Citroen C5 Aircross este cel mai mare SUV al mărcii și iși împărtășește bazele cu Peugeot 3008 și luptă cu o armată de rivali care includ Nissan Qashqai, Renault Kadjar, Skoda Karoq, Ford Kuga, și Kia Sportage. (review-ul nostru despre Kia sportage 2022 aici)
- CO2 si consum 3.5/5
- Motoare si performanta 3/5
- Interior si confort 4/5
- Practicabilitate 4/5
- Fiabilitate si siguranta 4/5
- Citroen C5 Aircross pret
Având în vedere cât de distinct este C3 Aircross, Citroen a avut sarcina incomodă de a face C5 Aircross suficient de diferit pentru a-l face dezirabil, fără a construi o clonă mai mare a lui C3 Aircross.
Facelift-ul din 2022 i-a dat lui Citroen C5 Aircross i-a dat un aspect mai brutal și mai robust, pentru a-l separa de frații săi. Aceasta include o grilă refăcută și un design cu faruri LED plus niște placare suplimentară a caroseriei pentru a crea un aspect mai impunător.
Ca și până acum, există câteva detalii îngrijite, cum doua linii care unesc farurile si incorporeaza logo-ul marcii. C5 Aircross 2022 arată în general bine și, nu se va pierde într-o parcare plină de SUV-uri de dimensiuni similare.
Există, probabil, mai mult fler de design în interior, unde C5 Aircross se potrivește cu Peugeot 3008 pentru un stil high-tech, dar lucrează într-un mod total diferit.
Actualizarea din 2022 a introdus un grup de instrumente digital standard de 12,3 inchi alături de un nou ecran de infotainment de 10 inchi. Toate modelele au conectivitate Android Auto și Apple CarPlay, precum și navigație Citroen Connect încorporată.
Nu există modificări majore pentru versiunea plug-in hybrid (PHEV), dar are o lumină LED albastră pe parbriz, permițând pietonilor să vadă când este în modul numai electric. Un buton de comandă oferă acces mai rapid la informații specifice hibridului din cadrul sistemului de infotainment.
Din păcate, în timp ce Citroen C5 Aircross este în general confortabil, nu poate egala rivalii în ceea ce privește manevrabilitatea. Citroenul oferă puține recompense pentru un șofer entuziast, cu o senzație redusă de la direcția sa ușoară, o reticență în viraje și o tendință de a se înclina dacă este condus cu vigoare.
CO2 si consum Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross 2022 oferă o gamă de motoare pe benzină și diesel care ti vor părea familiare dacă ai aruncat o privire vreodată la o broșură Peugeot 3008. Cel mai eficient este dieselul BlueHDi de 130 CP, despre care Citroen susține că are un consum de ~4.1 L/100km cu o cutie manuală cu șase trepte sau automată cu opt trepte, si emisii de CO2 de 130 g/km.
Este interesant de remarcat că fiecare Citroen C5 Aircross oferă cea mai bună economie atunci când sunt montate cele mai mari roți de 19 inchi – ofertele de 17 și 18 inchi fac ca consumul de combustibil să crească usor.
BlueHDi 180 diesel a fost întrerupt în 2020. Deși a oferit mult mai multă performanță decât motorul „130” cu putere redusă, a fost și mai scump de rulat, cu o economie de combustibil considerabil mai mare, de aproximativ 5 L/100km.
Motoarele pe benzină PureTech 130 atractive și sunt impresionant de economice în sine, pentru cei care se așteaptă să parcurgă mai puțin de aproximativ 20.000 km pe an.
Se sustine un consum de 5.1 L/100km, cu emisii de CO2 începând de la 139 g/km atunci când este echipată cu o cutie de viteze manuală cu șase trepte. PureTech 180 – care nu mai este oferit (din cate stim noi, în Romania, lu’ ăia din Franta nu stim) a avea un consum oficial de 6 L/100km.
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid combină un motor pe benzină de 1,6 litri și un motor electric pentru a produce 225 CP. Este capabil să ruleze până la 55 de kilometri pur electric din acumulatorul său de 13,2 kWh și va dura aproximativ două ore pentru a se încărca dintr-o casetă de perete de 7 kW.
Citroen susține că PHEV va returna cifre de economie de combustibil de 1.17 L/100km și emisii de CO2 de 32 g/km.
