Sistemul eCall, dacă nu ați auzit de el, este o caracteristică de siguranță pe care trebuie să o aibă fiecare mașină nouă vândută în UE începând cu 31 martie 2018, deși mulți producători l-au oferit ca echipament standard de mult timp deja.
Este o tehnologie destul de simplă: în cazul unei coliziuni în care airbag-urile unei mașini sunt declanșate, eCall contactează automat serviciile de urgență. Folosește GPS-ul pentru a transmite autorităților ora, locația dvs., ce tip de mașină vă aflați și ce combustibil folosește, în timp ce un microfon din mașină vă permite să vorbiți direct cu cei care gestionează apelurile atunci când sistemul este activat.
Sistemul eCall arată, de asemenea, direcția în care ați călătorit când a avut loc incidentul, permițând autorităților să știe în ce parte a drumului trebuie să se îndrepte în cazul unei coliziuni pe autostradă.
Toate acestea permit echipajelor de ambulanță, poliție și pompieri să ajungă cât de repede pot la locul accidentului, înarmate cu cât mai multe informații posibil.
De asemenea, puteți activa eCall apăsând un buton, astfel încât dacă cineva se îmbolnăvește (sau a fost rănit într-o coliziune în care airbag-urile nu s-au declanșat), ajutorul poate fi solicitat cu ușurință.
Se pretinde că eCall reduce timpul de răspuns al serviciului de urgență cu 50% în mediul rural și cu 60% în zonele urbane.
Sistemul eCall folosește numărul internațional 112, așa că va funcționa în toată Europa. Acesta este un alt aspect vital al serviciului: șefii de siguranță din UE au subliniat că, atunci când călătoresc în străinătate, mulți oameni se confruntă cu bariere lingvistice sau nu pot împărtăși locația lor exact în cazul unui accident; sistemul eCall abordează ambele probleme.
Tehnologia din spatele eCall există de ceva timp: Volvo a echipat mașinile vândute în Suedia cu un sistem similar din 2001, iar General Motors include o funcție automată de apel de urgență ca parte a sistemului său OnStar.
Critici legate de eCall
În timp ce eCall are potențialul de a fi un adevărat salvator, introducerea sa obligatorie nu a fost fără opoziție. Montarea eCall-ului la o mașină adaugă aproximativ 100 de euro la costul de producție.
De asemenea, activiștii pentru confidențialitate și-au exprimat îngrijorarea cu privire la cât de sigur va fi eCall, argumentând că guvernele sau organizațiile terțe l-ar putea folosi pentru a urmări șoferii.
Creierul din spatele eCall s-a grăbit să înlăture astfel de temeri: un document publicat de Comisia Europeană susține că sistemul va partaja doar o cantitate limitată de informații cu serviciile de urgență, ștergând toate datele cât mai curând posibil. Șefii eCall subliniază, de asemenea, că sistemul „rămâne inactiv” și „nu este înregistrat la nicio rețea de telecomunicații… până când are loc un accident grav”.
Însele serviciile de urgență au salutat cu prudență introducerea eCall și există unele îngrijorări cu privire la modul în care centrele de apeluri de urgență vor trata comunicațiile eCall.
Vorbind la o conferință despre eCall, Andy Rooke, vicepreședintele APCO (Asociația Oficialilor de Comunicații pentru Siguranța Publică) a declarat că introducerea sistemului reprezintă o schimbare majoră în gestionarea apelurilor de urgență, deoarece apelurile de date și de voce trebuie să fie procesate simultan.
Rooke a mai spus că potențialul pentru alarme false este mare datorită funcției de activare manuală a eCall. Între timp, John Medland, managerul politicii BT 999, a declarat că adaptarea centrelor de apeluri de urgență ale companiei pentru a accepta pe deplin eCall ar putea costa oriunde între 100.000 și 500.000 de euro și a reprezentat o „mare schimbare”.
Urmărește RomAuto.ro pe Google News