Reprezentare vizuală companii mărci auto și scurt istoric
Meniu rapid
BMW – fondat 1916
Bavarian Motor Works (BMW) și-a sărbătorit centenarul în 2016 și are acționari din toată lumea. Investitorii strategici dețin acțiuni de aproximativ 47% din brand, în timp ce investitorii instituționali din America de Nord, Marea Britanie, Irlanda, Germania și alte părți ale Europei dețin o cotă combinată de 40%.
Mini – fondată în 1959
Mini a fost introdus inițial ca model de mașină, de către British Motor Corporation, înainte de a deveni o marcă de sine stătătoare în 1969. A fost achiziționat de BMW în 1994.
Rolls-Royce – fondată în 1906
Rolls-Royce este probabil cea mai apreciată marcă de mașini de lux din lume. De asemenea, produce motoare pentru avioanele comerciale. Rolls-Royce a fost naționalizat în 1971, apoi privatizat în 1987.
A fost achiziționată de Volkswagen în 1998, și ulterior de BMW în 2003.
Daimler AG – fondat 1926
Daimler este un producător auto german care își vinde vehiculele sub marca renumită Mercedes-Benz. Compania a fost înființată odată cu fuziunea companiilor auto Daimler și Benz, înainte de a cumpăra Chrysler în 1998 și de a fi numită Daimler Chrysler AG.
După ce mai târziu a vândut Chrysler în 2007, a devenit cunoscută sub numele de Daimler AG.
Mercedes-Benz – fondată în 1883
Mercedes-Benz este cel mai vechi producător de mașini din lume. Astăzi, marca este cunoscută mai ales pentru gama sa largă de mașini de lux și divizia sa de mașini de înaltă performanță numită AMG – precum și pentru participarea sa la Formula 1, care a câștigat Campionatul Constructorilor în fiecare an, din 2014 până în 2020.
Smart – fondată în 1994
Smart este un brand Daimler AG care produce exclusiv mașini micro și subcompacte. Inițial, doar o idee a producătorului elvețian de ceasuri Swatch, compania și Mercedes au ajuns la un acord în același an pentru a construi mașini.
Smart a fost retrasă de pe piața australiană în 2015 din cauza scăderii vânzărilor.
În 2019, Daimler și Geely au anunțat un parteneriat pentru a produce mașini Smart în China pentru distribuție globală.
Maybach – fondată în 1909
Maybach a fost achiziționată de Daimler în 1960, devenind brandul ultra-lux al companiei și în concurență directă cu Rolls Royce. Cu toate acestea, vânzările slabe au însemnat că marca a fost pusă în insolvență în 2012.
Apoi a fost reînviat în 2015 sub numele de „Mercedes-Maybach”, cu o gamă de modele mai strâns legate de vehiculele Mercedes.
General Motors – fondat 1908
Abreviat simplu GM, acest gigant auto este cel mai mare din America și construiește vehicule sub numeroase mărci globale. Fondată în urmă cu peste 110 de ani, compania produce acum mașini în 15 țări diferite și are sediul în Detroit.
Chevrolet – fondată în 1911
Chevrolet a devenit parte a General Motors în 1918, înainte de a fi desemnată ca marca emblematică a GM în 1919.
Buick – fondată în 1899
Buick a fost absorbit de GM la crearea sa în 1908, de către proprietarul de atunci al companiei, precum și de William C. Durant de la GM. În ciuda revenirii după un an de vânzări scăzute cauzat de GFC în 2009, vânzările Buick au atins un minim din zece ani în 2020, scăzând cu peste 20% față de anul precedent.
Cadillac – fondată în 1902
Cadillac este adesea privit ca marca de lux a GM și a fost achiziționat de companie în 1909. În prezent, însă, marca își formează o poziție cu o filozofie de design bazată pe „artă și știință”, într-o gamă de sedanuri, roadster-uri, și SUV-uri.