Motor si performanta Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross 2022 se naște pe aceeași platformă mecanică ca și Peugeot 3008, iar cele două modele împărtășesc motoare și cutii de viteze.
Cu toate acestea, o mare diferență este suspensia mult lăudată Citroen „Progressive Hydraulic Cushion”. Aceasta ia locul opritoarelor convenționale care limitează de obicei cursa suspensiei, înlocuindu-le cu amortizoare hidraulice mici.
Citroen susține că, în loc să experimenteze un șoc brusc în timp ce se comprimă complet, ceea ce se poate întâmpla cu suspensiile convenționale, sistemul amortizează aceste șocuri, sporind astfel confortul.
Având în vedere că Citroen C5 Aircross se dorește a fi în primul rând o mașină confortabilă, calitatea de rulare a versiunilor de top este o dezamăgire semnificativă. Această lipsă de netezime ar putea fi trecută cu vederea dacă mașina nu s-ar simti oarecum letargică în viraje.
Direcția este prea ușoară și lipsită de senzație, în timp ce suspensia superioară a mașinii permite inclinarea caroseriei în curbe, iar virajul este vag și imprecis.
Mai mult, designul scaunelor este ceea ce Citroen numește „confort avansat”, care se concentrează mai mult pe a face călătoriile lungi mai confortabile decât pe oferirea de sprijin în timpul virajelor entuziaste.
Citroen C5 Aircross are tracțiune față, si desi este un SUV, capacitatea de off-road este slabă, dacă nu optați pentru anvelopele de 18 inchi Mud and Snow.
Acestea se combină cu sistemul opțional Grip Control pentru a oferi roților din față puțin mai multă tractiune pe suprafețe alunecoase, dar un teren de camping umed este maximul pe care am recomanda să te aventurezi.
Citroen C5 Aircross benzina
Motorul PureTech S&S de 130 CP de 1,2 litri, este singura varianta pe care o ai la dispozitie pe benzina, si dispune de oprire/pornire automată, fiind disponibil fie cu o cutie manuală cu șase trepte cu un consum de 6.1 l/100 Km, fie cu o cutie automată cu opt trepte cu un consum de 6.6 l/100 Km.
Motorul este foarte silențios, aducandu-ti aminte de prezenta lui doar atunci când accelerezi puternic. În ciuda dimensiunilor sale mici, o cantitate impresionantă de putere asigură că Citroen C5 Aircross poate face progrese relaxate.
Cutia de viteze automată cu opt trepte este cea mai bună atunci când nu o grăbești, oferind schimbări de viteză rezonabil de fluide.
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid folosește un motor turbo de 1,6 litri, un motor electric și un acumulator. Motorul pe benzina furnizează 180 CP, dar puterea este sporită la 225 CP cand intra Thor pe fir. Toată această putere este trimisă către roțile din față printr-o cutie de viteze automată cu opt trepte.
Accelerația de la 0 la 100 km/h durează 8,7 secunde, iar cutia de viteze face o treabă bună in schimbarea lina a vitezelor de cele mai multe ori, dar ii mai da cu virgula cand apesi brusc pedala de accelerație.
Rafinamentul este demn de remarcat, în special în modul electric, unde izolarea fonică ajută la păstrarea zgomotului în interior. Uneori când ii dai cheie, ai impresia ca motorul pe benzină nu pornește.
Citroen C5 Aircross diesel
Citroen C5 Aircross diesel are un motor BlueHDi S&S de 130 CP, care poate fi asociat cu o cutie de viteze manuală cu șase trepte sau automată cu opt trepte.
Atunci când este asociat cu cutia de viteze automată cu opt trepte, BlueHDi 130 oferă o conducere lină și în mare parte rafinată, cu mormăitul diesel familiar vizibil doar la viteze mai mari.
În oraș, schimbările cutiei de viteze automate sunt insesizabile atunci când conduceți blând, dar, la fel ca versiunea pe benzină, poate reacționa mai lent atunci când apesi puternic accelerația. În timpul testului nostru atat in oras cat si pe autostrada, am avut un consum de ~5.3 L/100km.
Interior si confort Citroen C5 Aircross
Când vine vorba de confort, care este unul dintre domeniile în care se considera ca exceleaza Citroen, performanța sa dezamăgitoare pe drumurile accidentate este destul de slaba, si este rusinos că nici „scaunele de confort avansat” ale mărcii nu impresionează în mod deosebit, deși suspensia de lux Progressive Hydraulic a lui C5 Aircross înlătură bine majoritatea denivelărilor.
