SUV-ul de tip coupe ar putea încă părea o mașină îndrăzneață, dar originalul BMW X6, considerat pe scară largă prima mașină de acest tip, a fost lansat în 2008.
Aproape jumătate de milion de mașini mai târziu, experimentul BMW poate fi considerat în siguranță. Un succes de vânzări, iar modelul 2021 actualizează rețeta cu ingrediente proaspete.
Ca și până acum, BMW X6 2021 este o mașină soră cu BMW X5, împărțind partea din față și chiar o grilă iluminată nouă (și opțională), dar pornind de la modelul mai convențional pe măsură ce îi trasezi linia acoperișului în spate. În schimbul a câteva mii de euro în plus și o ușoară reducere a caracterului practic, linia acoperișului se reduce în jos pentru un efect dramatic.
- CO2 si consum 4.5/5
- Motoare si performanta 5/5
- Interior si confort 4.8/5
- Practicabilitate 4.5/5
- Fiabilitate si siguranta 5/5
Chiar dacă numărul de concurenți cu care se confruntă a crescut, un BMW X6 2021 vă va face în continuare remarcat, totuși în interior există mult spațiu – chiar și în spate – și același aspect grozav al tabloului de bord ca și X5.
Acesta are cele mai recente afișaje digitale pentru instrumente și sistemul de infotainment iDrive, împreună cu materiale de calitate și tapițerie standard din piele. Desigur, puteți cheltui și o mică avere pe accesorii opționale, inclusiv un acoperiș panoramic din sticlă care este aproape de două ori mai mare decât înainte.
Motoarele au o capacitate de 3,0 litri sau mai mare și chiar și modelele entry-level 30i pe benzină și 30d diesel fac din BMW X6 2021 un SUV rapid. Reprezentând un pas mare în performanță și preț, există M50d și M50i, cu 395 și respectiv 523 CP, dar costă mai mult de 83.000 de euro.
Sistemul BMW de tracțiune integrală xDrive și o cutie de viteze automată cu opt trepte sunt standard în întreaga gamă, iar mașinile cu eticheta „M” pot ajunge de la 0 la 100 km/h în 5,2 secunde, respectiv 4,3 secunde.
În continuarea gamei de modele BMW X6 2021, xDrive40i este un performer competent, oferind un nivel decent de confort pe drumurile din Romania, cu performanțe puternice de la motorul său pe benzină de 3,0 litri în șase cilindri și cutia de viteze automată cu opt trepte.
În fruntea gamei standard a BMW X6 2021, M50i este echipat cu suspensie pneumatică avansată, iar principalul truc de petrecere consta in nivelurile uimitoare de accelerație pe care le prezintă pentru un SUV atât de mare. BMW nu-l amenință niciodată pe liderul clasei Porsche Cayenne Coupe în mizele de manevrabilitate, dar este un cruiser confortabil, care ia avantajul de pe majoritatea denivelărilor în mod eficient.
Fiind un model emblematic de sine stătător, BMW X6 M Competition este un exemplu superb al modului în care „Divizia M” a BMW poate transforma un SUV deja rapid, într-unul care se poate potrivi super-SUV-urilor. Este capabil să-i tina piept unui Audi RS Q8, sprintând de la 0 la 100 km/h în doar 3,8 secunde – o performanță considerabilă pentru o mașină care cântărește cu mult peste două tone.
CO2 si consum BMW X6 2021
În ciuda faptului că este un SUV, BMW X6 2021 este clar înclinat în direcția performanței și acest lucru este confirmat de eficiența sa de combustibil. Aceasta nu va fi o mașină ieftină de rulat, în special în versiunile M Performance, iar costurile de întreținere și asigurare sunt, de asemenea, probabil să fie costisitoare.
Cei mai mulți șoferi BMW X6 sunt susceptibili de a acumula kilometri pe autostradă, așa că, în timp ce motorina ar putea fi disfavorabilă pentru mașinile mai mici, mulți sunt probabil să favorizeze versiunea 30d a BMW X6 2021 datorita eficienței combustibilului de până la 5.5 L/100km.
Acest lucru este ajutat de tehnologia mild-hybrid, care recoltează energie pe măsură ce BMW X6 încetinește și apoi o folosește pentru a alimenta sistemul electric și a ajuta motorul diesel în accelerare.