Hyundai – fondat 1967
Alături de filiala sa deținută în proporție de 34% Kia, grupul Hyundai este unul dintre cei mai mari producători de mașini din lume. Compania continuă să construiască mașini ieftine și relativ conservatoare, dar, mai recent, s-a ramificat în modele de performanță pentru a-și extinde atractivitatea, cum ar fi modelul sport i30N.
Kia – fondată în 1944
Kia are sediul în Coreea de Sud și construiește mașini la prețuri accesibile, înfruntându-se în mod regulat cu compania mamă în cursa de vânzări.
Kia a fost totuși paralizată în 1997, înainte de a fi salvată printr-un schimb de proprietate cu Hyundai. Astăzi, calitatea și atractivitatea sa sunt de nerecunoscut în comparație cu unele dintre primele oferte, iar vehicule precum coupe-ul sport de mare putere Stinger și EV6 electric continuă să distrugă preconcepțiile.
Genesis – fondată în 2015
Genesis a fost inițial modelul de vârf al gamei Hyundai. Cu toate acestea, acum a evoluat pentru a deveni o marcă de sine stătătoare.
În prezent, are o gamă de două sedanuri de înaltă performanță (G70, G80) și două SUV-uri (GV70, GV80).
Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance – fondat 1999
Alianța aparent improbabilă dintre Renault, Nissan și Mitsubishi a fost recent consolidată la începutul anului 2020.
Renault – fondată în 1899
Brandul francez a fost înființat la sfârșitul secolului al XIX-lea și de atunci a devenit unul dintre cele mai puternice și cele mai vândute mărci din lume. Compania este parțial deținută de guvernul francez (20%) și compania însăși deține 43% din acțiunile Nissan.
Dacia – fondată în 1966
S.C. Automobile Dacia S.A, cunoscută în mod obișnuit sub numele de Dacia, este un producător de mașini român care își ia numele din regiunea istorică care constituie România de astăzi.
În 1999, după 33 de ani, guvernul României a vândut Dacia producătorului francez de automobile Renault. Este cea mai mare companie a României după venituri și cel mai mare exportator, constituind 8% din totalul exporturilor țării în 2018. În 2021, marca Dacia a vândut 537.074 de vehicule de pasageri și comerciale.
Din ianuarie 2021, compania Dacia a devenit parte a unității de afaceri Dacia-Lada a Renault. În mai 2022, Renault a vândut compania-mamă a lui Lada, AvtoVAZ, institutului de stat rus NAMI.
Nissan – fondată în 1933
Marca japoneză este controlată de Renault din 1999 prin alianța Renault-Nissan, unde Nissan deține o cotă de 15% fără drept de vot în marca franceză.
Nissan, la rândul său, deține Mitsubishi Motors ca o subsidiară proprie, iar Nismo este marca sa proprie de tuning.
Infiniti – fondată în 1989
Infiniti este divizia de vehicule de lux a producătorului auto japonez Nissan. Infiniti a început oficial să vândă vehicule pe 8 noiembrie 1989 în America de Nord. Marca a fost creată cam în aceeași perioadă în care rivalii japonezi Toyota și Honda și-au dezvoltat mărcile premium Lexus și Acura.
Mitsubishi – fondată în 1917
Mitsubishi a fost fondată inițial ca constructor de nave, divizia sa dedicată de vehicule nu a apărut până în 1970. Mitsubishi deține încă 20% din acțiuni în companie, dar Nissan a preluat o cotă de 34% în octombrie 2016.
Mobilize – fondată în 2018
Este o marcă rezultată din parteneriatul dintre Renault și Jiangling Motors Corporation Group, după ce filiala sa, JMEV, a fost reorganizată în iulie 2019, după ce Renault a achiziționat un pachet de acțiuni majoritar.
