BMW X1 este cel mai mic SUV al mărcii și a primit cea mai recentă aromă a mărcii de stil și îmbunătățiri tehnologice. A și crescut ușor pentru această a treia generație; ampatamentul noului BMW X1 este cu 20 mm mai mare decât înainte, cu o creștere generală de 50 mm.
Citește verdictul în continuare, sau sari direct la subiectul care te interesează mai mult.
- CO2 si consum 4.2/5
- Motoare si performanta 4.2/5
- Interior si confort 4.6/5
- Practicabilitate 4.6/5
- Fiabilitate si siguranta 4.4/5
- Galerie FOTO
Una dintre cele mai mari schimbări este în spate, unde un nou set de stopuri LED accentuează lățimea mașinii. În ciuda aspectului său, BMW X1 este foarte aerodinamic, cu un coeficient de rezistență care BMW susține că este lider de clasă în ceea ce privește eficiența.
Ca și până acum, BMW X1 este disponibil cu o gamă de motorizări pe benzină, diesel și hibrid plug-in, iar pentru acest model de a treia generație, BMW a introdus un iX1 complet electric cu o autonomie de aproximativ 430 de km – am revizuit acest model separat.
Toate modelele – cu excepția modelelor sDrive18d, sDrive18i și sDrive20i care sunt cu tracțiune față – beneficiază de tracțiune 4×4, în timp ce o cutie de viteze automată cu șapte trepte este standard pe toată gama.
BMW X1 xDrive23i pe benzină primește asistență mild-hybrid de 48 de volți pentru a îmbunătăți simultan performanța motorului și economia de combustibil. Deși vine cu o putere de 218 CP, automata cu șapte trepte a BMW poate să răspundă lent uneori și pare să se lupte să jongleze cu puterea motorului alături de motorul electric mic.
Pentru care vor fi mai interesați de perechea de hibride plug-in, xDrive25e și xDrive30e produc 245 CP, respectiv 326 CP și sunt cele mai puternice versiuni ale X1 disponibile, cu o autonomie maximă pur electrică de 77-92 km, respectiv 76-88 km.
Spre deosebire de Audi Q3 cu tracțiune față, BMW X1 preferă să trimită cea mai mare parte a puterii către roțile din spate – chiar și atunci când este echipat cu tracțiune integrală xDrive. Acest lucru înseamnă că este mult mai antrenant de condus pe un drum întortocheat, deoarece oferă senzația de a fi împins din spate în viraje.
Deși direcția lui X1 nu are niciun feedback real de la drum, suspensia este sportivă pentru un SUV, în special în echiparea M, care se simte ca acasă pe un drum întortocheat. Versiunea M nu este disponibilă în România la momentul redactării acestui articol.
BMW X1 2022 se mândrește cu unul dintre cele mai bune interioare din clasa sa. Deși designul general poate să nu fie la fel de strălucitor ca un Mercedes GLA, interiorul noului X1 este un pas înainte uriaș față de modelul anterior atât în ceea ce privește designul, cât și calitatea. Sistemul de infotainment cu ecran dublu montat standard este elegant și ușor de utilizat, totuși ne-am dori ca BMW să fi păstrat controlerul rotativ iDrive.
Datorită creșterii în dimensiuni menționate mai sus, BMW X1 2022 este acum o alegere și mai bună pentru familii. Silueta mașinii permite oamenilor înalți să se stea confortabil, deși, tunelul mare de transmisie înseamnă că cei care au constant trei pasageri în spate ar putea să se uite la Mercedes GLB care este mai mare.
Portbagajul are 540 de litri în ofertă, care se extind la 1.600 de litri atunci când rabatezi scaunele din spate. În timp ce modelele hibride plug-in trebuie să se descurce cu un portbagaj ceva mai mic de 490 de litri, acesta este totuși mai mult decât ceea ce este oferit în Volvo XC40.