
Când te lupți cu plase pline de cumpărături sau bagaje, oprirea pentru a-ți găsi cheile de la mașină din buzunar poate fi dificil și adesea destul de precar.
Tot mai multe mașini oferă o caracteristică care elimină acest inconvenient și face intrarea și ieșirea din mașină mult mai ușoară. Accesul fără cheie (keyless entry), după cum sugerează și numele, va debloca mașina pe măsură ce te apropii de ea, fără a fi nevoie să mai bagi mâna în buzunar după chei.
Când intri în mașină, pornirea fără cheie va porni și mașina prin apăsarea unui buton, fără a fi nevoie să introduci cheile în contact. Dar cum funcționează totul?
Cum funcționează keyless entry (intrarea fără cheie)?
Sistemele keyless entry și keyless start folosesc ambele unde radio care sunt emise de mașină în sine. Aceste unde radio sunt captate de un senzor din telecomandă.
Dacă mașina ta are intrare fără cheie, plasând mâna pe mânerul ușii (sau pe un buton montat pe mânerul propriu-zis), trimite un semnal și, dacă detectează cheile în proximitate, ușa se va debloca. De asemenea, odată ce ai oprit motorul, ai închis ușile și ai plecat – mașina poate detecta că cheia a dispărut și, la rândul său, se va bloca singură. Acest lucru poate fi util dacă uiți frecvent să încui mașina.

Principiul este același atunci când vine vorba de sistemele keyless start (pornire fără cheie). Apăsarea butonului Start/Stop al mașinii va activa semnalul și, dacă telecomanda este în apropiere, mașina va porni. Reține că unele mașini pot avea acces fără cheie, dar nu și pornire fără cheie sau invers.
Pentru un plus de confort atunci când transporți articole, unele mașini vin cu un hayon cu mâini libere. Aceste sisteme folosesc adesea un senzor montat sub bara de protecție spate, în care cu o simplă mișcare a piciorului poate debloca și deschide portbagajul. Desigur, acest lucru necesită să ai cheia în buzunar.
Cu toate acestea, unele mașini renunță la necesitatea unei chei fizice folosind aplicații și/sau date de pe telefon. Multe modele high-end pot fi deblocate prin simpla atingere a telefonului de ușă sau de stâlpul B.
Se merită intrarea fără cheie?
Sistemele de intrare fără cheie și pornire fără cheie sunt convenabile, dar departe de caracteristicile esențiale. Deși fac intrarea și pornirea mașinii mult mai ușoară, sistemele ca acesta pot veni cu o mulțime de probleme.
Pentru început, dacă bateria din telecomanda se consumă, acest lucru poate face foarte dificilă intrarea sau pornirea mașinii. În timp ce multe mașini au capacitatea de a avertiza cu privire la o baterie scăzută a cheii, iar altele au moduri alternative de a porni mașina, există totuși posibilitatea de a rămâne blocat.
O altă problemă este creșterea furtului de mașini cu intrare fără cheie. Hoții sunt acum capabili să exploateze tehnologia imitând semnalul de la cheie pentru a debloca mașina. Deși există modalități de a evita acest lucru, susceptibilitatea crescută la furt poate fi o îngrijorare pentru unii.
În cele din urmă, există problema costurilor. În timp ce multe mașini scumpe beneficiază de câteva dintre aceste caracteristici în mod standard, mașinile mai ieftine au de obicei doar accesul/pornirea fără cheie disponibilă ca opțiune extra. De exemplu, intrarea și începerea fără cheie costă în jur de 400 de euro la Volkswagen Polo, în timp ce alți producători pot percepe mult mai mult.
Dacă ai un buget restrâns, banii tăi pot fi cheltuiți mai bine în altă parte – pe funcții precum monitorizarea punctelor moarte, de exemplu.
Urmărește RomAuto.ro pe Google News