Compania produce autoturisme Mobilize pentru a fi utilizate în transportul public în toată Europa, cum ar fi car-sharing sau taxi. În octombrie 2022, Mobilize a anunțat Mobilize Fast Charge, noua sa rețea de încărcare rapidă pentru vehicule electrice, cu planuri pentru 200 de încărcătoare, în principal la reprezentanțele Renault din apropierea drumurilor principale, până la jumătatea anului 2024.
Stellantis – fondat 2021
O supercompanie care s-a născut în urma adunării a două conglomerate preexistente, Stellantis a fost înființată în ianuarie 2021 ca o fuziune multinațională între Fiat Chrysler Automobiles (FCA) și Peugeot S.A.
Fiat (FCA) – fondată în 1899
Cea mai mare marcă de mașini din Italia. Fiat este cel mai bine cunoscut pentru mașinile sale mici, inclusiv Panda, Punto și 500 în stil retro.
Abarth (FCA) – fondată în 1949
Abarth a fost un producător independet de mașini înainte ca fondatorul său, Carlo, să vândă compania către Fiat în 1971. Până în 1981, marca a încetat producția, dar a fost reînviată în 2007.
În Europa, Abarth 124 Spider este vândut ca o versiune mai accesibilă cu emblema Fiat, dar în Australia spre exemplu, este oferit doar cel mai puternic Abarth 124. De asemenea, există găsi versiuni de înaltă performanță ale Fiat 500, cu scorpionul pe nas.
Chrysler (FCA) – fondată în 1925
Chrysler este unul dintre cei mai mari producători auto din America. Cu toate acestea, a trebuit să fie salvat, în primul rând de către Fiat, în 2009, în urma crizei din industria auto din SUA. Fiat a preluat apoi deplina proprietate asupra mărcii americane în 2014.
Dodge (FCA) – fondată în 1900
Sub umbrela Chrysler, Dodge a devenit o subsidiară a grupului Fiat în 2009, fiind implicată anterior și cu Daimler. Dodge este responsabil atât pentru subdiviziunile RAM, cât și pentru SRT, RAM fiind pentru camioanele mari 4×4 și SRT pentru mașinile de performanță.
Jeep (FCA) – fondată în 1941
Jeep este probabil cel mai cunoscut pentru vehiculele sale mici 4×4 durabile, construite special pentru armata SUA. Modelele civile au devenit apoi disponibile în 1945.
Compania a fost deținută de mai multe mărci, inclusiv AMC (cu Renault), Chrysler, Daimler și acum Fiat. Printre multe simboluri ale companiei, grila cu șapte fante este poate cea mai faimoasă și este purtată de fiecare model. Mai multe despre Jeep.
Alfa Romeo (FCA)– fondată în 1910
Marca italiană, cunoscută pentru mașinile sport și de curse, a fost fondată în urmă cu mai bine de un secol. Alfa Romeo a devenit parte a FCA în 2007.
Lancia (FCA) – fondată în 1906
În ciuda faptului că a este vândută doar în Italia, Lancia este încă o marcă bine-cunoscută datorită eforturilor sale de mare succes în curse de mașini, inclusiv mașini celebre de raliu precum Stratos, Delta și 037. A intrat sub umbrela Fiat în 1969.
Peugeot (PSA) – fondată în 1810
Inițial o companie de râșnițe de cafea, Peugeot a trecut la biciclete în 1830, înainte de a se orienta spre mașini în 1882 și, în cele din urmă, a devenit un producător de vehicule de mare succes. În 2014, guvernul francez și Dongfeng Motors au achiziționat ambele 14% din acțiunile companiei.
Citroën (PSA) – fondată în 1919
Citroën a făcut furori în lumea automobilelor în diferite momente de-a lungul vieții sale, iar astăzi este cel mai bine cunoscut pentru mașinile ciudate mici și mijlocii. Marca a fost preluată de Peugeot în 1976.
DS Automobiles – fondată în 2009
DS este o marcă franceză de mașini de lux care a fost introdusă în 2009. Inițial a făcut parte din Citroën, dar din 2015, DS este o marcă de sine stătătoare. În 2021 s-a alăturat grupului Stellantis.