Scaunele arată grozav, mai ales în finisajul „Urban Black”, iar natura lor moale le face confortabile la început, dar le lipsește suportul lateral atunci când intri in viraje, făcând puțin pentru a vă menține în poziție verticală.
Dacă scaunele de confort avansat ar fi fost la înălțimea numelui lor, interiorul lui Citroen C5 Aircross ar fi fost greu de reproșat. Este impresionant de puțin zgomot de vânt sau de drum în mers și, cu siguranță, nu lipsește echipamentul standard.
Bord Citroen C5 Aircross
Cu un aspect unic și interesant care contrastează puternic cu futuristul Peugeot 3008, pasionații de design vor găsi multe să le placă la interiorul lui Citroen C5 Aircross.
C5 Aircross 2022 prezintă electronice de înaltă tehnologie pe un fundal de materiale arătoase, tactile și scheme bogate de culori. Un grup de instrumente digital de 12,3 inchi este standard pentru fiecare model, iar o actualizare pentru 2021 a introdus un ecran tactil de infotainment mai mare de 10,0 inchi în consola centrală.
În timp ce tabloul de bord arată și se simte scump, panourile ușilor sunt mai puțin plăcute la atingere, cu o senzație ieftină în jurul mânerelor ușilor și al comutatoarelor geamurilor.
Există puține modificări care să indice că sunteți într-un C5 Aircross hibrid plug-in, dar în mod intrigant, o lumină albastră în spatele oglinzii retrovizoare informează pietonii când mașina este în modul electric.
Echipament Citroen C5 Aircross
Pe lângă multitudinea de upgrade-uri vizuale și tehnologice pentru 2022, Citroen a optimizat și nivelurile de echipare ale lui C5 Aircross. Acum există trei dintre care să alegeți: Live Pack, Feel și Shine.
Citroen C5 Aircross Live Pack vine echipat cu jante din aliaj de 17 inchi, faruri ECO LED + Lumini de zi cu LED, sistem audio DAB pe ecran tactil 8″ + 6 boxe + Bluetooth + 2*USB + Mirrorscreen, aer conditionat si Citroen Advanced Comfort.
Urcând în gamă, modelele Feel beneficiază de dublu climatronic, sistem media cu radio DAB pe ecran tactil 10’’ + 6 boxe + Bluetooth + 2* USB + Recunoastere vocala + Mirrorscreen, sistem acces / demaraj “maini libere”, incarcator on-board 3 kW monofazic, si jante aliaj 18 inchi.
Citroen C5 Aircross Shine adaugă mai multe elemente de design, cum ar fi geamuri laterale spate si luneta cu tenta inchisa.
Acest echipament primește, de asemenea, camera marsarier + senzori de parcare fata / spate, Pack Drive Assist, si sistem de navigatie 3D cu radio DAB pe ecran tactil 10’’ + 6 boxe + Bluetooth + 2* USB + recunoastere vocala.
Practicabilitate Citroen C5 Aircross
Scaunele sunt toate montate destul de sus, ceea ce ofera tuturor celor aflați la bord o vedere clara in jur. Vizibilitatea este impresionantă pentru șofer, care beneficiază și de oglinzi exterioare mari.
Manevrabilitatea este, de asemenea, un costum puternic – Citroen C5 Aircross are un cerc de viraj surprinzător de strâns, iar direcția este ușoară, ceea ce face ușoră conducerea pe străzile urbane aglomerate.
Pasagerii din fata se bucură de mult spațiu pentru a se întinde și de spațiu pentru cap generos. Scaunul soferului este reglabil electric, si facilitează găsirea unei poziții de conducere confortabile.
Există o gamă generoasă de zone de depozitare, inclusiv un coș central, răcit, care este la îndemână pentru a păstra băuturile răcoroase într-o călătorie lungă.
Portbagaj Citroen C5 Aircross
Cu scaunele in pozitia implicita, capacitatea de 580 litri este deja generoasa, iar dacă rabatezi scaunele, spațiul portbagajului crește la 780 de litri la modelele obișnuite și la 600 de litri pentru PHEV. Dacă rabatezi complet scaunele – o sarcină oarecum greoaie – aveți la dispoziție 1.630 de litri.
