Piața masinilor hibride plug-in a crescut exponențial în ultimii ani. Iată “top 10 electrificate” preferate de noi.
Dacă sunteți în căutarea unei masini hibride plug-in (PHEV), aveți de ales în aceste zile. Pe măsură ce din ce în ce mai multe mărci auto adaugă opțiunea acestui sistem de propulsie ecologic la gama lor de modele, există un hibrid plug-in pentru aproape orice nevoie.
Există o mulțime de motive pentru a trece de la mașinile cu motor cu ardere internă la hibride, indiferent dacă doriți să vă reduceți amprenta de carbon, să profitați de stimulente guvernamentale, cote de impozitare mai mici sau pur și simplu preferați conducerea unei mașini electrificate.
Varietatea mare de vehicule care oferă acum capacitatea hibridă plug-in înseamnă că există opțiuni PHEV care să se potrivească cumpărătorilor dintr-o gamă largă de piețe. Înseamnă, de asemenea, că cumpărătorilor le este mai greu ca niciodată să aleagă cea mai bună mașină hibrid plug-in pentru nevoile lor.
In acest articol ne propunem să ajutăm explicând piața și oferind verdictele noastre cu privire la cei mai buni hibrizi plug-in pe care îi puteți cumpăra.
Deci ce PHEV recomandăm? Cu atât de multe oferte, vă putem aduce un top 10 cu cele mai bune masini plug-in hybrid, din punctul nostru de vedere.
1. Mercedes C 300 e
- Pret: ~54.000 €
- Autonomie: 104-109 km
- Consum si emisii: 0.5-0.58 L/100km .. 14-15g/km
- Rating: 4.5/5
Mercedes C-Class este o limuzină grozavă care se concentrează pe confort, rafinament și sofisticare.
S-ar putea să nu fie la fel de sportiv ca unii rivali, cum ar fi BMW Seria 3 și Jaguar XE, dar se simte mai special în interior. Acest lucru este valabil mai ales pentru versiunea PHEV, care este foarte silentios în timp ce este alimentat de motorul său electric de 127 CP.
Și pentru a răspunde celor care cred că hibrizii plug-in nu merg suficient de departe cu o încărcare, Mercedes-Benz a montat o baterie de 25,4 kWh – care este mai mare decât cea din Nissan Leaf.
Este suficient de mult pentru a-i oferi lui C 300e o autonomie oficială EV de peste 96 de km, ceea ce face ca 65-80 de kilometri de condus fără emisii să fie realist în majoritatea condițiilor.
În mod esențial, acest lucru nu este doar mai mult decât suficient pentru conducerea zilnică a majorității oamenilor, dar poate, de asemenea, să ia o mușcătură bună din călătoriile mai lungi.
Motorul electric este asociat cu un motor pe benzină de 2,0 litri cu patru cilindri, care oferă 201 CP, pentru un total combinat de 308 CP. Este destul de rapid, ajungând de la 0 la 100 km/h în 6,1 secunde, dar C 300e se simte cu adevărat sportiv doar în linie dreaptă.
2. Skoda Octavia iV
- Pret: 34.000-46.000 €
- Autonomie: 55 km
- Consum si emisii: 0.83-1.08 L/100km .. 22-30g/km
- Rating: 4/5
Cu mai mult spațiu decât rivalii, o mulțime de caracteristici atent alese și un interior confortabil, Skoda Octavia este una dintre mașinile noastre preferate. Pentru prima dată, această generație este disponibilă și intr-o versiune hibrida plug-in, datorită unui grup motopropulsor cunoscut proprietarilor Volkswagen Golf GTE.
Un motor turbo pe benzină de 1,4 litri și un mic motor electric se asociază pentru a produce 201 CP și 350 Nm de cuplu.
Este suficient pentru un timp respectabil de 0-100 km/h de 7,8 secunde, dar intervalul EV de 55 de kilometri al lui Octavia iV este cifra mai importantă. Aceasta înseamnă că Skoda poate strecura patru adulți și toate bagajele lor în oraș și în afara, practic fără emisii.