În mai 2018, DS Automobiles a anunțat că din 2025 va lansa doar vehicule electrice cu tracțiune integrală și vehicule hibride începând.
DS poate fi o abreviere pentru Different Spirit sau Distinctive Series, dar în franceză este pronunțat ca și cuvântul déesse, care înseamnă „zeiță”.
Opel (PSA) – fondată în 1863
Opel a fost fondată inițial în 1863 pentru a produce mașini de cusut. Apoi a preluat bicicletele în 1886 și automobile în 1899. GM avea să ia apoi o acțiune majoritară în marca germană în 1929 și a crescut la controlul deplin din 1931.
Începând cu 2017, PSA Group a preluat marca împreună cu Vauxhall, ca parte a tranzacției.
Vauxhall (PSA) – fondată în 1857
Vauxhall a fost fondată în 1857 în Marea Britanie ca producător de pompe și motoare marine, înainte de a se îndrepta către mașini în 1903.
Mai târziu a fost achiziționat de GM în 1925 și din 1980 a fost rebranduit și a vândut în mare parte același produs în Marea Britanie ca și Opel în Germania și în alte părți ale Europei. Și acesta s-a alăturat PSA în același timp cu Opel în 2017.
Toyota – fondată în 1937
Toyota continuă să se claseze în topul celor mai fiabile mărci de masini de multi ani.
Compania produce aproximativ 10 milioane de mașini în fiecare an și este lider mondial pe piața hibridă. Toyota produce și vehicule comerciale grele sub marca Hino.
Lexus – fondată în 1989
Lexus a fost înființată la sfârșitul anilor ’80 pentru a servi ca divizie de vehicule de lux a Toyota.
Alte mărci auto au încercat să repete povestea de succes a Lexus cu propriile filiale de lux, dar niciuna nu a egalat încă rezultatele.
Daihatsu – fondată în 1907
Daihatsu este un nou nume sub umbrela Toyota, fiind deținut în totalitate din august 2016. Formată inițial în 1907 sub numele Hatsudoki Seizo, compania a fost redenumită Daihatsu în 1951.
Volkswagen – fondată în 1937
VW a fost fondată de Frontul Muncii German cu scopul de a face o mașină pentru populația germană. De aici a venit gândacul, Volkswagen Beetle.
VW Beetle a fost vândut din 1938 până în 2003, făcând-o cea mai fabricată mașină din toate timpurile; mai ales dacă considerați „New Beetle” o continuare a liniei sale de sânge, care a adăugat încă 16 ani la durata de viață.
Audi – fondată în 1910
Audi, detinut anterior de Daimler Benz, a intrat sub controlul VW în anii 1960. Cu numele Audi menținut latent pentru o perioadă de 25 de ani sub Daimler, a fost reînviat în 1965. În prezent, marca este unul dintre cei mai importanți producători auto premium din lume.
Lamborghini – fondată în 1963
Astăzi, Lamborghini este deținut în întregime de Audi, care, începând cu 2011, a asigurat stabilitatea acesteia. În prezent, marca produce unele dintre cele mai dezirabile mașini din lume, inclusiv Huracan, Aventador și, mai recent, SUV-ul Urus.
Bentley – fondată în 1919
Compania britanică cunoscută pentru masinile sport de lux a fost o companie independentă timp de 12 ani înainte de a fi preluată de Rolls-Royce. Apoi, când Rolls a dat faliment în 1980, Bentley a fost vândută către Vickers PLC. În cele din urmă, VW a reînviat marca când a fost achiziționată în 1998.
Bugatti-Rimac – 1909/2009
Bugatti a fost inițial cunoscut pentru frumusețea designului său, fondat de artistul și constructorul italian Ettore Bugatti. Cu toate acestea, după ce Ettore a murit în 1947, compania s-a prăbușit și a dispărut ca producător de mașini în anii 1960. A fost reînviat în 1987 de către antreprenorul italian Romano Artioli, iar apoi achiziționat de VW în 1998.
