ro/files/blog/2022/cutie-de-viteze-atomata-DSG-2.jpg)
În timp ce majoritatea mașinilor vin cu un singur ambreiaj, cel de-al doilea stabilește ce treaptă probabil vei dori în continuare și o pregătește.
Teoretic, asta înseamnă că cutia de viteze este întotdeauna pregătită pentru următoarea ta mișcare, astfel încât schimbările de viteză sunt vizibil mai rapide și mai netede, deși este puțin probabil să observi o mare diferență între o cutie de viteze automata DSG și o cutie de viteze automată convențională de la volan.
Acesta este unul dintre motivele cheie pentru care sunt favorizate și în mașinile de performanță de la producători precum Mercedes, BMW și Porsche.
Cum functioneaza o cutie de viteze DSG?
DSG combină ușurința unei transmisii automate convenționale cu sentimentul sportiv al unei transmisii manuale. O cutie de viteze automata DSG constă în interior din două unități de cutie de viteze independente. Prin ambreiajul dublu, ambele cutii de viteze sunt conectate alternativ la motor prin doi arbori de transmisie, în funcție de treapta de viteză curentă.
Actuatoarele hidraulice ale ambreiajului dublu permit efectuarea schimbărilor de viteze fără nicio reducere a tracțiunii. Cutia de viteze este controlată printr-o mecatronică, care conține unitatea electronică de control al transmisiei, diverși senzori și o unitate de operare hidraulică într-un pachet compact.
Senzorii inteligenți dintr-o cutie de viteze DSG măsoară în mod constant o serie de variabile, inclusiv cât de repede mergi, cât de greu trage motorul și poziția accelerației pentru a determina treapta optimă și punctul de schimbare.
Modul în care conduceți și modul de conducere în care vă aflați (dacă mașina dvs. are moduri diferite) vor ajuta, de asemenea, cutia de viteze să știe când trebuie schimbată; poate face acest lucru în doar câteva sutimi de secundă.
DSG are două moduri de condus: Normal și Sport. În modul Sport, DSG extinde treptele mai mult și, dacă este necesar, poate schimba și mai devreme. Folosind modul Tiptronic, schimbările de viteză pot fi executate și manual, totuși, puteți face întregul proces și mai sportiv folosind padelele de schimbare a vitezei de pe volanul multifuncțional.
Ambreiajul este întotdeauna acţionat complet automat. În funcție de cerințele dvs. de conducere, o selecție de versiuni DSG cu diferite caracteristici poate fi utilizată pentru a asigura o conducere perfectă.
Cum să conduci o mașină cu cutie de viteze DSG?
Pentru mulți șoferi, drumurile noastre din ce în ce mai aglomerate înseamnă că o mașină cu o cutie de viteze manuală devine din ce în ce mai neatrăgătoare, mai ales dacă trebuie să te confrunți cu o mulțime de trafic unde utilizarea constantă a ambreiajului poate deveni obositoare și enervantă, motiv pentru care, mulți oameni aleg cutii de viteze automate pentru că facilitează conducerea.
![oooo pareri](https://www.romauto.ro/files/blog/2022/cutie-de-viteze-atomata-DSG-3.jpg)
Conducerea unei mașini cu o cutie de viteze DSG nu este cu adevărat diferită de conducerea majorității altor automate – va trebui să puneți piciorul pe frână pentru a comuta între neutru, parcare, marșarier sau deplasare.
Eliberarea frânei în marșarier sau în deplasare va însemna că mașina începe să se miște înapoi sau, respectiv, înainte – acest lucru este deliberat, deoarece facilitează manevrarea la viteză mică. Parcarea ar trebui folosită atunci când părăsiți mașina, deoarece blochează transmisia, dar va trebui totuși să aplicați frâna de mână.
Atunci când manevrează la viteză mică, majoritatea mașinilor cu o cutie de viteze automata DSG acționează în același mod ca a automata, în sensul că se vor deplasa înainte atunci când sunt în treapta D sau în marșarier, imediat ce ridici piciorul de pe pedala de frână. Acest lucru facilitează îndeplinirea sarcinilor, cum ar fi mutarea mașinii în și în afara locurilor de parcare.
Majoritatea mașinilor moderne echipate cu o cutie de viteze automata DSG, vin și cu ceea ce se numește un mod manual, care vă permite să anulați computerul care controlează schimburile de viteze ale mașinii.
Poate doriți să selectați o treaptă de viteză inferioară pentru urcarea sau coborârea dealurilor abrupte sau pentru când doriți să depășiți, iar acest lucru se face în general prin schimbarea manetei de viteză la stânga și mișcând maneta înainte sau înapoi pentru a selecta treapta dorită.