Cifrele oficiale sunt 0.834 L/100km și 22-33g/km de CO2, care cu siguranță vor atrage șoferii de mașini de companie în căutarea unor taxe mai mici. Facturile sunt în jur de jumătate față de o Octavia echivalentă cu un motor pe benzină de 1,5 litri.
Am descoperit că 48 de km sunt ușor de realizat în orice vreme, cu excepția înghețului, iar reîncărcarea bateriei durează puțin peste trei ore folosind o priza normala. Acest lucru ar trebui să faciliteze, pentru majoritatea proprietarilor, începerea zilei cu un vehicul electric, chiar daca uneori este nevoie să faci o reîncărcare la serviciu pentru a ajunge acasă.
3. BMW X5 xDrive45e
- Pret: ~85.000 €
- Autonomie: 82-87 km
- Consum si emisii: 1-1.17 L/100km .. 27-31g/km
- Rating: 3/5
SUV-ul plug-in premium al BMW este una dintre cele mai confortabile mașini de acest tip. Suspensia flexibilă permite suficientă mișcare pentru a-l menține relaxat, indiferent de tipul de drum pe care te afli.
În ciuda faptului că este un SUV de dimensiuni mari, sustinerea caroseriei nu este o problemă. Pozitia excelenta de condus si scaunele confortabile ajuta mult, la care se adauga functionarea ultra-silentioasa a PHEV la viteze reduse, facandu-l o masina foarte luxoasa si rafinata.
BMW X5 xDrive45e își oferă rezumatul la fel de bine ca și alte X5-uri, dacă nu mai bine, iar celălalt as din mânecă este autonomia sa de 87 de kilometri revendicată complet electric.
Acest lucru îl face unul dintre cele mai versatile SUV-uri PHEV de vânzare, deoarece în lumea reală va putea acoperi în mod fiabil 48 de kilometri cu puterea EV, chiar și în adâncul iernii. În lunile de vară ar trebui să fie posibil să parcurgeți in jur de 80 de km.
Datorită autonomiei decente, integral electrice, oferită și emisiilor pretinse de aproximativ 30 g/km, BMW X5 xDrive45e se află în cea mai mică categorie de taxe pentru mașini de companie din listă, la doar șase procente.
Bateria de 24 kWh și motorul electric sunt bine integrate cu motorul pe benzină cu șase cilindri turbo de 3,0 litri. Performanța este rapidă cu un timp de 0-100 km/h de 5,6 secunde, dar confortul, raza de acțiune și rafinamentul, plus caracterul practic de aici, sunt FOARTE atrăgătoare.
4. Renault Captur E-Tech PHEV
- Pret: 37.000-39.200 €
- Autonomie: 50 km
- Consum si emisii: 1.25 L/100km .. 34-35g/km
- Rating: 3.5/5
Renault Captur este SUV-ul nostru mic preferat, datorită aspectului său frumos, interiorului bine proiectat și spațiului suficient. De fapt, în ciuda faptului că este bazat pe Renault Clio, Captur poate găzdui patru adulți confortabil, cu o bancă glisantă inteligentă care poate regla spațiul portbagajului.
Faceți un ușor compromis în ceea ce privește spațiul pentru genunchi, iar spațiul pentru portbagaj devine printre cele mai bune masini plug-in hybrid din clasă.
E-Tech Plug-in hybrid este alimentat de un motor pe benzină de 1,6 litri și două motoare electrice, alimentate de o baterie de 9,8 kWh. O putere combinată de 158 CP îl face cel mai puternic Captur disponibil, iar testele oficiale arată că poate rula până la 50 de kilometri fără ca motorul pe benzină să intervină.
Cu toate acestea, merită remarcat că în timpul testului nostru din iarnă am reușit să scoatem 37 de km.
Acest lucru nu afectează cifra sa scăzută de CO2 de 34 g/km, ceea ce face ca acest Renault Captur hibrid plug-in să fie mult mai ieftin pentru oamenii de afaceri decât versiunea pe benzină sau diesel.