Rimac este o companie croată, numită după fondatorul Mate Rimac, care a devenit binecunoscută pentru tehnologia avansată a vehiculelor electrice și bateriile acestora.
Deși Porsche deține 24% acțiuni din Rimac, în iulie 2021 a fost încheiat un acord pentru ca Grupul VW să acceseze mai multă tehnologie Rimac în schimbul a 55% din Bugatti, făcându-l pe Mate Rimac CEO al companiei la vârsta de 33 de ani.
Skoda – fondată în 1895
Necontrolată pe deplin de VW până în 2000, Skoda și-a propus să fie marca entry-level a grupului, oferind mașini mai ieftine decât cea a Volkswagen, utilizând totuși motoare și tehnologie comune ambelor mărci. Ideile inteligente de design au ajutat brandul să-și păstreze propria identitate.
Porsche – fondată în 1931
După decenii de funcționare independentă și ca una dintre cele mai profitabile companii de automobile din lume, Porsche a fost în cele din urmă înghițită integral de Volkswagen în 2012. Au urmat patru ani de încercări ale Volkswagen de a achiziționa compania, timp în care a reușit să cumpere 49,9 la sută.
Fuziunea finală a ascuns o luptă urâtă pentru putere în care ambele companii au încercat să se cumpere reciproc, Volkswagen ieșind învingător.
Seat – fondată în 1950
Deținut de guvernul spaniol din 1950 până în 1986, Grupul Volkswagen a luat o cotă de 51% din Seat înainte de a achiziționa 99,99% din companie în 1990. Seat detine si divizia de performanta Cupra.
Cupra – fondată în 1985
Formată inițial sub numele de Seat Sport, divizia de vehicule sport a producătorului spaniol a suferit un rebrand în 2018, când a fost redenumită Cupra. În calitate de companie dedicată performanței a Grupului Volkswagen, Cupra oferă o gamă de modele VW, Audi, Seat și Skoda de înaltă performanță, sub brandul propriu.
Geely – fondată în 1986
Geely este o marcă de mașini chinezească care a crescut exponențial de când a început să producă mașini în 2002. Vanzând marea majoritate a mașinilor sale în China, marca a reușit să cumpere Volvo de la Ford în 2010 și se pregătește să cucerească lumea occidentală.
Volvo – fondată în 1915
Inițial o companie suedeză de rulmenți cu bile, Volvo a început să producă mașini în 1927. Abia în 1999, grupul Volvo a optat să-și vândă divizia de automobile pentru a se concentra pe vehiculele comerciale.
Ford a achiziționat marca înainte de a o vinde către Geely în 2010.
Lotus – fondată în 1948
Creat de doi absolvenți de universitate, Lotus este un producător britanic de mașini sport mici și, de-a lungul a peste 70 de ani de istorie, s-a concentrat exclusiv pe mașini de performanță, care sunt ușoare și minimaliste, bazate pe motto-ul fondatorului Colin Chapman, „add lightness”.
Polestar – fondată în 1996
Înființată ca divizie de performanță a Volvo, Polestar a fost vândută oficial companiei suedeze în 2015, operațiunile de curse fiind redenumite în Lynk & Co, care utilizează o combinație de hardware Geely și Volvo în vehiculele sale.
Polestar este acum un producător de vehicule electrice dedicat, creând Polestar 1, 2 și 3, care au în comun anumite componente hardware cu produsele Volvo.
Tata Motors – fondată în 1945
Tata este un brand indian și face parte din conglomeratul mai larg Tata. Între 1954 și 1969, marca s-a bucurat de o colaborare cu Daimler-Benz. Jaguar Land Rover (JLR) a fost achiziționat ulterior de la Ford în 2008.
Land Rover – fondată în 1948
Land Rover a fost achiziționat de Tata Motors în 2008, dar este încă văzută ca o marcă britanică. Range Rover, între timp, a fost de mult stabilit (din 1970) ca gama de modele emblematică a mărcii.