Podeaua portbagajului este plată, iar hayonul are o deschidere largă pentru a facilita încărcarea obiectelor grele.
Fiabilitate si siguranta Citroen C5 Aircross
În ultimii ani, Citroen s-a străduit să-și păstreze reputația de calitate pe care o avea cândva. Cu toate acestea, Citroen C3 și Citroen C4 Cactus au avut rezultate destul de slabe in unele sondaje, dar nu există niciun motiv să ne îndoim de C5 Aircross 2022 atunci când vine vorba de siguranță.
Fiabilitate Citroen C5 Aircross
În 2021, Citroen a fost departe de top 10 marci auto în sondajul nostru Romanian Driver. Cu toate acestea, se pare că marca este afectată de performanța unora dintre modelele sale mai vechi (desi noi cerem informatii pentru masini cu o vechme de maxim 3 ani), proprietarii criticând sistemul de infotainment și calitatea proastă a construcției exterioare.
Cel mai mare scor al Citroen a fost la categoria costuri de funcționare. În ciuda acestui fapt, 17,2% dintre proprietarii Citroen au raportat cel puțin o defecțiune în primul an de proprietate, demonstrând că nici mașinile mai noi ale mărcii franceze nu sunt scutite de probleme.
Siguranta Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross a primit de la Euro NCAP in 2019, scoruri de 87% pentru protecția ocupanților adulți, 86% pentru protecția ocupanților copiilor, 58% pentru participantii vulnerabili ai traficului, și 75% în categoria de asistență la siguranță.
Există o mulțime de tehnologie standard care urmărește să reducă la minimum probabilitatea producerii unui accident.
Toate modelele au frânare de urgență autonomă (AEB), avertizare de părăsire a benzii și monitorizare activă a unghiului mort, în timp ce modelele superioare au recunoaștere a semnelor de trafic și asistență pentru șofer pe autostradă – o combinație de asistență pentru menținerea benzii și control activ al vitezei de croazieră care oferă efectiv control semi-autonom pe autostradă.
Citroen C5 Aircross pret
Citroen C5 Aircross LIVE PACK pret: de la 29.700* Euro, TVA inclus
DOTARI STANDARD (SELECTIE)
: Aer conditionat manual
: Sistem audio DAB pe ecran tactil 8″ + 6 boxe + Bluetooth + 2*USB + Mirrorscreen
: CITROËN ADVANCED COMFORT
: Senzori de parcare spate
: Pack Safety
: Tapiterie textila Silica Grey
: Jante aliaj 17” ELLIPSE
: Faruri ECO LED + Lumini de zi cu LED
MOTOARE DISPONIBILE: 1.2 PureTech 130 S&S BVM6
Citroen C5 Aircross FEEL pret: de la 30.600* Euro, TVA inclus
DOTARI Suplimentar față de LIVE PACK
: Combina de bord numerica 12’’, parametrabila si personalizabila
: Climatizare automata bi-zona
: Filtru cu carbon activ antialergeni si sistem AQS (Air Quality System) de purificare a aerului in functie de impuritatile detectate
: Iluminare LED spatiu picioare + iluminare LED suport pahare
: Jante aliaj 18” SWIRL (Gris Eclat Brillant)
MOTOARE DISPONIBILE 1.2 PureTech 130 S&S BVM6 si 1.5 BlueHDi 130 S&S EAT8
Citroen C5 Aircross SHINE pret: de la 36.400* Euro, TVA inclus
DOTARI Suplimentar față de FEEL
: Oglinzi exterioare rabatabile electric si incalzite cu avertizor de prezenta vehicul in unghiul mort
: Sistem de navigatie 3D cu radio DAB pe ecran tactil 10’’ + 6 boxe + Bluetooth + 2* USB + Recunoastere vocala
: Sistem acces / demaraj “maini libere” (ADML)
: Visio Park 1 (camera marsarier) + Senzori de parcare fata / spate
: Pack Drive Assist
: Pedalier aluminiu
: Tapiterie mixta Urban Black (Alcantara / TEP)
: Jante aliaj diamantate 18” PULSAR
MOTOARE DISPONIBILE 1.2 PureTech 130 S&S EAT8 si 1.5 BlueHDi 130 S&S EAT8
CIteste si:
*preturi la momentul scrierii acestui articol, 2 iulie 2022
Pagina oficiala Citroen C5 Aircross Romania