Pe scurt, impresionantul Audi Virtual Cockpit inlocuieste cadranele traditionale cu un ecran mare.
Multe masini noi vin acum cu optiunea unui grup de instrumente digital, care inlocuieste contorul analogic de viteza si turometru cu un ecran configurabil. Sistemul Audi Virtual Cockpit a fost unul dintre primele si este probabil cel mai cunoscut de pe piata.
Dar daca va aflati in reprezentanta si vanzatorul va sugereaza sa faceti upgrade la sistem, ar trebui sa le ascultati sfatul?
Ce este Audi Virtual Cockpit?
Este un ecran care se potriveste perfect acolo unde ar fi cadranele analogice conventionale. Este un sistem configurabil care va permite sa personalizati afisajul pentru a afisa informatiile pe care doriti sa le vedeti.
Exista o multime de aspecte, iar sistemul afiseaza mai multe informatii decat cadranele traditionale. In functie de model si specificatii, este disponibil in dimensiuni de 10,25 inci sau 12,3 inci pe toate modelele, inclusiv A4, A5, A6, Q3 si Q3 Sportback.
Aspectele exacte pot depinde de masina in care va aflati si de ierarhia modelului Audi, dar toate versiunile va permit sa comutati intre mai multe meniuri diferite. Puteti sa-l configurati pentru a afisa informatii despre audio, agenda telefonica si / sau computer de calatorie, precum si ca navigarea prin satelit sa apara aproape pe tot ecranul.
Audi Virtual Cockpit va permite, de asemenea, sa modificati dimensiunile cadranelor. Daca masina dvs. este dotata standard cu Cockpit virtual, poate fi configurata sa arate cadrane traditionale, daca preferati.
Audi Virtual Cockpit nu este un ecran tactil; este controlat de butoanele de pe volanul multifunctional. Volanul este diferit de cel din modelele care nu au sistemul inclus, deci nu merita sa montam Audi Virtual Cockpit pe un model care nu il avea instalat din fabrica.
Cand a fost introdus Audi Virtual Cockpit?
Se simte inca ca un software de ultima generatie, dar prima versiune a Virtual Cockpit a aparut pe Audi TT 2014 si apoi o versiune noua a acestuia a fost folosita in Lamborghini Huracán.
Iteratiile timpurii au suferit unele erori tehnologice si nu au fost intotdeauna lizibile in lumina puternica a soarelui, dar software-ul a fost imbunatatit cu remedieri si pasi pentru a se asigura ca sistemul este vizibil in toate conditiile.
Sistemul actual este mult mai fiabil, deci merita sa va asigurati ca masina pe care o doriti are cel mai actualizat sistem.
Audi Virtual Cockpit a fost rezervat pentru masinile mai scumpe ale companiei, inclusiv modelele Q5 si Q7 si seria S si RS, dar tehnologia se indreapta acum pana la restul gamei, astfel incat acum chiar si modelul Audi de baza A1 are un ecran de 10,25 inci.
Desi actualul Audi A3 (cel mai vechi model din gama Audi) nu-l ofera, il gasiti la majoritatea celorlalte modele Audi.
Fiecare marca din grupul Volkswagen are acum propriul sau grup de instrumente digitale, cu grafica si functii specifice marcii si, in unele cazuri, nume usor diferite. Volkswagen il numeste Active Info Display iar Seat il numeste Digital Cockpit, in timp ce Skoda respecta conventia de denumire a Audi.
Multi alti producatori de automobile si-au dezvoltat propriile sisteme; puteti obtine un grup de instrumente digitale in diferite modele Mercedes-Benz, Peugeot, Kia, Renault si Volvo, printre altele.
Audi MMI si Virtual Cockpit
Audi MMI este sistemul „interfata multi-media” al companiei, care controleaza toate functiile media si infotainment.
Acolo unde este instalat Audi Virtual Cockpit, sistemul MMI functioneaza alaturi de acesta si va ofera o multime de informatii si cartografiere pe ecranul central. In functie de masina pe care o aveti, aceasta este de obicei controlata de un touchpad si de o roata de derulare montata pe consola centrala sau pe volan.
Sistemul Audi MMI este compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto pentru majoritatea modelelor.
Citeste si:
- Audi A1 hatchback 2018 – Păreri
- Audi A8 2022 – Pareri
- Audi RS 3 2021 – Pareri
- Audi Q4 e-tron 2021 – Pareri
- Audi A3 2020 – Pareri
- Audi A7 2018 – Pareri
- Audi Q3 2018 – Pareri
- Audi RS Q8 2020 – Păreri
- Audi Q7 SUV 2019 – Păreri
Urmărește RomAuto.ro pe Google News
VEZI SI:
- Care este diferența dintre AWD, 4WD și 4×4?
- Sfaturi de conducere în timpul iernii
- Ghid complet semnificatie martori bord
- Cum sa negociezi pretul unei masini second-hand: sfaturi si trucuri
- 6 greseli comune pe care le fac cumparatorii de masini second hand
- Cum sa testezi o masina second hand – Test Drive
- 6 beneficii ale folosirii pieselor auto din dezmembrari
- La ce să fii atent când cumperi o mașină electrică second hand
- Cum funcționează mașinile hibride
- Capacitatea cilindrică a motorului: ce este, cum se calculează și la ce folosește
- Ce este cuplul la o mașină și cum se calculează
- Cutie de viteze automata DSG – Pareri, costuri si explicatii
- Martor Check Engine Aprins. Care sunt motivele?
- Ce este un afișaj head-up sau HUD?
- Tipuri de ulei de motor
- Ce este cruise control și adaptive cruise control?
- Ce este un supraalimentator?
- Ce este frânarea regenerativă?
- Ce este keyless entry și keyless start?
- Cum functioneaza mașinile cu GPL?
- Ce este Alcantara?
- Ce este eCall?
- Motor cu 3 cilindri vs motor cu 4 cilindri: performanță, eficiență, întreținere
- Ce este Euro NCAP si prin ce probe trec mașinile?
- Ce înseamnă când iese fum negru, albastru sau alb pe țeava de eșapament?
- Bujii și Bujii incandescente. Care este diferenta?
- Ce înseamna o mașină sigură?