Citroen C4 electric este versiunea complet electrică a celui mai recent Citroen C4 (pe care l-am analizat separat), conceput pentru a rivaliza Nissan Leaf și Volkswagen ID.3.
- Autonomie si incarcare 4.5/5
- Motoare si performanta 4/5
- Interior si confort 4.5/5
- Practicabilitate 4/5
- Fiabilitate si siguranta 4.2/5
Citroen e-C4 este de fapt mașina soră a lui Peugeot e-2008 și DS 3 Crossback E-Tense, care fac toate parte din grupul Stellantis și costând sub 45.000 euro, e-C4 este accesibil pentru o mașină din clasa sa.
Vesi si pareri Citroen C4 2021
Caroseria în stil coupe nu aduce spațiu interior suplimentar, dar există spațiu decent pentru cap și genunchi pentru patru adulți și bagajele lor. Apropo de asta, portbagajul de 380 de litri este cu doar câțiva litri mai mic decât ID.3 și exact de aceeași dimensiune cu C4 pe benzină și diesel, ceea ce este impresionant pentru o mașină electrică cu o baterie mare.
Capacitatea sa de 50 kWh înseamnă că Citroen C4 electric poate gestiona până la 357 km cu o singură încărcare, în timp ce capacitatea sa de încărcare de 100 kW înseamnă că poate fi incărcat de la 0 la 80% în jumătate de oră folosind un încărcător rapid. O încărcare completă de la un wallbox de acasă de 7 kW durează aproximativ 7,5 ore. Un singur motor electric de 134 CP te duce de la 0 la 100 km/h în 9,7 secunde.
Am auzit plângeri despre acest grup motopropulsor care oferă de fapt mult mai puțină autonomie în lumea reală decât sugerează cifrele, dar Citroen sustine ca actualizarea pentru 2022 a făcut e-C4 mai eficient în lumea reală.
Interiorul se simte la fel de modern pe cât ai spera, în mare parte datorită cadranelor digitale standard și a unui ecran tactil mare, în timp ce sunt oferite și caracteristici precum un afișaj head-up, care este disponibil pemtru versiunea Shine. O mulțime de compartimente de depozitare arată dorința lui Citroen ca e-C4 să se potrivească în viața de familie și există chiar și un suport pentru tabletă pentru pasagerul din față.
Pe drum, caracteristicile remarcabile ale lui Citroen C4 electric sunt confortul și rafinamentul. Este deosebit de neted datorită suspensiei „Progressive Hydraulic Cushion”, care este concepută pentru a absorbi mai eficient denivelările și drumurile accidentate.
Este mai lent decât Volkswagen ID.3 și nu la fel de plăcut de condus, dar Citroen C4 electric ripostează cu un interior mai sofisticat, cu multe echipamente, în ciuda faptului că costă mai puțin. Este destul de practic, si ar trebui să atragă pe oricine are nevoie de o mașină de familie fără relaxantă.
Autonomie Citroen C4 electric
Citroen C4 electric este mai scump decât o versiune pe benzină sau diesel, dar economiile de costuri încep de îndată ce pleci din showroom. Reîncărcarea bateriei acasă ar trebui să coste câteva zeci de lei, mai degrabă decât aproximativ 400 de lei pentru a umple rezervorul; mai ales la preturile exagerate de acum. Tâmpit de exagerate. Mă enervez de fiecare dată.
Citroen e-C4 poate parcurge până la 357 de kilometri în condiții ideale, ceea ce este puțin mai mult decât cei 310 km ale lui Peugeot e-2008, dar în spatele autonomiei lui Volkswagen ID.3 de 58 kWh (424 km) sau Hyundai Kona Electric.
Încărcarea bateriei de 50 kWh va dura aproximativ 7h30min utilizând un wallbox de 7,4 kW, 5 ore cu un wallbox de 11kW, dar dacă trebuie să încarci în timpul unei călătorii, este compatibil cu statiile de încărcare rapidă de până la 100 kW. Acolo unde este disponibil, acest lucru va umple bateria de la 0 la 80% în jumătate de oră.
Cu o priză ranforsată Green’up poti încărca bateria în 4h30min pentru 100 de km de autonomie sau în 9 ore de la o priză casnică obisnuită.
Motor si performanta Citroen C4 electric
În timp ce unele mașini electrice sunt disponibile cu două motoare electrice, Citroen C4 electric vine în prezent cu un singur motor de 134 CP, trimițând puterea către roțile din față.
Acest lucru îi oferă un timp de 9,7 secunde pentru a ajunge la 100 km/h, ceea ce este puțin mai lent decât majoritatea rivalilor, simtindu-se similar cu răspunsul pe care l-ai obține de la un motor pe benzină sau diesel. Cel mai ieftin Volkswagen ID.3 gestionează sprintul într-o perioadă similară de timp, dar este disponibil și ca model „Pro Performance”, care durează doar 7,3 secunde și se simte rapid.
Citroen C4 electric este perfect în oraș, cu un răspuns puternic la viteze mici. Există și un mod „B” care crește cantitatea de frânare regenerativă, astfel încât să poti trimite mai multă energie înapoi în baterie.