Cu emisii de CO2 de la 172 g/km în sus, nicio versiune a lui BMW X6 2021 nu este tocmai ieftină pentru șoferii de mașini de serviciu care plătesc impozit pe taxa verde. M50d observă o scădere a economiei la un maxim de 6.8 L/100km, în timp ce emisiile de CO2 variază între 216-222 g/km, în funcție de specificație.
Alegeți BMW X6 2021 cu motor pe benzină, iar xDrive 40i poate gestiona până la 8.25 L/100km dacă îl luați cu blândețe, dar M50i cu motor V8 este și mai însetat, văzând această cifră scăzând la aproximativ 10.22 L/100km.
Motorizare BMW X6 2021 si performante
BMW X6 2021 este un model mare și scump, așa că sunt oferite doar motoare cu șase și opt cilindri, cel puțin deocamdată, iar tracțiunea integrală este standard. Nicio versiune hibrid plug-in nu a fost încă confirmată, dar BMW X6 M Competition, de înaltă performanță, de 616 CP, a fost adăugat la gama BMW X6 2021 pentru a concura cu Mercedes-Benz GLE 63-AMG Coupe.
Prezentat drept modelul de bază pe benzină, xDrive40i este propulsat de un motor turbo de 3,0 litri cu șase cilindri pe benzină care produce 336 CP. Performanța în linie dreaptă este formidabilă, cu un timp de 0-100 km/h de 5,5 secunde, în timp ce cutia de viteze automată cu opt trepte oferă schimbări fără probleme.
Pe drumurile din Romania, BMW X6 xDrive40i este bine de condus cu controlul directiei vizibil îmbunătățit față de vechiul model. Direcția, totuși, este precisă, dar nu are senzația generală, ceea ce înseamnă că BMW X6 oferă o experiență de condus decentă, cu multă aderență pe orice vreme, mai degrabă decât o conducere captivantă pentru entuziaști.
Acesta este un SUV care nu-și face scuze în privința tendinței sale de drum, cu un stil agresiv și anvelope late, împreună cu o suspensie fermă, care se simte mai bine pe Nurburgring decât pe o pistă noroioasă. Cu toate acestea, în ciuda suspensiei sale pneumatice avansate cu două axe autonivelante, divizia M, face o treabă mai bună in a elimina imperfecțiunile drumului decât de a “ascunde” greutatea imensă a lui BMW X6 2021.
Din această cauză, am descoperit că modelul M50i pe care l-am testat a fost cel mai bun ca un hot rod improbabil, ideal pentru croazieră și explozia surprinzătoare de accelerație, dar în cele din urmă nu atinge capacitatea de mașină sport a Porsche Cayenne Coupe.
Modelul emblematic BMW X6 M Competition este propulsat de un motor V8 pe benzină de 4,4 litri dublu turbo care produce 616 CP, care este împărțit cu SUV-ul BMW X5 M. Cu puterea care ajunge la toate cele patru roți printr-o cutie de viteze automată cu opt trepte, este capabil să atingă 0-100 km/h în 3,8 secunde și o viteză maximă limitată electronic de 250 km/h.
BMW X6 2021 Diesel
BMW X6 30d, de 3,0 litri, șase în linie, este cea mai sensibilă și mai liniştită versiune și este probabil să fie cel mai vândut în Europa. Încă nu stă la greu, urlând de la 0 la 100 km/h în 6,5 secunde datorită celor 262 CP. M50d este semnificativ mai puternic, cu 400 CP și un cuplu masiv de 760 Nm, reducând timpul de 0 la 100 km/h la 5,2 secunde.
BMW X6 2021 Benzina
Dacă nu vă place motorina, echivalentul său pe benzină este 40i, care măsoară tot 3,0 litri și cu șase cilindri, dar cu 336 CP. Această putere suplimentară și treptele de viteză diferite pentru transmisia sa automată cu opt trepte, de la 0 la 100 km/h in 5,5 secunde.
Acesta ar fi încă lăsat în urmă de M50i, care folosește un motor V8 și turbocompresoare duble pentru a face 0 la 100 km/h în 4,3 secunde, în timp ce viteza sa maximă este limitată electronic la 250 km/h.
