Motorizare Cupra Leon si performanta
Gama de motoare Cupra s-a extins pentru a include mai multe niveluri de putere, așa că nu e doar o mașină hatchback sportivă. Pentru a păstra lucrurile simple, le-am listat mai jos în ordinea puterii, începând cu modelul de top.
Cupra Leon 300 împarte motorul cu Volkswagen Golf GTI Clubsport și cei 2,0 litri sunt, de asemenea, foarte apropiați de motorul Golf R. Cu cei 300 CP, atinge 0-100 km/h în 5,7 secunde și ajunge la o viteză maximă de 250 km/h, deși are doar tracțiune față. Sunetul motorului în interiorul Leon 300 impresionează, chiar dacă e posibil să fie amplificat de difuzoare, iar răspunsul la accelerație pare mai precis decât la Volkswagen.
Șasiul a fost reglat impecabil pentru a oferi un echilibru și mai bun între precizia la condus și confortul rutier față de GTI Clubsport. De asemenea, oferă un raport calitate-preț mai bun, cu amortizoare adaptive incluse ca standard, în loc să fie un extra costisitor.
În general, pare că inginerii au petrecut și mai mult timp perfecționându-i răspunsurile pentru a oferi cea mai bună experiență, iar chiar și schimbările de viteză de la cutia automată DSG cu șapte viteze par mai rapide.
Motorul pe benzină de 2,0 litri de la Leon vine și în alte două variante de putere: Leon 245 este la mijloc și reprezintă un compromis excelent între preț, performanță și specificații, costând cam cu aproximativ 3.600€ mai puțin. Folosește același motor de 245 CP ca și Golf GTI standard și vine cu o cutie DSG, atingând 0-100 km/h în 6,4 secunde.
Cu aproximativ 2.400€ mai puțin decât Leon 245, avem Leon 190. Acesta folosește, de asemenea, motorul de 2,0 litri și nu este mult mai lent, având un timp de 0-100 km/h de 7,2 secunde. Este și ceva mai economic în ceea ce privește consumul de combustibil față de opțiunile mai puternice, dar dacă economia de combustibil și un preț de achiziție scăzut sunt importante, atunci s-ar putea să te orientezi mai bine spre Leon 150.
Leon 150 reprezintă punctul de pornire în gama de prețuri Leon, iar dacă nu îți pasă de o transmisie manuală, prețul începe de sub 36.000€. Motorul pe benzină de 1,5 litri nu are puterea și dinamica opțiunilor de 2,0 litri, realizând 0-100 km/h în 9,2 secunde (8,9 secunde cu transmisia automată DSG).
Merită menționat că fără suspensia adaptivă și sunetul caracteristic motoarelor de top, Leon 150 nu se simte la fel de sportiv și nici nu oferă o experiență la volan la fel de captivantă ca competitorii la un preț similar, precum Mazda3 sau BMW Seria 1.
Între timp, Cupra Leon e-Hybrid beneficiază de un motor pe benzină de 1,4 litri, un motor electric și o baterie pentru o experiență de condus complet diferită.
Cei 245 CP combinați sună impresionant, dar este cel mai greu dintre toate și necesită 6,7 secunde pentru a atinge 0-100 km/h. Această greutate suplimentară afectează puțin manevrabilitatea, ceea ce înseamnă că Leon hibrid va fi cel mai puțin agil dintre toate pe un drum sinuos.