Taxele sunt, de asemenea, la o rată ușor redusă, iar cu un consum de combustibil de până la 1.25 L/100km, călătoriile la stația de alimentare ar trebui să fie mult mai puțin frecvente.
Alte puncte de vânzare includ un set gratuit de cabluri de încărcare și un wallbox gratuit BP Pulse, care poate încărca bateria în aproximativ trei ore.
Modelele Renault vin și cu o garanție de cinci ani, precum și o acoperire de opt ani pentru baterie.
5. BMW Seria 5 545e xDrive
- Pret: 69.300-73.500 €
- Autonomie: 47-55 km
- Consum si emisii: 1.42-1.83 L/100km .. 39-51g/km
- Rating: 4.5/5
BMW avea deja o versiune PHEV a excelentului său Seria 5, cu insigna 530e, dar sosirea unui motor pe benzină cu șase cilindri 545e, face această mașină și mai impresionantă.
Nu numai că este mai puternică – cu un cuplu combinat de 387 CP și 600 Nm – dar benzina de 3,0 litri, netedă ca mătăsa, face, de asemenea, trecerea între puterea electrică și cea cu ardere internă fără probleme.
Bateria de 11,6 kWh este mult mai mică decât o oferă C 300e, dar este totuși suficientă pentru a aduce BMW-ului 53 de kilometri cu energie electrică. De asemenea, își mărește eficiența consumului de combustibil la 1.42 L/100km și, critic pentru clasa executivă, reduce emisiile de CO2 la aproximativ 40 g/km.
Un avantaj al unei baterii mai mici este reducerea greutății, deoarece, spre deosebire de multe PHEV, BMW Seria 5 545e xDrive este încă o mașină impresionantă de la volan.
Se simte echilibrat, agil, cu amortizare atent reglată pentru a asigura un control excelent al caroseriei fără o călătorie prea fermă. Se aude chiar și un mârâit plin de melodie din partea motorului în accelerație.
6. Mercedes E 300 e si E 300 de
- Pret: 55.300-69.800 €
- Autonomie: 50-56 km
- Consum si emisii: 1.08-1.33 L/100km .. 33-36g/km
- Rating: 4/5
Mercedes Clasa E este disponibil ca hibrid plug-in fie cu benzină în cazul lui E 300e, fie cu motorină în E 300de.
Acesta din urmă este unul dintre puținii hibrizi diesel pe care îi puteți cumpăra, cu cifrele oficiale de până la 1.08 L/100km – deși consumul în lumea reală va fi probabil mai mic. E 300e pe benzină este și el destul de frugal, cu până la 1.25 L/100km disponibile pe ciclul combinat.
Mercedes E 300e nu este la fel de bine rotunjit ca un BMW 530e când vine vorba de manevrabilitate, deși cu 316 CP și 700 Nm în E 300e revizuit, există multă putere. Accelerația de la 0 la 100 km/h este rezolvată în 5,9 secunde și va merge la o viteză maximă de 250 km/h.
Avantajul manevrabilitatii ușor inerte este calitatea supremă a rulării. Natura sa confortabilă se potrivește cu grupul motopropulsor silențios, făcând din E 300e un crucișător excelent pentru distanțe lungi.
La aproximativ 59.800 euro, E 300e nu este ieftin, dar, la fel ca majoritatea celorlalți hibrizi de pe această listă, veți începe în curând să recuperați acea cheltuială suplimentară dacă îl puteți încărca în mod regulat.
7. BMW 330e
- Pret: 49.500-57.700 €
- Autonomie: 55-60 km
- Consum si emisii: 1.08-1.33 L/100km .. 30-38g/km
- Rating: 4.5/5
Deoarece BMW Seria 3 este deja o alegere de top în rândul familiilor și șoferilor de mașini de companie, o versiune hibridă plug-in avea să fie întotdeauna un pas logic.
BMW intenționa să lanseze mașina din generația actuală ca plug-in încă de la început, așa că platforma a fost dezvoltată având în vedere grupul motopropulsor.