Citroen a adoptat o abordare diferită a suspensiei, oferind lui e-C4 o configurație moale, concepută pentru a amortiza mai bine suprafețele accidentate. Nu este perfect, dar funcționează bine pentru a promova senzația de relaxare.
Dezavantajul este înclinarea în virajele mai stranse și reacții mai lente dacă trebuie să schimbi direcția rapid. Citroen C4 electric are o direcție poate prea ușoară, ceea ce este de ajutor în oraș, dar nu inspiră la fel de multă încredere ca ID.3 la viteze mai mari.
Interior si confort Citroen C4 electric
Calitatea interioară a făcut un pas înainte, iar tehnologia, cum ar fi ecranul de infotainment de 10 inchi și afișajul pentru instrumente, ajută să se simtă modern și elegant.
Există și o mulțime de atingeri inteligente, cum ar fi toate locurile pentru a depozita articolele răspândite în jurul consolei centrale. Locurile la îndemână pentru smartphone și un nou suport pentru tabletă pentru pasagerul din față sunt si ele convenabile.
De asemenea, ne bucurăm că acum există butoane fizice pentru controlul climatizării, astfel încât nu mai trebuie să utilizezi ecranul tactil doar pentru a regla temperatura. Acesta este un domeniu în care Citroen triumfă asupra VW-ului. Părere proprie.
Fiecare Citroen C4 electric este echipat cu suspensia Progressive Hydraulic Cushion de la Citroen, care este concepută pentru a absorbi mai bine impacturile de la denivelările și gropile severe, iar greutatea suplimentară a bateriei pare să lucreze în favoarea mașinii aici, deoarece e-C4 se simte mai stabil decât versiunea pe benzină.
Software-ul de infotainment de la Citroen este mai ușor de utilizat decât cel de la Volkswagen, dacă nu chiar la fel de simplu ca pe Hyundai și Kia. Dacă preferi o interfață de smartphone, Apple CarPlay și Android Auto sunt, de asemenea, standard.
Nivelurile de echipare se numesc Live Pack, Feel și Shine. Modelul entry-level are faruri LED, jante din tabla de 16 inchi, aer conditionat cu reglare manuala, si sistem media AIO (All In One) pe ecran tactil 10″ + 4 boxe + MP3 + DAB + Bluetooth + Mirrorscreen, ca standard.
Feel adaugă senzori de parcare spate, climatizare automata bi-zona, pack LED Vision și jante din tabla de 18 inchi.
Versiunile Shine vin cu camera marsarier + senzori de parcare fata / spate, pachet iluminat interior LED, sistem de navigatie cu radio DAB pe ecran tactil 10″ + 6 boxe + Bluetooth + Mirrorscreen, lumini de intalnire si de drum LED, stopuri LED, sistem acces / demaraj “maini libere” (ADML) si head-up display, printre altele.
Practicabilitate Citroen C4 electric
Deși nu stai la fel de sus în Citroen C4 electric ca într-un SUV obișnuit, poziția de conducere este puțin mai impunătoare decât în Volkswagen ID.3. Citroen a prioritizat și confortul scaunelor, așa că e-C4 ar trebui să fie bun pentru călătorii mai lungi.
Spațiul din față este adecvat pentru adulții înalți, în timp ce spațiul din spate poate părea limitat de plafonul înclinat, dar nu este de fapt prea rău. Ușile din spate adecvate și spațiul mai mare pentru genunchi îl fac mai bun pentru pasagerii din spate decât Mazda MX-30.
Citroen C4 electric oferă 380 de litri de spațiu în portbagaj, care se potrivește cu Volkswagen Golf și este la doar cinci litri de ID.3. De asemenea, se potrivește cu versiunile Citroen C4 pe benzină și diesel, deoarece platforma a fost destinată utilizării modelelor electrice.
O mică problemă este spoilerul spate ciudat, care poate fi util la vitreze mai mari, dar reduce vizibilitatea din spate, acoperind partea de jos a lunetei.
Fiabilitate si siguranta Citroen C4 electric
Deși nu putem comenta încă fiabilitatea lui e-C4, masinile Citroen nu au primit cele mai bune rezultate in sondajele noastre, ceea ce este destul de ciudat, mai ales că marca soră Peugeot 2008 s-a clasat pe locul șapte in sondajul nostru cu cele mai fiabile masini 2022, relizat cu ajutorul chestionarelor noastre Romanian Driver.
Proprietarii au fost mulțumiți de costurile scăzute de funcționare, dar au criticat sistemele de infotainment slabe și calitatea exterioară a construcției. Puțin peste 17% dintre respondenți au raportat o defecțiune în primul an.
Citroen C4 electric Euro NCAP
Citroen C4 electric este echipat cu o listă lungă de echipamente de siguranță, dar asta nu a fost suficient pentru a obține un rating de siguranță de cinci stele Euro NCAP. În timp ce scorurile sale pentru protecția adulților și a copiilor au fost bune, scorul său de 57% pentru protecția pietonilor a dezamăgit.
Tehnologia de siguranta include controlul adaptiv al vitezei de croazieră care se poate opri și apoi porni din nou în trafic, detectarea punctului mort și frânarea de urgență autonomă.
Articol preluat si tradus de pe carbuyer.co.uk