Verdict – Este Cupra Formentor o mașină bună?
Cupra Formentor reprezintă începutul unei noi epoci pentru marca derivată de la SEAT; a fost primul model Cupra care a apărut fără un corespondent SEAT. Chiar dacă ulterior a venit și hatchback-ul integral electric Cupra Born, Formentor rămâne un punct de referință al gamei cu modele pe benzină puternice, dar și hibride economice.
Citește rezumatul în continuare, sau sari direct la subiectul care te interesează mai mult.
- CO2 si Consum 3.5/5
- Motoare si performanta 4.6/5
- Interior si confort 4.2/5
- Practicitate 4/5
- Fiabilitate si siguranta 4.2/5
Modele, specificații și alternative pentru Cupra Formentor
La început, Cupra Formentor venea doar cu un motor pe benzină de 310 CP, folosit deja și în Cupra Ateca și Volkswagen Tiguan R. Acum, gama include și două hibride (de 204 și 245 CP) și încă trei motoare pe benzină, de 150, 190 și 245 CP.
Există cinci niveluri de echipare. Cele cu 245 CP sau mai mult sunt rezervate nivelului „VZ”; doar motoarele mai puțin puternice sunt disponibile pentru „V1” și „V2”. În iunie 2023, a apărut și o ediție limitată „VZN”, cu jante negre mate de 19 inch, scaune tip bucket și un plafon panoramic, având un preț de pornire de 55.000 euro.
Modelul de top cu 310 CP ajunge de la 0 la 100 km/h în 4,9 secunde, în timp ce hibridul de 245 CP are nevoie de 7 secunde, dar poate rula până la 55 km exclusiv pe electric.
Pentru cumpărătorii particulari, motorul pe benzină de 1,5 litri TSI rămâne probabil cea mai bună alegere. Cu 150 CP și un timp de 8,9 secunde de la 0 la 100 km/h, e suficient de rapid pentru majoritatea șoferilor de SUV. Acest motor fin și rafinat are un consum de aproximativ 5,9 L/100 km. Prețul său de pornire, în jur de 35.000 euro, îl face atractiv pentru mulți cumpărători.
Deși nu oferă o senzație prea puternică la volan, Cupra Formentor este distractiv de condus. Aderența e foarte bună, iar versiunile cu tracțiune integrală sunt impresionante în orice vreme. Rularea e stabilă, chiar dacă Formentor e mai înalt decât Cupra Leon. Există mai multe moduri de condus, culminând cu modul Cupra, care oferă un sunet mai intens al motorului și o direcție mai fermă.
Poate că e un model nou, dar Formentor împarte majoritatea interiorului cu Cupra Leon și, implicit, cu SEAT Leon. Interiorul e familiar, dar ecranul touchscreen ar putea fi mai intuitiv. Anumite materiale din plastic nu justifică prețul modelului de top, de peste 46.000 euro. Aceeași critică e valabilă și pentru Volkswagen T-Roc R și Cupra Ateca.
Formentor oferă un portbagaj de 420 de litri. Spațiul pentru pasagerii din spate e generos, deși aceștia ar putea avea probleme să vadă în față din cauza scaunelor sportive mari. Formentor pare o versiune coupe a lui Cupra Ateca, iar designul său va atrage pe cei care vor să se distingă în mulțimea de SUV-uri obișnuite.