În consecință, există un impact redus asupra spațiului pentru pasageri, dar capacitatea portbagajului se micșorează la 375 de litri, comparativ cu cei 480 de litri ai berlinei standard. Dacă aveți nevoie de mai mult spațiu, merită remarcat faptul că, spre deosebire de generația anterioară, BMW 330e este acum disponibil pentru prima dată și sub forma touring break.
Cheia atractivității este șasiul său excelent. Sigur, grupul motopropulsor PHEV adaugă greutate suplimentară, dar BMW Seria 3 încă se descurcă bine, iar călătoria este flexibilă.
Cumpărătorii de mașini de companie se vor bucura de costuri de funcționare reduse, datorită emisiilor de 37 g/km. BMW susține că 58 de km sunt posibili numai cu electricitate și că durează cinci ore și jumătate pentru a încărca de la o priză normala.
8. Volvo XC60 Recharge
- Pret: 63.700-77.200 €
- Autonomie: 45-52 km
- Consum si emisii: 0.84-2.33 L/100km .. 23-64g/km
- Rating: 4/5
Dacă doriți un SUV premium care să vă ducă la locul de munca și să vă reîntoarceți numai cu puterea EV, atunci Volvo XC60 Recharge este o alegere bună. Există trei versiuni disponibile, R-Design, Inscription și Polestar Engineered.
Volvo XC60 folosește o baterie de 11,6 kWh și are o viteză de încărcare de 3 ore și 15 minute la 3,7 kW. Acesta alimentează un motor electric care antrenează roțile din spate, în timp ce motorul pe benzină antrenează cele din față.
Dar, ca și în cazul tuturor celor mai bune PHEV, nu există nicio tranziție vizibilă pe măsură ce puterea se schimbă. Modelul sportiv de 400 CP Polestar Engineered va mânca 0-100 km/h în 5,4 secunde datorită unei combinații de motor turbo pe benzină de 2,0 litri și motorul electric.
Cutia de viteze este netedă, păstrând rafinamentul în centrul a ceea ce face ca XC60 să fie grozav. Acest lucru este sporit de interiorul luxos, care este aproape la fel de bun ca cel al Volvo XC90 mult mai scump, cu toată tehnologia pe măsură.
Portbagajul său de 468 de litri înseamnă că caracterul practic este un plus. Ca și în cazul tuturor noilor Volvo, plug-in-urile sunt limitate la 180 km/h din motive de siguranță, complimentând excelenta tehnologie de siguranță disponibilă în acest SUV de familie.
9. Hyundai Ioniq Plug-in
- Pret: 65.500-39.000 €
- Autonomie: 63 km
- Consum si emisii: 0.92 L/100km .. 26g/km
- Rating: 4/5
Hyundai Ioniq a vizat direct Toyota Prius care a cucerit totul atunci când a fost lansat și, odată cu apariția unui nou sub-brand „Ioniq” complet electric, modelul a iesit foarte repede in evidenta.
Un pretins 0.92 L/100km va atrage o mulțime de șoferi conștienți de economie, dar pentru a obține astfel de cifre va trebui să păstrați bateria de 8,9 kWh încărcată.
O autonomie complet electrică de 63 km este cu opt kilometri mai bună decât cea pe care o veți obține de la o Prius, iar emisiile de CO2 sunt de 26 g/km, ceea ce este de asemenea mai putin fata de 29 g/km a lui Prius.
Un portbagaj de 443 de litri ar trebui să ofere suficient spațiu de depozitare pentru majoritatea familiilor și, într-adevăr, pentru mulți șoferi de taxi.
Spre deosebire de multe mașini hibride plug-in de vanzare, Hyundai Ioniq se poate simți lent datorită grupului său de propulsie de 139 CP, insa Ioniq a fost proiectat în mod clar pentru eficiența consumului de combustibil pe orice tip de condus și, în această măsură, isi face în mod adecvat treaba.
Citeste si: Hyundai Ioniq 5
10. Ford Kuga PHEV
- Pret: 44.200-47.000 €
- Autonomie: 56 km
- Consum si emisii: 1.17 L/100km .. 32g/km
- Rating: 3.5/5
Ford Kuga este un model care se vinde foarte bine pentru Ford, așa că mi s-a părut potrivit ca atunci când a sosit SUV-ul de a treia generație, în 2019, să fie primul model al companiei care să beneficieze de un nou grup motopropulsor hibrid plug-in.