Jaguar – fondată în 1922
Jaguar este o marcă britanică de mașini de lux controlată anterior de Ford, din 1989 până în 2008. Sub proprietatea Ford, marca nu a făcut niciodată profit. În urma acestui eșec și a crizei financiare globale, Ford a optat să-l vândă, împreună cu Land Rover, actualului său proprietar, Tata.
Ambele mărci sub umbrela JLR s-au bucurat de o renaștere de la achiziția Tata, cu o explozie de modele și variante noi – precum și de investiții semnificative în producție, inclusiv uzina de motoare Ingenium din Marea Britanie.
Mahindra – fondată în 1945
Înființată inițial ca o companie comercială de oțel de doi frați indieni, Mahindra a început asamblarea Willys Jeep în 1947, înainte de a-și exporta vehiculele în 1969.
În principal producător de produse și vehicule agricole, primul vehicul Mahindra, Scorpio, a fost lansat în 2002, SUV-ul său XUV500 devenind unul dintre cele mai populare modele ale mărcii.
Pininfarina – fondată în 1930
Marca italiană Pininfarina este cunoscută pentru asocierea de mult timp cu Ferrari, proiectând modele emblematice precum Testarossa, F40, F50, 550 Maranello și 458 pentru a numi câteva.
În 2015, a fost încheiat un acord pentru ca Grupul Mahindra să preia un pachet de 76% din acțiunile Pininfarina, deși compania încă operează din Torino, Italia.
Automobili Pininfarina – fondată în 2018
Aici lucrurile pot deveni puțin confuze. În timp ce Grupul Mahindra deține un pachet majoritar de acțiuni la Pininfarina, Automobili Pininfarina este o entitate separată și este o subsidiară a brațului auto Mahindra, fiind fondată ca producător de vehicule electrice de lux.
Singura sa mașină aflată în producție se numește Battista, bazată pe baza supermașinii Nevera de la Rimac, care produce 1400 kW și 2300 Nm din cele patru motoare ale sale, câte unul pentru fiecare axă.
SsangYong – fondată în 1954
Începând ca Ha Dong-hwan Motor Workshop în 1954, o fuziune cu Dongbang Motor Co în 1963 a dus la SsangYong (pe atunci Ha Dong-hwan Motor Co) să producă Willys Jeeps pentru armata SUA, înainte de a fi preluată în cele din urmă de Ssangyong Business Group în 1986.
SsangYong Motors a intrat în parteneriat cu Daimler-Benz în 1991, care a dus la dezvoltarea SUV-ului Musso, un vehicul sud-coreean susținut de echipamente Mercedes-Benz. Hardware-ul Mercedes a continuat să fie folosit în camioneta MB100, precum și în Ssangyong Korando.
După o perioadă sub proprietatea Daewoo și SAIC din 1997 până în 2010, Mahindra a achiziționat marca la un cost de 463,6 milioane USD. În ciuda declarației de faliment la sfârșitul anului 2020, SsangYong continuă să opereze cu succes în Australia, vânzând SUV-urile Rexton și Korando, precum și Musso Dual Cab Ute.
GWM – fondată în 1984
Great Wall Motor, deținut privat, cunoscut sub numele de GWM, este al optulea cel mai mare producător de automobile din China. A vândut 1,281 milioane de vehicule în 2021 sub propria marcă și mărcile Haval, Wey, Tank, Poer și Ora.
Haval – fondată în 2013
Haval a făcut câteva eforturi substanțiale de când a fost fondat pentru a deveni unul dintre cei mai mari producători de SUV-uri și vehicule electrificate din China. Vânzările sale globale în 2021 au depășit 770.000.
Wey – fondată în 2016
WEY este marca de lux GWM care construiește SUV-uri premium bazate pe modelele Haval. Numele său provine de la numele președintelui GWM, Wei Jianjun, care este pronunțat în același mod.