La unele mașini acest lucru se poate face și prin palete montate în spatele volanului cu butoane plus și minus pentru schimbarea în sus și respectiv în jos. Nu toate mașinile urmează exact același model cu comenzile lor, așa că merită să vă familiarizați cu modul în care funcționează sistemul dacă nu sunteți familiarizat cu mașina.
Cât costă o cutie de viteze DSG?
Unele mașini sunt oferite exclusiv cu un DSG, cum ar fi Porsche 911 GT3 – deși marca auto germană îl numește în schimb PDK – dar în cele mai multe cazuri, în special în hatchback-urile mainstream, este o opțiune destul de scumpă.
Costul depinde de tipul de mașină pe care îl cumpărați și de marca de care este fabricat, dar va fi de obicei mai mare de 1.200 de euro. Pentru a dota Volkswagen Golf cu un DSG, de exemplu, veți avea nevoie de aproape 1.800 de euro.
![oooo pareri](https://www.romauto.ro/files/blog/2022/cutie-de-viteze-atomata-DSG-4.jpg)
În ceea ce privește performanța și economia, nu există o diferenta foarte mare între transmisiile automate traditionale și o cutie de viteze automata DSG. DSG-urile tind să fie puțin mai grele decât omologii lor și acest lucru poate duce la un consum mai puțin eficient, desi se promoveaza invers.
Dacă folosim din nou exemplul Golfului, modelul pe benzină de 1,5 litri TSI de 148 CP cu cutie de viteze manuală revine între 4,91 și 5,25 L/100km în conformitate cu noile linii directoare de testare WLTP, în timp ce aceeași mașină cu DSG revine între 5,33 și 5,5 L/100km.
Emisiile lor de CO2 sunt aproape identice, cu 119 g/km, respectiv 118 g/km. Timpii lor de 0-100 km/h sunt, de asemenea, identici.
Cutiile de viteze DSG sunt fiabile?
În majoritatea cazurilor, atât o cutie de viteze DSG cu șase trepte, cât și cu șapte trepte va fi la fel de fiabilă ca orice altă cutie de viteze. Unii proprietari au raportat că cutiile de viteze mai vechi au fost predispuse la defecțiuni ocazionale, dar cutiile mai noi par să le fi depășit.
Defecțiunile au inclus rulmenți zgomotoși, tremurături și trecerea în modul „acasă șchiopătată” (unde computerul motorului limitează puterea la minimum).
Cu toate acestea, toate piesele mecanice se pot uza în timp dacă nu sunt întreținute sau înlocuite corespunzător, iar cutiile de viteze automate sunt mai complicate decât cele manuale.
Dacă căutați o cutie de viteze automată, nu lăsați defecțiunile relativ neobișnuite să vă dezamăgească – un DSG este de obicei unul dintre tipurile de cutii de viteze mai line și mai eficiente și majoritatea supraviețuiesc cel puțin 260.000 de km, dacă nu mai mult.
Care este diferența dintre un DSG și alte cutii de viteze automate?
Dacă comparați diferite tipuri de cutii de viteze automate, este posibil să comparați și diferite companii de mașini – majoritatea rămân doar cu un singur tip.
Principala diferență este cel de-al doilea pachet de ambreiaj al lui DSG, care pregătește următoarea treaptă de viteză pentru o schimbare rapidă, lină și relativ eficientă. Unele cutii de viteze automate tradiționale, „convertitoare de cuplu”, sunt chiar mai fine și mai silențioase, dar de obicei sunt mult mai puțin eficiente.
![oooo pareri](https://www.romauto.ro/files/blog/2022/cutie-de-viteze-atomata-DSG-5.jpg)
De asemenea, puteți alege un CVT sau, în unele cazuri, un manual automat. CVT-urile (transmisia constantă variabilă) nu au trepte diferite ca atare și tind să acorde prioritate eficienței față de orice altceva.
La mașinile cu putere mai mică, acest lucru poate însemna că motorul se rotește zgomotos în mod inutil. Pe de altă parte, manualele automate pot fi uneori lente la schimbarea vitezei și, de asemenea, sacadate.
Care sunt problemele cu cutiile de viteze DSG?
Niciun sistem mecanic nu este 100% rezistent, dar pe măsură ce producătorii auto folosesc din ce în ce mai mult transmisii DSG, s-ar părea că rata de eșec a acestora este foarte scăzută.
La unele modele mai vechi, proprietarii au raportat defecte ale DSG-urilor, cum ar fi rulmenți zgomotoși sau tremurături de la transmisie, dar acestea sunt, în general, puține.
Citeste si Cum să conduci o mașină cu cutie automată
Deoarece DSG-urile sunt complet automatizate, acestea sunt de fapt mult mai puțin deschise la abuz decât un manual tradițional. Într-un manual obișnuit, treptele ar putea fi „scârșite” de un șofer care crede ca stie cum sa conduca sportiv (insa nu stie ce face) sau ambreiajul s-ar putea uza prematur dacă nu este operat corect.