Spre deosebire de unii rivali, care folosesc tehnologia plug-in pentru a adăuga tracțiune integrală, Ford Kuga PHEV este doar cu tracțiune față. Din fericire, adăugarea sistemului nu a afectat versatilitatea, deoarece plug-in-ul păstrează caracterul practic și spațiul portbagajului al Kuga standard.
Rulați în modul electric și Kuga este silențios și rafinat, dar cand accelerați puternic, motorul se tureaza maxim și rămâne acolo până când atingeți viteza dorită.
Ford susține că 79 km de rulare numai electric este posibil, iar bateria poate fi încărcată în trei ore și jumătate de la un wallbox de 7 kW. Un cablu de tip 2 va costa totuși aproximativ 240 de euro.
Ar trebui să cumperi o mașină hibrid plug-in? Se merită?
Masinile hibride plug-in se dovedesc a fi populare din mai multe motive. Pe măsură ce tehnologia se îmbunătățește și mai multe mărci auto se alătură luptei, prețul pe care îl plătiți pentru un vehicul plug-in scade treptat.
Apoi mai sunt implicațiile fiscale, multe plug-in-uri care oferă cote de taxe rutiere mai mici decât fratii lor cu combustie interna. Taxele pentru utilizatorii de mașini de companie sunt, de asemenea, mai mici, datorită emisiilor scăzute.
Aproape de costurile reduse de funcționare este faptul că acest kit hibrid nu necesită să faceți compromisuri cu privire la modul în care vă folosiți mașina.
Cheia este să vă amintiți să conectați mașina la un punct de încărcare ori de câte ori este posibil pentru a maximiza cantitatea de funcționare electrică rezultand astfel un consum mix foarte mic, dar dacă nu puteți încărca, mașina revine doar la motorul cu ardere internă.
Dacă te gândești la mașina ta ca la un smartphone și iei obiceiul de a o conecta peste noapte pentru a-l încărca, atunci vei vedea în curând costurile mai mici pe care le poate aduce conducerea electrică.
Eșecul de a menține bateria încărcată va duce probabil ca economia de combustibil să scadă la niveluri potențial mai proaste decât un model echivalent non-hibrid.
* – Acest sondaj a fost realizat in baza opiniilor personale, bazandu-ne pe experienta, cifre oficiale si teste. Nu suntem raspunzatori de schimbarile care pot aparea dupa publicarea acestui articol, legate de preturi, autonomie si consum.
Top 10 cele mai bune mașini plug-in hybrid 2022*
- 1. Mercedes C 300 e
- 2. Skoda Octavia iV
- 3. BMW X5 xDrive45e
- 4. Renault Captur E-Tech PHEV
- 5. BMW Seria 5 545e xDrive
- 6. Mercedes E 300 e si E 300 de
- 7. BMW 330e
- 8. Volvo XC60 Recharge
- 9. Hyundai Ioniq Plug-in
- 10. Ford Kuga PHEV
Ok.
Și Toyota?
Nu intra in clasament?
În anul 2022, Toyota s-a evidențiat frecvent în diferite clasamente ale sondajelor noastre. Iată câteva exemple:
Toyota C-HR a ocupat locul 10 în clasamentul “TOP 10 Cele mai fiabile mașini 2022-2023”.
Toyota Land Cruiser s-a situat pe locul 6 în “8 dintre cele mai bune mașini 4×4 și off-road”.
Toyota Proace Verso MPV a fost pe locul 6 în “Top 10 Cele Mai Bune MPV-uri 2023”.
Toyota Aygo X a ocupat locul 9 în “Top 10 cele mai bune mașini mici 2023”.
Acestea sunt doar câteva dintre rezultatele obținute de Toyota în sondajele noastre din 2022. Până la sfârșitul anului, vom publica și un clasament al celor mai bune hibride plug-in pentru 2023, bazat pe feedback-ul utilizatorilor noștri.