Ora – fondată în 2018
Ora, care înseamnă „deschis, fiabil și alternativ”, este specializată în vehicule electrice compacte cu nomenclatură felină, cum ar fi mașina de oraș White Cat și Punk Cat, care seamănă cu VW Beetle.
Tank – fondată în 2021
Primul model Tank, Tank 300, a fost inițial pus în vânzare sub marca Wey în decembrie 2021. Trei luni mai târziu, Tank a devenit cea mai nouă marcă a GWM, specializată în vehicule robuste de teren.
Mărci auto independente
Ford – fondată în 1903
Ford a deținut în diferite momente controlul asupra diferitelor alte mărci de mașini, dar în prezent deține doar o mică participație atât la Aston Martin, cât și la Mazda (opt și, respectiv, 2,1%).
Honda – fondată în 1946
Pe lângă că este cel mai mare producător de motociclete din lume, Honda este unul dintre cei mai mari producători de automobile. Marca continuă să funcționeze independent de alte mărci de mașini, în afară de marca sa de lux Acura vândută în America de Nord.
Suzuki – fondată în 1909
În ciuda faptului că are o tracțiune limitată pe piața auto din România, Suzuki este un jucător important pe scena mondială. La un moment dat, Volkswagen deținea o cotă de 19,9% a mărcii (între 2009 și 2015), dar Suzuki a cumpărat-o mai târziu.
Mazda – fondată în 1920
Mazda a fost deținută pentru o scurtă perioadă de bănci japoneze și Ford, dar Mazda a continuat, în cea mai mare parte, să-și ghideze propriul destin. La apogeul deținerii deținute de Ford în 1996, aceasta deținea 33,3% din acțiuni.
Ferrari – fondată în 1939
Calul rampant a fost de mult cunoscut drept unul dintre cele mai influente mărci din lume, în ciuda faptului că nu a vândut niciodată multe mașini. Pentru o parte semnificativă a istoriei sale, Fiat a deținut un pachet de 50% din acțiunile Ferrari între 1969 și 2014, înainte ca compania să-și recapete în cele din urmă independența.
Subaru – fondată în 1953
Cel mai bine cunoscută pentru motoarele sale boxer, succesul la raliuri și angajamentul față de dezvoltarea sistemului de tracțiune integrală, marca Subaru și-a câștigat o mulțime de urmăritori loiali în lume.
Subaru a fost vândut inițial prin furnizorii de mașini agricole – unul dintre motivele pentru care marca este încă populară în rândul comunităților agricole în prezent.
Subaru a iesit pe locul 1 in sondajul celor de la Consumer Reports, care testează zeci de modele de mașini prin procese ample de testare și colectare de date. Vezi Cele mai bune mărci de mașini 2022.
Tesla – fondată în 2003
Tesla construiește vehicule electrice în SUA și China. De asemenea, construiește baterii pentru uz casnic și se ramifică în țigle solare.
Unul dintre fondatori este fostul proprietar PayPal, Elon Musk, care a fondat și SpaceX.
Vezi si Sigla Tesla, semnificația logo-ului, prezentarea generală a mărcii
BYD Auto – fondată în 2003
BYD înseamnă Build Your Dreams, iar producătorul chinez de vehicule și baterii face exact asta.
BYD Auto a fost înființată în 2003, când compania-mamă BYD a achiziționat Qinchuan Automobile Company și a atras multă atenție atunci când Berkshire Hathaway, condus de Warren Buffett, a luat acțiuni de 232 milioane USD în compania-mamă.
BYD Auto produce o gamă largă de vehicule electrice, inclusiv mașini, autobuze și camioane, multe dintre acestea având modele plug-in, ceea ce o face a patra cea mai mare companie BEV din lume.
← Listă companii
Urmărește RomAuto.ro pe Google News
Ajută-i cu o părere pe cei care își caută o mașină completând sondajul Romanian Driver!