BMW X6 2021 interior si confort
Am testat deja cel mai recent interior al BMW X5 și este aproape exact același în X6. Unul dintre cele mai mari plusuri ale sale: materialele sunt de top, iar sistemul de infotainment iDrive de generația a șaptea este pe atât puternic, cât și ușor de utilizat.
Pentru șofer, experiența este dominată de un ecran de 12,3 inchi în spatele volanului, împreună cu un alt afișaj de aceeași dimensiune, situat deasupra orificiilor de ventilație. Spre deosebire de cea mai recentă tehnologie Audi, sistemul de infotainment poate fi controlat utilizând un cadran rotativ de către maneta de viteze sau puteți utiliza controlul vocal și chiar gesturile.
Caracteristicile standard includ climatizare, iluminare ambientală, tapițerie din piele, încărcare wireless pentru smartphone, WiFi, Apple Carplay, cel mai recent software de infotainment BMW iDrive 7.0, jante din aliaj și suspensie adaptivă. Modelele rapide M performante beneficiază de roți mai mari de 21 de inci, un volan M Sport și un sistem de evacuare și frâne îmbunătățite.
S-ar putea să fie bine echipat ca standard, dar încă mai sunt multe pe care le puteți adăuga la un BMW X6. Aceasta include funcții de confort, cum ar fi controlul climatizării în patru zone și suporturile pentru pahare, care vă ajută să vă păstrați băuturile calde sau reci.
Pasagerilor din spate le va plăcea în special acoperișul panoramic din sticlă, care este cu 83% mai mare decât modelul anterior și imită cerul luminat de stele pe timp de noapte.
Practicabilitate BMW X6 2021
În ciuda acoperișului său inclinat, BMW X6 2021 este încă un vehicul mare, așa că majoritatea proprietarilor vor deduce că există mult spațiu pentru familie, bagaje și călătorii lungi.
Există mult spațiu în față și în spate pentru ca adulții să isi intinda linistiti picioarele, și chiar și bancheta din spate din mijloc este mai bună decât vă puteți aștepta. Este relativ plat și tunelul de transmisie este rezonabil de compact, lăsând loc pentru picioare.
Pasagerii din spate se pot bucura, de asemenea, de o cotieră centrală mare (când scaunul din mijloc este liber) și de divertisment opțional pe bancheta din spate, datorită a două ecrane montate pe spătarele din față.
Silueta asemănătoare coupe-ului nu are atât de mult impact asupra portbagajului pe cât v-ați aștepta, mai ales dacă nu stivuiți mai mult de doua bagaje. Dimensiunile sale sunt reduse de la 645 de litri la BMW X5 la 580 de litri aici, ceea ce, pentru referință, este tot cu 200 de litri mai mult decât în portbagajul unui Volkswagen Golf.
Fiabilitate BMW X6 2021 si rezultate Euro NCAP
BMW are o reputație impresionantă pentru inginerie și tehnologie, dar proprietarii nu au fost surprinși în cel mai recent sondaj CarBuyer UK. Acest lucru se poate datora faptului că mașinile precum BMW X6 sunt foarte complexe, având o multitudine de sisteme și componente electrice.
În ciuda faptului că modelele sale se simt dure și frumos proiectate, compania-mamă BMW a fost clasată doar pe locul 27 din 30 de producători în sondajul de satisfacție a proprietarilor din 2020 a celor de la CarBuyer UK.
Un procent semnificativ de 20,4% dintre clienți au spus că au raportat cel puțin o defecțiune în primul an, deși de cele mai multe ori, nu a fost de genul de problema care să te lase blocat pe marginea drumului.
BMW X6 2021 este echipat cu frânare de urgență autonomă care avertizează mai întâi șoferul atunci când un obiect, un pieton sau un ciclist este detectat în calea mașinii. Opțional, este oferit și controlul de croazieră activ, cu posibilitatea de a opri mașina și de a porni din nou în decurs de 30 de secunde.
Asistentul pentru schimbarea benzii face, de asemenea, schimbarea benzilor de pe autostradă mai puțin stresantă, cu o simplă mișcare a manetei indicatorului direcționând mașina pe banda adiacentă atunci când manevra se poate face in siguranta.